۲۴۱۰۱۵
۲ نظر
۵۰۲۵
۲ نظر
۵۰۲۵
پ

با هم سفر کنید و خوشبخت بمانید

در یک تحقیق روی هزار زوج برای بررسی اثر مثبت با هم سفر کردن آنها روی روابط شان، دوسوم پاسخ دهندگان اظهار داشتند که سفر باعث شده است که آنها در کنار هم بمانند. واقعیت های زیباتر خیلی دور و دست نیافتنی نیست.

با هم سفر کنید و خوشبخت بمانید



ماهنامه تندرستی - هما درزی: در یک تحقیق روی هزار زوج برای بررسی اثر مثبت با هم سفر کردن آنها روی روابط شان، دوسوم پاسخ دهندگان اظهار داشتند که سفر باعث شده است که آنها در کنار هم بمانند. واقعیت های زیباتر خیلی دور و دست نیافتنی نیست. زمانی که شما با هم به سفر می روید. مولفه های ناگهانی و هیجان انگیزی وجود دارند که رابطه شما را محکم تر و گرم تر می کند. در اینجا از دلایلی می گوییم که به زوج ها در هر سنی کمک می کند حس بهتری داشته باشند.

با هم سفر کنید و خوشبخت بمانید

۱- هدف و دلیل مشترک پیدا می کنند

آنها برای دیدن جهان در کنار هم دلیل و هدف مشترک پیدا می کنند. پیش بنی و اشتیاق برای رسیدن به مقصد و تعهد مشترک به یک سفر شگفت انگیز و تا هر اندازه ای غیرمنتظره، باعث تقویت پیوندها شده و به زوجین دلیلی می دهد تا بخواهند همیشه در سفر زندگی در کنار هم بمانند.

۲- محدودیت های خود را درک کرده و با هم تطبیق می دهند

سفرکردن همیشه اکتشافی است، هم جهان بیرون را می توان با آن کشف کرد و هم جهان یکدیگر را. زوجین در سفر نقاط قوت و ضعف یکدیگر را پیدا کرده و متوجه می شوند چگونه یکدیگر را در هر یک از این نقش ها در طول کشف مسیرها و مقاصد، تکمیل کنند.

۳- ارتباط بهتری با هم دارند

مطالعات مختلفی نشان داده است همسرانی که با هم سفر می کنند، با هم توافق بیشتری داشته و عدم توافق آنها به نسبت زوجینی که با هم به سفر نمی روند، کمتر است. سفر باعث می شود در آنها بیشتر شده و برابر هم با صبر بیشتری رفتار کنند.

۴- رابطه زناشویی آنها بهبود می یابد

زوجینی که با هم به سفر می روند، روابط زناشویی بهتری به نسبت زوجینی دارند که با هم به سفر نمی روند. سفر رفتن باعث می شود میزان کار کمتر شده و در نتیجه استرس و اضطراب ناشی از آن به نصف کاهش یابد. همین عوامل برای بیشتر شدن روابط عاطفی کافی است. طبق نظر روان شناسان، بیش از سه چهارم کسانی که با همسر خود به سفر می روند، تصدیق می کنند که زندگی زناشویی خوشایندی دارند.

۵- با هم تجربیات جدیدی دارند

تجربیات مشترک باعث می شود گنج های ماندگاری در ذهن و قلب شما برای همیشه حک شوند. هر آنچه جدید است، خاطراتی را ایجاد می کند که تا ابد برای روابط آنها منحصر به فرد باقی می ماند.

۶- در سفر همدیگر را بهتر می شناسند

از آنجایی که اغلب اوقات با یکدیگر هستید، فضای بسیار اندکی برای پنهان کردن رازها باقی می ماند. هیچ جایی برای مخفی کاری وجود ندارد و شما باید همسر و شریک زندگی خود را درست همان طور که هستید بپذیرید و تحسین کنید. این ایرادات می توان خروپف شبانه یا نامرتبی ظاهر هر یک از طرفین باشد. در هر حال، سفرکردن حقایق ناخوشایند فراوانی را آشکار می سازد و شرایط هم ایجاب می کند که هم آن را درک کنید و هم رفع.

۷- حس شوخی بین آنها شکل می گیرد

محال است بدون شوخی و خنده به مکان های گوناگون سفر کنید. زمان هایی وجود دارند که همه چیز غلط از آب درآمده و شما باید به آنها بخندید، مانند وقتی که غذایی بی کیفیت از دکه کنار خیابان می خرید یا اتاق تان با کسی در هتل اشتباه می شود، یا نقشه راه را گم می کنید. مسئله ای به خوبی پیش نرفته و اکنون شما چیزی برای خندیدن دارید تا شادی خود را در طول مسیر حفظ کنید.

با هم سفر کنید و خوشبخت بمانید

۸- لحظات عاشقانه و عاطفی را تجربه می کنند.

این تجربه فراتر از چیزی است که روی پرده سینما دیده اید و در کتاب ها خوانده اید. به عنوان زوجی که در حال سفر هستید، شما به صورت خود به خود عشق و عاطفه را تجربه کرده و حالتی ذهنی پیدا می کنید که هرکجا می تواند لحظه های زیبای دیگری را برای شما خلق کند. این حس اصلا ربطی به پول ندارد، اما تجربه ای است که سفر به ارمغان می آورد. به همین دلیل است که در یک پیمایش ۸۶ درصد پاسخ دهندگان از میان زوجینی که با هم سفر می کنند اذعان دارند که در رابطه آنها هم چنان لحظات عاشقانه جدید وجود دارد.

۹- در لحظه زندگی می کنند.

زوجینی که سفر نمی کنند بیشتر نگران آینده هستند و رابطه خود را کمی با تردید می سازند. زوجینی که با هم سفر کرده اند از آنچه در آینده رخ می دهد، ترس و نگرانی ندارند. آنها از لحظات فوق العاده ای که با یکدیگر تجربه کرده اند، استفاده کرده و درگیر آن می شوند. سفرکردن با هم، به آنها فرصت تحلیل بیش از حد موقعیت ها و نقد موضوعات فراوان را نداده و آنها را وادار به تحسین لحظات حاضر می کند.

۱۰- تبدیل به بهترین دوستان یکدیگر می شوند.

از آنجایی که آنها یکدیگر را به عنوان یک تکیه گاه و محرم در کنار خود دارند و حضور دیگران در فضای شخصی و فردی شان کمتر می شود، می توانند با «کاملا برای یکدیگر بودن» تبدیل به بهترین دوستان همدیگر شوند. آنها با پیوستن به یکدیگر و در کنار هم بودن در تمام چالش ها و تفاوت ها می توانند همان همراهی را با هم داشته باشند که به آن نیاز دارند.

۱۱- با هم درس می گیرند

سفرکردن فرصت هایی را برای یادگیری ایجاد می کند. شما نسبت به کسانی که با آنها موضوعی را یاد می گیرید، چه حسی دارید؟ تجربه یادگیری، زوجین را به هم پیوند داده و فرصتی را برای لذت بردن از دانش در حالی ایجاد می کند که ذهن و قلب خود را برای جهان پیش رو خود باز کرده اند.

۱۲- با گذشت تر می شوند

با هم سفرکردن، فضایی را برای اشتباه کردن ها و آشکارشدن نواقص باز می کند. با این حال، در مسیر، چالش هایی وجود داشته و زوجینی که با هم به سفر می روند نیاز به بخشیدن یکدیگر را به سرعت یاد می گیرند.

۱۳- آزادی را با یکدیگر تجربه می کنند

همسرانی که در گذشته با هم به جایی سفر کرده اند، از آزادی و استقلالی که سفر ایجاد می کند، لذت برده و طعم آن را چشیده اند. با جنین درکی است که آنها آرامش را در احترام گذاشتن به فردیت، حریم خصوصی و حس حضور یکدیگر پیدا می کنند. همین امر جنبه سالم دیگری برای پیشبرد و بهبود روابط میان زوجین ارائه می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آره سفر خیلی خوبه، به شرطی که پول داشته باشی. من و همسرم با گذشت دو سال از ازدواجمون یک بار هم سفر نتونستیم بریم. حتی به ماه عسل هم وسعمون نرسید!!!

    • بنام

      متاسفانه من خیلی دوست دارم تنهایی مسافرت بریم اما همسرم همیشه دوست دار با جمع مسافرت بریم و میگه اینطوری بهم خوش میگذره.این باعث میشه من فکر کنم کسل کننده و یکنواختم و حس خوبی ندارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج