جاباما
۲۳۹۵۰۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

وزیر خارجه پیشین آمریکا:

برجام، آغاز روابط دیپلماتیک با ایران است

وزیر خارجه پیشین آمریکا در یادداشتی نوشت: با توجه به تجربه‌هایی که در سیاست خارجی داشته‌ام من متقاعد شده‌ام که توافق هسته‌ای به دست آمده میان ایران و قدرت‌های جهانی یک اقدام عاقلانه اولیه در آغاز روابط دیپلماتیک با ایران است.

خبرگزاری ایسنا: مادلین آلبرایت، وزیر خارجه آمریکا در دولت بیل کلینتون در یادداشتی در مورد توافق هسته‌ای ایران و روابط ایران آمریکا که در CNN منتشر شد، نوشت: آمریکا و ایران از سال ۱۹۷۹ و ماجرای گروگانگیری سفارت آمریکا در ایران دشمن یکدیگر بوده‌اند اگر چه زمانی که وزیر خارجه آمریکا بودم اهمیت این که از تنش با ایران کاسته شود را درک می‌کردم و آن را بسیار مهم می‌دانستم.

در دوره‌ای که من وزیر خارجه بودم ما پیشنهاد دادیم که با ایران وارد مذاکره شویم اما طرف ایرانی آمادگی لازم را نداشت در نهایت با این که توانستیم به میزان بسیار ناچیزی رابطه با ایران را بهبود دهیم اما در از بین بردن دیوار عظیم بی‌اعتمادی که دو کشور را از یکدیگر جدا کرده بود ناموفق بودیم.

در ادامه این مقاله آمده است: بنا بر این تجربه‌ها من از ماهیت ایران آگاهم و در مورد تغییر یک شبه‌ی روابط ایران و آمریکا واقع‌بین هستم. اما باید توجه داشت که در صورت مذاکره نکردن با ایران با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، با توجه به تجربه‌هایی که در حوزه‌ی سیاست خارجی داشته‌ام من متقاعد شده‌ام که توافق هسته‌ای حاصل شده میان ایران و قدرت‌های جهانی یک اقدام اولیه عاقلانه در آغاز روابط دیپلماتیک با ایران است.

پس از بررسی‌های دقیق توافق هسته‌ای برجام، من قویا از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنم.

مادلین آلبرایت با متهم کردن ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای در ادامه گزارش خود نوشت: باید توجه داشت که حتی مهم‌ترین مخالفان موافقند که توافق برجام کاملا از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری می‌کند که برای یک دهه یا بیش‌تر ادامه دارد.

برخی از مخالفان توافق اظهار می‌کنند که برجام از دیگر اقدامات ایران مثل دشمنی با اسراییل یا اقدامات ثبات‌زدایی در خاورمیانه جلوگیری نمی‌کند، در حقیقت آمریکا شاید می‌توانست که به یک توافق بسیار جامع‌تر با ایران بر سر موضوعات مختلف دست یابد اما بر اساس تجربه تاکید می‌کنم که چنین توافقی در مقطع کنونی نتیجه نخواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج