۲۴۰۴۰۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

برانکو: طارمی مثل لواندوفسکی است

سرمربی پرسپولیس گفت: «طارمی پنانسیل بسیار بالایی دارد اما برای حضور در فوتبال اروپا باید خیلی زیاد کار کند تا به یک بازیکن بزرگ تبدیل شود.»

روزنامه گل: پدیده فصل گذشته فوتبال ایران و پرسپولیس، در این فصل هم نقش ستاره اصلی این تیم را ایفا می‌کند. مهدی طارمی که در لیگ چهاردهم بهترین بازیکن سرخپوشان به حساب می‌آمد، در پایان فصل گذشته پیشنهادهایی از تیم‌های کویتی و قطری برای بازی پیدا کرده بود و حضور او در این تیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس جدی شده بود.

در این میان خیلی از هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس بر این عقیده بودند که این مهاجم بوشهری، حداقل یک فصل دیگر هم باید در پرسپولیس بماند. کار به جایی رسید که حتی عمو موسی سلامت جانباز طرفدار پرسپولیس که همیشه با ویلچر کنار نیمکت این تیم می‌نشیند، وقتی طارمی را در یکی از بازی‌های تیم‌ملی والیبال در سالن ورزشگاه آزادی می‌بیند به او می‌گوید که حاضر است کلیه‌اش را بفروشد تا پول ماندن طارمی در پرسپولیس جور شود!

در نهایت، طارمی که یک فصل دیگر هم با پرسپولیس قرارداد داشت اما بندهایی در قراردادش وجود داشت که می‌توانست با استناد به آن‌ها جدا شود، در پرسپولیس ماندنی شد.

با این حال برانکو ایوانکوویچ قبل از شروع فصل شدیدا دنبال جذب یک مهاجم خارجی بود و در این شرایط عنوان می‌شد که طارمی در برنامه‌های اصلی سرمربی کروات پرسپولیس قرار ندارد و برانکو به او به‌عنوان یک مهاجم ذخیره نگاه می‌کند.

طارمی در بازی اول پرسپولیس مقابل پدیده به دلیل محرومیت غایب بود اما از بازی با استقلال صنعتی در ترکیب اصلی قرار گرفت و با اینکه پرسپولیس باخت اما توانست تک گل این تیم را از زاویه بسته به ثمر برساند.

گلزنی مهاجم شماره ۹ سرخپوشان در بازی با سپاهان نیز ادامه پیدا کرد. این بازیکن در بازی با ذوب‌آهن هم یک پنالتی گرفت اما امید عالیشاه آن را از دست داد.

اوج هنرنمایی طارمی در بازی با فولاد رقم خورد. او باز هم یک پنالتی گرفت که این‌بار رامین رضاییان آن را از دست داد ولی کمتر از یک دقیقه بعد طارمی روی موقعیت‌شناسی خود، گل اول را وارد دروازه تیم اهوازی کرد و دقایقی بعد هم گل دوم خودش و پرسپولیس را به ثمر رساند تا پرسپولیس در نهایت به سه امتیاز ارزشمند خارج از خانه دست پیدا کند.

طارمی حالا با چهار گل زده هم در صدر جدول گلزنان لیگ است و هم با گرفتن دو پنالتی که هر چند هدر رفته، موثرترین بازیکن پرسپولیس نیز به شمار می‌رود. شرایطی که سبب شد تا او در نظرسنجی برنامه ۹۰ به عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ هم انتخاب شود نیز به شمار می‌رود و اگر به همین ترتیب ادامه دهد، احتمال لژیونر شدن او در پایان فصل تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

برانکو درباره طارمی و احتمال لژیونر شدن او در فوتبال اروپا اظهار داشت: «طارمی پنانسیل بسیار بالایی دارد اما برای حضور در فوتبال اروپا باید خیلی زیاد کار کند تا به یک بازیکن بزرگ تبدیل شود.»

وی معتقد است طارمی باید پله پله کارش را ادامه دهد: «بازی کردن بازیکنی مانند طارمی در اروپا سخت است. به نظر من، او باید از تیم‌های درجه دو اروپایی کارش را شروع کند و بعد که تجربه‌اش بیشتر شد، به تیم‌های بزرگ‌تر برود.»

اما طارمی شبیه کدام بازیکن فوتبال اروپا بازی می‌کند؟ برانکو او را شبیه ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ می‌داند: «طارمی مهاجمی است سرعتی و دونده و با پاسکاری‌های خوب که باید این خصوصیات خود را تقویت کند، به نظر من او شبیه روبرت لواندوفسکی است اما باید مهارت خود را در موقعیت‌شناسی افزایش دهد.»

خیلی از هواداران پرسپولیس این سوال را می‌پرسند که چرا برانکو پنالتی‌های تیمش را به طارمی نمی‌دهد؟ سرمربی سرخپوشان در این باره گفت: «من پنالتی‌ها را به بازیکنانی می‌دهم که از لحاظ روحی - روانی و همچنین مهارت در زدن ضربات پنالتی در شرایط خوبی قرار داشته باشند. مهدی هم با پنالتی چیپی که در بازی فصل گذشته مقابل النصر عربستان وارد دروازه این تیم کرد، نشان داد پنالتی‌زن خوبی است و او هم از بازی‌های بعد در لیست پنالتی‌زن‌های تیم ما قرار دارد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج