۲۴۰۶۵۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

وزیرکشور: تروریسم خوب و بد نداریم

وزیر کشور گروههای افراطی را تهدیدی برای کل بشریت دانست و گفت : افزایش خشونت و توسعه جغرافیای ناامنی از جنوب به شمال افغانستان و ظهور گروههای افراطی جدید به نگرانی های منطقه ای افزوده است.

خبرگزاری ایسنا: عبدالرضا رحمانی فضلی در ششمین اجلاس همکاریهای اقتصادی منطقه‌ای درکابل‌، با تاکید بر اینکه تروریست‌ها به تروریست خوب و تروریست بد قابل تقسیم نیست، افزود: در چارچوب ابتکار رئیس جمهور اسلامی ایران مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراط، می‌توانیم بسترها و فرصت‌های خوبی را برای مقابله با تهدیدهای مشترک و ارتقای همکاری ایجاد کنیم.

رحمانی فضلی با تاکید بر تقویت همکاریهای اقتصادی منطقه‌ای تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با داشتن شرایط مناسب امنیتی‌، موقعیت جغرافیایی مناسب و زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای آمادگی دارد در توسعه ترانزیت افغانستان کمک کند.

وی افزود: اتصال افغانستان به آسیای مرکزی از طریق بندر چاه بهار رویای دیرینه ما و منطقه بود که اکنون در حال تحقق است و جمهوری اسلامی ایران از سرمایه گذاری همه کشورها در این بندر استقبال می کند.

وزیرکشور همگرایی منطقه‌ای را مهمترین راهکار برای حل مشکلات منطقه ای دانست و گفت: توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران می‌تواند سرآغاز همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه با افغانستان باشد.

وی با اشاره به طرح‌های بازسازی جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان گفت: خط آهن خواف- هرات به طول یکصد و نود و یک کیلومتر ، زمینه دسترسی افغانستان به بازارهای منطقه‌ای و جهانی را فراهم می‌کند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران متعهد است سه قطعه از چهار قطعه این خط آهن را با هزینه دویست وپنجاه میلیون دلار احداث کند.

وی احداث جاده "میل هفتاد و هشت " را که استان خراسان جنوبی به مرکز استان فراه افغانستان وصل می‌کند، از دیگر طرح‌های جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: این جاده یکصد و بیست کیلومتر طول دارد که با بهره برداری از آن، زمینه افزایش صادرات و رونق اقتصادی در منطقه را فراهم می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج