جاباما
۲۳۸۱۵۳
۳۷ نظر
۵۰۲۶
۳۷ نظر
۵۰۲۶
پ

مرگ عجیب دانشجوی نخبه ایرانی

جوان ۲۳ ساله در حالی که برای جراحی ساده گوش به کلینیک رفته بود، دقایقی پس از تزریق داروی بیهوشی درگذشت.

مرگ عجیب دانشجوی نخبه ایرانی





روزنامه هفت صبح: جوان 23 ساله در حالی که برای جراحی ساده گوش به کلینیک رفته بود، دقایقی پس از تزریق داروی بیهوشی درگذشت.

خبر کوتاه بود و شوکه کننده. با اینکه این اتفاق در روز یکشنبه رخ داده بود اما خبرهای آن آرام آرام در میان خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی منتشر می شود و کاربران را تحت تاثیر قرار می دهد.

در این خبر آمده بود: «سیاوش اسدی دانشجوی کارشناسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در یکی از مراکز درمانی قزوین درگذشت. سیاوش اسدی که عضو ارزنده مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است، به دلیل عارضه عفونت گوش برای درمان به یکی از مراکز درمانی شهر قزوین مراجعه کرده بود که در مرحله بیهوشی، به ابدیت پیوست.

بر اساس این گزارش، مرتضی روزبه استاندار قزوین، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار، صادقی نیارکی دادستان، سردار جعفری نسب فرمانده نیروی انتظامی، نصرتی شهردار، رییس دانشگاه علوم پزشکی، رییس پزشکی قانونی و رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین پیگیر علت مرگ وی هستند.

سیاوش اسدی دانشجوی نخبه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین عضو تیم فوتبالیست سایز کوچک و از مقام آوران مسابقات جهانی روبوکاپ بود.»

ماجرا وقتی دردناک تر می شود که متوجه می شویم این دانشجوی نخبه تنها 22 سال داشته و برای درمان عفوت بیماری پشت گوش خود که چندان پرخطر به نظر نمی رسیده به کلینیک رفته اما دیگر هیچ وقت بازنگشته است. جراحی به اندازه ای ساده و سطحی به نظر می رسیده که مسئولان کلینیک به همراه او گفته بودند برود و چند ساعت بعد بازگردد اما تنها چند دقیقه پس از تزریق داروی بیهوشی، دچار ایست قلبی می شود.

این جوان 23 ساله اصالتا اصفهانی است و خانواده اش در زمان عمل در شهر خودشان بودند. تنها همراه او یکی از کارمندان دانشگاه آزاد قزوین بوده که در گفتگو با هفت صبح جزییات این حادثه دردناک را توضیح می دهد...

شروع از 7 صبح

«حمیدرضا جماعتی» کارمند دانشگاه آزاد قزوین است که از صبح زود «سیاوش» را همراهی می کند تا به اتاق عمل برود. او در مورد بیماری این دانشجو به هفت صبح می گوید: «از چند روز قبل سیاوش دچار گوش درد و عفوت شده بود و از این موضوع گلایه می کرد. پس از چند بار مراجعه به پزشک مشخص شد که پشت گوش او عفونت دارد و تا آنجایی که ما متوجه شدیم نام این بیماری فیستول گوش بوده است. این عمل معمولا سرپایی انجام می شود اما پزشک معالج به ما گفته بود از آنجایی که امکان دارد این عفونت مقداری عمیق باشد و در درون گوش ریشه کرده باشد، بهتر است او را بیهوشی کامل کنیم که در زمان عمل با مشکل مواجه نشویم.»

او از صبح روز عمل می گوید: «سیاوش طبق دستور پزشک حدود 12 ساعت ناشتا بود و صبح روز عمل ابتدا به بیمه مراجعه کردیم و معرفی نامه برای کلینیک گرفتیم. در آنجا متخصصان بیهوشی چند سوال معمول و روتین پرسیدند. از او در مورد بیماری های احتمالی، قرص های مصرفی، حساسیت به داروهای پزشکی و ... سوال پرسیدند که پاسخ سیاوش به همه این سوالات منفی بود. سپس او را به طبقه بالا بردند و در یک اتاق با سه تخت و بیمار بستری کردند. قرار شد متخصص بیهوشی به نوبت آن بیماران را بیهوش کنند و سپس عمل جراحی انجام گیرد.

یکی از مسئولان پرستاری در آن زمان به من گفت خیالت راحت باشد و او هم مثل پسر ما است. به من گفتند بروم سه، چهار ساعت دیگر بازگردم. آنها فقط تاکید کردند برای سیاوش آبمیوه بخرم و گوشی موبایلش هم دستش بود که هر وقت به هوش آمد به من خبر بدهد. در زمان خداحافظی به او گفتم کتابی نمی خواهی بیاورم تا در این زمان بخوانی که او پاسخ داد نه و خیالم راحت باشد. هیچ وقت فکرش را نمی کردم این آخرین صحبت های ما باشد...»

آن تماس تلفنی

این کارمند دانشگاه آزاد در مورد اتفاق های بعد از عمل می گوید: «حدود نیم ساعت پس از خروج از بیمارستان به سیاوش زنگ زدم اما جواب نداد. در این زمان حدس زدم عمل جراحی او آغاز شده، بنابراین چند ساعت بعد باید بیمارستان باشم اما تا دو ساعت بعد هر چی زنگ زدم جواب نداد و آرام آرام نگران شدم. در همین زمان ها یکی از پرسنل کلینیک با من تماس گرفت و با صدای نگرانی از من پرسید که چرا به دنبال سیاوش نیامده ام. به او گفتم سیاوش قرار بود خودش خبر بدهد. کارمند بیمارستان در پاسخ گفت عمل تمام شده و به کلینیک بیایم. به کلینیک که رسیدم مدیریت بخش پرستاری من را به اتاقش برد و از من پرسید آیا سیاوش سابقه بیماری خاصی، حساسیت و ... داشته که پاسخ منفی دادم و با نگرانی پرسیدم مگر اتفاقی افتاده است؟ او در جواب من گفت سیاوش در زمان بیهوشی ضربان قلبش بالا رفته و به بیمارستان ... منتقل شده است.»

در بیمارستان چه گذشت؟

حمیدرضا جماعتی در مورد ادامه اتفاقات می گوید: «خودم را سریعا به بیمارستان رساندم. آنجا جواب درستی به من نمی دادند و در پاسخ اصرارهای من گفتند که او به بخش ICU منتقل شده است و حال خوشایندی ندارد. مسئولان بیمارستان تنها به من می گفتند با خانواده اش تماس بگیریم. در زمان همین تماس ها با مدیریت دانشگاه آزاد قزوین تماس گرفتم که ایشان پس از مدتی خودش را به بیمارستان رساند و مشاهده کردم پس از صحبت با مسئولان بیمارستان گریه می کند.

در این زمان متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است... روز یکشنبه این اتفاق افتاد و تا همین حالا در شوک هستیم. در روزهای گذشته با مسئولان کلینیک که در مورد این اتفاق صحبت کردیم، آنها فقط به ما گفتند که چند دقیقه پس از تزریق داروی بیهوشی قلب او از کار ایستاد. با استفاده از دستگاه شوک و داروهای مختلف او را یک بار برگرداندیم اما باز هم ضربان قلبش ایستاد. این یک اتفاق نادر است و هر سال یکی دو نفر ممکن است به این حادثه دچار شود.»

او در مورد پیگیری ماجرا می گوید: «خانواده و دانشگاه آزاد شکایت های مختلفی را آماده کرده اند. نتیجه بررسی پزشکی قانونی هنوز مشخص نشده و نمی دانیم داروی بیهوشی مناسب نبوده، کوتاهی کادر بیهوشی بوده و ...»

برای بیهوشی چه اقداماتی باید انجام داد؟

در مورد اقداماتی که باید پیش از بیهوشی انجام داد دکتر نورمحمد عارفیان به هفت صبح می گوید: «قبل از عمل باید شرایط فیزیکی، شرح حال کامل، شرح حال داروهای مصرفی، بیماری های احتمالی، حساسیت به داروهای مختلف و بیهوشی و ... گرفته شود. در صورتی که مشکلی مشاهده نشود، متخصص بیهوشی اجازه بیهوشی می دهد.»

او در مورد عواملی که ممکن است باعث یک بیمار پس از بیهوشی شود، به هفت صبح می گوید: «این موضوع بسیار پیچیده است و مثل این است که بگوییم دلیل سقوط یک هواپیما چه بوده است. مجموعه ای از عوامل مختلف ممکن است در این حوادث نقش داشته باشد. اشتباهات انسانی، عوارض دارویی، عوارض غیرقابل اجتناب، مشکلات زمینه ای، اتفاقات غیرقابل پیش بینی و ... در مورد این حادثه تلخ نیز تا زمان بررسی دقیق و پاسخ پزشکی قانونی نمی توان اظهار کرد کدام یک از دلایل فوق موجب آن شده است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی خیلی خیلی دردناک بود ،واقعا برای خانوادش آرزوی صبر دارم. مارو هم در غم خودشون شریک بدونن از بس متاسف و ناراحت شدیم که حد نداره...

    • حسن

      سلام به خانواده مرحوم تسليت ميگم و از خداوند متعال صبر و شكيبايي براي ايشان خواستارم خيلي متاسف شدم والله

    • محمود

      به خانواده این مظلوم تسلیت میگم به عنوان یک هموطن تقاضا دارم تا نتیجه قطعی پیگیری نمایند تا کمتر شاهد این گونه کم دقتی ها باشیم . روحش شاد.

      پاسخ ها

      • فرزین

        دوست عزیز لطفا زود قضاوت نکن
        شاید خواسته ی خدا بوده...
        شاید قلبشون یمشکل زمینه ای داشته که حساس بوده
        انسان بیدلیل نباید به هم نوع خودش تهمت بزنه

    • فاطمه

      خیلی متاسفم ازصمیم قلب به خانواده اش تسلیت مگم انشاالله خدابهشون صبر بده

    • اردبیلی

      واقعا متاسف شدم به جان بچم خداوند به خانواده مرحوم صبر بده همین

    • سلمان

      با تسلیت به خانواده محترم و همه ایران. معنی اتفاق نادر پزشکی در ایران رو فهمیدیم ... سالی 2 یا 3 نفر اینجوری میمیرن بعد میگن اتفاق نادر؟؟؟؟؟ نادر هر 15 سال یا بیشتر اتفاق می افته. تورو خدا داروهای درست وارد کشور کنید .

      پاسخ ها

      • فرزین

        دوست عزیز بدون اطلاع هیچ درست نیست در مورد پزشک یا داروساز و داروخونه قضاوت کرد.
        و گفتن حرف بی دلیل اگر حذف شما غلط از آب در بیاد تهمته و در شان شما نیست.

    • مریم

      به خاطر اجازه بیهوشی به من برای یه عمل ساده منو یه هفته تو بیمارستان بستری کردن که جواب مشاوره از چند تا دکتر رو از درمانگاههای مختلف ببرم و دکتر بیهوشی قبول کنه که منو بیهوش کنه. اونوقت بعضی جاها همینطوری بیهوش میکنن.
      جالبه بیمارستانمم دولتی بود و این همه وسواس داشتن که برای من موقع جراحی مشکلی پیش نیاد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من نمیدونم کسی که اصفهانیه چرا نرفته شهرش عمل کنه که بهترین دکترا و امکانات پزشکی رو توی کشور داره؟

    • بدون نام

      دوستم آنفولانزا داشت آمپول چینی زدند مرد.یکی از ساکمترین افرادی بود که میشناختم

    • بدون نام

      من هم دانشجو دارم وقتی مطلب رو خوندم چشمام پر از اشک شد. چقدر مظلومانه به دیار حق شتافت روحش شاد خیلی سخته تنها.... حتماً از اون بچه ها یی بود که نمیخواست به خانواده اطلاع بده که به آنها استرس وارد نشه.
      خدا به خانواده اش صبر بده.

    • پری

      خیلی خیلی متاسف شدیم، خدا به خونوادش صبر بده واقعا.

    • قمی

      باعرض تسلیت به خانواده محترم ان عزیز از دست رفته اگر هم معلوم شود پزشکی هم مقصر هست همه مسعولان ازپزشک دفاع خو اهند کردهمین دو ماه پیش نوه من را در بیمارستان موقه بدنیا امدن از دست شان می افتد بزمین بچه پایش می شکند ومغزش ضربه میخورد بعداز 20روز مرد حالا کی جرعت دارد شکایت کندونتیجه بگیرد اگر اعتراض یک صورتجلسه میکند که بهکار کنان بیمارستان توحین کردی حالا بیا برو چند ماه زندان

      پاسخ ها

      • فرزین

        دوست عزیز
        اگر حرف شما صحت داره بنده بتسلیت میگم برای فوت نوته تون .اما در کل خدمتتون عرض میکنم.
        بنده یک انسان کاملا معمولی
        بدون اطلاع هیچ درست نیست در مورد پزشک یا داروساز و داروخونه قضاوت کرد.
        و گفتن حرف بی دلیل اگر حذف شما غلط از آب در بیاد تهمته و در شان شما نیست.
        (منظورم یکی کردن تمام اتفاقات حوزه پزشکیه)

    • ناشناس

      دکترای ما ایران کارها را راسپردن دست کار آموزان ؟گوش جای حساس بوده احتمال میرود رگی از گوش میانی راقطع کردند .

      پاسخ ها

      • آناتومیست

        امثال شما حیفه راجع مسایل دیگه هم نظر ندین!
        خیلی بابت نظر فوق کارشناسی شما خندیدیم. بابت این خوشحالی از تو ممنونم.

    • بدون نام

      این است توان دانشمندان ما در تولید داروهای داخلی

    • بدون نام

      چه مرگ راحتی

    • خااوللبزردد

      خدا به مادر ش صبر دهد

    • همدرد

      از صمیم قلب تسلیت میگم . . آخه منم دوازده سال پیش عمل آپاندیس داشتم به خاطر بی هوشی عیر استاندارد دارم رنج می کشم خدا از سر تقصیرشون نگذره تازه بیمارستان همچنین دکترو فراری داد که اصلا دست هیچی بهش نرسید

    • هموطنن

      واقعامتاسفم,چقدردرناک وچقدرجان انسانها براشون بی اررشه

    • بدون نام

      اگر طب سنتی رایج میشد و با زالو درمانی درمانش میکردند هم سریع خوب میشد هم زنده میموند.به امید اونروز که دکترهای ماجراجو مردم رو به این راحتی نکشند!!!یادش بخیر در حاشیه... چه خوب به تصویر کشده بود و دکترها بهش اعتراض کردند!!!!

    • بدون نام

      خداوند رحمت فرمایند و به خانواده داغدارشان صبر
      متاسفانه اینچنین مواردی در کشور ما کم نیست و کسی پاسخگو پیدا نمی شود.
      واقعا یکی از سایت های خبری را بررسی کنید ببینید یک کلامی که ارزش اقتصادی داشته و یا به نفع مردم باشد پیدا می کنید
      همه اش مسائل و دغدغه های دورن گروهی می باشد.

    • بدون نام

      داروهای بیهوشی چینی مال 40 سال پیش هستن که دیگه تاریخ انقضاشون هم پاک شده (جهت مزاح). ای داروها باعث انعقاد خون میشن.خدایا خودت نصیب کسی نکن دکتر و دارو

    • مح تبریز

      خداوند به پدر ومادر این نخبه جوان صبر عطا فرماید واقعا جای تاسف وتاثر است.همه این مسائل ومصیبت ها ناشی از آمپولها چینی میباشد که باعث ایست قلبی میشوند 20 روز پیش دوست عزیز ما هم که دو بچه کوچک هم داشت وخودش هم جوان بود به علت ایست قلبی ناشی از آمپول بیهوش چینی جانش رو از دست داد ایشون هم پلاتین پایش رو عوض میکرد خیلی تاسف وتعجب آور است با چنین عمل جراحی کوچک چنین جوانان جانشان رو از دست بدهند.این دولت لا اقل دارو و آمپول های رو بایستی از کشورهای معتبر تهیه کند.

    • اشکان

      واللا بعد عمل اینا پروندهی بیمار رو کامل می کردن ناراحتی قلبی.....معمولا قبل عمل ی دکتر بی هوشی ادمرو معاینه میکنه 100در 100 مقدار بی هوشی زیاد بوده این همه با سختی بچه بزرگ کن اون وقت سر ی مشت قرطی از دستش بده خدا نصیب کسی نکنه اتیش بیمارستان با پرسنلش کم ترین مجازاتشونه

    • سبا

      یه دوستی به نام آقای فرزین که زیر همه نظرات کامنت گذاشته، به نظرم یا خودش مسئول بیهوشی بوده یا یکی از اقوامشه!

    • قمی

      انجه که در بلا راجب نوه ام گفتم بجز حقیقت چیزی دیگر نیست بهمین جهت هر گس بخواهد حاضرم جواب گو باشم اسم بیمارستان را فیلا نمینویسم

    • بدون نام

      نظر قمی. . . .

      من هم با ایشون موافقم .همه تقصیرها را میندازن گردن بیمار وهمراهش . چرا ؟ چونکه پرونده بیمار دستشونه وراحت هر طوری که بخوان دستکاری اش میکنند

    • سارا

      سیاوش عزیز این چن روزی که نیستی برامون خیلی زجر اوره...وقتی اینجور عمل سرپایی و ساده ای ک داشتی مشخصه که چ به حالت توی اون کلینیک اوردن و مشخصه مرگ طبیعی نبوده.
      سیاوش جان نبودنت خیلی بزامون سخته...
      ای کاش مسیولین محترم این مرگ مشکوک ک معلوکه طبیعی نیست رسیدگی کنند و جواب حق رو بدن تا حداقل اروم بگیریم...

    • بدون نام

      عزيز دلبند ارامش برايت ارزو دار

    • shiva

      خدا به خانوادش صبر بده.خیلی سخته...

    • بدون نام

      پسرك نازنين روحت شاد ، يادت عزيز

    • محسن

      سیاوش تو قزوین تو ساختمان ما زندگی میکرد و همسایه بودیم، هنوز باورم نمیشه با اینکه ارتباط چندانی نداشتیم اما فوق العاده خوش اخلاق و آروم بود، خداوند به خانوادش صبر عطا کنه

    • ناشناس

      من از شنیدن این اتفاق خیلی ناراحت شدم خداوند به خانواده اش صبر بده واقعا خیلی سخته .روحش شاد

    • بدون نام

      روحت شاد و در آرامش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج