۲۳۹۹۸۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

انتخاب اولین سفیر کرد اهل سنت

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان استفاده از نیروهای توانمند و کارآمد بومی را از مطالبات مردم کردستان از دولت دانست و گفت: این مطالبه به تدریج در حال تحقق است و اولین سفیر کُرد اهل سنت از استان کردستان انتخاب شده و به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

خبرگزاری ایرنا: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان استفاده از نیروهای توانمند و کارآمد بومی را از مطالبات مردم کردستان از دولت دانست و گفت: این مطالبه به تدریج در حال تحقق است و اولین سفیر کُرد اهل سنت از استان کردستان انتخاب شده و به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

علیرضا آشناگر روز سه شنبه در همایش فرمانداران و بخشداران استان کردستان با حضور معاون سیاسی وزیر کشور در سنندج با اعلام اینکه تدریس زبان کُردی یکی از مطالبات مردم کردستان از دکتر روحانی بود اظهار کرد: این مطالبه در سفر رئیس جمهوری به استان محقق شد و از مهرماه امسال رشته زبان و ادبیات کُردی در دانشگاه کردستان دانشجو می پذیرد.

او همچنین موافقت با راه اندازی بخش کُردی خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان کردستان را به عنوان دیگر مطالبه محقق شده مردم کردستان از دکتر روحانی نام برد.

آشناگر در ادامه حفظ بی طرفی و جلب مشارکت مردم را تکلیف اصلی دولت در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دانست و گفت: دولت خود را ملزم به رعایت این دو مورد مهم می داند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید زمینه برگزاری انتخابات حداکثری را فراهم کنیم افزود: برای تحقق این امر مهم نیازمند توسعه رقابت های جدی در عرصه هستیم.

او همچنین تاکید کرد همه کسانی که دل در گرو نظام و انقلاب دارند با حضور در صحنه انتخابات شایستگی های خود را عرضه نمایند تا مردم بتوانند از میان شایستگان افرادی را انتخاب کنند.

او بهترین انتخاب ها را در گرو مشارکت حداکثری مردم و برخاسته از خرد جمعی دانست و گفت: با توجه به مشارکت بالای مردم کردستان در انتخابات سال ۹۲ ، در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز قطعا شاهد حضور پرشور و حداکثری مردم استان خواهیم بود.

او همچنین به ارتباط خوب مردم و دولت در استان کردستان اشاره کرد و مصداق عینی آن را استقبال کم نظیر از دکتر روحانی در سفرش به استان در مردادماه امسال ذکر کرد.

آشناگر مشارکت مردم کردستان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ را ۶۴درصد اعلام کرد و افزود: در انتخابات سال ۹۲ ریاست جمهوری هزار و ۳۷۶ شعبه اخذ رای فعال بود.

او همچنین گفت: براساس برآوردها یک میلیون و دو هزار نفر از مردم کردستان واجد رای دادن هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اعلام کرد ستاد انتخابات استان تشکیل شده و تاکنون پنج همایش با حضور فرمانداران و بخشداران به منظور افزایش سطح آگاهی بخشداران و تشریک مساعی با فرمانداران پیرامون مسایل انتخابات در استان برگزار شده است.

آشناگر افزود: تاکنون تحرک انتخاباتی ۱۰۴ نفر برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان رصد شده که از طیف مستقل، اصلاح طلبان و اصولگرایان هستند.

این همایش با حضور ۱۰ فرماندار و بیش از ۳۰ بخشدار به مدت دو ساعت با حضور محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان در سنندج برگزار شد.

استان کردستان با ۱۰ شهرستان، ۳۱ بخش، ۲۹ شهر و هزار و ۷۰۲ روستا دارد دارای شش کرسی نمایندگی در قالب چنج حوزه در مجلس شورای اسلامی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عااالی. واقعا کار خوبی انجام شده.کاش دزر سایر زمینه ها هم از توانایی اینها استفاده کنیم که همه بدونن ما متعلق به یک آب و خاکیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج