۲۳۸۷۴۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

اظهارنظر جدید رسایی درباره توقیف ۹ دی

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دست وزارت ارشاد در توقیف ۹ دی خالی است، گفت وزارت ارشاد با منتقدان برخورد می‌کند.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام حمید رسایی مدیر مسئول هفته نامه ۹ دی درباره آخرین وضعیت این هفته‌نامه گفت: تاکنون بنده به عنوان مدیر مسئول چند بار جهت ارائه توضیحات به شعبه مربوطه فراخوانده شده‌ام و توضیحات لازم را ارائه داده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون وزارت ارشاد هیچ سندی مبنی بر مصوبه شورای عالی امنیت ملی در مورد رعایت برخی نکات توسط مطبوعات مربوط به توافق هسته‌ای که عدم رعایت آن یکی از دلایل توقیف بود، به دادگاه ارائه نداده و تنها چیزی که به عنوان دلیل توقیف ۹ دی به دادگاه ارائه شده، برخی مقالات و یادداشت‌های انتقادی ۹ دی از عملکرد دولت درباره مسائل سیاسی، توافق برجام و انتقاد ما از هاشمی رفسنجانی و علی لاریجانی است که البته هیچ یک از این مطالب مصداق توهین به مقامات نیست و حتی نماینده وزارت ارشاد نتوانست یک لفظ توهین آمیز در آن نشان دهد.

مدیر مسئول ۹ دی گفت: بنده قبلا طی نامه‌ای به وزیر ارشاد با استناد به بندهای قانونی اعلام کردم که توقیف ۹ دی غیرقانونی است؛ برای ما مشخص بود که وزارت ارشاد با توجه به ترکیب همسویی که در هیات نظارت دارد، تنها به دلیل انتقادات صریح، این هفته نامه را توقیف کرده است.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد در دولت یازدهم تاکنون سه بار ۹دی را توقیف کرده که در ۲ مرتبه قبل به دلیل ناوارد بودن دلایل توقیف، این هفته نامه رفع توقیف شد و شواهد از ناکافی بودن دلایل توقیف برای بار سوم هم حکایت می کند.

به گفته رسایی، توقیف های مکرر و بدون توجیه قانونی ۹ دی، حکایت از برنامه ریزی سازمانی وزارت ارشاد برای اعمال فشار و بستن دهان یک رسانه منتقد است که می‌تواند مصداق ماده ۴ قانون مطبوعات باشد.

براساس این گزارش، طبق ماده ۴ قانون مطبوعات هیچ مقام دولتی و غیردولتی حق ندارد نشریات را به دلیل انتشار مطالب انتقادی در چارچوب قانون، تحت فشار قرار دهد و در صورت ارتکاب چنین رفتاری، با شکایت شاکی خصوصی، به شش تا دو سال انفصال از خدمت محکوم می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • tavakolshahvali

      تا اتمام دو ره مجلس هرچه میخواهی بگو که دیگه فرصت گیرت نمیاد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج