جاباما
۲۳۹۵۵۲
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

اعلام خسارات طوفان در پایتخت

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خسارات ناشی از بروز طوفان در پایتخت را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خسارات ناشی از بروز طوفان در پایتخت را تشریح کرد.

سید جلال ملکی در گفت وگویی درباره خسارات طوفان امشب در پایتخت گفت: به دنبال پیش بینی بروز طوفان در تهران سازمان آتش نشانی نیز به حالت آماده باش درآمد و در حوادثی نیز حضور داشت که عمده آنها مربوط به شکستن درختان یا سقوط اشیا بود.

وی با بیان این که در مجموع آتش نشانی در ۳۸ حادثه ناشی از طوفان در پایتخت حضور داشت، گفت: این حوادث حد فاصل ساعات ۲۰:۴۵ تا ۲۲ رخ داده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: خوشبختانه در عملیات‌هایی که آتش نشانی در آن حضور داشته است، مورد مصدوم و فوتی نداشتیم.

به گفته ملکی آتش نشانان امشب نهم شهریور ماه را در آماده باش خواهند بود.

***

سرعت طوفان امشب که همراه با گرد و خاک و پس از آن بارش باران بود در برخی از نقاط به بیش از ۷۰ کیلومتر رسید.

به گزارش خبرنگار حوادث ایسنا، علاوه بر سرعت بالای باد، طوفان امشب، کاهش افق دید تا شعاع ۵۰ تا ۱۰۰ متری را در پنج استان تهران، البرز، قزوین، مرکزی و قم موجب شد.

مدیران کل بحران ۵ استان کشور، گزارش اولیه خود از بروز طوفان را ارائه کردند.

در پی این وضعیت سازمان مدیریت بحران کشور دستگاه‌های امدادی را به آماده‌باش درآورده و از شهروندان نیز درخواست کرد که ازتردد‌های غیر ضرور در این ساعات خودداری کنند. مرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور به ایسنا گفت: پس از اعلام هواشناسی ما موضوع را به دستگاه‌ها و کارگروه‌های زیرمجموعه مدیریت بحران اعلام کردیم و تاکنون گزارشی ناشی از خسارت جانی از طوفان به دست ما نرسیده است.

هادی رحمتی مدیرکل بحران استان تهران نیز در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: طوفان از سمت استان البرز وارد استان تهران شده و در برخی از نقاط سرعت آن به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت نیز رسیده بود که البته در حال حاضر از سرعت آن فروکش کرده است.

وی با بیان این که تا به این لحظه گزارشی مبنی بر خسارات جانی از طوفان در استان تهران به دست ما نرسیده است گفت: تنها در چند نقطه از استان تهران قطعی برق را داشتیم که عوامل اداره برق به منظور رفع مشکل به مناطق مورد نظر اعزام شده‌اند.

ابوالقاسم باقری مدیرکل بحران استان البرز نیز با بیان این که سرعت طوفان در استان البرز به بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت رسیده بود، خاطرنشان کرد: در بخش‌هایی از شهرستان‌های کرج، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ نیز قطعی برق داشتیم که عوامل مربوطه در حال رفع مشکل هستند.

باقری ادامه داد: همچنین تا به این لحظه حدود ۱۰ مورد شکستگی درخت در سطح استان البرز نیز گزارش شده است. اما خوشبختانه گزارشی درخصوص خسارات جانی در این استان تا به این لحظه به دست ما نرسیده است.

حسینعلی نظیفی مدیرکل بحران استان مرکزی و علی‌محمد آهنی مدیرکل بحران استان قزوین نیز در پیگیری‌های خبرنگار ایسنا اعلام کرد که مورد خاصی از طوفان در استان‌هایشان رخ نداده است. با این وجود دستگاه‌های امدادی را به حالت آماده‌باش درآورده‌اند.

محسن عروجی مدیرکل بحران استان قم نیز درباره طوفان به ایسنا گفت: پس از اعلام هواشناسی موضوع را به شهروندان اطلاع داده اما خوشبختانه در سطح استان قم تنها شاهد وزش باد شدید بودیم و این موضوع نیز هیچ گونه خسارتی بر جای نگذاشت.

سرهنگ نادر رحمانی سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا نیز با اشاره به شرایط رانندگی در شرایط گرد و غبار و طوفانی گفت: مشکل ترافیکی در محورهای مواصلاتی بین این ۵ استان گزارش نشده است. اما توصیه کلی‌ای که هنگام بروز طوفان و پدیده گرد و غبار به شهروندان می‌شود این است که از سرعت و سبقت غیر مجاز در این شرایط جدا پرهیز کرده و با توجه به کاهش دید افقی، با سرعتی متناسب حرکت کرده و حتما چراغ‌های خود را نیز روشن نگه دارند.

هواشناسی بروز طوفان در حداقل ۵ استان تهران، البرز، قزوین، قم و مرکزی را پیش‌بینی کرده که از عصر امروز رسانه‌ها به اطلاع رسانی در این خصوص پرداختند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت مالچ پاشی کنه،دیروز نمی شد نفس کشید.من رفتم بیمارستان زیر اکسیژن.

    • میلاد از زابل

      این طوفانا هیچی نیستند که همه جاها نوشتید طوفان در نوردید . بیایید زابل تا طوفان 120 روز یکسره هست نشونتون بدم . مردم سیستان چه گناهی دارند . خاک بخورند . چرا تبعیض قائل میشید . چرا از سیستان خبر نمیزارید ؟

    • بابک

      آقا میلا توروخدا جَوْ نده تبعیض دیگه چیه؟
      اینا دارند بحث طوفان تهران و کرج و حومه رو اعلام میکنند مثلاً نگفتند که فلان شهر زلزله شده یا فلان جا سیل شده یا زابل فلان شده.! صرفاً در مورد بی سابقه بودن این طوفان در کرج و تهران صحبت کردند. الکی کسی جَو نده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج