۲۴۰۴۵۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

معماران عصر دیجیتال

لری الیسون، رهبر موفق Oracle

لری الیسون هفتاد و یک ساله، یکی از بزرگان فناوری اطلاعات جهان و از معماران عصر دیجیتال هست که درباره‌اش، بر خلاف استیو جابز و بیل گیتس و زاکربرگ فیس بوک، کاربران اینترنت شناخت زیادی ندارند. این گفتار گشتی می زند در زندگی آقای الیسون.

لری الیسون، رهبر موفق Oracle
برترین ها: سرویس چهره‌های برترین‌ها در سلسله گفتارهای معماران عصر دیجیتال، امروز به معرفی یکی دیگر از بزرگان دنیای فناوری دیجیتالی جهان می‌پردازد و امروز، مروری دارد بر زندگی موفق آقای لری الیسون، رهبر شرکت اوراکل. با ما همراه باشید.

لری الیسون، رهبر موفق Oracle

کارآفرینی دیجیتالی در سه دهه اخیر، نقش بسیار مهمی در توان مند سازی کسب و کارهای مختلف جهان داشته است. شما توجه کنید که اگر موتورهای جست و جوی اینترنت مانند گوگل و یاهو و لایو نبود، امروزه برای دسترسی به اطلاعات و به اشتراک گذاری آن‌ها چه رنج‌هایی که باید کشیده می‌شد و چه هزینه‌ها و زمانی صرف می‌شد. کسب و کارهای اینترنتی، ۳۰ سال هست که تلاش کردند، تا چهره کسب و کار را تغییر دهند و نقش فرصت آفرینی در دنیایی که به دهکده جهانی مشهور هست، ایفا کنند.

لری الیسون، رهبر موفق Oracle
(لری الیسون و مدل‌های کسب و کارش، همواره وی را بر روی جلد نشریات مشهور جهان قرار داده است)

این نقش فرصت آفرینی، سبب ثروت آفرینی مولد شده است و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، در عرصه‌های وابسته به فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت مستقیم و غیر مستقیم، مشغول به کار هستند، آن هم با کم‌ترین هزینه و مکان مورد نیاز. به فهرست 10 پرتال پر بیننده اینترنت که نگاه کنید، درخواهید یافت که به یک سوم جمعیت کره زمین، به طور روزانه خدمات ارائه می‌کنند. این قابلیتی هست که فناوری اطلاعات در اختیار شهروندان جامعه اطلاعاتی امروز قرار داده و اوراکل، بخشی از این بستر فرصت آفرین را، فراهم کرده است.

وقتی درباره اوراکل صحبت می‌کنیم، درباره بانک‌های اطلاعاتی در سطوح مختلف بحث می‌کنیم. وقتی از اوراکل نام برده می‌شود، ناخودآگاه ذهن‌ها به سمت لری الیسون می‌رود. همان طور که مایکروسافت را تا ابد، با بیل گیتس می‌شناسند و اپل را، فقط با استیو جابز و بس! رهبر اوراکل، لری الیسون بزرگ هست که نقش زیادی در کسب و کارهای اینترنتی دنیا به صورت غیر مستقیم داشته است.

لارنس ژوزف الیسون، (Larry Ellison) (زاده ۱۷ اوت، ۱۹۴۴) یکی از بنیان‌گذاران و مدیر عامل شرکت اوراکل، یکی از شرکت‌های عمده در زمینهٔ نرم‌افزارهای پایگاه داده است. مجلهٔ فوربس گزارش داده‌است که الیسون در ردهٔ پنجم ثروتمندترین افراد در دنیاست. در سال ۲۰۱۲، فوربس اعلام کرد که ارزش خالص دارایی‌های الیسون در حدود ۴۰ میلیارد دلار است. الیسون استعداد زودهنگامی در ریاضیات داشت و در جوانی برای شرکت امپکس (Ampex) کار می‌کرد. یکی از پروژه‌های او پایگاه داده‌ای برای سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) بود که او آن پروژه را Oracle نامید.

لری الیسون، رهبر موفق Oracle
(سخنرانی‌های لری الیسون، همچون استیو جابز پر مخاطب هست)

نکته جالب توجه درباره آقای الیسون این هست که الیسون در تاریخ ۱۸ دسامبر، ۲۰۰۳ در مِلک وودساید با ملانی کرافت، نویسندهٔ داستان‌های عاشقانه، ازدواج کرد. در مراسم ازدواج، بهترین دوست الیسون، مدیرعامل شرکت رایانه‌ای اپل، استیو جابز، عکاس رسمی بود. خانم کرافت، همسر چهارم الیسون است. الیسون یک پسر و یک دختر از همسران پیشین‌اش دارد.

آقای الیسون، 8 سال پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه شیکاگو، شغل‌های مختلفی را تجربه کرد. از کار در فست فود و پمپ بنزین تا تکنسین آتش نشانی و کارمند بانک. تا این که بالاخره وارد کار مورد علاقه ای و برنامه نویسی بانک‌های اطلاعاتی شد.

لری الیسون، رهبر موفق Oracle

لری الیسون پس از مدتی همکاری با شرکت Amdahl در شرکت امپکس مشغول به کار شد. یکی از پروژه‌های الیسون برای این شرکت، طراحی یک پایگاه داده برای سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا (CIA) بود که اوراکل نام داشت. او در سال ۱۹۷۹ به همراه دو تن از همکارانش در امپکس به نام‌های «رابرت مینر» و «اِد اوتز» شرکتی را تأسیس کردند که لابراتوار توسعه نرم افزار (SDL) نام گرفت. الیسون از همان ابتدا مدیرعاملی این شرکت را برعهده گرفت. الیسون و همکارانش پس از آن، یک سالی را صرف طراحی سیستم‌های نرم افزاری قابل استفاده در کسب و کارها کردند. آن‌ها سیستم جدید خود را نیز RDBMS Oracle نامیدند. آن‌ها در سال ۱۹۸۲ شرکت خود را به نام مهم‌ترین محصول آن که پایگاه داده اوراکل بود، به «سیستم‌های اوراکل» تغییر نام دادند.

لری الیسون، رهبر موفق Oracle
(یک جمله مهم از رهبر اوراکل)

در سال ۱۹۸۹ شرکت الیسون هشت کارمند بیشتر نداشت و درآمد آن هم کمتر از یک میلیون دلار بود. اما یک سال بعد که شرکت آی بی‌ام به استفاده از راهکارهای شرکت الیسون روی آورد، درآمد آن‌ها هرسال دو برابر سال قبل می‌شد. این روند، تا هفت سال ادامه یافت و شرکت چندمیلیون دلاری آن‌ها، تحت مدیریت الیسون به درآمدهای میلیاردی دست یافت. موفقیت شرکت اوراکل در تمام سال‌های دهه ۱۹۹۰ ادامه داشت.

لری الیسون، رهبر موفق Oracle
(کشتی تفریحی آقای الیسون)

در آمریکا بانک‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و خودروسازی و بسیاری از شرکت‌های تجاری همگی از پایگاه‌های داده طراحی شده توسط اوراکل استفاده می‌کردند. در این زمان که فناوری اینترنت نیز در حال سر برآوردن بود، اوراکل رشد خود را سرعت بخشید. توسعه تجارت الکترونیک نیز درآمدهای زیادی را برای لری الیسون و شرکتش به همراه داشت.

لری الیسون، رهبر موفق Oracle
(لری الیسون عاشق سفرهای دریایی هست)

در یکی از دوره‌های سه ماهه سال ۲۰۰۰ اعلام شد درآمد شرکت اوراکل ۷۶ درصد رشد داشته است. در این سال لری الیسون ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد. در ادامه، نگاهی مصور خواهیم داشت به زندگی لری الیسون در چند قاب.


لری الیسون، رهبر موفق Oracle
(لری الیسون و نیکیتا کاهن - معشوقه سابقش که مدل اوکراینی هست)

لری الیسون، رهبر موفق Oracle
(تصویری از نمای خانه لری الیسون در آمریکا)

لری الیسون، رهبر موفق Oracle
(تصویر لری الیسون و بیل گیتس در مسابقات تنیس)

لری الیسون، رهبر موفق Oracle
(لری الیسون، عاشق راجر فدرر، نفر اول تنیس جهان هست)

لری الیسون، رهبر موفق Oracle

لری الیسون، رهبر موفق Oracle
(تصویر اعضای بنیاد خیریه لری الیسون - www.ellisonfoundation.org)

لری الیسون، رهبر موفق Oracle
(کاریکاتورهای الیسون)

همواره در روزهای فرد، با سلسله گفتارهای معماری عصر دیجیتال در سرویس چهره‌های برترین‌ها همراه باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج