۲۳۹۸۷۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اندر حكايت دعواي عابديني و افشارزاده

اينكه عابديني استقلال را به دسته سوم نفرستاده حرف كاملاً درستي است و بعيد است استقلالي‌هاي قديمي كه آن زمان را درك كرده‌اند، اين نكته را فراموش كرده باشند

خبر ورزشی: این روزها دعواهای امیر عابدینی و بهرام افشارزاده توجه خیلی از اهالی فوتبال را به خود جلب کرده و کار به جایی رسیده که مدیرعامل استقلال ظرف چند روز دو بار از مدیرعامل اسبق پرسپولیس شکایت کرد.

به چرايي دعواي اين دو نفر كاري نداريم و نمي‌خواهيم به آن ورود كنيم اما امير عابديني در آخرين گفت‌وگوي خود در اين خصوص مطالبي را بيان كرد كه لازم است توضيحاتي درباره آن داده شود.

عابديني درخصوص درگيري لفظي خود و افشارزاده گفت: «استقلالي‌ها از اين ناراحتند كه فكر مي‌كنند من باعث سقوط تيم‌شان به دسته سوم شدم. متأسفانه مسئولان باشگاه اين توهم را براي هواداران استقلال ايجاد كرده‌اند كه من در سال ۱۳۷۳ استقلال را به ليگ دسته سوم فرستادم. اين حرف‌ها را مي‌زنند چون تاريخ باشگاه را نمي‌دانند. اين اتفاقي كه استقلالي‌ها از آن ياد مي‌كنند، در زمان صفي‌‌زاده رخ داد نه زمان ما. صفي‌زاده آن موقع مديرعامل باشگاه كشاورز بود و همزمان رئيس فدراسيون فوتبال. در آن زمان استقلال با سوپرجام به ليگ دسته سوم رفت.»

اينكه عابديني استقلال را به دسته سوم نفرستاده حرف كاملاً درستي است و بعيد است استقلالي‌هاي قديمي كه آن زمان را درك كرده‌اند، اين نكته را فراموش كرده باشند اما نكته مهم اين است كه صفي‌‌زاده هم نقشي در سقوط استقلال به دسته سوم نداشت و تازه اين اتفاق اصلاً در سال ۱۳۷۳ نيفتاد.
در آن زمان ناصر نوآموز رياست فدراسيون فوتبال را برعهده داشت و طبق يك قانون من‌درآوردي هر سال تيم‌ها براي حضور در ليگ بايد در سوپرليگ استان خود شركت مي‌كردند.

در پايان فصل 1371 استقلال تحت هدايت بيژن ذوالفقارنسب در ليگ در گروه خود پس از كشاورز و تراكتورسازي در رده سوم قرار گرفت و نتوانست به نيمه‌نهايي صعود كند و به همين دليل مجبور شد در سوپرليگ تهران به مصاف تيم‌هاي ديگر برود كه در اين رقابت‌ها در بين 8 تيم، هفتم شد و نتوانست به ليگ راه يابد. در آن زمان استقلال بايد در رقابت‌هاي باشگاه‌هاي تهران به ميدان مي‌رفت ولي فدراسيون براي اولين بار رقابت‌هاي دسته سوم را راه‌اندازي كرد و از استقلال خواست از ميان بازي در اين رقابت‌ها يا حضور در باشگاه‌هاي تهران يكي را انتخاب كند كه استقلالي‌ها ترجيح دادند در ليگ 3 بازي كنند! بنابراين برخلاف گفته عابديني، صفي‌‌زاده هيچ نقشي در دسته سومي شدن استقلال نداشت ولي زماني كه اين تيم در دسته 3 بود، به عنوان رئيس فدراسيون جانشين ناصر نوآموز شد.

عابديني در بخش ديگري از صحبت‌هايش براي اينكه خود را نزد نسل جديد هواداران استقلال موجه كند، گفت: «بنده تمام تلاشم را كردم تا استقلال به ليگ دسته اول برگردد، براي همين سوپرجام را برداشتم.» اين حرف عابديني هم جاي اگر و اما دارد زيرا استقلال در سال 1372 و زمان رياست صفي‌‌زاده در ليگ 3 بازي كرد و قهرمان شد و طبق قانون بايد به ليگ 2 مي‌رفت اما در سوپرليگ تهران توانست قهرمان شده و بالاتر و زودتر از همه تيم‌ها به دسته اول صعود كند. يعني اين تيم بدون بازي در ليگ 2 و از طريق همان سوپرليگ به ليگ اصلي بازگشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج