۲۳۸۷۱۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سورپرایز امید حاجیلی در کنسرت جدیدش

یک قطعه سورپرایز هم دارم که به تک‌آهنگی که قرار است پیش‌ از این کنسرت منتشر کنم مربوط است. ما این تک‌آهنگ را در کنسرت هم اجرا می‌کنیم. البته سورپرایز دیگر این است که نوازنده‌های محلی مهمان هم در این کنسرت حضور خواهند داشت.

روزنامه صبا: امید حاجیلی بیش از ۱۰ سال در ارکستر سمفونیک تهران به‌عنوان نوازنده ترومپت فعالیت کرده است و همزمان به‌عنوان خواننده پاپ فعالیت موسیقایی خود را گسترش داده است. او همچنین استاد اسبق دانشکده موسیقی صداوسیما بوده و اکنون در دانشکده هنر و معماری مدرس موسیقی است. نخستین آلبوم رسمی او در حیطه موسیقی پاپ با عنوان «آلگرو» طرفداران زیادی پیدا کرد و به همین دلیل کنسرت‌هایی که حاجیلی تاکنون برگزار کرده پررونق بوده است. حاجیلی همچنین به‌عنوان نوازنده ثابت با گروه «دارکوب» همکاری می‌کند. این گروه به‌زودی آلبوم «نوکوب» را روانه بازار موسیقی می‌کند. به بهانه کنسرت ۱۲ شهریورماه این خواننده و نوازنده، با او گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

سورپرایز امید حاجیلی در کنسرت جدیدش

آقای حاجیلی در کنسرت ۱۲ شهریور چه قطعاتی را اجرا می‌کنید؟

همه قطعاتی که پیش‌تر از من منتشر شده در کنسرت اجرا خواهیم کرد. علاوه بر این یک قطعه خراسانی نیز در این کنسرت گنجانده‌ایم که تغییرهایی در آن ایجاد کرده‌ام. در دو سه کنسرتی که به‌تازگی برگزار شد، این قطعه را خواندم و مردم استقبال خوبی از آن کردند؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم در کنسرت ۱۲ شهریور هم این قطعه را برای مردم اجرا کنم.

برای مخاطبان این کنسرت قطعه سورپرایزی هم دارید؟

بله، یک قطعه سورپرایز هم دارم که به تک‌آهنگی که قرار است پیش‌ از این کنسرت منتشر کنم مربوط است. ما این تک‌آهنگ را در کنسرت هم اجرا می‌کنیم. البته سورپرایز دیگر این است که نوازنده‌های محلی مهمان هم در این کنسرت حضور خواهند داشت و یک قطعه محلی خراسانی را با همراهی این نوازندگان اجرا می‌کنیم.

این روزها مد شده که در کنسرت‌های پاپ و تلفیقی، برای ایجاد تنوع بصری، پرفورمنس‌هایی هم در نظر می‌گیرند، آیا شما هم ایده اجرایی خاصی برای این کنسرت دارید؟

خیر. ببینید در این کنسرت حدود ۲۵ نوازنده حضور دارند و به‌ این علت که تعداد نوازندگان ما زیاد است، همه تلاشمان را کرده‌ایم که صدای درست را به گوش مخاطبان برسانیم بنابراین فرصتی برای طراحی ایده‌های خاص اجرایی نداشتیم. ما همین‌که بتوانیم کنسرت به این بزرگی را برنامه‌ریزی کنیم و مشکلات فنی را پوشش بدهیم کار بزرگی کرده‌ایم. معمولا گروه‌های کوچک ۵ یا ۶ نفری می‌توانند این نوع فعالیت‌های اجرایی را در کنسرت سامان دهند و وقتی تعداد نوازندگان بالا می‌رود دیگر این کار امکان‌پذیر نیست.

بسیاری از خوانندگان و البته مخاطبان به امکانات فنی نور و صدا در سالن میلاد نمایشگاه اعتراض داشتند. آیا خود شما شرایط برگزاری کنسرت در این سالن را مناسب می‌دانید؟

درهرصورت ما در ایران سالن مناسب کنسرت نداریم و همین سالن میلاد برای برگزاری همایش طراحی و ساخته شده است، اما تلاشمان را کرده‌ایم تا صدا را با کیفیت عالی به گوش مخاطبان برسانیم. به‌هرحال همین‌که تعداد نوازندگان ما ۲۵ نفر هستند، نشان‌دهنده تلاش ما برای رضایت مخاطبان است. هیچ گروه موسیقی پاپی را پیدا نمی‌کنید که با این تعداد نوازنده روی صحنه برود.

سورپرایز امید حاجیلی در کنسرت جدیدش

بله، معمولا فیش نوازندگانشان را هم در گلدان می‌کارند!

بله متأسفانه از این اتفاقات هم می‌افتد؛ اما به‌شخصه ترجیح داده‌ام دستمزد خودم کمتر شود، ولی مردمی که بلیت‌های گران کنسرت را می‌خرند با شنیدن صداهای درست و با کیفیت بالا احساس کنند حضورشان ارزش داشته و پولشان را هدر نداده‌اند.

بحثی که این روزها درباره کنسرت‌های پاپ داغ شده این است ‌که مخاطبان واقعی موسیقی پاپ از پس هزینه‌های خرید بلیت این کنسرت‌ها برنمی‌آیند و درنتیجه مشتری این قبیل کنسرت‌ها خانواده‌های نسبتا مرفه شده‌اند. فکر نمی‌کنید کمی باید هزینه بلیت‌ها کاهش پیدا کند؟

من موافق کاهش قیمت بلیت هستم، ولی موضوع این است که قیمت بلیت با بسیاری از مسائل نظیر هزینه‌های گران سالن، نور، صدا، ال‌ای‌دی، تبلیغات و.‌.‌. گره خورده است و یک کنسرت آن‌قدر هزینه دارد که اگر تنها تعداد کمی از بلیت‌ها به‌فروش نرسند، تهیه‌کننده یا ضرر می‌کند یا سربه‌سر هزینه‌هایش برمی‌گردد. باید پذیرفت قیمت بالای بلیت تابعی از همه هزینه‌های بالایی است که تهیه‌کنندگان برای برگزاری کنسرت می‌پردازند و اگر قیمت آن خدمات پایین بیاید طبیعتا قیمت بلیت را هم می‌شود کنترل کرد؛ در غیر این صورت هیچ راهی وجود ندارد. به‌هرحال تهیه‌کننده مجبور است حتی اگر ضرر هم بدهد، برای حفظ رزومه کاری‌اش سالی یک کنسرت برگزار کند و به‌نظرم تنها راه کاهش قیمت بلیت، کاهش هزینه‌ای است که سالن‌های دولتی از ما می‌گیرند یا کاهش مبلغی که نیروی انتظامی و اداره اماکن از کنسرت‌گذار دریافت می‌کنند.

سورپرایز امید حاجیلی در کنسرت جدیدش

شما علاوه بر خوانندگی پاپ، نوازنده و عضو گروه دارکوب هم هستید و می‌دانیم آلبوم جدید این گروه با نام «نوکوب» به‌زودی منتشر می‌شود. این آلبوم چه تفاوتی با آثار قبلی گروه دارد و پیش‌بینی شما درباره استقبال مردم از این آلبوم و میزان موفقیتش چیست؟

تفاوت عمده‌ای که آلبوم «نوکوب» با آثار قبلی‌مان دارد این است که عامه‌پسندی‌اش بیشتر شده است زیرا «نوکوب» خواننده‌محور است. طبیعتا با توجه به طرفدارانی که گروه ما پیش‌تر داشته و طرفدارانی که به‌دلیل خواننده‌محور شدن این آلبوم جذب می‌شوند، تصور می‌کنم موفقیت بسیار بیشتری نسبت به آثار قبلی کسب کند و مخاطب بیشتری به سمت موسیقی دارکوب جذب شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج