جاباما
۲۳۸۹۱۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

ادعاهای رئیس جمهور فراری یمن علیه ایران

رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در تازه ترین اظهار نظرهای خود ادعاهای بی اساسی را علیه ایران مطرح کرد.

خبرگزاری تسنیم: عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عمر البشیر رئیس جمهوری سودان در شهر خارطوم، ایران به تلاش برای توسعه طلبی در منطقه متهم کرد و گفت که شبه نظامیانش با هدف "متوقف کردن توسعه طلبی ایران در منطقه" می جنگند.

وی مدعی شد: ما جنگ را اکنون برای متوقف کردن توسعه طلبی ایران در منطقه انجام می دهیم که این توسعه طلبی در عراق و سوریه و لبنان وجود دارد.

عبدربه منصور هادی از یمن فرار کرده و هم اکنون در عربستان به سرمی برد. ارتش عربستان از بیش از پنج ماه پیش علیه ارتش و کمیته های مردمی یمن با جنگ تمام عیاری را به راه انداخته است که در جریان آن شمار زیادی غیرنظامی جان باخته یا زخمی شده اند.

عبدربه منصور هادی در اشاره به نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن مدعی شد: "ما آنها را از عدن، لحج، الضالع و شبوه اخراج کردیم و استان های اندکی مانده است و نبردها در آن در جریان است. این استانها آب، الحدیده، تعز و مارب هستند".

رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن با رویکرد طائفه ای، خود را نماینده ملت یمن خواند، گفت: "ملت ما هرگز انتقال تجربه اثنی عشری ایران به یمن را نخواهد پذیرفت".

وی با حمله شدید و اتهام زنی به ایران افزود: "ملت یمن ۵۰ سال درقبال تجربه دولت های شکست خورده صبر کرد و عبدالملک الحوثی می خواهد تجربه شکست خورده ایران را برای ما بیاورند".

رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن که از دولت سعودی و وهابیت حمایت می کند، درصد اختلاف افکنی در بین یمنی ها برآمد و افزود: الحوثی نماینده مذهب زیدیه نیست و تنها ۱۰ درصد از ساکنان استان صعده او را تایید می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      غلت اضافی کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج