۲۴۰۶۱۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

انتقاد از قالیباف در مراسم تشییع یک هنرمند

مراسم تشییع پیکر ایرج کریمی، کارگردان، منتقد و فیلمنامه‌نویس صبح امروز ۱۳ شهریور از مقابل خانه سینما برگزار شد. مراسمی که با انتقاد از قالیباف شهردار تهران همراه بود.

خبرآنلاین: مراسم تشییع پیکر ایرج کریمی، کارگردان، منتقد و فیلمنامه‌نویس صبح امروز ۱۳ شهریور از مقابل خانه سینما برگزار شد. مراسمی که با انتقاد از قالیباف شهردار تهران همراه بود.

در این مراسم نخست فرهاد توحیدی رییس سابق هیات مدیر خانه سینما سخن گفت. سخنانی که رنگ انتقاد داشت و انتقادهایی که شهردار تهران را نشانه رفته بود: «باید به آقای قالیباف، مسجد جامعی و شورای شهر بگوییم که هنرمندان زینت‌المجالس نیستند و فقط برای این هنرمند نشده‌اند که صف اول برنامه‌های شما و مجالس شما بنشینند، هنرمندان محترمند. امروز شرم‌آور است که بشنویم قطعه هنرمندان تکمیل و ظرفیت آن پر شده و ما مجبور باشیم برای خاکسپاری هنرمندی همچون ایرج کریمی مزاحم خانواده‌های دیگران شویم.»

اوهمچنین گفت که امروز قطعه هنرمندان تکمیل شده چون هنرمندان مثل برگ خزان می‌ریزند و فوت می‌کنند و آقای قالیباف حداق می‌تواند قطعه دیگری را به هنرمندان اختصاص دهد.

توحیدی ایرج کریمی را روشنفکری دانست که هرگز روشنفکری‌اش را پنهان نکرد: «کریمی انسان بسیار شجاعی بود و در مقطعی که نوشتن و مطالبه کردن از دولت نه مد بود و نه عاقلانه شجاعانه مطالبی می‌نوشت و میرسلیم وزیر فرهنگ دولت وقت را که از قضا هم دوره کریمی بود به باد انتقاد می‌گرفت.»

در ادامه این مراسم دوستان و همکاران زنده‌یاد ایرج کریمی در مجله فیلم نیز درباره او سخن گفتند. کسانی چون کمال تبریزی، هوشنگ گلمکانی، احمد امینی، احمد طالبی‌نژاد، عباس یاری و...مراسم تشییع پیکر ایرج کریمی با همراهی طیف وسیعی از هنرمندان نیز همراه شده بود. در این مراسم میشد کسانی چون صفی یزدانیان، مانی حقیقی، بهمن فرمان‌آرا، محسن امیریوسفی، جعفر پناهی، سحر دولتشاهی، باران کوثری، شادمهر راستین، شهرام مکری، حبیب رضایی، فرشته صدرعرفایی و … را دید.

پیکر این هنرمند بعد از رایزنی‌های بسیار در قطعه هنرمندان و در کنار مزار پرتو مهتدی منتقد فقید سینما به خاک سپرده شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج