۲۴۱۰۵۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حمله به سامرا و حبس زوار ايراني در حرم!؟

مدير کل عتبات سازمان حج و زيارت خبر حمله داعش به سامرا و محبوس شدن زائران ايراني در حرم مطهر را تکذيب کرد.

خبرگزاری فارس: مدير کل عتبات سازمان حج و زيارت خبر حمله داعش به سامرا و محبوس شدن زائران ايراني در حرم مطهر را تکذيب کرد.

چند روزي است که پيامي در شبکه‌هاي مجازي مبني بر حمله شديد داعش به سامرا منتشر شده است و از شيعيان درخواست مي‌شود تا دعاي فرج را براي دور شدن سامرا از بلا بخوانند.

متن پيام را در زير مي‌خوانيد:

«متاسفانه از ساعاتي پيش داعش به صورت تمام عيار به سامرا حمله کرده است. تا الان ۵۱ نفر از ارتش عراق شهيد شدند. درگيري شديد ادامه دارد. ظاهرا قصد تعرض به حرمين عسگريين رو دارند. داعش هم صفحه توييتر دارد هم فيسبوک؛ الان در اخبارشان در سايت هايشان شديدا اعلام مي کنند که براي حرم آمدند.درگيري بسيار شديد است. ۴ محله سامرا تحت کنترل تروريست ها است. اخبار حاکي از تلاش براي محاصره حرم سامراست.زوار ايراني و پاکستاني داخل حرم مانده و حرم را بسته اند.در خبرهايشان زده‌اند ساختمان‌هاي دولتي سامرا را گرفتند. همين الان در صفحه فيسبوک داعش خبر زدند که اکثر مکان‌هاي سامرا را گرفتند. ارتش عراق دارد نيرو اعزام مي کند. براي نابودي وهابيت و آزادي سامرا و حرمين دعا کنيد.

دوستان سلام.
براي دور شدن بلا از شهر مقدس سامرا به ويژه حرم مطهر پدر و جد بزرگوار امام زمان عجل الله تعالي فرجه دعاي فرج را بخوانيم تا به برکت اين دعا خداوند متعال خطرات را از حرمين عسکريين دور نمايد.»

خبرنگار در تماسي با مديرکل عتبات سازمان حج و زيارت صحت و سقم اين خبر را پرسيد.

محسن نظافتي اين خبر را از اساس تکذيب کرده است.از سويي بنا به گفته مسئولين حج و زيارت هيچ زائر ايراني به سامرا اعزام نمي‌شود و اين مکان خالي از زوار ايراني است.اکنون تعدادي از ايرانيان تحت نظارت ستاد بازسازي عتبات در حرم مطهر سامرا مشغول بازسازي مکان‌هاي آسيب‌ديده حرم هستند. در ضمن ساخت گنبد مبارک اين حرم مطهر نيز به اتمام رسيد و در هفته گذشته از آن رونمايي شد.دعا براي فرج مولا و مقتدايمان حضرت حجت بن‌الحسن(عجل الله تعالي فرجه) در همه مکان‌ها و زمان‌ها خوب است ولي احتمال مي‌رود که پس از انتشار اين خبر يکي از کاربران بي‌اطلاع دعا را ضميمه اين خبر کرده و آن را در صفحات اجتماعي منتشر کرده است.به همين سبب انتشار اين اخبار در فضاهاي مجازي فقط باعث تاثر بيشتر مسلمين جهان به ويژه شيعيان مي‌شود و بايد ريشه‌يابي شود تا مشخص شود اين اخبار از سوي کدام گروه و با کدام انگيزه منتشر مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج