جاباما
۲۳۹۶۱۱
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

۶ زبان بدنی که به شما قدرتی عظیم می‌دهند

ارتباطات غیرکلامی امروزه در زندگی هرفردی قسمت مهمی از روابط و ارتباطاتشان را تشکیل می‌دهد. این روابط فقط محدود به روابط کاری نمی‌شود؛

وب سایت zoomit - علی عیدی: ارتباطات غیرکلامی امروزه در زندگی هرفردی قسمت مهمی از روابط و ارتباطاتشان را تشکیل می‌دهد. این روابط فقط محدود به روابط کاری نمی‌شود؛ بلکه در بخش‌های دیگر زندگی از جمله در دوست‌یابی، ازدواج ، ارتباط با خانواده، همچنین در سوء استفاده کردن از دیگران نقش مهمی را ایفا می‌کند.

مهارت‌های ارتباط غیر‌کلامی (زبان بدن) مختلفی وجود دارد که ممکن است همه‌ی ما کم و بیش از آن برخوردار باشیم.در ادامه به معرفی ۶ مورد از مهم‌ترین آنها می‌پرازیم:

6 زبان بدنی که به شما قدرتی عظیم می‌دهند

۱. ابراز هیجانی

برخی افراد به صورت طبیعی و از لحاظ هیجانی، پر حرارت و پر انرژی هستند. آنها احساسات خود را به راحتی از طریق ابراز بیانی، لحن صدا و حرکات بدنی انتقال می‌دهند. جنبه‌ی مثبت این روش این است که چنین افرادی تمایل دارند محبوب‌تر باشند؛ در نتیجه می‌توانند زندگی شادی داشته باشند و جنبه منفی این است که هرکسی می‌داند که شما چه احساسی دارید. نکته مهم این است که ابراز هیجانی، بخش کلیدی جاذبه فردی است و همچین مربوط به چیزی است که به آن "فریبندگی پویا" می‌گویند.

۲. کنترل هیجانی

این روش به معنی مهارت یافتن در کنترل و نظارت بر ابراز غیر‌کلامی احساسی و هیجانی است. افرادی با توانایی کنترل هیجانی بالا، بازیگران احساسی و عاطفی ماهری هستند؛ اما دست آنها را خواندن شاید سخت باشد. شما هیچ‌وقت نمی‌دانید که آنها در درون‌شان به چه چیزی فکر می‌کنند و یا چه احساسی دارند.

۳. حساسیت هیجانی

افرادی که در حساسیت هیجانی مهارت دارند، نشانه‌های هیجانی و همچین حالت‌های هیجانی دیگران را به راحتی تشخیص می‌دهند. در نتیجه، افرادی که دارای حساسیت عاطفی یا هیجانی زیادی هستند، بیشتر به عنوان افرادی همدرد و همدل بین مردم شناخته می‌شوند. آنها همان افرادی هستند که دیگران وقتی دچار دردسر می‌شوند و یا از درد رنج می‌کشند دنبال‌شان می‌گردند.

6 زبان بدنی که به شما قدرتی عظیم می‌دهند
۴. حساسیت اجتماعی

این مورد یک مهارت غیر‌کلامی همراه با برخی از عناصر کلامی و مهارت‌های اجتماعی است. حساسیت اجتماعی به معنای توانایی تشخیص موقعیت‌های اجتماعی و دانستن اینکه چگونه باید در هر موقعیتی، رفتار متناسب با آن را داشته باشیم. چنین مهارتی به افراد کمک می‌کند تا پیچیدگی‌های تعامل اجتماعی را یاد گرفته و رفتارها و اقدامات دیگران را پیش‌بینی کنند.

۵. تاکتیک‌های گول زدن

گفتن یک دروغ به صورت واقعی، نه تنها نیازمند توانایی گفتن کلامی، به صورتی که همه بتوانند آن را باور کنند، بلکه نیازمند توانایی به تصویر کشیدن و نشان دادن خود، به این صورت که فردی صادق هستید نیز هست. تحقیقات نشان داده‌اند که برخی افراد، صرف‌نظر از آنچه می‌گویند حقیقت است یا دروغ، تنها به این دلیل که به طور کلی نگاه صادقانه‌‌تری دارند در دروغ‌گویی موفق‌تر هستند. مهارت‌های غیر‌کلامی همچون سریع صحبت کردن، داشتن چهره‌ای گویا و حرکات بدنی موزون، آنها را در دروغ گفتن ماهرتر می‌کند!

6 زبان بدنی که به شما قدرتی عظیم می‌دهند
۶. مهارت در تشخیص دادن فریب کاری

یک مهارت غیر‌کلامی بسیار نادر که افراد کمتری آن را دارند، توانایی تشخیص فریب‌کاری و حقه‌بازی است. اکثر افراد (مگر اینکه به صورت تصادفی و شانسی) قدرت تشخیص فریب‌کاری را ندارند. اما تعداد بسیارکم دیگری هستند (که برخی به آنها لقب جادوگر داده‌اند) توانایی تشخیص حیله و فریب با استفاده از نشانه‌های کلامی و غیر‌کلامی را دارند. این مهارت‌ها در مجموعه تلویزیونی "به من دروغ بگو" به تصویر کشیده شده است.

در اکثر موارد مهارت‌های غیر‌کلامی را می‌توان یاد گرفت و از طریق تمرین‌های اختصاصی می‌توان آنها را بهبود داد. شما کدام یک از مهارت‌های غیر‌کلامی را دارید که از شما یک ابرقدرت ساخته است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      باعرض سلام و تشكر از شما بابت مطالب
      عالي كه انتخاب نموده ايد
      برقرار و پيروز باشيد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج