۲۴۰۷۵۹
۲ نظر
۵۰۴۳
۲ نظر
۵۰۴۳
پ

برترین کسب و کارهای ایران و جهان

یک دیگ دیجیتالی به اندازه Digg.com

دیگ دات کام، یک کارآفرین اینترنت هست که انبوهی از اطلاعات در زمینه‌های مختلف را در برای کاربرانش جمع آوری می‌کند و در واقع، یک پرتال پیوند دهی اشتراکی هست. این کسب و کار جالب را امروز در برترین‌ها دنبال کنید.

یک دیگ دیجیتالی به اندازه Digg.com
برترین ها: امروز در باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها، نگاهی داریم به یکی دیگر از پرتال‌های پر بیننده و موفق فضای مجازی. سایت دیگ دات کام، اگر چه نام جالبی هست، اما برای بسیاری ازمخاطبان ایرانی آشنا نیست. با ما همراه باشید.

یک دیگ دیجیتالی به اندازه Digg.com

امروز درباره سایتی حرف می‌زنیم که نوامبر ۲۰۰۴ میلادی راه اندازی شد و یکی از خلاق‌ترین سایت‌های وب مانند ۱۰۰۰ پرتال پر بیننده آلکسا هست. جی ادلسون، جوان کارآفرین آمریکایی، سایت به اشتراک گذاری جمعی لینک‌های مختلف اینترنت را راه اندازی کرد که ایده جالبی هست. این ایده جالب، دنبال ایده‌های جالب کاربران اینترنت هست و آماده شنیدن آن در support@digg.com می‌باشد. قریب به ۸۰۰ میلیون صفحه وب، درباره این پرتال و کسب و کارش مطالبی ارائه کرده‌اند که جالب توجه هست.

کارآفرینی دیجیتالی، یعنی پول در آوردن با ایده‌های خلاق در دنیای صفر و یک‌ها. هر ایده‌ای‌، در صورتی که تجاری سازی بهینه شود، می‌تواند مخاطب را جذب کند. چه گوگل باشد و چه دیگ باشد! دیگ یک وب‌گاه پیونددهی جمعی است که در ابتدا بیشتر بر اخبار فناوری و دانش متمرکز بود ولی اخیراً قسمت‌های متنوع دیگری به خود اضافه کرده است از پزشکی گرفته تا خبرهای سرگرم‌کننده و سیاست دران یافت می‌شود.

در واقع، ایده خلاقی که توسط دیگ ارائه شده است، محلی برای پیدا کردن و به اشتراک گذاشتن مطالب و محتوای سایت‌های مختلف از اقصی نقاط جهان هست. این پرتال‌ها، همه جور هستند. از بزرگ‌ترین سایت‌های مرتبط آنلاین تا گمنام‌ترین وبلاگ‌ها بر اساس رأی کاربران سایت، مطالبشان در صفحه دیگ به نمایش در می‌آید. در واقع، مطالب سایت دیگ دات کام، بر اساس رأی کاربرانش به روز رسانی می‌شود و بهترین و پر رأی‌ترین مطالب، شانس مشاهده توسط کاربران بیش تری را دراختیار خواهد داشت. دیگ دات کام، با این رفتار سازمانی و مدل کسب و کار خود، موج آفرینی دیجیتالی می‌کند و می‌تواند، یک خبر و موضوع خاص را به اصطلاح فعالان رسانه: Bold کند.

یک دیگ دیجیتالی به اندازه Digg.com
(گزارش نشریه Business Week از مؤسس Digg)
60 میلیون دلار ظرف 18 ماه!

جریان سازی دیجیتالی، می‌تواند برای سایت‌های بزرگ خبری و اطلاع رسانی درامد زایی خوبی داشته باشد و مخاطبان زیادی هم جمع کند. شما هیچ سر دبیری در این سایت نخواهید یافت. در واقع سایت دیگ محیطی را فراهم می‌کند تا خود کاربران تعیین کننده آن باشند که چه مطلبی ارزش قرار گرفتن در صفحه اصلی را دارد. و این خود برای عرصه اطلاع رسانی برای کاربران اینترنتی تحولی محسوب می‌شود.

Digg now shows you the most-shared stories from your Twitter friends.
شعار دیگ: دیگ، پر اشتراک‌ترین داستان‌ها از کاربران توییتر را به شما نشان می‌دهد

حال چگونه این امر اتفاق می‌افتد؟ ابتدا هر خبری اعم از تصویری یا ویدیویی توسط جامعه دیگ (کسانی که به عضویت آن در آمده‌اند) در سایت ثبت می‌شود. مادامی که این امر اتفاق افتاد، مطلب توسط سایرین دیده می‌شود و خود مردم رأی می‌دهند که کدام یک از موضوعات در کنار سایر مطالب، جز بهترین‌ها باشد. در صورتی که مطلب ثبت شده رأی کافی بیاورد در صفحه اصلی سایت به نمایش در می‌آید و قابل بازدید برای هزاران بازدیدکننده سایت خواهد بود. این مراحل متوقف نمی‌شود و یک خبر در صفحه اصلی ثابت نمی‌ماند. زیرا به طور مداوم اخبار و مطالب جدید وارد سایت می‌شوند و به همین نحو مطالب صفحه اصلی نیز در چرخش است. در همین زمینه امکاناتی فراهم می‌گردد که به واسطه آن امکان بحث و مراوده در رابطه با هر خبر برای بازدیدکنندگان سایت فراهم می‌شود. به واسطه این سیستم کاری جدید شما می‌توانید اخبار خاص و منحصر به فردی را در این سایت بیابید.

دیگ" که نشأت گرفته از کلمه ای انگلیسی، با کمی تغییر (به علت اینکه dig.com پیش از این توسط شرکت والت دیزنی خریداری شده است) به معنی کندن و کاویدن است، سایتی جهت ارسال و مشاهده اخبار است که به شیوه ای متفاوت از پیشینیان خود اداره می‌شود. تفاوتی که در اغلب زمینه‌ها سایت‌های نسل جدید رخ داده است: نحوه ارزش گذاری و ویراستاری. سایت‌های سنتی خبری و یا درج مقالات به صورت سردبیری اداره می‌شوند. یعنی مقالات توسط نویسندگان ارسال و توسط سردبیر (یا سردبیران) خوانده و با اهمیت تشخیصی آن‌ها بر روی سایت قرار می‌گیرد.

یک دیگ دیجیتالی به اندازه Digg.com
(جی ادلسون، رهبر دیگ در کنفرانس خبری)

دیگ در نوامبر ۲۰۰۴ به صورت آزمایشی به وسیله کوین رز٬اون بیرن٬رون گوردتزی و جی آدلسون راه‌اندازی شد در ابتدا قرار بود نام سایت dignation باشد که کوین رز تصمیم گرفت نام کوچک‌تری به آن اختصاص دهد که نام dig انتخاب شد ولی چون این دامنه قبلاً استفاده شده بود نام digg را انتخاب کردند به دنبال موفقیت نسبی سایت دیگ در اکتبر سال ۲۰۰۵ این سایت توانست یک کمک ۲.۸ میلیون دلاری را دریافت کند.

در میان کسانی که این سرمایه گذاری پرمخاطره را انجام داده بودند نام پیر امیدیار مؤسس ebay و مارک اندرسون مؤسس نت اسکیپ جلب توجه می‌کرد. در ژوئیه سال ۲۰۰۵ نسخه دوم سایت راه‌اندازی شد در نسخه دوم دیگ امکانات جدیدی گذاشته شده بود امکان ایجاد لیست به وسیله دوستان٬امکان دادن نمره مثبت در لینک‌ها در صفحه خبر و بدون هدایت به یک صفحه جدید از جمله پیشرفت‌های سایت بود.

یک دیگ دیجیتالی به اندازه Digg.com
(اپلیکیشن Digg Reader بر روی گوشی موبایل)

یعنی خروجی سایت نتیجه کار فردی یا نهایتاً جمعی عده محدودی با دسترسی خاص است. در Digg ارسال کنندگان و مطالعه کنندگان تصمیم می‌گیرند که خروجی سایت چگونه باشد! این تفاوت شما را قطعاً به یاد تفاوت‌های میان سایت بریتانیکا و ویکی پدیا می‌اندازد که کاملاً قیاس صحیحی است. Digg تلفیقی از تگ گذاری، وبلاگ نویسی و روند عادی یک سایت خبری است که دو انتظار از آن می‌رود: اول اینکه با روش دموکراتیکی اداره سایت فرض بر اینست که اطلاعات بسیار کم خطاتر و نزدیک تر به ذائقه بازدیدکنندگان مؤخر باشد، امری که در ویکی پدیا با وجود شبهات اولیه و اتهاماتی که مخالفان آن می‌زدند نهایتاً طبق نتایج تحقیق بر صحت اطلاعات داخل ویکی، اثبات شد. بطور دقیق‌تر عملکرد دیگ بدین صورت است که بعد از ارسال مطالب از سوی بازدیدکننده، مطلب ارسالی بلافاصله به "محوطه صف کند و کاو" ارسال می‌گردد و برای همه بینندگان قابل رویت می‌شود. اکنون مطلب آماده دریافت نظرات است.

کاربران سایت، می‌توانند مطالب را مطالعه کرده، نظرات خود را بیان نموده و به آن نمره (رتبه) دهند. بعد از اینکه هر نوشته حدود 25 اظهارنظر دریافت نمود در صفحه اول سایت، با حفظ قابلیت دریافت نظرات بیشتر، نمایش داده می‌شود. مقالات خلاصه ای از نوشته ای هستند که نویسندگان در سایت یا وبلاگ خود قرار داده‌اند و بوسیله یک یا چند لینک کل آن در سایت دیگ قابل مشاهده می‌باشد. از آنجا که میزبان مطلب یا مقاله شما سایت شما یا وبلاگتان هست، ممکن است کاملاً متنی خودمانی و با ادبیات راحتی که معمولاً در وبلاگ‌ها سراغ از آن داریم در دیگ بگذاریم. بطور کلی محیط‌های جدیدی که در وب شاهد حضورشان هستیم به جای روی آوردن به پیچیدگی‌ها و عبور دادن محتوای خود از مسیرهای رسمی، سعی دارند رویکردی دموکراتیک، ساده و مبتنی بر اراده کاربران داشته باشند. Digg نیز مصداقی از این رویکرد است.

یک دیگ دیجیتالی به اندازه Digg.com
(بخش تبلیغاتی دیگ دات کام)

بخش تبلیغاتی دیگ دات کام در نشانی http://digg.com/advertising قرار دارد که در واقع، یکی از منابع درآمدی پرتال را تشکیل می‌دهد. وبلاگ دیگ در آدرس http://blog.digg.com فرصتی برای آگاهی از آخرین خبرها در به روز رسانی این پرتال هست که مشاهده آن در بعضی اوقات، خالی از لطف نیست.

یک دیگ دیجیتالی به اندازه Digg.com
(دیگ، در سال ۲۰۱۰، برترین کسب و کار آنلاین در مراسم وبی اواردز شد)

افرادی که عضو دیگ هستند نیز می‌توانند ویدئوهای مورد علاقه خود را به اشتراک گذاشته تا دیگر کاربران به جالب‌ترین آن ها رأی دهند و بالاترین رأی‌ها، در صدر ویدئوهای پرتال قرار بگیرد. این بخش در نشانی اینترنتی: http://digg.com/video قرار دارد.

دیگ نشان داد که جریان سازی دیجیتالی در دنیای امروز، می‌تواند نقش مهمی در توسعه کسب و کار داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سایتش کجایی هست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امریکایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج