۲۳۸۵۳۷
۴ نظر
۵۰۲۳
۴ نظر
۵۰۲۳
پ

از زوریخ تا تهران با موتورسیکلت دیوید کرتز

دیوید کرتز سی و دو ساله، یک جوان ماجراجوی اهل زوریخ سوئیس هست که قصد دارد با موتورسیکلت خود، دور دنیا را طی کند. این گزارش، نگاهی دارد به جزییات سفر ماجراجویانه آقای کرتز و دنیای گردشگری کوچ سرفینگ ها!

از زوریخ تا تهران با موتورسیکلت دیوید کرتز
برترین ها: دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، امروزه به کمک دنیای گردشگری آمده است و به نظر می‌رسد، گردشگری و تفریح بر روی کره زمین، خیلی آسان تر و بعضاً ارزان تر از قبل هست.

شاید تعجب کنید که چه گونه با هزینه‌های سرسام آور مکان‌های اقامتی و هزینه‌های حمل و نقل و حتی تهیه غذا، گردشگری در روزگار امروز، هم چنان گردشگری کم هزینه هست. این گفتار، نگاهی دارد به دنیای گردشگری مبتنی بر فناوری اطلاعات به سبک آقای دیوید کرتز، جهانگرد موتور سوار. با ما همراه باشید.

از زوریخ تا تهران با موتورسیکلت دیوید کرتز
(دیوید کرتز، جهانگرد موتور سوار بزودی به تهران می‌رسد)

اگر مخاطب همیشگی سرویس گردشگری پرتال برترین‌ها باشید، ظرف چند ماه اخیر احتمالاً مطالب متنوعی که درباره گردشگری و فناوری اطلاعات در دنیای امروز منتشر شده است را خوانده‌اید. اگر هم فرصت نکردید این مطالب را مطالعه کنید، توصیه می‌کنیم لینک‌های مرتبط این گفتار را بعداً مطالعه کنید. اما خلاصه ای از نکته‌های خوب را پیش از ورود به بحث اصلی مرور می‌کنیم.

همان طور که می دانید، صنعت گردشگری در دنیایی که به دهکده جهانی اطلاق شده هست، صنعتی مبتنی بر صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات هست. این حقیقت به آن معنی هست که توسعه گردشگری در دنیای به ظاهر پهناور و 7 میلیارد نفری کنونی، بسیار آسان تر و راحت تر از قرن بیستم و سده‌های پیش از آن می‌باشد. اکنون، از طریق پرتال‌های شرکت‌های هواپیمایی و قطار، می‌توانید پیش از عزیمت، بلیط مقصدهای مورد نظر خود را خریداری کنید، بدون آن که حتی 1 برگ کاغذ هدر رود. همه چیز به پست الکترونیک و شماره موبایل شما ارسال می‌شود. همان را بعضاً می‌توانید در بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی و قطار، به مسئولان نشان داده و سوار قطار یا هواپیما بشوید.

بعضی از شرکت‌های هواپیمایی در اروپا، هیچ شعبه فیزیکی ندارند و همه چیز اینترنتی انجام می‌شود. شما برای خرید بلیط، تنها کافی است از طریق پرتال اقدام به خرید بکنید و مشخصات بلیط خریداری شده برایتان ارسال می‌شود. خوب تا این جا که سیستم مانند بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی هست! اما قضیه روی دیگری هم دارد. شرکت رایان ایر که یکی از پر مخاطب‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در قاره سبز هست، علاوه بر این که همه فرآیندهای رزرواسیون را اینترنتی انجام می‌دهد و خودتان باید بلیط را پرینت گرفته و سوار هواپیما شوید، قیمت بسیار کمی هم از شما دریافت می‌کند.

از زوریخ تا تهران با موتورسیکلت دیوید کرتز
(با راین ایر در اروپا، تقریباً مجانی مسافرت کنید!)

استراتژی کسب و کار این شرکت جالب در عرصه حمل و نقل هوایی، بر پایه ارائه پایین‌ترین سطح سرویس و کم کردن قابل ملاحظه هزینه‌های سربار شرکت می‌باشد تا در نهایت، مشتری برای خرید بلیط هواپیما، پایین‌ترین قیمت ممکن را در مقایسه با رقبا پرداخت کند. یعنی چی؟ یعنی این که اگر فلان شرکت هوایی در اروپا، برای مسیر الف تا ب، ایکس یورو دریافت می‌کند، همان مسیر در همان تاریخ را شما می‌توانید از طریق رایان ایر، با یک دوم و بعضاً تا یک چهارم قیمت خریداری کنید!

یکی از دلایلش این هست که رایان ایر، هیچ پذیرایی از شما در داخل کابین نمی‌کند. هیچ شعبه فیزیکی در اروپا ندارد. مسافر حق ندارد بیش از 10 کیلو بار به داخل کابین ببرد. مهمانداران رایان ایر، عناصر تبلیغاتی برندهای مشهور اروپا هستند که سیگار و عطر و لباس و مجله و شکلات و امثالهم در کابین تبلیغ می‌کنند! و البته خیلی مسائل دیگر.

خوب می‌بینید که به عنوان مثال، این شرکت هوایی اروپایی، اگر چند ماه قبل از سفر، بلیط خود را رزرو و خریداری کنید، هزینه‌های حمل و نقل هوایی شما را به بیش از 28 کشور جهان با حداقل هزینه ای که فکرش را بکنید، انجام می‌دهد. خوب، قضیه فقط مربوط به حمل و نقل هوایی نیست.

پرتال شرکت‌های قطار نیز در برخی از کشورهای جهان، امکان خرید و فروش بلیط را به صورت حراجی فراهم می‌کنند تا بتوانید بلیط مسیری را که مثلاً 30 یورو قیمت دارد، با 1 یورو خریداری کنید! بله! سایت‌هایی مانند ترادرا و اس جی، مشت نمونه خروار هست!

خوب این از قضیه حمل و نقل هوایی و ریلی ارزان! برسیم به موضوع محل اقامت!

فناوری اطلاعات، کمک بسیار شایانی به موضوع پیدا کردن محل‌های اقامت جهت گردشگران کرده است و اکنون کم تر گردشگری در دنیا، سفر خود را بدون چک کردن سایت‌های ارائه دهنده فرصت‌های اجاره محل اقامت آغاز می‌کند. سایتی مانند ایر بی ان ابی، یکی از برترین پرتال‌های معرفی فرصت‌های اقامت در ده‌ها کشور جهان هست که افراد، مکان‌های اقامتی با حداقل هزینه را درآن آگهی می‌کنند. این سایت، در واقع فرصت زندگی با افراد محلی را برای گردشگران در هر سلیقه و سطحی، فراهم می‌کند. اگر قرار باشد شما در نیویورک، برای یک شب اقامت درهتلی 3 ستاره، بعضاً 100 دلار پرداخت کنید، می‌توانید با 20 دلار، یک اتاق یک خانواده را اجاره کنید و تجربه زندگی هر چند کوتاه را با خانواده‌ها داشته باشید. این قضیه برای صدها شهر در دنیا وجود دارد.

از زوریخ تا تهران با موتورسیکلت دیوید کرتز
(پرتال مشاهده فرصت‌های اقامت خودمانی در AIRBNB.COM)

بعضی‌ها این پرتال‌ها را ناامن می‌دانند. اما میلیون‌ها نفری که تا کنون از این پرتال و سایت‌های مشابه برای اسکان کم هزینه استفاده کردند، در مقایسه با ناراضی‌ها، عدد بزرگی هستند.

به جز این سایت، صدها سایت گردشگری در وب هست که خدمات مشابه در سطوح مختلف به شما می‌دهد. اقامت درهاستل و همراهی با بک پکرها! نیز، دنیای خود را دارد که بهتر است درباره آن اطلاع کسب کنید.

یکی دیگر از فرصت‌های فناوری اطلاعات برای صنعت گردشگری، شبکه‌های اجتماعی هستند که افراد را با هم آشنا می‌کنند تا به عنوان میزبان، تور لیدر و همراه، سفرهای ارزان و آسان و خودمانی را تجربه کنند. یکی از این شبکه‌ها، پرتال کوچ سرفینگ هست. این پرتال که یک کارآفرینی دیجیتالی خلاقانه و جالب در اینترنت هست، به کاربرانش امکان می‌دهد تا در بیش از 200 هزار شهر در 204 کشور دنیا، به رایگان اقامت کنند! بله! بیش از 10 میلیون عضو این پرتال، آمادگی خود را برای میزبانی از یکدیگر اعلام کرده‌اند. به نظر شما، باز هم سفر کردن در دنیای امروزی، هزینه‌های سنگین دارد؟ قطعاً خیر! باید کمی ساده بگیرید و دنیا را راحت تر ببینید!

از زوریخ تا تهران با موتورسیکلت دیوید کرتز
(شبکه اجتماعی میزبان‌های رایگان)

ماجراجوی سوئیسی ما نیز، با استفاده از فناوری اطلاعت و ارتباطات و پرتال‌های وب، سفر خود را از شهر خود در زوریخ سوئیس اخیراً آغاز کرده است و قصد دارد تا دنیا را دور بزند. سفری ماجراجویانه توسط یک جوان شجاع و فعال و به قول روان شناس ها، انرژی مثبت! انرژی مثبت بودن در سفر، فاکتور مهمی هست که باید در نظر داشت. اگر شما انرژی مثبت نباشید، اقامت در هتل 6 ستاره در اتاق سوپرلوکس سلطنتی نیز، شما را راضی نخواهد کرد. شعاری که دیوید کرتز انتخاب کرده است:

The World Is Not Enough

از زوریخ تا تهران با موتورسیکلت دیوید کرتز
(موتور سیکلت + انگیزه + همت سوییسی = دور دنیا در چند ماه)


این شعار، ما را با یاد فیلم دنیا کافی نیست (The World is not Enough) عنوان نوزدهمین فیلم از سری فیلم‌های جیمزباند James Bond می‌اندازد که توسط مایکل اپتد ساخته و در سال ۱۹۹۹ اکران عمومی شد. در این فیلم پیرس برازنان برای سومین بار پس از فیلم‌های چشم طلایی و فردا هرگز نمی‌میرد در نقش جیمز باند به ایفای نقش پرداخته‌است. بر اساس این فیلم یک بازی کامپیوتری نیز ساخته شد.

دیوید کرتز، جوان سویسی انرژی مثبتی هست که سال گذشته میلادی مقطع فوق لیسانس را در این کشور به اتمام رساند و به این نتیجه رسید که از وقت خود استفاده کند و با کم‌ترین هزینه، دور دنیا را بگردد! آن هم با یک موتور سیکلت. وی سایتی راه اندازی کرده است و جزییات سفر خود را هر روز دران منتشر می‌کند. پرتالی که ایشان برای اطلاع رسانی سفر خود راه اندازی کرده است و توسط شرکت‌هایی، پشتیبانی می‌شود، در نشانی http://twine.bike قرار دارد. دامنه پرتال آقای کرتز، همانند سفرش، جالب توجه هست. یک نام جالب بر روی یک پسوند جالب! سایتی ۵ زبانه برای مصور کردن جزییات سفر جالب آقای کرتز. وی سال گذشته ظرف ۲ ماه، بیش از ۹۱۰۰ کیلومتر را طی کرده است و از ۱۷ کشور اروپایی دیدن کرد.

از زوریخ تا تهران با موتورسیکلت دیوید کرتز
(تصویر ایندکس پرتال جهانگرد موتور سوار سوییسی)

رایگان سوارها، افرادی هستند که برای سفرهای گردشگری خود، معمولاً حاضر به پرداخت پول نیستند. آن‌ها از مردم کوچه و خیابان و جاده درخواست می‌کنند تا آن ها را به صورت رایگان، از مقصد الف به مقصد ب منتقل کنند. اگر داستان رایگان سواری کمیل سهیلی را بخوانید که قبلاً اشاره کردیم، نکته‌های جالبی را متوجه خواهید شد.

دیوید کرتز، جهانگرد جوان سوئیسی، دنیا را کوچک تر از آن چیزی که هست تصور می‌کند و با حس انرژی مثبت و آسان گرفتن دنیا و روزگار به قول معروف، جنگل‌ها و مزارع و شهرها و کشورها و دریاها را طی می‌کند تا با آدم‌های مختلفی آشنا شود و غذاهای مختلف را تست کند و دنیا را، نزدیک تر از دوربین رسانه‌ها و شبکه‌های دیجیتالی حس و لمس کند.

از زوریخ تا تهران با موتورسیکلت دیوید کرتز
(دیوید کرتز، ماجراجوی جوان سوییسی، لذت سفر را به خوابیدن زیر آسمان پر ستاره می‌داند)

وی، در پرتالی که راه اندازی کرده است، جزئیات بیش تری از سفر خود را منتشر کرده است که جالب توجه هست. سفر وی از زوریخ سویس شده است و پس از گذشتن از کشورهای مختلف مانند مجارستان، به ترکیه رسیده. وی، اخیراً استانبول را به مقصد تهران ترک کرده است و قصد دارد تا در هفته آینده، به تهران بیاید و این شهر و مردمانش را ملاقات کند.

از زوریخ تا تهران با موتورسیکلت دیوید کرتز
(گزارش پرتال هوریزونز از سفر جهانگرد جوان سوئیسی با موتورسیکلت)

دیوید جهانگرد، از کوچ سرفینگ برای پیدا کردن محل اقامت بهره می‌برد. هر جا که می‌رود، پیش اعضای این پرتال می‌رود و طی این سفر، بیش از 300 نفر با آقای کرتز دوست شده‌اند و وی توانسته صدها عکس و اطلاعات از این سفر چند ماهش، در وب منتشر کند.

دیوید، برنامه نویس هست و بعضاً، کارهای پروژه ای با نوت بوکش انجام می‌دهد و در راه، تلاش می‌کند تا از کیف پولش و خرج کردن، جز در موارد خیلی ضروری، دور باشد. وی خوابیدن در جنگل و پارک و کنار موتورسیکلتش را از استراحت درهتل های 5 ستاره استخر دار با سالن‌های ماساژ، بیش تر دوست دارد و از زندگی در طبیعت و همراهی با طبیعت و لمس آدم‌ها از نزدیک، بیش تر لذت می‌برد.

از زوریخ تا تهران با موتورسیکلت دیوید کرتز
(جزییات مصور از سفر ماجراجویانه گردشگری سوئدی از زوریخ تا تهران)

دیوید، یک جهانگرد ماجراجوی خندان هست و به خود سخت نمی‌گیرد. شاید اگر می‌خواست خیلی سخت بگیرد، الان ده‌ها شهر را نمی‌دید و با صدها نفر دوست نمی‌شد. آن هم با کم‌ترین هزینه ممکن که فکرش را بکنید! داستان گردشگری و اینترنت این هست!

دیوید، موتور سیکلت خوبی دارید که مدل KTM 690 ENDURO R 2015 دارد. راندن یک موتور سیکلت 143 کیلوگرمی، خیلی سخت نیست اما خوب هزینه بنزین آن در کشورهای مختلف می‌تواند برای کسی که از پول دادن فراری هست!، زیاد باشد.

از زوریخ تا تهران با موتورسیکلت دیوید کرتز
(تصویر موتور سیکلت دیود کرتز)

صفحه دیوید در کوچ سرفینگ، محفلی برای تعامل ایشان با دوستان اینترنتی هست که البته در فیس بوک نیز مخاطبانی دارد.

از زوریخ تا تهران با موتورسیکلت دیوید کرتز
(صفحه دیوید کرتز در couchsurfing.com)

دیوید بزودی به تهران می‌رسد و گشتی در ایران خواهد زد. وی در سایت کوچ سرفینگ اعلام کرد که امیدوار هست در زمان اقامتش در ایران، دوستان زیادی پیدا کند و با خانواده‌های ایرانی آشنا شود. در نشانی http://twine.bike/stories، می‌توان به فایل‌های ویدئویی و مستند تهیه شده از سفرهای آقای کرتز دسترسی پیدا کرد و ویدئوهای جالبی را از این سفر پر ماجرا مشاهده کرد.

از زوریخ تا تهران با موتورسیکلت دیوید کرتز
(صفحه فیس بوک دیوید کرتز، هر روز شاهد مطالب جدیدی از سفر ماجراجویانه‌اش هست)

در ادامه نگاهی داریم به تصاویر سفر موتورسیکلتی جهانگرد سوییسی که به زودی به ایران خواهد رسید.

از زوریخ تا تهران با موتورسیکلت دیوید کرتز
(اقامت ترکیه با دوستان کوچ سرفینگ باز)

از زوریخ تا تهران با موتورسیکلت دیوید کرتز
(دیوید کرتز در پارک ملی گرجستان)

از زوریخ تا تهران با موتورسیکلت دیوید کرتز
(دیوید کرتز در گرجستان با موتور سیکلتش!)

از زوریخ تا تهران با موتورسیکلت دیوید کرتز
(دیوید کرتز و آخرین دیدار با دوستان سویسی در آخرین وداع قبل از سفر به دور دنیا)

سرویس گردشگری پرتال برترین‌ها، پس از ورود ایشان به تهران، تصاویر و مطالبی که این جهانگرد جوان موتور سوار سوییسی از کشورمان منتشر کند، درگفتار مجزایی در اختیار علاقمندان به دنیای گردشگری قرار می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیما

      اوه مای گاد!
      تا تهران با موتورسیگلتش میاد یعنی؟

    • بدون نام

      درسته. ایشون یک سی اس کار هست.
      چه جالب خبرش رو زدین!

    • سامان

      رایان ایر کجاییه؟ ایران هم میاد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایرلندی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج