۲۳۸۷۹
۶۱ نظر
۵۶۱۴
۶۱ نظر
۵۶۱۴
پ

کلک های عبور از طرح ترافیک!

عد از اینکه مقدمات کار فراهم شد چندین روز با یکی از موتورسواران پلیس راهور به خیابان فاطمی می رفتیم جایی که خیلی از راننده هایی که مجوز طرح ترافیک ندارند و سعی می کنند از خیابان های آن محدوده وارد محدوده طرح بشوند.

کلک های عبور از طرح ترافیک!
همشهری سرنخ : «وحید سهرابی» عکاس جوانی است که چند سالی است با نشریات و خبرگزاری های معتبر کار می کند.

او هفته گذشته عکس هایی برای خبرگزاری ایسنا گرفت که خیلی ها موقع دیدنش دهانشان از تعجب باز ماند. در این گزارش او از ماجرای عکاسی آن روز می گوید: «بعد از اینکه مقدمات کار فراهم شد چندین روز با یکی از موتورسواران پلیس راهور به خیابان فاطمی می رفتیم جایی که خیلی از راننده هایی که مجوز طرح ترافیک ندارند و سعی می کنند از خیابان های آن محدوده وارد محدوده طرح بشوند.

بهانه و توجیه های راننده های متخلف در نوع خود شنیدنی بود. مثلا هنوز چند دقیقه ای نبود که به خیابان فاطمی رسیده بودم که متوجه شدم پسر جوانی که راننده پژو ۲۰۶ است وقتی به اول خیابانی که تابلوهای هشداردهنده ورود به طرح ترافیک در ابتدای آن نصب شده، رسید خودروی خود را متوقف کرد و چست و چابک از اتومبیل پیاده شد و در صندوق عقب خودرو را بالا زد و بعد هم بدون اینکه در صندوق را ببندد سوار ماشین شده و مسیرش را ادامه داد.

اما چند متر جلوتر هنگامی که از جلوی دوربین های پلیس گذشت دوباره پیاده شد تا در ماشین را ببندد. او به خیال اینکه توانسته از دید دوربین های پلیس پنهان شود به حرکتش ادامه داد غافل از اینکه هم من با دوربینم شکارش کرده ام و هم کمی جلوتر درست در اولین چهارراه ماموران پلیس خودروی او را متوقف کردند. اما نکته جالب تر اینجا بود که این جوان وقتی با ماموران رو به رو شد ادعا کرد نمی دانسته این منطقه محدوده طرح ترافیک است.

کلک پارچه و لنگ جواب نمی دهد

یکی از حقه هایی که بیشتر رانندگان متخلف به کار می گیرند، کلک پارچه و لنگ است. اما آنها نمی دانند این کار مخدوش کردن پلاک به حساب می آید و قانون برایش مجازات حبس و زندان در نظر گرفته است. سهرابی در این باره هم خاطرات جالبی دارد و می گوید: «یک بار مرد میانسالی را دیدم که به نزدیکی های محدوده طرح ترافیک که رسید تکه پارچه ای را که شبیه لنگی بود و راننده ها برای تمیز کردن ماشین از آن استفاده می کنند روی پلاکش انداخت.

او برای ثابت نگه داشتن پارچه چند دقیقه ای با پلاک کلنجار رفت و بعد به راه افتاد اما خیلی زود یکی از ماموران پلیس خودرواش را متوقف کرد.» این مرد هم ادعای عجیبی کرد و گفت: «آقای پلیس فکر کنم زمانی که داشتم پلاکم را تمیز می کردم این لنگ به پلاک چسبیده و یادم رفته آن را بردارم!»

حمل بارهای مزاحم

یک بار هم راننده وانتی را دیدم که وقتی نزدیک دوربین های پلیس شد پتویی را که در پشت ماشینش افتاده بود جلوی پلاک آویزان کرد طوری که انگار پتو خود به خود و اتفاقی روی پلاک افتاده و او روحش از این ماجرا بی خبر است.

اما چند متر از واردشدنش به محدوده ترافیک نگذشته بود که یکی از پلیس های موتورسوار او را متوقف کرد. اینجا بود که راننده شروع کرد به تعریف داستان ننه من غریبم و با اصرار و التماس از پلیس خواست جریمه اش نکنند و ماشین او را به پارکینگ نبرند.

افسانه اسپری مو و پلاک های نامرئی!

بین تعدادی دیگر از رانندگان متخلف شایعه شده که اگر آنها اسپری حالت دهنده موی سر را روی پلاکشان بزنند دوربین ها نمی توانند شماره های پلاک آنها را ثبت و ضبط کنند اما آنها زمانی به اشتباهشان پی می برند که قبض های جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک به آدرس پستی شان فرستاده می شود البته تعدادی از این رانندگان که آدرسشان تغییر کرده و ماجرا را به پلس اطلاع نداده اند قبض های جریمه را دریافت نمی کنند برای همین تصور می کنند دوربین ها پلاک آنها را نمی بینند. این راننده های خاطی باید بدانند که هر چیزی که چشم انسان می بیند دوربین هم می تواند آن را ببیند.

نکته جالب اینجاست که سهرابی در مدتی که راننده های متخلف را با دوربینش شکار می کرد، با تعداد زیادی از این نوع رساننده ها رو به رو شده که با استفاده از اسپری حالت دهنده موی سر سعی می کردند پلاکشان را به خیال خودشان نامرئی کنند.

کلک برف شادی و دستمال

وحید سهرابی می گوید چندباری هم با تعدادی از راننده ها رو به رو شده که قبل از ورود به محدوده طرح ترافیک با اسپری برف شادی روی پلاکشان را می پوشانند چراکه برف شاید بعد از چند دقیقه آب می شود و از بین می رود برای همین نیازی به پاک کردن مجدد ندارد تعدادی هم چند دستمال کاغذی را خیس کرده و به پلاک می چسبانند دستمال کاغذی ها هم وقتی خشک شوند خود به خود از پلاک جدا می شوند. برای همین راننده متخلف دیگر نیازی ندارد از ماشین پیاده شده و پلاک را تمیز کند. غافل از اینکه این تخلف آنها هم توسط دوربین ها و هم توسط ماموران ثبت می شود و جریمه سنگینی هم دارد.

قایم باشک با خودرو

رانندگان متخلف برای گرفتارکردن خود استعداد زیادی دارند آنها زحمت خرید مجوز طرح ترافیک را به خودشان نمی دهند اما هزار و یک جور بلا سر خود و دیگران می آورند تا به خیال خام خودشان قانون را دور بزنند.

عده ای از این راننده ها کمین می کنند تا راننده هایی که مجوز طرح ترافیک دارند وارد محدوده شوند آن وقت پشت سر آنها حرکت کرده و می خواهند به این شکل از دید دوربین ها مخفی شوند اما این کار هم مانند سایر نقشه های آنها بی نتیجه است چراکه دوربین های پلیس به شکلی نصب شده اند که پلاک تمام خودروها را می بینند.

کارآفرینی در محدوده طرح ترافیک

حقه های فرار از دوربین ها باعث کارآفرینی هم شده است. سهرابی در این باره می گوید: «وقتی با این کلک راننده های متخلف رو به رو شدم با خودم گفتم راننده های متخلف اگر استعداد و خلاقیت خود را در شکافتن اتم به کار می گرفتند تا به حال در این کار پیشرفت های زیادی کرده و در دانشگاه های معتبر دنیا صاحب کرسی شده بودند.

عده ای از آنها وقتی به محدوده طرح ترافیک می رسند وانمود می کنند ماشین شان خراب شده برای همین از همراهشان می خواهند طوری ماشین آنها را هل بدهد که مانع دیده شدن پلاک توسط دوربین ها شوند. ولی اگر همراه نداشته باشند در این محدوده افرادی هستند که در قبال گرفتن ۲ هزار تومان پول جلوی پلاک را گرفته و تا عبور خودرو از جلوی دوربین ماشین را مشایعت می کنند.»

دست و پای اضافه و کار ساختمان

سهرابی در ادامه حرف هایش به روش دیگری هم که بین رانندگان وانت و نیسان مرسوم است اشاره می کند و می گوید: «یک روش دیگر هم این است که فردی که در قسمت پشت ماشین می نشیند هنگام ورود به محدوده طرح با پا یا دست قسمتی از پلاک را می پوشاند.

البته عده دیگری هم هستند که پلاک خودروی خود را با گل کثیف می کنند پلیس وقتی آنها را به خاطر خوانانبودن پلاک متوقف می کند ادعا می کنند که مشغول کار ساختمان سازی هستند برای همین پلاکشان گلی شده است جالب اینجاست که از کل بدنه خودرو تنها پلاک ماشین موقع کار گلی می شود. اما این رانندگان خلافکار باید بدانند که هیچ خودرویی از دید دوربین ها و ماموران پلیس مخفی نمی ماند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 21667

      منکه ازورود ممنوع میرم نه دوربینی هست نه افسری

    • بدون نام

      نرسيدن ايميل براي من نيز پيش آمده

    • تبسم

      هنر نزد ايرانيان است و بس!!!!

      پاسخ ها

      • فرامرز

        اين هنر نيست . تقلب و بي فرهنگيه...

    • بدون نام

      همین زودیا می گن با ماشین فقط تو حیاط خونه تون می تونید رانندگی کنید. اون وقت تو برو عکس تهیه کن!!

      پاسخ ها

      • زنبورک

        کلامت را باید با سیم و زر نوشت و جلو آدم های با فرهنگنما نصب کرد.کاش می شد هزار تا لایک بهت بدم.

    • مادر داغدیده

      خدا روشکر که دراین زمینه موفق هستید . ولی چرا پسر من تصادف کرد و از دنیا رفت و ضارب فرار کرد از چند تا دوربین هیچی ضبط نشده . خوبه که برای پول گرفتن همه چیز درست عمل میکنه ولی وقتی یک پسر 20 ساله جانش و از دست میده .دوربینها درست عمل نمیکنه . این که باید براتون جاب تر باشه.

    • سارا

      من جند سال است برای آرم طرح اقدام میکم حتی با فیمت آزاد(یک میلیون وچهارصد هزار تومان )هم حاضرم بگیرم ولی تا پارتی نداشته باشی اصلا نمیدن من محل کارم تو طرح خونمونم اقدسیه است باید 4-5 تا تاکسی عوض کنم تا برسم به محل کارم نوع کارمم تو حوزه پزشکی ، ولی اصلا براشون مهم نیست خوب وقتی تمام شهر و بردن توی طرح چی کار باید کرد؟یا باید روزی 20 هزار تومان پول داد که میشه سالی 6-7 میلیون یا هم باید از این روش ها استفاده کرد(ایران تنها مملکتی که حتی برات انتخاب می کنند که کجای شهرت می تونی تو چه ساعت هائی با چه وسیله هائی رفت وآمد کنی)!!!!!!!!

    • عسل

      واقعا متاسفم مادر داغدیده. خدا صبرتون بده و به همه شعور درست رانندگی کردن

    • مهدی

      متاسفانه خیلی راحت سرمونو انداختیم پایین حتی اجازه اعتراض نمیدیم به خودمون.
      اقای وحید سهرابی جنابعالی که همچین گزارش امیخته با هزلی رو تهیه کردی، جراتشو داری یه گزارش واسه قانون گزارها در بیاری که این طرح ترافیک رسما اشتباهه
      حتی توکه دست به طنزت خوبه یه خورده رنگ مقدس هم به گزارشت بدی و از مراجع کسب تکلیف کنی. شهروندی که خونه اش توی طرح ترافیکه برای مراجعه به خونه اش با قبض بیست هزار تومانی مواجه میشه. البته فرض اینکه وجود طرح برای سلامت هوای داخله طرحه ، عملا با فروش اون خیلی غیر عقلانی به نظر میرسه.

      پسر جان اگه میخوای گزارشگر باشی. گزارش درد دل مردم باش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه ممنوعه باید کلا ممنوع باشه نه فقط واسه اقشار کم درامد.....

      • زنبورک

        هزار لایک

      • mahdisa

        خونه من هم داخل طرح ترافیکه، نه میتونم بیام بیرون نه داخل بشم، طرحم که کردن تا ساعت 7، اصلا فکر نمیکنن تا ساعت 7 چرا باید توو خیابونا بچرخیم تا برسیم خونمون، همینه که ترافیک سر به فلک میکشه

    • حمید

      استفاده اتوبوس واحد جلوی پلاک خودرو

      پاسخ ها

      • علي 85

        من از اين روش استفاده كردم ولي بازم جريمه شدم

    • اقا وحید

      ارم طرح ترافیک مال از ما بهترونه. به امید روزی که ما هم بهترون شویم.

    • بدون نام

      معلومه که وقتی به همه ی خبرنگارا آرم طرح میدن با قیمت تقریبا مجانی
      بایدم همچین گزارش هایی تهیه کنی!!!

    • بیگ دیک

      خواستم بگم ایشالله داغ عزیزترین هاتونو ببینید.با تشکر.

    • baktash

      راهکارایه خوب و مناسبی هست،منه دانشجوإ بیکار،پول ندارم روزی بیس تومن بخوام پوله طرح بدم،پوله بنزینم با قرضوقوله پیدا میکنم،پس در نتیجه مجبور به انجام همچین کاری میشم،حالا این امر بماند که این طرح کلا درست نیستش و برای کسب درآمد و پر کردن جیبه خودشان این طرح هارو گذاشتن،ولی یه دوسالی هستش که با این شگردها من. وارد طرح میشم و خوشبختانه هیچگونه جریمه ای ام نشدم

    • مهدي

      من كه خونم لبه طرح تراقيك و ميخام برم سر كارم كه شهرك صنعتي هست و هفتاد كيلومتر از تهران خارج ميشم!! و هر روز بايد طرح بخرم!!
      اين پول بنظر شما حلاله!!
      نامردي از اين بالاتر هم ميشه!! دزدي شرف داره به اينكار و مردم سركيسه ميكنند با جريمه هاشون و فروختن طرحشون!!
      من كه هر روز اين دوربين ها رو ميبينم لعنت ميفرستم براي كسايي كه دستور نصبشون رو دادن و همينطور نصابشون!!

    • امير

      زندكي كردن فقط برأي أفراد محدود تميباشد زندكًي برأي همه است

    • farhad

      من که خونمون نزدیکه طرحه چند بار با برف شادی رفتم داخل طرح یه بار تو هفت تیر ماشینمو گرفتن و بردند پارکینگ از اون به بعد ادب شدم و ماشینم و شب ها 50 متر بعد دوربین پارک میکنم و صبح ها خیلی شیک میرم سر کار هر کاری کنید کسی که محل کارش داخله طرحه خلاصه یه جوری میره

    • مهدی

      سلام
      راستی یه چیزی یادم رفت بگم طرح ترافیک فقط باعث وخیم تر شدن هوای تهران هست چرا معلومه تمام مغازه دارای اون محدوه که حتی پول خرید لکسوس رو دارند هم ماشین دارند هم موتور و فقط موتور استفاده میکنند میدونید که موتور سیکلت هم گند میزنه تو هوا
      دلم میخوا برید اون طرف ها میبینید به جای عابر پیاده فقط موترو تو کلت میگازه

    • بدون نام

      طرح ترافیک کم بود طرح زوج یا فرد هم اضافه شد.

    • علی

      اینا که روشهای معمولی حرفه ای هاشو شما ندیدی
      مثلا یه ماشین مجوز دار هم رنگ رو پیدا میکنی بعد از پلاکش یه دونه آهن ربایی شو میسازی میذاری روی پلاک اصلی
      این البته یکیش بود بعدیهاشو نمیگم تو کف بمونی

    • 888

      من نمی دونم ماشین های صفر یا چند ساله قبل که معاینه فنی دارن و کمترین آلودگی را نسبت به کامیون ها حمل لبنیات برای سوپری های در محدوده طرح یا اتوبوس های دودزا یا همون موتور یا خیلی ماشین های که تاکسی هستند و قدیمی ایجاد می کنند چطور وارد محدوده میشن ولی ماشین ما که صفر یا درحد دویا سه ساله کارکرده باعث الودگی هوا میشن

    • بدون نام

      من ۳ ماهیه وارد طرح میشم اولش گفتم بی خیال فوقش جریمه میشم بعدش دیدم یک سری کاغذیا دستمال یا ..... میچسبونن روی پلاکشون. منم چندین بار این کارو کردم از سایت شما کلکهای دیگه ای رو یاد گرفتم که یکیش کف برف شادی بودکه واقعا سرعت عمل رو میبره بالا فعلا که گیر نیوفتادم. اگه راه جدیدتری هست اطلاع رسانی فرمایید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این مال کی هست واقعا برف شادی نمیگیره؟

    • بهمن پور

      از خبر نگار صدا و سیما جز این انتظار نداریم.خبر نگاری که پیش پلیس می ایسته معلومه که ماجرا رو فقط ازیک طرفه ماجرا میبینه.باید یه مدت هم بری پیش اون راننده ها از پلیس ها عکس بگیری واز اون زاویه هم ماجرا رو نگاه کنی.قضیه به اون سادگی که فکر میکنی نیست.لنز دوربینت یه طرفی میچرخه.نافرمانی مدنی اصلا خنده دار نیست کسی که پلاک ماشینشو مخدوش میکنه خیلی حرفاشو باعملش میزنه اگه بفهمین همین کافیه واگه نخواهین بفهمین کمی طول میکشه.اما بالاخره میفهمین

    • خانم کارمند

      لطفا بگید کدوم یکی از حرکتا باعث میشه دوربین پلاک رو ثبت نکنه من انجام بدم، زحمت کشیدیم پول دادیم ماشین خریدیم عوارض شهرداری و مالیات هم میدیم از ماشینمون هم نمیتونیم استفاده کنیم ، جالبه!!

    • هومن

      ال ای دی های IR ( اینفرا رد ) دوربین های طرح و سرعت رو کور می کنن، چون برخلاف نوشته متن دوربین های طرح مثل چشم انسان نیستند و پرتو های فرو سرخ رو هم ضبط می کنن. نتیجه هم اینه که شما وقتی درست ال ای دی ها رو بچینید و قدرت کافی هم داشته باشن و از یک لنز هم استفاده کنید، دو تا سه حرف از پلاک شما رو می پوشونن و عکس اون قسمت کاملا نورانی می افته و سیستم قادر به خوندنش نیست. فقط این کار باید توسط یه مهندس الکترونیک انجام بشه.

    • مانا

      بچه ها بیایید فقط از مترو استفاده کنیم . هم جریمه نمیشیم و هم راحت میرسیم بدون ترافیک و دود و صدا

    • احمد

      خداوند تمام ابلحان ودزدان را لعنت کنه
      روز به روز بدتر و بدتر خواهد شد تا روزی که انشاا... صداقت ودین در این مملکت نابود خواهد شد.
      دولت به جای اینکه طرحی را برای مبارزه با آلودگی هوا ارایه بدهد که موثر باشد وتمام اقشار مردم آنرا قبول داشته باشند مثل بچه ها طرح میدهد و تمام مردم را با مشکل مواجه میکند.

    • بيچاره

      سلام خدمت پليس هاي زحمتكش ........ من يه ماشين پي كي خريدم براي اينكه باهاش برم خونه و سر كار تقريبا سه ساله اين ماشين رو خريدم و به لطف شما يك ميليون و دويست و پنجاه هزار تومن جريمه شدم كه تمامش هم با اون دوربين هاي طرح ترافيك لامصب بوده ...........العان اون ماشين رو دو ميليون و پانصدهزار تومن از من ميخرن و نصف پولش رو بايد بدم بابت جريمه ها ...............

    • hamid

      من که خجالت می کشم بگم ایرانی هستم ... هر آشغالیو به اسم ماشین به قیمت گزاف قالب مردم می کنید .......

    • مهرناز

      اقا تمام اینایی که توضیح دادید دروغی بیش نیست و تمام این راهها برای فرار از دوربین ها درسته.خیلی ممنون که راه های جدید یادمون دادید.به امید نابودی تمام دوربین های راهنمایی رانندگی.

    • پلیس

      درباره زوج و فرد دقیقایادم هست اول قرار بود 3 روز باشه امتحانی بعد شد یک هفته بعد دیدن اینقده خوبه گفتم رسما زوج و فرد .حتی طرح ترافیک یک کار غیر قانونیه چه برسه به زوج و فرد .این همه پول میدی ماشین میخری بعد نمیتونی سوار بشی جاده ها هم اکثرا 80 یا 90 هست تا دنده 3 بیشتر نمیشه رفت و این باعث مصرف سوخت بالا هم میشه و استهلاک و آلودگی بیشتر ولی پاسخگوی این استهلاک و آلودگی چیه و کیه.البته مقصر اصلی خود مردم هستند که اگر بزنن سرعت 120 که قبلا هم همین بود خودشون و خانوادشون و دیگران رو به کام مرگ میبرن اینو بدونین مقصر اکثریت مردم هستند

    • زنبورک

      نفرین و ننگ برتو باد ای خبرنگاری که ...

    • بدون نام

      خبرنگار مزد بگیر کلاش!

    • ناشناس

      خداييش ستمه بياي برا يه سرعت كو چولو تو اين وضع اقتصادي خراب جريمم بدي

    • نون دونی

      نون دونی دولت از جیب مردم کم درامد. ...

    • فاکر

      !
      تقریبا همه روش هایی که گفتی جواب میده تا چشمت در اد!
      من بیشتر با روش چسبوندن پشت ماشین جلویی حال میکنم چون نه باید پیاده شی و اگه پلیس هم بگیرتت جز جریمه کار دیگت نمیتونه بکنه!

    • Farzan

      با تسلیت به دوست عزیز که فرزندشونواز دست دادن
      شما فکر کنید اگر زوجوفرد یا طرح ترافیک نبود اولین آسیبو کمپانی های خودروساز میدی دن که جا برای رانندگی دیگه نبود ،چرا عصرها تهران تبدیل به پارکینگ میشه چون تقریبا بیشتر مردم از ماشین استفاده میکنن،خودروسازی 1000جوردرامدداره بخاطر سلامتی منو شما هیچ کاری نمیکنن،120درصد گمرکی وارادات خودرو بدون 9%تازه ،قطعات،طرح ترافیک،جریمه،تولید بیماری وفروش دارو ودرمان،،،،،،،الی ماشاالله،

    • بدون نام

      باید حقوق کل پرسنل راهنمایی رانندگی طبق قانون وزارت کار بدن تا بفهمن مردم چه میکشند نه فقط راهنمایی ورانندگی بلکه تمام ادارات دولتی کارمندان دولت هار شدن حقوق یا مفت میگیرن ایشالا به دل خوش نخورن

    • حمید

      متاسفم برای مملکتم که دولت برای رفاهو اسایش مردم هبچ کاری نمیکنه و فقط هر روز به فکر اینه که یه طریقی جیب مردم فقیر رو خالی کنه

    • عباس

      اوان خبرنگار که این گزارشو با اوون ماموران موتور سوار تهیه کرده اگه نون بازوشو میخورد انقدر چرتوپرت نمینوشت برو ادم باش نون بازوتو بخور ادم فروشی نکن خوبیتت نداره

    • محمدرضا

      به جان خودم ماشینو از کارواش در آوردم داشتم توو خیابون میرفتم یکی از کنارم رد شد دو قطره آب ریخت روی ماشینم.منم همون لحظه پیاده شدم با دستمال کاغذی گوشه لکه هارو پاک کردم تقریبا دو دقیقه طول کشید حتی کنارم دوربین نبود.چند روز بعد دیدم سی هزار تومن جریمه شدم بابت شستشو اتومبیل در حاشیه خیابون

    • پیر مغان

      به نظر من نگارنده این مطلب میخواسته فحش به جونش بخره تا غیر مستقیم به مردم کمک کنه. در غیر اینصورت بسیار احمقه. :|

    • سردار

      اقا سهرابی جناب به جای این اون گزارش ؟؟؟خوب گزارش گری اشکال نداره همیشه سعی کن یه ذره ادم باشی تا حالا فکر کردی که اگه خیابانها خوب درست شده بودن اون زمان نقشه درستی در مورد ساخت شهر میدادن هیچ گس جریمه نمیده هیچ وقت رفتی اتوبان که سرعت 120به بالا ممنوع شده باشه اگه نرفتی من بگم هزاران بار همون 120رو من 110رفتم اما هستن کسانی که حتی 200به بالا رفتن اما به جای جریمه یه احترام هم بهشون گذاشتن تو که زرنگی اینقد برو حتما گزارش تهیه کن اما بعید میدونم حتی یه نقطه بتونی بنویسی ودراخر کجای دنیا سرعت 70میزنن اتوبان ولی چرا اینا میزنن چون سود داره پس فکر نکن زرنگی هیچی نیستی جز یک ادم منفی و.......!!

    • Matrix

      قبلا باز خوب بود خود مأمور جریمه می نوشت اونم دو هزار تومن می گرفت می‌نوشت الان شده دوربین رحم نداره

    • بدون نام

      این پولی که از مردم میگیرن بابت طرح حلال نیست شما که اهل پاچه خواری هستی هوای کثیفه پول بده طرح بخر تمیز میشه خودتون و گیر اوردین یا مردمو اولین چیزی که به فکرتون میزسه تو هر قفلی فقط محدودیته یه دفعه هم شده یک طرح درست حسابی بدین شما که اتم رو شکافتین به انرژی هسته ای هم رسیدین. اقای سهرابی شب میری خونه میگه از سر کار برگشتی.......این کارته خیلی سخته خسته نباشی. پهلوون

    • جلال

      آقای خبر نگار پاچه خار. بدبخت. اینا از بدبختی ماست که تویی که فهم و شعور صحبت کردن با مردم با فرهنگ قشر ضعیفو نداری میای چرت و پرت مینویسی واسشون. تو هم یا طرح ترافیک داری یا آقازاده ای که از احوالات جامعه خبر نداری. من یه پلیسم اینو گفتم که بدونی آدمای الکی باهات اینجا صحبت نمیکنن. طرح ترافیک فقط منبع درآمد اضافیه برا دولت. دولتی که روزی نیم ساعت کار مفیدم نداره. چه تو شهرداری و دارایی و غیره

    • بدون نام

      ..... اگه یارو پول خرید طزح ترافیک داشته باشه خودشو هیچ وقت نمیندازه تو دردسر بره وسط یه مش .....

    • شاکی

      اون کسی که پول میده ازتون طرح ترافیک میخره دیگه ماشینش هوارو آلوده نمیکنه؟؟؟؟؟ یا فقط اونایی که طرح ندارن یا این کلکارو استفاده میکنن اگزوز ماشیناشون باعث آلودگی هوا میشه؟!!!!

      این خانه از پایبست ویرانست! هه

    • رضا

      دوستان من هرروز توطرح ترافیکم چون محل زندگیم اونجاست از اسپری تافت و چسب مو استفاده کنید نه برف شادی میخواد نه لونگ رو پلاک میخواد نه مخطوش کردن پلاک دوسال دارم میرم میام دوربینا عکس میگیرن اما پلاک سفیده خیالتون راحت

    • س

      همه می تونید برید توی میدون کتابی و ببینید که فقط در یک ساعت چند ماشین با همین روش هایی که ایشون گفتند وارد طرح زوج و فرد می شوند و گیر هم نمی افتند . این خبرنگار آدم پلیسه. اصلا نتونسته توضیح بده چطوری گیر می افتند فقط برای اینکه مردم رو ناامید کنه نوشته بلا استثنا همه توقیف شدن . خودتون برید ببینید و بعد قضاوت کنید که چند درصد این مزد بگیر پلیس راست میگه

    • امیر راننده

      مشکل آلودگی هوا هم که حل شد با گزارش ضعیف کش شما خدا لعنتتان کند تا ابد بحق علی ع

    • حمید

      فقط نقشه پوله مردم کی آدم حساب میکنن روزی هزاران جریمه × پول = اختلاس یکی دیگه پول من و تو

    • مجید

      من خونم توطرح ترافیکه .ازدوربین پلیس تاخونم پانصدمتربیشترنمیشه از
      سرکارکه برمیکردم نمیتونم واردطرح بشم به انواع ترفندهامتوسل میشم .تابرسم به خونه.ولی این چه عالتیه چه گناهی کردم که خونم توطرحه وبایدبرای رفتن به خونم جریمه بدم
      ففط باایجادمحدودیت نمیشه هوای آلوده رادرست کرد.مگه فقط مرکزشهر هواروآلوده میکنه همه جای تهران آلودست.بافروش طرح فقط جیبتان راپرمیکنیدوبااین کارهواهم صاف میشه⁉⁉⁉واونهایی که دارندبراحتی این پولارو میدن ومنم که این پولاروندارم وخونم هم توی طرحه بایدجریمه بدم .بهترین کاراینه که خونه روبفروشم وبرم .⁉⁉⁉⁉❕❕❕⁉

    • کریمی

      ما منزلمون در محدوده زوج و فرد هست و به خاطر وضعیت کارمون باید با ماشین بریم هر روز .تکلیف ما چیه.باید هر روز بریم خارج از شهر

    • علی

      من شنیدم تموم بدبختی های ما ازدید دوربین اون قسمت پلاک ماشینه که شماره داره وانگلیسی نوشته ویکی دیگه هم بگم کیف کنید میگند کافیه یه پرچم کوچیک ایران بچسبونی روی پرچم پلاک دیگه همه چی حله (منا دعاکنید محتاجم به دعای شمامظلومان)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج