۲۳۸۰۷۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پاسخ مجلس به انتقاد شدید کیهان و دلواپسان

نمایندگان مجلس در پاسخ به انتقادی که روزنامه کیهان در خصوص تعطیلات مجلس مطرح کرده است به فعالیت‌های کمیسیون ویژه برجام اشاره‌کرده و درعین‌حال تذکر دادند که حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه را نباید تعطیلات تعبیر کرد.

فرارو: نمایندگان مجلس در پاسخ به انتقادی که روزنامه کیهان در خصوص تعطیلات مجلس مطرح کرده است به فعالیت‌های کمیسیون ویژه برجام اشاره‌کرده و درعین‌حال تذکر دادند که حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه را نباید تعطیلات تعبیر کرد.

مجلسی‌ها هفته بعد را در حوزه‌های انتخابیه خود خواهند گذراند و بعدازآن نیز تعطیلات دوهفته‌ای پایان تابستان را در پیش دارند. این همان موضوعی است که از سوی روزنامه اصولگرای کیهان به‌نقد کشیده شده است زیرا به ظن این رسانه بزنگاه حساس بررسی برجام زمان تعطیل کردن مجلس نیست. این در حالی است که وکلای مجلس عدم حضور سه‌هفته‌ای در تهران را مخل روند بررسی‌های برجام نمی‌دانند.

کیهان در گزارشی با عنوان تعطیلی مجلس به صلاح نیست، نوشته است «شورای اسلامی در این موقعیت حساس که به‌نوعی یک پیچ تاریخی بااهمیت قلمداد می‌شود، باز به تعطیلات می‌رود... این تعطیلی سه‌هفته‌ای مجلس در شرایط حساس کنونی قابل‌تأمل است.»

گفتنی است که ایجاد تغییر در زمان‌بندی تعطیلات و سرکشی به حوزه‌ها از سوی برخی از نمایندگان مجلس نیز موردتوجه قرارگرفته بود اما هیئت‌رئیسه با این تغییر موافقت نداشت لذا نویسنده گزارش کیهان این مطلب را نیز دیده و دلیل هیئت‌رئیسه را بهانه‌گیری می‌داند.

به نوشته این روزنامه «این تعطیلات تأمل‌برانگیز مجلس در شرایط کنونی هر فرد آگاهی را به یاد تعطیلات مجلس در دوران مذاکرات نهایی ایران با ۱+۵ که منجر به نگارش متن توافق هسته‌ای شد، می‌اندازد، چراکه در جریان مذاکرات حساس وین که به تهیه برجم منتهی شد نمایندگان در دور نخست تعطیلات تابستانی بودند و این تعطیلات امکان تأثیرگذاری را از مجلس به‌عنوان نهادی که قرار است در رأس امور باشد گرفته بود.»

در کنار روزنامه کیهان دیگر رسانه های مخالف دولت نیز به تعطیلات مجلس در این مقطع انتقاد کرده اند.

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص این تعطیلات و اینکه در این مقطع زمانی قابل‌تأمل است یا خیر، گفت: تعطیلات مجلس طبق روال و مقررات است. در سال‌های گذشته و در دوره‌های مختلف نیز این تعطیلات به همین شکل بوده است. اکنون در مرحله بررسی برجام درخواستی در مجلس از سوی برخی نمایندگان طرح شد که در زمان تعطیلات تجدیدنظر شود اما از سوی هیئت‌رئیسه پذیرفته نشد.

نماینده یزد و صدوق افزود: به‌هرحال کمیسیون برجام به کار خود می‌پردازد و روند بررسی برجام تعطیل نمی‌شود اما فارغ از موضوع بررسی برجام می‌توان زمان تعطیلات و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه را به نحوی تنظیم کرد که سه هفته پشت سر هم نباشد.

علی ایران پور عضو کمسیون کشاورزی نیز در همین خصوص گفت: اصلاً به کار بردن لفظ تعطیلات اشتباه است زیرا زمان حضور در حوزه‌های انتخابیه نیز بخشی از روزهای کاری نمایندگان است و به انجام وظایف نمایندگی اختصاص دارد.

نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: زمان‌بندی سرکشی به حوزه‌های انتخابیه نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های هیئت‌رئیسه انجام می‌شود و تخلفی از مقررات مجلس صورت نمی‌گیرد.

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن نیز واکنش به انتقاد کیهان از تعطیلات مجلس گفت: اولاً که مجلس تعطیل نیست و برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه می‌رویم. ثانیاً کار کارشناسی بیشتر از حضور فیزیکی نمایندگان اهمیت دارد و انتظار می‌رود که رسانه‌ها این را در نظر داشته باشند.

نماینده شهریار افزود: برای بررسی برجام نیز کمیسیون ویژه تشکیل‌شده است که یک ماه فرصت دارد تا نظر خود را به صحن علنی اعلام کند لذا حضور در تهران نمایندگان یا به حوزه‌ها رفتن اثری در روند کار ندارد.

به نظر می‌رسد که مجلسی‌ها با استدلال روزنامه مذکور در خصوص قابل‌تأمل بودن زمان تعطیلات مجلس موافق نیستند و برعکس اعتقاددارند که نمایندگان همزمان با وقتی‌که کمیسیون ویژه برجم به بررسی‌های خود می‌پردازد به حوزه‌های انتخابیه رفته و بخش دیگری از وظایف نمایندگی خود را انجام می‌دهند.

بااین‌حال کیهان معتقد است که «تعطیلی مجلس در این برهه حساس در برابر فعالیت و جنب‌وجوش وصف‌ناپذیر و هول‌انگیز کنگره آمریکا برای بررسی متن برجم هستند ذهن هر مخاطب دلسوزی را آشفته و نگران می‌کند، چراکه نمایندگان کنگره با وسواسی عجیب در چند هفته اخیر مشغول بررسی متن برجام‌ هستند و تاکنون چندین و چند جلسه با وزیر خارجه آمریکا، وزیر نیرو، وزیر دفاع و کارشناسان هسته‌ای دولت آمریکا انجام داده‌اند و حتی آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به سنا احضار کردند تا از چندوچون توافق به‌اصطلاح محرمانه ایران و آژانس باخبر شوند و حتی به‌اندازه‌ای برای رصد این توافق محرمانه اصرار دارند که آژانس را تهدید کردند در صورت عدم همکاری از بودجه خبری نیست و تدابیر تنبیهی از سوی سنا برای آژانس اتخاذ خواهد شد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج