۲۳۹۲۹۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تیتر متفاوت کیهان در انتقاد از مجلس +عکس

روزنامه کیهان تیتر یک امروز خود را به سخنانی از امام خمینی در ۳۳ سال پیش اختصاص داده است است.

فرارو: روزنامه کیهان تیتر یک امروز خود را به سخنانی از امام خمینی در ۳۳ سال پیش اختصاص داده است است.

کیهان در گزارش خود نوشت: "۳۳ سال پیش در چنین روزی حضرت امام راحل به نمایندگان مجلس که قصد سفر حج داشتند، نهیب زدند که در چنین شرایط حساسی وقت تعطیل کردن مجلس نیست. رهنمودی که می تواند مخاطب آن نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی نیز باشند."

انتقاد آشکار کیهان با یادآوری ابن جمله امام خمینی مربوط به تعطیلات مجلس شورای اسلامی در اوج بررسی توافق جامع ایران و گروه ۱+۵ موسوم به برجام است.

کیهان نوشته است: «تیرماه سال جاری بین ۱+۵ و دولت توافقی حاصل شد که به تعبیری می تواند مهم‌ترین موضوع تاریخ معاصر کشور ما قلمداد شود، چرا که سرنوشت برخی از مسائل مهم کشور در حال و آینده منوط به مفاد و بندهایی است که در برجام ذکر آن رفته و از سوی دیگر با وجودی که کنگره آمریکا در ماه های گذشته برای بررسی این متن به دست آمده نهایت تلاش و کوشش را انجام می‌دهد و اوباما در تلاش است که نمایندگان آمریکا را برای تصویب برجام قانع کند، مجلس شورای اسلامی با نهایت تاسف در سه ماه گذشته بارها به مدت طولانی و به عناوین مختلف از جمله تعطیلی تابستانی نمایندگان و نیز سرکشی به حوزه‌های انتخابیه تعطیل شده است!»

تیتر متفاوت کیهان در انتقاد از مجلس +عکس

این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود آورده است: ۳۳ سال پیش در چنین روزی، در حالی که کشور درگیر جنگ تحمیلی بود، حضرت امام(ره) واکنش قابل تاملی نسبت به یک خبر نشان می‌دهند که می‌تواند برای امروز قابل توجه و تامل باشد. خبر آن روزها این بود؛ ۱۴۰ نماینده مجلس می‌خواهند به سفر حج بروند.

۹ شهریور ماه سال ۱۳۶۱ یعنی درست در چنین روزی که مصادف با ولادت با سعادت امام رضا (ع) بود، رئیس وقت مجلس (آقای هاشمی رفسنجانی) به همراه نمایندگان ملت، فرمانده سپاه(محسن رضایی)، وزیر امورخارجه(علی اکبر ولایتی)، سفرا و کارداران جمهوری اسلامی به حضور امام خمینی (ره) رسیدند تا از بیانات و رهنمودهای ایشان بهره‌مند شوند.

«امام خمینی(ره) در این دیدار به نکته ای بسیار مهم که برای ایشان تاسف بار بود اشاره می‌کنند و می فرمایند: «الآن چند روز است که به من مکرر گفته شده است که دارد مملکت برای این توجهی که دارند به سفر حج ، فلج می‌شود. وکلای مجلس می‌خواهند همه مشرف شوند ؛ ۱۴۰ نفر یا بیشتر مشرف بشوند. البته عذر دارند، می‌گویند آقای هاشمی فرمودند که این تعطیلی آنهاست، لکن ما فکر این را بکنیم که ما امروز تعطیل داریم؟

ما امروز می‌توانیم در این وضعی که‌ کشور ما دارد، استفاده از تعطیل بکنیم؟ و شورای قضایی هم می‌گویند بسیاریشان می‌روند. شورای نگهبان هم، خوب، ایشان هم می‌روند و از سایر قشرها هم همین‌طور. اگر واجب باشد مکه، خوب، هیچ کس جلویش را نمی‌تواند بگیرد؛ باید هم بروند، اگر حج فریضه باشد، مگر اینکه یک فریضه بالاتر از آن باشد با حفظ ثغور اسلام که همه فرائض را کنار می‌گذارد... آیا الان صلاح می‌دانند آقایان که این مملکت را به حالت تعطیل درآورند؟

و خدای نخواسته یک وقت یک صدمه‌ای وارد بشود به کشورتان، علاوه بر یک نگرانی‌های دیگری که هست. در هر صورت، توجه به این بکنید که انگیزه ای که در قلب شما برای رفتن حج است، چه هست؟ این است که به ثواب عالی برسید؟ آن وقت ببینید اینکه به حج بروید یا ثواب اینکه برای مسلمین خدمت بکنید، کدام بیشتر است؟ برای حدود و ثغور اسلام خدمت بکنید، کدام بیشتر است؟»(جلد ۱۶ صحیفه امام(ره) صفحه ۴۶۴)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج