جاباما
۲۴۰۶۲۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

درخواست کمک کردستان عراق از ایران

مسئول روابط خارجی حکومت اقلیم کردستان عراق، تهدیدهای شیمیایی داعش را جدی توصیف کرد وخواهان کمک جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با این تهدیدها شد.

خبرگزاری ایرنا: فلاح مصطفی مسئول روابط خارجی حکومت اقلیم کردستان عراق تهدیدات شیمیایی داعش را جدی خواند و تاکید کرد اقلیم کردستان عراق ازکمک جمهوری اسلامی ایران دراین زمینه استقبال می کند.

وی که بعد ازدیدار با مشاور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با خبرنگار ایرنا صحبت می کرد اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از دوستان ما بوده وازهرگونه پیشرفتی دراین روابط استقبال می کنیم.

فلاح مصطفی گفت : همانگونه که شورای امنیت اقلیم اعلام کرده است تهدید استفاده داعش ازتجهیزات شیمیایی جدی است وما ازهمه دوستانمان می خواهیم که دراین زمینه نیز کمک رسان کردها باشند.

مسئول روابط خارجی حکومت اقلیم کردستان عراق افزود : جمهوری اسلامی ایران تجربه بالایی درمبارزه با سلاح های شیمیایی دارد وچون گذشته علاقمندیم دراین زمینه نیز به ما کمک کند.

وی درارتباط با دیدارش با مشاور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: در این دیدار که در اربیل انجام شد روابط فیمابین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دو طرف اراده جدی خود را برای توسعه روابط مورد تاکید قرار دادند.

استفاده مکرر داعش از سلاح های شیمیایی درمحورهای درگیری با پیشمرگان کرد، شورای امنیت اقلیم کردستان عراق را ناچار به واکنش کرد، بطوری که در بیانیه ای خواهان کمک به تجهیز نیروهای پیشمرگه به تجهیزات ضد شیمیایی شده است.

گروه تروریستی داعش که از هنگام اشغال بخش های بزرگی از خاک عراق در بهار سال گذشته بارها نیروهای عراقی را مورد حمله شیمیایی قرار داده، اخیرا با این سلاح به نیروهای پیشمرگه کرد نیز حمله می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج