جاباما
۲۴۰۲۷۱
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

طلافروشان تهران در صدر فرار مالیاتی

رئیس کل سازمان مالیاتی کشور با اشاره به اینکه بیشترین فرار مالیاتی در تهران اتفاق می افتد، گفت: به دلیل ازدحام فعالیت های اقتصادی ، تهران هم بیشترین مودی و هم بیشترین فرار مالیاتی را دارد.

خبرگزاری صدا و سیما: رئیس کل سازمان مالیاتی کشور با اشاره به اینکه بیشترین فرار مالیاتی در تهران اتفاق می افتد، گفت : به دلیل ازدحام فعالیت های اقتصادی ، تهران هم بیشترین مودی و هم بیشترین فرار مالیاتی را دارد.

علی عسکری در جشنواره ملی فرهنگ مالیاتی در مصاحبه باخبرنگاران درباره اصنافی که بیشتر از دادن مالیات فرار می کنند ، افزود : طلافروشان ، پارچه فروشان ، لوازم خانگی ، سنگ فروشان و آهن فروشان ، بیشترین فرار مالیاتی را دارند و اگر بخواهیم اسامی صنوفی را که در پرداخت مالیات سختی به خرج می دهند بگوییم باید تا آخر صف برویم.

رئیس کل سازمان مالیاتی کشور با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی پرداخت مالیات برای آحاد جامعه گفت : بخش های متعددی هستند که باید برای نزدیک کردن آنها با نظام مالیاتی کار بیشتری کنیم.

عسکری گفت : تجربه ای که در مالیات ستانی داریم نشان می دهد برخی صنوف هستند که مقداری در پرداخت مالیات سختی به خرج می دهند و برای شفاف شدن فعالیت خود مقاومت می کنند.

رئیس کل سازمان مالیاتی کشور گفت : این صنوف مودی سازمان امور مالیاتی محسوب می شوند اما نسبت به فعالیتی که دارند مالیات کمتری می دهند و البته در بین آنها افرادی هم هستند که مالیات می دهند و مشکلی با آنها نداریم.

عسکری درباره تغییر معاون مالیات های مستقیم سازمان و ارتباط آن با اختلاف سازمان با صنوف گفت : هیچ ارتباطی بین این دو موضوع نیست و معاون مذکور که از زبده ترین مدیران مالیاتی کشور بود به درخواست خودو البته با چند ماه مقاومت ما ، تغییر کرد.

رئیس کل سازمان مالیاتی کشور ارزش درآمدهای وصولی را تا پایان مرداد ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که تحقق ۸۴ درصدی را نشان می دهد.

عسکری درباره اجرای اصلاح قانون مالیات های مستقیم هم گفت : این قانون از ابتدای سال ۹۵ اجرا می شود اما مودیان باید از امسال به تکالیف خود عمل کنند و فقط اظهارنامه ها را سال بعد می دهند.

وی افزود : مالیات تکلیفی ،مالیات ارث ، مالیات اجاره و سایر تکالیف قانون جدید از ابتدای سال ۹۵ عملیاتی می شود .

رئیس کل سازمان مالیاتی کشور همچنین گفت : شرکت های دانش بنیان در چارچوب قانون از مالیات معاف هستند.

عسکری با بیان اینکه مالیات خانه های خالی هم از ابتدای سال آینده عملی می شود ، گفت : اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز در دولت در حال بررسی برای انجام اصلاحات است.

وی درباره صنوف مشمول مالیات بر ارزش افزوده گفت : به کسانی که مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند گواهی داده شده است و مشتریان می توانند گواهی را از صنف طلب کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج