جاباما
۲۳۹۰۴۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

واکنش به ممنوعیت استخدام بازنشستگان

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر منع به کارگیری نیروهای بازنشسته در دستگاه‌های دولتی گفت: ما مدیریت کردیم و برنامه ریز‌ی‌های خود را سامان دادیم لذا مشکلی نیست.

خبرگزاری ایسنا: وزیر آموزش و پرورش در واکنش به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر منع به کارگیری نیروهای بازنشسته در دستگاه‌های دولتی گفت: ما مدیریت کردیم و برنامه ریز‌ی‌های خود را سامان دادیم لذا مشکلی نیست.

علی اصغر فانی در حاشیه آیین افتتاح مرکز رفاهی آموزشی توحید در پاسخ به این پرسش که تغییر کاربری این مرکز که قبلا دبیرستان بوده است چگونه انجام شده است؟ گفت: ما به این جمع بندی رسیدیم که این دبیرستان را تغییر کاربری داده و به محل اسکان فرهنگیان بیمار و همراهانشان که برای معالجه به شهر تهران می‌آیند تبدیل کنیم. هیچ مشکلی برای دانش آموزانی که قبلا در این مدرسه تحصیل می‌کردند وجود ندارد و آنها در مدارس اطراف ساماندهی شده‌اند.

وی در ادامه درباره مشکلات مربوط به دندانپزشکی، عینک و غیره در بیمه تکمیلی فرهنگیان گفت: مشکل عینک در بیمه طلایی حل شده و امیدواریم مشکل ارائه خدمات دندانپزشکی با توجه به توسعه تجهیزات دندانپزشکی در مراکز درمانی فرهنگی و عقد قرارداد با دانشگاه‌های علوم پزشکی که هم اکنون در حال جریان است حل شود.

برای جذب حق‌التدریسی‌ها بر حسب نیاز عمل می‌کنیم

فانی در ادامه درباره جذب مربیان پیش دبستانی بر حسب مصوبه اخیر مجلس گفت: درباره جذب حق التدریسی‌ها بر حسب نیازمان عمل می‌کنیم و رشته،‌ جنسیت و موقعیت جغرافیایی در آن موثر است. در گذشته هم این کار را انجام می‌دادیم و اکنون هم اگر نیازی باشد اقدام خواهیم کرد. همانطور که در قانون مصوب مجلس آمده است قید «بر حسب نیاز آموزش و پرورش» مورد تاکید است و البته این جذب در مناطق مختلف متفاوت خواهد بود؛ آمار دقیقی در این خصوص نداریم.

توزیع شیر در مدارس ابتدایی و متوسطه اول

وی همچنین درباره توزیع شیر در مدارس گفت: اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده و با اولویت ۷۰ نوبت حرکت می‌کنیم و توزیع شیر در دوره ابتدایی و متوسطه اول انجام می‌شود.

فانی ادامه داد: درباره سرانه مدارس نیز باید گفت: به موجب مصوبه مجلس ۲۰۰ میلیارد تومان از محل درآمد و فروش گاز خانوار و مصارف داخلی و مالیات‌های مربوط برای سرانه مدارس اختصاص یافته است.

زنگ انشاء و کتابخوانی به طور مستقل ایجاد نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره ایجاد زنگ انشاء، گفت‌وگو و کتابخوانی بر حسب تاکید رئیس جمهور در مراسم پرسش مهر سال ۹۲ گفت: در مهر ۹۲ رئیس جمهور در زنگ مهر بر ایجاد این سه زنگ تاکید داشته است و اقدامی در این خصوص انجام شده که از جمله آنها می‌توان به تجهیز کتابخانه‌های مدارس و دایر کردن کتابخانه‌های کلاسی در پایه ابتدایی اشاره کرد. امسال هم این سیاست را دنبال می‌کنیم اما نه به عنوان یک فعالیت اصلی. در واقع زنگ انشاء و کتابخوانی مستقل ایجاد نمی‌شود و این برنامه‌ها را ذیل فعالیت‌های اصلی ادامه خواهیم داد.

علی اصغر فانی در این مراسم با بیان اینکه دولت یازدهم در بعد معیشت فرهنگیان برنامه ریزی‌ها و اقداماتی را انجام داده که به تدریج به بار خواهد نشست،‌ گفت:‌ درمان، اسکان و معیشت فرهنگیان سه شعاری بوده که در کنار افزایش حقوق در دولت یازدهم دنبال می‌شود البته محدودیت‌هایی را داشتیم. با این وجود توفیقاتی به دست آمده است.

کاهش فاصله دریافتی معلمان با سایر کارکنان با اجرای طرح رتبه‌بندی

فانی با بیان اینکه امیدواریم با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از ابتدای مهرماه امسال بر اساس مصوبه دولت گام دیگری در جهت کاهش فاصله دریافتی معلمان با سایر کارکنان برداشته شود، گفت: همچنین امیدواریم شایستگی‌های حرفه‌ای در معلمان را افزایش دهیم و سال ۹۴ را با شادابی بیشتر و توانمندی بالاتر آغاز کنیم.

وی افزود: همچنین امید است در برنامه ششم توسعه بتوانیم احکامی را پیش بینی کنیم که به موجب آن سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت افزایش یابد و شاهد باشیم که اختیارات آموزش و پرورش برای استفاده بهینه از این منابع نیز افزایش یافته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج