۲۳۸۹۹۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

۴.۵ میلیون تقاضای شغل در راه بازار

معاون وزیر کار با بیان اینکه ۴.۵ میلیون نفر متقاضی بالقوه کار هم اکنون در دانشگاه‌ها حضور دارند، گفت: هم اکنون به ازاء هر کاردان ۳ کارشناس در کشور وجود دارد که باید این روند برعکس شود.

خبرگزاری مهر: کورش پرند معاون وزیر کار گفت: در حال حاضر ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو در کشور وجود دارد که یکی از مهم ترین مشکلات آنان هرم دانشجویی است، یعنی ۶۶ درصد در حوزه کارشناسی و کمتر از ۲۳ درصد در حوزه کاردانی هستند، به عبارتی به ازای هر یک کاردان، ۳ کارشناس حضور دارند که این نسبت باید برعکس باشد.

معاون وزیر کار افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی در مقطع کارشناسی برای ورود به بازار کار بایستی مهارت های لازم را کسب نمایند. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر متناسب بودن رشته های دانشگاهی با نیاز بازار کار تأکید کرد.

وی در ادامه از تصویب طرح توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با تأکید بر ایجاد اشتغال پایدار در شورای عالی اشتغال خبر داد. وی بیان داشت: سازمان فنی و حرفه ای متولی آموزش های کوتاه مدت در حوزه های صنعت، خدمات و کشاورزی است و سالانه بالغ بر ۲ میلیون نفر آموزش ارائه می دهد.

این مقام مسئول در وزارت کار در ادامه مخاطبان آموزش های فنی و حرفه ای را روستائیان، کشاورزان، زنان خانه دار، بیکاران، زندانیان، دانش آموزان، دانشجویان و ... نام برد. پرند افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با بیش از ۵۰ وزارتخانه ها، دستگاه های دولتی و خصوصی، اتحادیه و تعاونی ها تفاهم نامه و قرارداد همکاری امضاء کرده که برای ارتقاء و بهره وری توانمندی نیرو های آنها آموزش های لازم را ارائه می دهد.

پرند با بیان اینکه جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها از برنامه های بلندمدت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است بیان داشت: برای جلوگیری از سکونت های غیررسمی و حاشیه نشینی شهرها باید رفاه اجتماعی را در روستاها بالا ببریم؛ آن چیزی که برای این سازمان در این خصوص مهم است بحث توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستائیان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج