۲۳۸۸۴
۱۴۲ نظر
۵۲۴۴
۱۴۲ نظر
۵۲۴۴
پ

راهنمای عملی خرید لپ تاپ

بی خود وقت عزیزتان را صرف اسم و برند لپ تاپ نکنید.از لپ تاپتان چه انتظاری دارید و قصد دارید با آن چه کاری انجام دهید؟ کلید حل معما فقط پیش خودتان است.

راهنمای عملی خرید لپ تاپ

هفت صبح: این ماجرا به یکی از برنامه های روزمره تبدیل شده است. دوستان، آشنایان و همکاران تقریبا هر روز از من درباره خرید لپ تاپ، سوال می پرسند و می خواهند بدانند چطور می توانند یک «لپ تاپ خوب» بخرند.

پاسخ همه این سوال ها یکی است. من به آنها می گویم حتی با وجود تمام تلاش هایی که چینی ها به کار می بندند، هنوز از نظر فنی هیچ لپ تاپ بدی ساخته نشده است. از نظر تکنیکی لپ تاپ بد یعنی شما پولتان را برای خرید چیزی هدر بدهید که به کارتان نمی آید، یعنی پول بی زبان را برای خرید لپ تاپ صورتی رنگ هدر بدهید، یعنی خرید لپ تاپ قسطی از یک فروشنده بی انصاف.

پس بی خود وقت عزیزتان را صرف اسم و برند لپ تاپ نکنید. وقتی می خواهید این همه پول خرج کنید قبل از هر چیز باید تکلیفتان را با خودتان معین کنید. از لپ تاپتان چه انتظاری دارید و قصد دارید با آن چه کاری انجام دهید؟ پس کلید حل معما فقط پیش خودتان است.

راهنمای عملی خرید لپ تاپ

گول تبلیغات را نخورید

اگر همین حالا به بازار بروید و کمی مغازه ها را بالا و پایین کنید، خیلی زود متوجه می شوید تعداد برندهایی که لپ تاپ تولید می کنند بسیار محدود است. این قضیه نشان می دهد که کیفیت چقدر می تواند روی تولید و فروش محصول تاثیر مثبت داشته باشد.

همه تولیدکننده ها می دانند که تنها یک اشتباه می تواند برای همیشه تصویری بد از آنها در ذهن مصرف کننده ها باقی بگذارد. سونی مثل همیشه اسم بزرگی است ولی در بازار فقط یکی از معروف ترین ها به حساب می آید.

دل (Dell) دوشادوش سونی پیش می رود و کم کم یاد گرفته برای فروش بیشتر باید به تولیداتش تنوع بدهد. اچ پی، کامپک، فوجیتسو - زیمنس، توشیبا و ایسر تولیدکننده های دیگری هستند که کمابیش نامی برای خود دست و پا کرده اند.

لنوو را همه نمی شناسند ولی تا به حال هیچ کس از آن بدی ندیده است. ایسوز و ام اس آی هم کم کم با نگاه اقتصادی خودشان را به گود رقابت نزدکی می کنند. ال جی و سامسونگ هم لپ تاپ تولید می کنند و اگر اپل را هم به این لیست اضافه کنیم سرجمع تمام انتخاب ها را روی یک دایره ریخته ایم.

متاسفانه بزرگ ترین اشتباه ممکن وقتی رخ می دهد که خریدار بخواهد مثل خرید گوشی تلفن همراه به اسم تولیدکننده توجه کند. حقیقت این است که هرکدام از تولیدکننده ها مدل های مختلفی می سازند. پس امکان دارد فلان مدل ایسر خیلی بهتر از بهمان مدل سونی یا دل کارکرد داشته باشد.

راهنمای عملی خرید لپ تاپ

حتی بعضی از مدل های یک شرکت، نسخه های مختلفی دارند که با نشانه های A و B و C معرفی می شوند. این علامت نشان دهنده یک سری اختلافات جزئی در مشخصات لپ تاپ است. مثلا ممکن است مدل اول با یک دیسک سخت بزرگ تولید شده باشد یا روی آن سخت افزار بلوتوث نصب کرده باشند.

هرازچند مدتی هم یکی از تولیدکننده ها یکی از محصولاتش را توی بوق و کرنا می کند و هیاهوی تبلیغاتی به راه می اندازد. مثلا تا همین حالا شش شرکت ادعا کرده اند، باریک ترین و سبک ترین لپ تاپ دنیا را ساخته اند.

بالا و پایین رفتن سهام شرکت ها هم در بورس جهانی خیلی به من و شما دخلی ندارد. خریدار باهوش کسی است که گول تبلیغات کاذب را نخورد، پول نقد داشته باشد و لپ تاپ صورتی نخرد.


به گارانتی احترام بگذارید

امیدوارم خدا از سر تقصیرات هرکس که مردم را نسبت به گارانتی بی اعتماد کرد، بگذرد. اگر از من می پرسید بیایید و به خودتان لطف کنید و از خرید لپ تاپ بی گارانتی منصرف شوید. این قدر نگویید گارانتی در ایران مفهومی ندارد.

نه! انصافا در بازار کامپیوتر، خیلی ها به گارانتی شان مثل یک تعهد پایبند هستند. فقط کافی است این خیلی ها را از بین شرکت های معتبر انتخاب کنید. متاسفانه این اواخر مد شده کارت های گارانتی شرکت های معتبر را کپی می کنند و در مغازه های کوچکشان می فروشند.

اگر زحمت بکشید و از یک فروشگاه معتبر خرید کنید، به خودتان محبت کرده اید. شرکت های گارانتی، کارکرد سالم همه چیز لپ تاپ شما را ضمانت می کنند. حتی بعضی از آنها باتری، شارژر و نرم افزار را هم در برگه گارانتی شان لحاظ کرده اند.

تازه درصورت بروز مشکل، اطلاعاتتان نزدیک شرکت معتبر از امنیت بیشتری برخوردار هستند. از این گذشته، لازم نیست به وقت خرابی لپ تاپتان را زیر بغل بزنید و از این مغازه به آن مغازه بروید تا شاید محض رضای خدا یکی دلش برایتان بسوزد و با قیمتی نجومی آن را تعمیر کند.

راهنمای عملی خرید لپ تاپ


قسطی نخرید

باور کنید خرید لپ تاپ با خرید رب گوجه فرنگی تفاوت دارد. به همین دلیل نمی توانید پول هایتان را بریزید داخل کیف دستی و به بازار بروید. قبل از این حرف ها خوب تحقیق کنید. از یک نفر که به کار آشناست، بپرسید. به او بگویید قصد دارید لپ تاپتان را برای چه کاری استفاده کنید. این کار به او کمک می کند لپ تاپ مناسب با شرایطتان را معرفی کند.

به حرف دوستانتان تحت هیچ شرایطی گوش ندهید. متاسفانه همه ما عادت کرده ایم درباره همه چیز متعصبانه اظهارنظر کنیم و آنچه را خودمان داریم به هر طریق ممکن بهترین معرفی کنیم.

سایت های اینترنتی مرجع مناسبی برای کسب اطلاعت بیشتر هستند. جمله قبل را یک بار دیگر با دقت بخوانید. گفتم برای کسب اطلاعات! این یعنی قیمت ها روی فضای مجازی چندان منطبق با واقعیت نیستند. علاوه بر این به دلیل رشد سریع تکنولوژی و به روز شدن بازار نمی توانید خیلی روی پیداکردن این مدل ها در بازار حساب باز کنید.

سایت های اینترنتی را برای مقایسه عملکرد فنی و دیدن ظاهر لپ تاپ استفاده کنید. در بعضی انجمن های گفت و گوی اینترنتی، بحث های داغی درمورد خرید لپ تاپ جریان دارد.

بعضی از آدم های باسواد در این گفت و گوها شرکت می کنند و تجربیات گرانبهایشان را بی هیچ چشم داشتی در اختیار دیگران می گذارند اما مشکل اینجاست که تعداد این آدم های باسواد در مقایسه با آدم های بی منطق انگشت شمار است.

برای من و شما تهران بهترین جای دنیا جهت خرید لپ تاپ است. ولی این کافی نیست. مثل بقیه لوازم کامپیوتری باید به خودتان سختی بدهید و از منزل خارج شوید. مغازه های معتبری وجود دارند که فروشنده هایشان فقط به فکر پول نیستند. از آنها کمک بگیرید. قیمت ها را با هم مقایسه کنید و کمی زبان بریزید.

بعضی ها حاضر هستند کمی از سودشان بگذرند. فقط گول هدیه هایی را که بعضی فروشگاه ها تبلیغ می کنند، نخورید. این هدایا را می توان با 10 تا 20 هزار تومان ناقابل خرید.

بعضی از لپ تاپ ها در رنگ های مختلفی به فروش می رسند. قیمت رنگ های مختلف را بپرسید و بفهمید خرید یک لپ تاپ صورتی چقدر به جیبتان فشار وارد می کند.

در بازار ایران معمولا قیمت ها بدون احتساب گارانتی محاسبه می شود. برای گارانتی خوب به طور میانگین باید 50 هزار تومان کنار بگذارید. خرید قسطی را هم به کل فراموش کنید، چون سودی که فروشنده قرار است بابت این لطف از شما بگیرد، به هیچ وجه منطقی نیست. به جای خرید قسطی شکیبایی به خرج بدهید و خریدتان را تا آماده شدن کل مبلغ به تاخیر بیندازید.


توصیه هایی که بهتر است گوش کنید

اگر از من بپرسید، مهم ترین فاکتور یک خرید موفق، توجه به پردازنده لپ تاپ است. پولتان را بابت خرید لپ تاپ هایی با پردازنده سلرون یا Duo ۲ Core تلف نکنید. مدل های Corei۳، Corei۵ و Corei۷ در حال حاضر انتخاب های منطقی هستند.

بعد از پردازنده مهم ترین مساله، وزن لپ تاپ است. خیلی از ما لپ تاپ می خریم تا کارهای سبکمان را بیرون از خانه یا محل کار انجام دهیم. پس لازم است آن را هر روز با خودمان این طرف و آن طرف ببریم. لپ تاپ های معمولی با صفحه نمایش ۱۵ اینچی به طور میانگین وزنی حدود ۲/۸ کیلوگرم دارند. اگر وزن شارژر و بقیه لوازم جانبی را هم به این اضافه کنید، حتما به سختی کار پی می برید. لپ تاپ های با وزن کمتر صفحه نمایش کوچک تری دارند و گرانترند.

بعضی ها روی کارت گرافیک لپ تاپ حساس هستند چراکه قصد دارند گاهی در زمان های بیکاری شان بازی کنند. در این صورت باید خوب بگردید. ظرفیت هارد دیسک، مدت زمان عمر باتری و بلوتوث معیارهای دیگری هستند که باید به آن توجه داشت. ظاهر لپ تاپ تنها در درجه آخر اهمیت قرار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیلا

      سلام
      دست تون درد نکنه
      اطلاعاتت خیییییییییلی خوبی بود

      با تشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم موافقم مرسی از اطلاعات واقعا خوبتون

      • بدون نام

        مقسی

    • لیلا

      سلام
      من میخواهم یه لپ تاپ بگیرم که برای کارهای گرافیکی مثل اتوکد و 3dmax مناسب باشه و هنگام کار سرعت خوبی داشته باشه.
      میشه راهنمایی ام کنید چه مدلی بگیرم
      به نظر شما lenovo خوبه؟
      ممنون

      پاسخ ها

      • ن

        خیر . برای این کار dell corie7 خوبه . فلا بای کاری داشتی باز بگو.

      • محمد

        کی گفته لنوو بهترین لپ تاپ جهان به خصوصz510

      • حمیدرضا

        سلام.کی گفته لنوو بده؟لنوو بهترین لپ تاپ جهانه و شک نکنین.اتفاقا dell خیلی بده وبدرد نخوره

      • حسین

        با سلام ببینید بنده نمیخوام خودی نشون بدم ولی از همه شما وارد ترم الان برند بی معنی شده هر لب تابی برای هرکاری که میخوای باید به سخت افزار داخلی اون نگاه کنید در ضمن در جواب به اون دوستی که میگه دل بدرد نمیخوره باید بگم دل یکی از بهترین هاست حتی در بعضی از موارد از لنوو بهتر عمل کرده ولی چون بیشتر لب تاب های دست مردم دل هستش و مسلما امار خرابی هاش بالا میره مردم فکر میکنن دل بدرد نمیخوره

    • لیلا

      سلام
      من میخواهم یه لپ تاپ بگیرم که برای کارهای گرافیکی مثل اتوکد و 3dmax مناسب باشه و هنگام کار سرعت خوبی داشته باشه.
      میشه راهنمایی ام کنید چه مدلی بگیرم
      به نظر شما lenovo خوبه؟
      ممنون

    • بدون نام

      من خرتم ممنون

    • farid

      az rahnamayie besyar khoobetoon mamnoon

    • hamed

      سلام ناپدید شدن شدن برخی فایلها در fujitsu مربوط به سخت افزار است یا نرم افزار

      پاسخ ها

      • uty

        نرم افزار

    • ابراهیم

      1212

    • محمدموسوی

      سلام.من میخوام یک لپ تاپ جون سخت برای کتیا وکمکی هم بازی بگیرم.بین مارک های مختلف دررنج2500 مونم.میشه راهنمایی کنید؟

    • omid

      استفاده کردم ممنون

    • محسن

      سلام
      میشه بگین لب تاب فوجیتسو مدل AH 532 I3 یا AH 531 I5 چطوره؟کدومشون بهتره؟ اصلاً فوجیتسو خوبه؟شما چه مدلی پیشنهاد میکنین با کارت گرافیکی بالا و سرعت خوب حدود قیمت ۰۰۰ ۱۵۰۰ تومان؟

    • فرشاد

      اینا مطلبو از جایی کپی کردن منبعش رو هم ننوشتن.برا همین بلدنیستن جواب بدن

    • علي

      lمن ميخوام ي لب تاپ واسه رشتم كه برق هست بخرم اگه امكان داره ي راهنمنيي كنيد..

    • abiati

      damet garm

    • احمد

      با سلام من خیلی از مطالبتون استفاده کردم اگه امکانش هست یه سیستم خوب پیشنهاد کنید قیمت1200000تومان خیلییییییییییییییییی ممنون از سایت خوبتون

    • علی

      به خاطر مطلبتون متشکرم

    • حبیب

      سلام اطلاعات خوب وکاملی بود

    • مریم مهرانفر

      سلام من میخواهم یه لپ تاپ بگیرم که برای کارهای گرافیکی مناسب باشه. ترجیحا 14 اینچ وزن پایینشم واسم مهمه. نهایتا تا 2.5 میلیون. میشه راهنمایی ام کنید چه مدلی بگیرم؟ خودم ام اس ای x460 رو انتخاب کردم اما میگن که این برند برای کارای گرافیکی مناسب نیست. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • soma

      سلام من میخوام لپ تاپ بخرم قیمتشم تا 260 میلیون
      خواهشا راهنمایم کنین lenovo z580 f خوبه ؟؟

      پاسخ ها

      • a

        عذر خواهی می کنم 260 ملیون لپ تاب کجا بوده ابر رایانه هم این قیمت نیست

    • تری

      برادر من شما فقط از جانب خودت نظر دادی خیلی ها هستند که ظاهر لپ تاپ براشون مهم هست البته من مخالف این هستم

    • بدون نام

      نتیجه این بحث این بود که لپ تاپ صورتی نخریم !!!!!!
      واقعا متشکرم از راهنماییتون.

    • علی

      سلام نظرتون راجبه fujitsu lh 532 a چیه برا مکس و وی ری میخوام ...ممنون

    • بدون نام

      سلام من میخوام لپ تاپ بخرم قیمتشم تا 4700 میلیون به نظر شما تو این قیمت لپ تاپSony Vaio SVS15127PX خوبه؟

      پاسخ ها

      • reza

        معلومه شرکت SONY بهترین لب تاب ها را تولید میکنه از نظر سرعت_کیفیت _قیمت وبلندترین صدا رو داره

    • hamed

      سلام.من دانشجوی رشته ی کامپیوتر هستم و یه لپ تاپ میخوام که بتونم باهاش به راحتی برنامه نویسی کنم و در کنارش کمی هم بازی.نرم افزار های مهندسی سنگین هم کار میکنم.میشه یه مورد خوب در رنج قیمت 2 تا 2.200 بهم معرفی کنید.

    • farzaneh

      salam.nazreton rajebe lenovoz500 chie?baraye karaye memari

    • محمود

      توضیحات بدی بود

    • عماد

      لب تاپب میخوام برای بازی .باودجه 270000000 .لطفا راهنمایی کنید .با تشکر

    • رضا

      سلام و عرض خسته نباشید خدمت دوستان عزیز.
      /
      یه لپ تاپ تو قیمت1میلیون یا 1میلیون200هزار تومان می خوام من.
      که برنامه های3D max‏ و برنامه های برق مثل متلب رو بتونه راحت اجرا کنه
      لپ تاپ رو بیشتر برای کار کردن با برنامه می خوام بازی کردن خیلی کم مد نظرم هست.
      باطریش خوب باشه و سخت بتونه کار کنه برام.
      زیبای لپ تاپ و شرکت سازندش مهم نیست واسم فقط بتونه برام کار بکنه و با کیفت باشه سخت افزارشم.
      لطفا اگه تو این قیمت لپ تاپ با مشخصاتی که گفتم هست بهم بگید با تشکر از شما:

    • رضا

      دوستای عزیز من چند روزه پست گذاشتم چرا کسی جواب نمیده؟
      چرا فعالیت نیست اینجا؟

    • shirin

      باسلام من میخواهم ازراهنمای شمادوست عزیزدرباره لب تاپب برای استفاده ازکار نقشه کشی سه بعدی استفاده کنم لطفا مرا راهنمای کنید همراه با قیمت واگرتلفن هم بدهید ممنونم

    • Farima

      واقعا ازتون ممنونم من واقعا به اين اطلاعات نياز داشتم براي اينكه لب تاب خوبي خريداري كنم

    • منصور

      سلام
      میشه بگید یه دانشجوی کامپیوتر چه لب تابی با چه مشخصاتی لازم داره؟

    • شیوا

      اگه امکانش هست راهنماییم کنین واسه خرید یه لپ تاپ چه مشخصاتی داشته باشه؟ رشتم مهندسی ای تی.لطف کنین همه ی جزییاتشم بگین

    • صادقی

      سلام. من رشته تحصیلیم حسابداری میخواستم یه لپ تاپ بگیرم ولی نمیدونم چه مدلی با چه امکاناتی بگیرم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

    • شیوا

      اطلاعات فوق العاده خوبی دادی فقط راستش من دقیقا نفهمیدم مشکلت با رنگ صورتی چی بود؟؟؟؟!!!

    • مه لقا

      سلام من دانشجوی معماری هستم و سروکارم با نرم افزارهای مختلفی مثل AutoCad و 3DMaxو در کنار همه ی اینها معضل بزرگ رندرگیری از طرح ها که حجم بالایی رو اشغال میکنند و بسیار سنگین هستند.
      الان Asus N53 دارم و متاسفانه ازش خیری ندیدم به دلایل خیلی زیاد!
      تصمیم دارم لپ تاپمو عوض کنم اما بین مدل های زیادی از قبیل Lenovo Z500-B و fujitsu LifeBook AH532-B و مدل هایی از برند HP موندم که کدومشون به درد شرایط کاری من می خوره؟
      اگه از همین برندها مدل های دیگه ای بهتر بودن یا برندهای دیگه ای هم خوب بودن پیشنهاد کنید ممنون میشم.

      در ضمن این رو هم عرض کنم که تا سقف 3 میلیون تومن میتونم هزینه کنم.

      لطفا من رو از نظرات کارشناسانه ی خودتون بهره مند کنید .
      با تشکر/

    • آيدا

      سلام.من یه لپ تاپ میخوام واسه فتوشاپ و اتوکد و 3d max.حدود 1400000.لطفا راهنماییم کنین چه لپ تاپی میتونم بگیرم؟و کارت گرافیک 1gbجواب میده؟یا نه باید بالاتر باشه؟

      پاسخ ها

      • ماه ناز

        سلام . منم دقیقا سوال تورا دارم ولی فکر می کنم کارت گرافیکت حداقل 2 باید باشه وگرنه تو رندرگیری مشکل پیش میاد lenovo z500 dh s510 با قیمت های حدود 2/5 تو بازاره ولی من شنیدم برند esus بهتره

      • حسین

        به نظر من سونی وایو بگیر / میتونی اطلاعات لازمو توی این سایت بگیری :
        http://www.digikala.com/

    • majid

      سلام من می خوام ی لپ تاپ بخرم برای کارهای دانشجویی وآهنگو اینترنت مشه راهنمای کنید چه مدلی خوبه ؟پولشم تا2500000تومان

    • پوریا

      من می خواهم یک لپ تاپ بخرم اما فقط برای بازی من یک لپ تاپ دیدم با پردازش CI 5 رم 4 گرافیک 2 جی فورس و هارد 750آیا برای بازی های استثنایی را جواب می دهد یاکم است تازه مدل لپ تاپ هم ASUS
      لطفا راهنمایی کنید چون عجله دارم و آخرین امیدم سایت شما بود

    • پوریا

      من می خواهم یک لپ تاپ بخرم اما فقط برای بازی من یک لپ تاپ دیدم با پردازش CI 5 رم 4 گرافیک 2 جی فورس و هارد 750آیا برای بازی های استثنایی را جواب می دهد یاکم است تازه مدل لپ تاپ هم ASUS
      لطفا راهنمایی کنید چون عجله دارم و آخرین امیدم سایت شما بود

      پاسخ ها

      • محمد

        باید بگم لپ تاپ سری G ایسوس مخصوص بازیه.

    • نیلوفر

      سلام شما که جواب هیچ کدوم از این بنده خداهارو نمیدید پس واسه چی نظر میخواید از ما؟ واقعا متاسفم.

    • زهرا

      سلام من یه لب تاپ تا حدود 2تومن میخوام بخرم سیستمش خیلی برام مهمه تو رو خدا کمک

    • پریا

      سلام. یه لب تاب سونی میخوام واسه رشته مهندسی پزشکی وبرق. تا 3_ 3.5 میلیون.
      چند مدل بهم پیشنهاد کنین

    • محمد

      اینا رو که همه میدونن.
      لطفا تخصصی تر بحث کنید.

    • نازی

      سلام اگه میشه بهم بگین برای رشته ی کامپیوترچه مدلی بخرم قیمت 1.5 میلیون البته سال اولم هستم خواهش میکنم راهنماییم کنید

    • نازی

      راستی بااینترنتشم خیلی کاردارم

    • امیر

      خیلی بدی . چرا به سوالایی که میپرسن جواب نمیدی ؟ اصلا پسندت نکردم . دیگه نظری ندارم مرسی .

    • مهران

      ممنون مفید بود.

    • بدون نام

      چقدر از رنگ صورتی بدش میاد!!!!!!

    • بدون نام

      ممنونتم

    • MAHTAB

      با سلام من یه لب تاب مارک ایسوس با کارایی عالی میخواستم .

      میشه یه مدل خوب بهم معرفی کنید که توبازار هم باشه اخه مدل n56vm هرچی گشتم نبود ممنون میشم زودتر جواب بدید مرسی

    • kid

      سلام
      یه لپ تاپ میخوام تا سقف حدود 2 میلیون.
      یه مدل دیدم asus-x450 مواردش خیلی خوب از جمله گرافیک 2 و رم 6 و پردازنده cori5 و البته هارد 1ترابایت. قیمتش 2100000. نظرتون را بفرمایید.
      ممنون میشم اگه بهم ایمیل بزنید.

    • حسین

      نوشته گول تبلیغ نخورید بعد کله سایت تبلیغه !!!!
      اولا لپتاپ بستگی به کارایی داره
      دوم بستگی به جیب اخوی
      به نظره من acer خوب کار کرده با رم 8 و سیپیو 7 و گرافیک 2 و ... قیمت 2.500 میده
      بعد ایسوس با همین امکانات 3.600
      اصلا واقعا آدم میمونه کدوم و بگیره
      :|

    • maede

      سلام...واقعا از راهنمائیاتون ممنونم...من واقعا سردرگم بودم واسه خرید لپ تاپ...الان راهنمایی شدم

    • امیرحسین

      میخواستم ببینم لپ تاپz510bخوبه یانه دانش اموز سوم راهنمایی هستم تا سه میلیون یکی رومعرفی کنید ممنون

    • سميرا

      من ميخوام يك لپ تاپ بگيريم با كاراي عالي وكرارامد كه به رشته تحصيليم كامپيتر خوب باشه

    • احمد شرعی

      سلام فرزندم دانشجوی رشته نساجی است شما در خصوص خرید یک لپ تاپ مناسب راهنمایی بفرمائید که با استفاده آن دعاگوی شما خواهم بود. با تشکر

    • marjan

      سلام من معماری می خونم و می خوام لپ تاپمو عوض کنم و یه لپ تاپ مناسب کارم داشته باشم ولی تخصصی راجب مسایل کامپوتری ندارم و از جانبی هم به حرفای این فروشنده ها اعتماد ندارم .می خواستم شما لطف کنید و چند تا لپ تاپ تو رنج قیمت ۲ تا ۳ ملیون بهم معرفی کنید.ممنون میشم :-) در ضمن من با تری دی مکس و وی ری و کد کار میکنم بیشتر.مرسییییی

    • علی

      این لینکه هم باحالو کوتاه گفته :)

      http://wpu.ir/t7omk

    • حبیب

      اصلا نظرات رو میخونی؟؟؟؟

    • ATISHA

      سلام . من رشتم حسابداریه میخام ببینم چه لب تابی به درد رشته من میخوره .. درضمن میخام تنظیمات وایر لسم داشته باشه تا به اینترنت بی سیم وصل شم .....
      لطففففففففففففا جواب بدین ....
      زوووووووووووووووووود.....

      پاسخ ها

      • احسان

        برای سوال سایت ایران صفحه رو چک کنید ، جواب می گیرید

    • حمید

      سلام. میخواستم یه لپ تاپ بخرم ولی اطلاعاتی ندارم. میخوام از همه نظر خوب باشه و برنامه های سنگینم خوب جواب بده. چه مدلی رو پیشنهاد میکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • محمد بخشی

      رشتم عمرانه بین لبتاب ایسوسa550 i3 و لنوو g500 i5کدومشو بردارم

    • ساناز

      سلا من میخام لپ تاپ بخرم تا 2تومن لطفا راهنماییم کنید

    • رامین

      بهتره لب تاب سونی با گارانتی ایران رهجو بگیرین سونی از همه بهتره

    • هادی

      سلام بین دو برند لنوو. ایسوس تردید دارم که کدوم رو بگیرم!؟
      لنوو:z510، Intel core i7-4702qm 2.2 Ghz up to 3.3 Ghz 6mb L3 cache، ram 8gb DDR3، Vga 4gb Nvidiageforce Gt 740m 2gb DDR3 dedicated
      ایسوس: x550lc-149d-287d-192D، Intel core i7-4500 u 1.8 Ghz up to3GHZ hsswell، ram 6GB DDR3،VGA 4 GB Nvidia GeForce Gt 720 2 GB DDR3 dedicated
      بین این دو برند کدوم رو انتخاب کنم هردو هم هم قیمت هستند!؟

    • شیوا

      Asus-Sseries-S300-i3-4-500-Win8-لپ تاپ لمسی ایسوس

      لپ تاپ لمسی ایسوس اس 300

    • دریا

      سلام رشته من ادبیاته یک لب تاپ میخوام برای تحقیقاتم و بیشترین کاربردش برام اینترنه میشه دقیقا راهنماییم کنید چی بخرم؟؟؟

    • امیر

      سلام. من یه نوت بوک میخوام که باهاش به راحتی برنامه نویسی کنم و با کتیا و 3D MAX کار کنم. توجه به سرعت و پردازنده و وزن کم برام مهمه. میخوام تا حدود 1500 هزینه کنم. لطفا راهنمایی کنید.

      پاسخ ها

      • کیارش

        امیر این پولو بذار جلو اینه باشهههههههههههههههههه

    • شمه

      این که بلد نیست جواب بده باید از این سوالها بپرسین تا جواب بگیرین
      جناب یه لپتاپ میخواستم که رنگش صورتی باشه به نظر شما کدوم مدل بهتره
      جناب یه لپتاپ میخواستم که تو چمدون جا بشه کدوم بهتره
      جناب یه.... میخواستم که اهنگ بزرام توش با سرعت بخونه کدوم بهتره
      جناب
      .... میخواستم بدونم لپتابم میشه جای بالش استفاده کنم راهنمای کنم

    • پوریا

      انصافا یه مشت چرت و پرت تحویل دادی. چقد مزخرف نوشتی. و جالب تر از همه این که یه عده تشکر کردند از راهنماییت در صورتی که اصلا مطلب جالبی نبود و چرت نوشته بودی

    • کامیاب

      من برای کار در زمینه Cisco Certified Network Professiona و گرافیک نیاز به لب تاپ دارم چه نوع لب تاپ با چه مشخصاتی تهیه کنم؟

    • محمد

      سلام من قصد دارم لپ تاپ سونی بخرم
      قیمتش تا 4/500/000باشه مهم نیست لطفا
      اگه مدل خوبی سراغ دارید برای جیمیلم بفرستید

      با تشکر

    • بدون نام

      سلام دوستان عزیز
      یک لپ تاپ با بودجه 3.500.000 تومان میخواستم با مشخصاتی که نوشتم ; این لپ تاپ به منظور بازی ولی بیشتر برای دیدن فیلم بالای 7 ساعت اونم فیلمهای HD و با کیفیت چیزی که در نظر دارم رو مشخصاتشو می نویسم ولی اگه چیزه بهتری سراغ دارید لطفا راهنمایی کنید:
      CPU از نوع CORE حداقل i5
      RAM = 8
      صفحه نمایش LED FULL HD
      هارد = 1 ترابایت
      کارت گرافیک = 2GB . گرافیک جداگانه باشه از نوع Nvidia Geforce
      ترجیحا مارک asus یا HP
      ولی اگه بودجه ام کمه تو همون مایه ها یه خورده بالا یا پایین یه چیز توپ معرفی کنید .
      خیلی ممنون

    • مسعود

      MSI GE60 2PC Apache قیمتی حدود 3600 بدون گارانتی داره اگه برای کارای سنگین مثل مدل سازی یا بازی برنامه نویسی میخواهید بخرید من پیشنهادم اینه که حدود 1 تومن رو بودجتون بذارید و لپتاپ asus n550jk با این کانفیگی که میگم بخرید

      ram 16 gig
      geraphic 4 gig
      cpu core i7 4700mq 6mb cache
      display : 1920x1080 full hd ips - touch
      blu-ray driver
      leap motion
      این سیستم تا 5 سال حداقل بازی ها و برنامه ها رو با بالاترین کیفیت اجرا میکنه در ضمن صفحه نمایش لمسی هم داره

    • مریم

      سلام.یه لپ تاپ لازم دارم تا 2200.برای کار دانشجویی،فیلم و اینترنت و خلاصه یه لپ تاپ سبک و همه جایی.ترجیحا 14 اینچ و اگه رنگ سفید باشه نور علی نور.
      دوستان چی پیشنهاد میدین؟؟؟

    • پارسا

      سلام من یک لبتاب لنوووn200 3000 دارم بنظر شما حداکثربالا ترین بازی گرافیکی که بتونه بیاره چیه ؟قیمت نواین لبتاب چه قدره؟ممنون میشم زودتر جواب بدید

    • مونا

      من میخوام لپ تاپ بخرم راهنمایی میکنه کسی سوالمو بپرسم ازش؟

    • ترنم

      سلام.1 لپ تاپ خوب باقیمت 2 تا3 تومن میخوام.ک بتونم برنامه های مهندسی رو روش ران کنم.سرعتش خیلی مهمه.چ پیشنهادی میکنید؟

    • الهه

      خوب بود

    • مهدی

      با سلام وخسته نباشی از راهنماییهای خوبتون.
      یه لپ تاپ میخوام که به مدت طولانی روشن باشه بدون خاموش شدن مثلا یک ماه شایدم بیشتر اگه میشه یه راهنمای بکنیدازبین مشخصه های زیر مرسی (برای کارهای محاسباتی میخوام)
      lenovo Z510 i7 2.2GH 6M RAM8
      LENOVO Y510 I7 2.2GH RAM16
      ASUS X550 I7 2GH RAM6
      ASUS K550 I7 2GH RAM8
      ASUS N56JN I7 2.4GH RAM8
      ACER V3 2.5GH RAM8

    • محمد جواد

      سلام من میخوام ی لب تاب واس کارای عادی بعضی وقتا هم که بیکارم بازی کردن بگیرم تا دو ملیونو صد اینا هم پول میدم به نظرتون چه لب تابی مناسبه؟
      ممنون
      لطفا زود جواب بدین

    • مریم

      سلام دوست عزیز از asuse N56JN و lenovo z500 کدوم بهتره لطفا حتما جواب سوالمو بدین مرسی

    • mahtab

      با سلام لطفا راهنمایی کنید.
      من یک lapotop می خوام که سبک باشه (کمتر از 2.2kg) رم 4 گیگ Intelcore i5 . 14 inch باشه . برای دانشجوی مهندسی مناسب باشه. به نظرتون چه لپ تاپی بخرم؟(قیمتش بین 1600000-2000000)

    • علی

      لپ تاپ نخرید میگن توش روغن پالم هست واسه سلامتی بده.

    • علی

      من یه لپ تاپ خوب برای بازی و کار های سنگین میخوام که بازی های پر حجمو ساپورت کنه رم بین شیش تا هشت گرافیک هم چهار پردازندش هم قوی باشه صفحه نمایشش هم پونزده اینچ باطریخوب و با دوامم داشته باشه اگه راهنماییم کنید ممنون میشم

    • سمیه

      سلام میخام لپ تابی بگیرم که نرافزارهای رشته مو جواب گو باشه از جمله cad وGis تا 2میلیون میتونم هزینه کنم. بهم پیشنهاد دادن لپ تاب asus x-550-a lمناسبه ولی هنوز تردید دارم لطفا راهنماییم کنید. ممنون

    • بردیا

      سلام و خسته نباشید
      من بین این دو لپ تاب اگه راهنمایی کنیدممنون میشم ....
      Apple MacBook Air 2014 - MD761B
      ASUS N56JN - C
      و بیشتر هم برای کار های معمولی میخوا نه بازی کردن

    • sara

      سلام من دانشجوي رشته پزشكي هستم.مي خواستم ببينم چه لپ تاپي براي اين كار مناسبه.

    • امیر

      برو بابا جان عمت دلت خوشه ملت رو راهنمایی کردی من که خودم برند msi رو دارم پدر و مادرش صلواتی کردم خیلی باهاش کار گرافیکی کردم سرعت عای خدمات عای و .....خیلییهتره از برندی که یارو نیورده خونه کارت گرافیک خراب شده پردازنده تو وسط بازی داغ می کنه سیستم ری استارت می کنه تازه دایی بنده ای سوز داره موبایل کنارش زنگ می زنه ری استارت می شه لپ تاپ فقط mci cx61 i5

    • بدون نام

      جواب بدیددددددددددددددددد

    • ارین

      من لب تابی میخوام که همه چیزش بالا باشه وتا سقف۲۵۰۰میلون بوجم میرسه لطفا چند لبتاب معرفی کنید

    • mahdi

      سلام . سیستم مورد نیاز برای اجرا و کار با نرم افزار کتیا و اتوکد حد اقل باید چه قدر باشه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • mahdi

      سلام . سیستم مورد نیاز برای اجرا و کار با نرم افزار کتیا و اتوکد حد اقل باید چه قدر باشه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • mobina

      سلام دانش آموز رشته ی گرافیک هستم . برای سال سوم که بیشتر با کرل و فتو شاپ و... کار داریم و اموزش های گرافیکی.
      اگه میشه یه لپ تاپ مناسب توی این رشته معرفی کنید . تو حدود قیمت های دو ملیون و پونصد. و از یک برند خوب . ممنون سلام دانش آموز رشته ی گرافیک هستم . برای سال سوم که بیشتر با کرل و فتو شاپ و... کار داریم و اموزش های گرافیکی.
      اگه میشه یه لپ تاپ مناسب توی این رشته معرفی کنید . تو حدود قیمت های دو ملیون و پونصد. و از یک برند خوب . ممنون

    • asal

      باسلام و خسته نباشید
      من دانشجوی معماری هستم لپ تاپی که برای کارهای نرم افزاری بویژه اتوکد و تری دی استفاده میکنم دارای ویژگی های زیر هست:
      acer5750g
      corei5-2450m
      15.6 hd led
      nvidia geforce 610m
      4GB DDR3
      500 GB HDD
      الان 3 سال از این لپ تاپ استفاده میکنم ولی احساس میکنم موقع رندرگیری سرعتش کمه .
      اگه مشخصاتش خوب نیست امکانش وجود داره که بتونم یجوری ارتقا بدمش؟؟؟

    • امیر حسین

      سلام من میخوام لپتاپ بخرم درهد قیمت 1500000یا2000000میشه راهنمایی کنید ممنون

    • حمیدرضا

      سلام.من میخاستم یه لپ تاپ مناسب برنامه نویسی بگیرم.میخاستم از شما عزیزان کاربلد بپرسم که برای برنامه نویسی به چه سخت افزاری نیازه؟آیا رم 6 و گرافیک 2 و پردازنده Intel Core i7 3632QM 2.20GHz کافیه و مناسبه؟؟یعنی کم نمیاره؟
      ممنون از شما دوستان

    • sahraee

      سلام من یه لپ تاپ خوب واسه رشته دندانپزشکی میخام تا حدود3500 اگه میشه راهنماییم کنینن لپ تاب هایی که تاچشون جدا میشه بدردم میخوره چه مدت میتونم ازش استفاده کنم کارایش چطوره اگه میشه زود تر جوابمو بدین؟؟؟؟؟؟

    • محمد

      معلومه از صورتی خاطره بدی داری

    • محمدامین

      سلام،ببخشید من میخوام لپ تاب بخرم.برای کارای گرافیکی[فتوشاپ]و کارای معمولی...با قیمت کمتراز دو ملیون.چی پیشنهاد میکنید

    • عباس

      ارزانترین لب تابی که کارت گرافیکGTX980Mروداره چیه

    • علیرضا

      سلام. بنده تاالان چند لپ تاپ داشتم وازهمشون بیشتر از لنوو y700راضی بودم .قیتش 3ملیونو 300 هست .مخصوص بازی و کارای سنگین .رم 16گرافیگ 4گیگ جی تی ایکس 960 .سی پی یو کورای 7 بافرناکس مرکزی 6700qh اقا از همه لحاظ فوش پیشرفتست.تو خریدش شک نکنید .اگه میخواین 2تومن بدین لگپ تاپ بجاش هرجور شده 1تومن دیگه جور کنید بزارید روش این لپ تاپو بگیرین .فوقالعادست.lennovo idea pad y 700

    • محمد

      سلام من یه نوجوان 13سالم بابام میخواد برام لبتاب بخره راستش من میخوام بازی زیاد بریزم توش همم استفادش کنم به نظر شما چی بخرم که هم گرافیکش خوب باشه همم کلی کاراییش و رمش و ایناش خوب باشه چی بخرم قیمتشم بین1تا 2 میلیون باشه؟لطفا راهنمایی کنید

    • اشکان

      سلام منظورازاز باتری 6cell باباتری 4cellدرلب تاب چیه؟ کدومش بهتره؟ممنونم لطفا راهنمایی کنین

    • محسن

      سلام می خواستم بدونم چه لپ تاپی برای کار برنامه نویسی مناسب تره ؟

    • reza

      باسلام وعرض خسته نباشید ببخشید من یه لپ تاپ میخواهم که هم برای
      بازی مناسب باشه و هم سرعت خوبه داشته باشه میتونم تا۴ میلیون هم پرداخت کنم چه لپ تاپی خوبه میشه راهنماییم کنید ممنون از سایت خوبتون.

    • بدون نام

      سلام من میخوام یه لپ تاپی بخرم کهتمام نرم افزارهای حسابداری روش نصب شه .درواقع واسه حسابدار.وکاری ک میخوام باهاش انجام بدم همین فیلم وعکس ریختن ونگاه کردن فیلم و کارای جزعیه.میشه بگین بهترین لپ تاپ چیه واسم رنگم مهمه دوست دارم نقره ای باشه

    • mahdi

      سلام خدمت شما دوست عزیز ، من یه کمکی از شما میخواستم بگیرم ، من رشتم کامپیوتره و میخوام یه لبتاب بگیرم ، به نظر شما چه سیستمی و با چه مارکی تهیه کنم ؟؟؟ممنون میشم اگر کمکم کنید

    • مهسا

      چرا هیشکی اینجا جواب سوالا رو نمیده؟!!! فقط نظرات رو تایید میکنین همین؟!!!

    • فرشته

      سلام من دانشجوی رشته ی علوم مهندسی هستم...ی لپ تاپ هیبریدی میخوام لمسی باشه بین دوازده تا چهارده اینچ باشه و قیمتش بین دو تا چهار میلیون باشه و پردازنده اش i7 باشه و از پس نرم افرای مهندسی بربیاد...تشکر

    • داش نصرالله

      من ی لپ تاپ میخوام همه کار باهاش بکنم مثلا بازی فیلم مخصوصا اهنگ سازی میشه بگید چی خوبه ولی قوی باشع و ارزون

    • میعاد

      سلام من یه گیمر هستم و یه لپ تاپ تا قیمت کمتر از 6 میلیون میخوام به نظرتون ASUS GL702VM خوبه؟؟؟؟
      یه بار تبلت لنوو خریدم 7روز بعد تمام شدن گارانتیش سوخت که دیگه از لنوو متنفر شدم

    • بیتا

      ببخشید ال سیدی صفحه لب تاب من خراب شده آیا گرانیت درست میکنه یا نه وبایدچیکارکنم که مثل اولش بهش مارکشمLenovoلطفا جواب بدید

    • نیما

      سلام
      من یک لپ تاپ ایسوس x541uvدر نظر دارم که میخوام بدونم خوبه؟رم8حافظه داخلی 1 ترابایت کش 4 مگ 2 گیگ کارت گرافیک 15.6 اینچ 1.9کیلو وزن قیمت 3 میلیون

    • اردلان

      سلام من یه لپ تاپ میخواستم برای رشته ی کامپیوتر میشه راهنمایی کنید چه مشخصاتی داشته باشه قیمتش ۱۵۰۰تا ۲۰۰۰۰۰۰باشه

    • حامد

      من بین مارک asus و hp موندم میشه یکم راهنمایی کنید که کدوم رو بخرم؟

    • mohsen

      سلام
      من یه لب تاب میخواستم برای کارای حسابداری وبازی های گرافیک بالا میخواستم راهنمایی کنید .

    • علی شجاعی

      سلام من می خواهم برای طراحی لپ تاپ بخرم کدومو بخرم بهتره ایسوس خوبه یا نه؟

    • محسن

      با2500 میخوام لپ تاپ بخرم خانگی چی بخرم؟

    • رزیتا

      مطالبتون واقعا به دردم خورد .ببخشید می خوام واسه دخترم یه لب تاب بخرم که هم قیمت مناسب داشته باشه هم به درد بخوره منظورم زود خراب نشه است.
      چه مدلی پیشنهاد می کنید؟

    • Alireza

      سلام من یه لپ تاب برای کار حسابداری میخواستم بگیرم
      چه برندی و مدلی بگیرم ؟

    • Javoon

      سالهاست درگير اين مسائل بوديم و هستيم و نتيجه ش شده تجربه اي ك ب شخصه لمسش كردم و خدمتتون عرض ميكنم: برندها هم مؤثرن هم سرونوشت ساز، چون أهداف اون كمپاني رو ب دوش ميكشن. مثلا كمپاني مرسدس شايد ساده ترين مدلِ توليديش دربرابر مدلِ لوكس هيونداي، حرفي واسه گفتن نداشته باشه اما از نظر كيفيت ساخت، ازنظر گارانتي و تعهد شركتي از نظر اعتباري ك شركت رو ب جهانيان معرفي ميكنه، خيلي خيلي بهتراز هيونداي هست. اما طبق فرمايش نويسنده مطالب بالا واقعا اولين شرط نياز شماست، مثلا مرسدس بنز s500 تقريبا يكي از لوكسترين، مجللترين، باكلاس ترين، راحت ترين، أيمن ترين خودروهاي جهان است، اما اگه كاربرد شما در كوه و بيابان و گشت و گذار در طبيعته، ١٠٠٪‏ يك تويوتا لندكروز ساده براحتي از اين بنز لوكس كاربردي تر ميشه. پس اول خواسته تون چيه از داشتن لب تاپ.
      بعد اينكه مشخصاتي ك روي كاغذ اعلام ميشه واجبه اما خيلي هم كارساز نيست: مثلا لب تاپ سوني core i 5 با لب تاپ ايسوز core i 7 رقابت ميكنه، شايد مخالف باشيد اما اون چيدمان يا همون chipset لب تاپ خيلي مهمه. مثال ميزنم واسه روشن تر شدن، اگه شما بيايد روي بدنه پرايد موتور قوي ماكسيما نصب كنيد، آيا واقعا نتيجه بسيار مثبتي از اينكار ميگيريد؟ البته ك تنها سرعت بسيار بالايي رو ب ارمغان مياريد ك ١٠٠٪‏ ايمني كم پرايد رو چندبرابر كمتر ميكنه و حتي توو سرعتهاي بالا بدنه توانايي همراهي موتور رو نداره.
      پس مَچ بودن قطعات سخت افزاري ( chipset ) خيلي مهمه.
      واسه همين برند سوني و دِل توو اين قضيه موفق تر از بقيه بودن
      البته اَپِل هم واقعا فوق العاده ست اما ب نظرم باتوجه ب شرايط سياسي كشورمون از خيرش بگذاريد بهتره.
      مطلب بعدي هم اينه بهترين لب تاپ دنيا رو هم بخريد، امكان داره همون روزهاي اول خراب شه و بخوره توو ذوقتون. اين طبيعيه، واسه همين نويسنده محترم فرمودن ك از نمايندگيهاي مركزي با گارانتي معتبر ب هم اَه كد گارانتي بخريد.
      خودم خدا لطف كرده و از لب تاپهاي اَپِل، سوني، دِل، ايسوز و سامسونگ استفاده كردم. خدايي اگه شرايط كشور رو درنظر نگيرم اول اَپِل و بعد سوني رو انتخاب ميكنم. اما اگه شرايط كشور رو درنظر بگيرم، سعي ميكنم پولامو آهسته آهسته جمع كنم و از شكم و تفريحم بگذرم و برم اول سوني بخرم بعد اگه پولم نرسيد ايسوز و دِل.
      توو گوشي خودم آخرين مدلِ آيفون رو دارم، خانمم هم آخرين مدلِ سامسونگ، خدايي اَپِل ١ سروگردن توو كاركردن و زمان ا سامسونگ بالاتره اما شرايط كشورمون و داشتن برنامه هاي رايگان و عموميت جامعه، سامسونگ جلوتر از آيفون ٤ و خورده ميليوني منه.
      طولاني شد ببخشيد
      اينا تحربه شخصي خودم بود و مطمئنا تمام راهنماييهاي درست و كامل رو شامل نميشه.
      ممنون

    • بلال

      من یه لب تاب میخواستم زیر 2ملیون باشه و سیتم اش هم خوب باشه و گرافیک چهار رم شیش هارد 500 سی پیو 5000 راهنماعی کنید ممنون

    • بدون نام

      سلام می توانیدکمکم کنید از بین سونی،سامسونگ،دیل،اچ پی، لینوو و.... کدام را انتخاب کنم ممنون میشم کمکم کنید

    • ماهان

      سلام من ی لب تاب میخوام بخرم برای بازی کردن و ک بدرد مدرسه بخوره چی بگیرم قیمت مناسب

    • رقیه

      من میخوام یک لپ تاب برای درس هایم بخرم میشه رهنمایم کنید کدام لپ تاب را انتخاب کنم

    • عارف

      کسافت

    • جواد سبحاني

      سلام ،يك بازنشسته هستم ميخوام يك لب تاب بخرم باهاش فيلم ببينم با كيفيت خوب و ايميلم رو چك كنم و به اينترنت وصل شم براي مطلع شدن از خبرهاي دنيا البته اكسل رو هم ميخوام نصب كنم و استفادكنم پيشنهاد شما براي نوع لب تاب چيست .سپاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج