۲۴۰۵۷۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

زاکانی: برخورد با برجام سلیقه‌‌ای نباشد

رییس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری گفت: برخورد با برجام و بررسی آن نباید سیاسی، سلیقه ای و غیر قانونی باشد.

خبرگزاری ارنا: رییس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد با برجام و بررسی آن نباید سیاسی، سلیقه ای و غیر قانونی باشد.

«علیرضا زاکانی» در برنامه گفت وگوی ویژه خبری که از شبکه دوم سیما پخش شد، اظهار کرد: بررسی برجام مسأله ملی است و در این زمینه نباید برخورد سیاسی، سلیقه ای و غیر قانونی کرد.

رییس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آمریکایی ها می خواهند ما را به رکود و ایستایی برسانند و زیرساخت های تحریم های خود را به منظور گام های بعدی در بازگشت تحریم ها نگاه دارند.

وی درباره ساختار تحریم ها یادآور شد: زیرساخت تحریم ها بر اساس مصوبات نگه داشته شده و آمریکا وعده هایی برای تعلیق تحریم ها داده است تا زیرساخت تحریم ها را حفظ کند؛ از این رو برخورد ما با مسأله تحریم ها شفاف و روشن خواهد بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کمیسیون ویژه برجام در پایان، گزارشی به صحن علنی مجلس ارائه خواهد کرد، توضیح داد: در زمان حاضر در حال انجام کار کارشناسی در زمینه برجام هستیم و رسالت بزرگی در این زمینه بر عهده مجلس شورای اسلامی است و نظر مجلس در این باره کارشناسانه خواهد بود.

زاکانی با بیان اینکه تعهدات ما به گونه ای است که امکان بازگشت پذیری سریع وجود ندارد، عنوان کرد: بخشی از تعهدات ما اساساً بازگشت پذیر نخواهد بود. غرب برای بازگشت تحریم ها یک دستور العمل نیاز دارد اما بازگشت پذیری ما به شرایط قبل دشوار است.

وی با بیان اینکه گزارش کمیسیون بررسی ویژه برجام مهرماه منتشر می شود، گفت: برجام مخالفان و موافقانی دارد و این امر طبیعی است؛ اما این مهم دودستگی بین ما ایجاد نمی کند و مجلس با روش مندی خاصی برجام را بررسی خواهد کرد.

رییس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس، برجام را به صورت علمی و دقیق بررسی می کند، یادآور شد: از متخصصان کشور درخواست داریم نظرات و نگاه های کارشناسانه خود درباره برجام را به ما ارائه کنند؛ چراکه بیش از هر چیز نیاز به شنیدن و ورود تخصصی به موضوع برجام داریم.

زاکانی به تشکیل پنج کمیته تخصصی در کمیسیون برجام اشاره کرد و افزود: این کمیته ها سه روز در هفته به بررسی برجام می پردازند و در این راستا هفته آتی نیز از آب سنگین اراک بازدید خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه «هر هفته از یکی از سایت های هسته ای بازدید می کنیم» یادآور شد که اعضای کمیسیون برجام هفته گذشته از فردو و نطنز بازدید کرده اند.

این نماینده مجلس همچنین به جلسه مهربانانه کمیسیون برجام با تیم قبلی مذاکره کننده هسته ای اشاره کرد و توضیح داد: بنای ما بررسی کلی مباحث است و ما روند مسأله هسته ای در 12 سال اخیر را در کل بررسی می کنیم.

زاکانی به جلسه هفته گذشته مجلس با تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت بازدهم اشاره کرد و یادآور شد که مسأله برجام در هفت گام مشخص و طبق برنامه ریزی معین بررسی خواهد شد و روز یکشنبه نیز با تیم مذاکره کننده هسته ای جلسه ای خواهیم داشت.

رییس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون، دولت باید لایحه جمع بندی مذاکرات هسته ای را به مجلس ارائه کند، گفت: این کمیسیون پس از بررسی قاطع برجام، گزارش این موضوع را به صحن علنی ارائه خواهد کرد. همچنین مجلس اگر دید مضرات برجام بالا است، می تواند آن را رد کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج