۲۴۱۰۳۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کشف متن اصلی آهنگ «تولدت مبارک»

متن اصلی آهنگ "تولدت مبارک" (Happy Birthday) در کتابخانه موسیقی دانشگاهی در آمریکا کشف شد. قدمت نسخه کشف شده به دهه ۱۸۹۰ میلادی بازمی‌گردد و نویسنده آن یکی مربی زن مهدکودک بوده است.

پارسینه: متن اصلی آهنگ "تولدت مبارک" (Happy Birthday) در کتابخانه موسیقی دانشگاهی در آمریکا کشف شد. قدمت نسخه کشف شده به دهه ۱۸۹۰ میلادی بازمی‌گردد و نویسنده آن یکی مربی زن مهدکودک بوده است.

دویچوله نوشت: جیمز پراسل، رئیس کتابخانه موسیقی دانشگاه لویی‌ویل در ایالت کنتاکی، در جریان مرتب کردن مدارک و اسناد قدیمی بر حسب اتفاق متن آهنگی را که همگی به نام آهنگ "تولدت مبارک" (To You Happy Birthday) می‌شناسند، کشف کرد. این متن توسط یک مربی مهدکودک به نام میلدرد هیل نگاشته شده است.

پراسل این متن را در میان کاغذهای یک زونکن قدیمی که روی آن نام میلدرد هیل نوشته شده بود، یافته است. او به خبرگزاری آلمان گفته است: «اول باورم نمی‌شد، اما واقعا متنی با قدمت ۱۲۰ سال از ترانه تولد مبارک را در دستانم نگه داشته بودم.»

کشف متن اصلی آهنگ «تولدت مبارک»

آهنگ "تولدت مبارک" که با ملودی یکسان وارد بسیاری از زبان‌های دنیا شده، احتمالا بیش از هر آهنگ دیگری بر روی کره زمین خوانده شده است. به گفته جیمز پراسل این متن که به دستخط میلدرد هیل است، تا بدین‌جا تنها نسخه قدیمی است که از این آهنگ کشف شده و قدمت آن به اوایل دهه ۱۸۹۰ میلادی باز می‌گردد.

میلدرد هیل در سال ۱۸۵۹ در شهر لویی‌ویل متولد شد. او که مربی مهدکودک بود، چندین آهنگ برای کودکان نوشته بود. در زونکنی که پراسل یافته، ۴۵ برگه وجود داشته که ۳۰ عدد از آنها حاوی آهنگ‌هایی تصنیف‌شده توسط میلدرد هیل بوده‌اند.

به گفته پراسل ملودی کوتاهی که روی کاغذ نوشته شده، دقیقا مطابق آهنگ "تولدت مبارک" که امروز ما می‌شناسیم، نیست. او احتمال داده، میلدرد هیل این آهنگ را با کودکان تمرین کرده و سپس برای اینکه راحت‌تر خوانده شود، تغییراتی در آن اعمال کرده است.

حقوق آهنگ "تولدت مبارک" اکنون در اختیار کمپانی "وارنر" است. این کمپانی از طریق انتشار این آهنگ در قالب سی‌دی، زنگ تلفن یا اسباب‌بازی روزانه ۵ هزار دلار درآمد دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج