۲۳۹۲۳۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کمی دلواپسی برای تیم ملی

سرمربی تیم گوام حرف‌های جالبی زده است؛ او روی این بخش از حرف‌های خودش تاکید ویژه‌ای دارد که قبلا گفته بوده در گروهی که ایران – به عنوان یکی از تیم‌های درجه یک آسیا – حضور دارد گوام سرگروه می‌شود.

روزنامه ایران ورزشی: سرمربی تیم گوام حرف‌های جالبی زده است؛ او روی این بخش از حرف‌های خودش تاکید ویژه‌ای دارد که قبلا گفته بوده در گروهی که ایران - به عنوان یکی از تیم‌های درجه یک آسیا - حضور دارد گوام سرگروه می‌شود. این حرف‌های سرمربی تیم گوام را کسی جدی نمی‌گرفت تا بعد از دو بازی معلوم شد که این گوام، آن گوام قبل نیست که ۲۰ گل از تیم ملی ایران دریافت می‌کرد. واقعیت را باید پذیرفت و منطقی با این تیم روبه‌رو شد؛ گوام حالا یک تیم آمریکایی به شمار می‌رود، با تدارکات ویژه و اردوهایی هدفدار. آنها می‌خواهند خود را به مرحله دوم مقدماتی جام جهانی برسانند ولی با همه این توضیحات، فوتبال ایران آنقدر خوب و با پتانسیل هست که نگران گوام آمریکایی و بازیکنان ویژه حریف نباشد.

آنچه این روزها برای کی‌روش و تیم ملی از اهمیت بالایی برخوردار است، ترکیب گوام نیست بلکه دغدغه سرمربی تغییراتی است که خودش در تیم اعمال کرده و در این بازی باید از آن جواب مثبت بگیرد.

جوانگرایی در تیم ملی از جام ملت‌های آسیا آغاز شد اما در آن تورنمنت مهم به دلیل حساسیت بالا امکان ریسک بیشتر وجود نداشت و کی‌روش تنها به ۳-۲ تغییر بسنده کرد. پس از جام ملت‌ها و در ۲ بازی دوستانه مقابل شیلی و سوئد، دامنه تغییرات گسترده‌تر شد و کی‌روش به این باور رسید که می‌تواند از کنار برخی نام‌ها بگذرد و به جوان‌ها اعتماد کند. به همین دلیل او در لیست اعلام شده برای بازی با گوام، مسعود شجاعی و هاشم بیک‌زاده را رسما کنار گذاشت و از طرف دیگر می‌دانست که نمی‌تواند روی قوچان‌نژاد و جهانبخش هم حساب کند. این اتفاقات باعث شده تا تیم ملی با چند تغییر اساسی مقابل گوام ظاهر شود اما آیا این دگردیسی به سرانجام می‌رسد و کی‌روش می‌تواند در کنار جوانگرایی و تغییر نسل، نتیجه لازم و مطلوب را کسب کند؟

به نظر می‌رسد که این بهترین فرصت برای بازیکنانی نظیر طارمی، عالیشاه، وحید امیری و... است که جایگاه خود را در تیم ملی تثبیت کنند تا سرمربی تیم ملی قانع شود که دوران شجاعی و بیک‌زاده به سر رسیده و باید کار را به نسل جدید بسپارد. همواره جوانگرایی و تغییر نسل هزینه‌هایی را به دنبال داشته و کی‌روش با لیستی که اعلام کرده، خودش را برای پرداخت بهای این تغییرات آماده کرده است.

چه ما و چه کی‌روش این تغییر نسل را پذیرفته‌ایم و راه دیگری هم برای تیم ملی متصور نیستیم اما در این میان دغدغه‌هایی هم وجود دارد که نمی‌توان از کنار آنها به سادگی گذشت. ترکیب امروزی تیم ملی سابقه چندانی از بازی کنار هم ندارد و فارغ از بحث‌های فنی و تاکتیکی، به لحاظ روحی روانی هم این نفرات با یکدیگر اخت نشده‌اند و حتی بعضی از بازیکنان سابقه زیادی در اردوها ندارند. شاید این مهم‌ترین دغدغه تیم ملی در آستانه بازی با گوام باشد که وقتی این موضوعات را کنار مسائل تیم حریف و تدارکات خوبش قرار می‌دهیم، کمی نگران می‌شویم، نه از این بابت که گوام در تهران پیروز شود و یا امتیاز بگیرد بلکه این مسابقه می‌تواند از آن دست بازی‌هایی از آب دربیاید که برای یک گل باید به آب و آتش بزنیم؛ البته که بعد از گل اول استرس و فشار از روی تیم برداشته می‌شود و می‌توان به گل‌های بعدی هم فکر کرد. خلاصه اینکه تیم ایران در ساده‌ترین مسابقه‌اش - براساس تصور عمومی و پیشینه‌ای که از حریف در اذهان عمومی باقی مانده - دغدغه‌هایی دارد که کی‌روش را برای رسیدن به ۳ امتیاز کمی نگران و دلواپس می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج