جاباما
۲۳۸۳۸۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حضور ارکستر آلمانی در تهران منتفی شد

حسین نوش‌آبادی گفت: وزارت ارشاد در راستای اصول، مبانی و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی با حضور هر هنرمند یا گروهی از هر جای دنیا که ارتباطی با رژیم صهیونستی دارند، مخالفت قطعی می‌کند؛ بر همین اساس سفر ارکستر آلمانی منتفی شد.

خبرگزاری فارس: حسین نوش‌آبادی در خصوص حضور ارکستر آلمانی و رهبر آن که تابعیت رژیم صهیونیستی را دارد، گفت: در راستای تبادل فرهنگی هنری مابین کشورها، قراربود ارکستر آلمانی به تهران سفر کند و اجرایی را در تالار وحدت روی صحنه ببرد. اما وقتی معلوم شد برخی از رهبران و مسئولان این ارکستر هویت اسرائیلی دارند، بلافاصله با این موضوع برخورد شد و این ارکستر اجازه اجرا در ایران را نخواهد داشت.

وی افزود: ماهیت رژیم صهیونستی نامشروع است و ما هیچ‌گاه آن‌ها را به رسمت نشناخته‌ایم. همان طور که ما این رژیم را غیرقانونی و غاصب می‌دانیم، هنرمندانی هم که منتسب به اسرائیل باشند، نامشروع و غیرقابل پذیرش می‌دانیم و هنرمندان منتسب به رژیم صهیونستی جایی در ایران ندارند. وزارت ارشاد در راستای اصول، مبانی و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی با حضور هر هنرمند یا گروهی از هر جای دنیا که ارتباطی با رژیم صهیونستی دارند، مخالفت قطعی می‌کند.

سخنگوی وزارت ارشاد ادامه داد: شخص جناب وزیر این موضوع را پیگیری کردند و اجازه ورود این ارکستر آلمانی را ندادند و قطعا این سفر انجام نخواهد شد. جمهوری اسلامی نه این رژیم را به رسمیت می‌شناسد و نه با هنرمندان آن‌ها همکاری می‌کند. البته درخواست برگزاری این کنسرت از طرف ایران نبوده و گروه آلمانی داوطلبانه درخواست اجرا داشته‌اند. وزارت ارشاد هیچ دعوتی از این گروه برای حضور در ایران نکرده است.

در همین زمینه آمده است: «دانیل بارن‌بویم، پیانیست و از مشهورترین رهبران ارکستر جهان که دارای تابعیت اسرائیلی است. او که در سال ۱۹۴۲ در آرژانتین متولد شده در کودکی همراه خانواده‌اش به اسرائیل مهاجرت کرد. بارن‌بویم علاوه بر داشتن گذرنامه اسرائیلی، داری تابعیت اسپانیایی، آرژانتینی و فلسطینی نیز هست. بارن‎بویم چند سال پیش همراه با ادوارد سعید، نویسنده فلسطینی-آمریکایی ارکستر "دیوان شرق و غرب" را با ترکیبی از نوازندگان جوان اسرائیلی و فلسطینی تشکیل داد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج