جاباما
۲۳۸۲۲۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

هشدار درباره ورود چای قاچاق به کشور

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان، بازرگانان و صنایع بسته بندی چای کشور گفت: متاسفانه امروز شاهد ورود چای قاچاق به کشور هستیم.در این در حالی است که قیمت چای ایرانی به مراتب ارزان تر از چای خارجی است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان، بازرگانان و صنایع بسته بندی چای کشور گفت: متاسفانه امروز شاهد ورود چای قاچاق به کشور هستیم.در این در حالی است که قیمت چای ایرانی به مراتب ارزان تر از چای خارجی است.

حمیدرضا موثقی گفت: متاسفانه امروز شاهد ورود چای قاچاق به کشور هستیم، در این در حالی است که قیمت چای ایرانی به مراتب ارزان‌تر از چای خارجی است.

وی افزود: تولید چای در ایران سالیانه حدود ۲۰ هزار تن است در حالیکه سالیانه حدود ۱۲۰ هزار تن مصرف داخلی وجود دارد یعنی چیزی حدود ۵ برابر تولید داخلی در سال نیاز به واردات این محصول داریم که بیشترتن واردات ما از کشور سریلانکا است . بعد از این کشور، هند و کنیا در رتبه های بعدی واردات چای به ایران قرار دارند.

موثقی درباره کیفیت چای ایرانی خاطرنشان کرد: چای ایران تنها چایی است که یا بدون سم و یا با میزان سم بسیار کمی تولید می شود. در واقع چای ایرانی تنها چای ارگانیک جهان است. وی در مورد برداشت چای به تراز گفت: در حال حاضر چین دوم به پایان رسیده و تا چند روز دیگر برداشت پاییزه یا همان چین سوم آغاز خواهد شد.

موثقی در مورد تاثیر آغاز چین سوم بر قیمت چای گفت: احتمال دارد با آغاز این چین قیمت چای داخلی اندکی کاهش یابد اما این کاهش قیمت قابل ملاحظه نخواهد بود. وی در مورد نحوه فروش چای ایرانی خاطر نشان کرد: چای ایرانی چندان بسته بندی نشده و عموما به صورت فله و باز در شمال کشور فروخته و مصرف می شود و در صدی کمی از این چای بسته بندی می شود و اکثر چای های بسته بندی شده در ایران خارجی هستند که شرکت های ایرانی فقط آن ها را بسته بندی می کنند.

شایان ذکر است محمد ولی روز بهان ، رئیس سازمان چای کشور چند روز پیش اعلام کرده بود: خوشبختانه با تلاش دولت و شرایطی که در سال جاری ایجاد شد، مردم تمایل بیشتری به خرید چای داخلی پیدا کرده اند و کارخانجات نیز فروش خوبی داشته اند، ضمن اینکه در انبارها تقریبا چایی از تولید امسال و حدود ۲ سال گذشته وجود ندارد و همه چای ها با قیمت مناسب به فروش رفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که چای های موجود در انبارها در داخل کشور به فروش رفته یا صادر شده است؟ با اشاره به اینکه ما دو نوع چای کیفی و ضعیف داریم، گفت: چای ضعیف معمولا به برخی از کشورهای همسایه صادر می شود یا برخی کارخانجات آن را با چای دیگری ترکیب و با کیفیت مناسب به مصرف کنندگان عرضه می کنند اما چای کیفی در داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرد و ما برای فروش این نوع چای با مشکل مواجه نیستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج