۲۴۲۱۰
۹۲ نظر
۹۰۴۳
۹۲ نظر
۹۰۴۳
پ

این اسامی در سازمان ثبت احوال ممنوع است

انتخاب نامهايي كه موجب هتك حيثيت مقدسات اسلامي مي‌شود و همچنين انتخاب عناوين اعم از لشكري يا كشوري يا ... و القاب و نام‌هاي زننده و مستهجن و نامناسب با جنس و يا اسامي مركبي كه عرفا يك نام محسوب نمي‌شوند، ممنوع است.

خبرگزاری ایسنا: چگونه مي‌توان نام خانوادگي را تغيير داد؟ كدام نام‌ها ممنوعه هستند؟ چگونه مي‌توان براي اطفال در موارد خاص از جمله فرزندان نامشروع نام خانودگي انتخاب كرد؟ و غيره؛ اينها از جمله سوالاتي هستند كه همواره كنجكاوي‌ها را بر مي‌انگيزند.

البته كه هرنامی برای خودش داستانی دارد. گاه از شغلی روایت می‌کند. گاه از موقعیت اجتماعی، گاه از اعتقادات مذهبی یا ملی، و گاه از عشق پدر و مادر به گل یا گیاه یا حیوان و کوه و درخت.

از همین رو کمتر نامی مبین شخصیت خود آدمی است، بلکه بیشتر مبین منش و مشی پدر و مادر و خواست‌ها و گرایش‌های آنان است. اما طبق قانون ثبت احوال، هر نام متشكل از نام و نام خانوادگي و داراي پاره‌اي آثار حقوقي است.

ساير عناوين شخصي ‌همچون اسم نويسندگي و تخلص، كنيه و نام تجاري، تابع مقررات مربوط به نام نيست. القاب قديم نيز همچون فخرالدوله، امين‌الملك و امثال اينها كه سابقا در ايران معمول بوده، به موجب قانون الغاي القاب مصوب ۱۳۰۴ لغو شده است و امروز هيچگونه ارزش قانوني‌ ندارند.

به كار بردن نام هم حق و هم تكليف است. از آنجا كه بكار بردن نام خانوادگي حق شخص است، نمي‌توان شخص را براي استفاده‌ از نام قانوني خود منع كرد. از سويي به كار بردن نام خانوادگي يك تكليف است و انسان مكلف است با نام خانوادگي كه براي او تعيين شده و به ثبت رسيده است، خود را به مراجع قانوني معرفي كند و اسناد قراردادها را با نام خانوادگي خود امضا كند، اما انتخاب نام و تغيير آن و يا كاربردش توسط افراد ديگر گاها سوالاتي را براي مردم ايجاد مي‌كند كه در ادامه به برخي از آنها پرداخته و پاسخ داده شده است.

انتخاب نام خانوادگي ديگران، اقامه دعوا به دنبال دارد

نام خانوادگي يك حق براي شخص ايجاد مي‌كند كه مورد حمايت قانون است. هر كس كه نام خانوادگي او را شخص ديگري بدون حق، انتخاب و اتخاذ كند، مي‌تواند در دادگاه اقامه دعوي كرده و تغيير نام خانوادگي آن شخص را بخواهد.

ممنوعيت انتخاب القاب قديمي همچون «اعتماد السلطنه» كه مظهر فرهنگ اشرافي و طبقاتي هستند

چون حق شخص بر نام خود يك حق غير مالي و از حقوق مربوط به شخصيت است، قابل نقل و انتقال نيست. البته حق تقدم نام خانوادگي پس از فوت دارنده‌ آن به وراث قانوني او انتقال مي‌يابد و هر يك از وراث مي‌توانند عليه شخصي كه نام خانوادگي او را بدون مجوز قانوني انتخاب كرده، اقامه دعوي كنند و تغيير نام خانوادگي او را از دادگاه بخواهد. اما اگر وراث بخواهند به شخصي اجازه دهند كه نام خانوادگي آنها را انتخاب كند، بايد همگي اجازه دهند.

با و جود اينكه اصولا افراد در گزينش نام كوچك آزاد هستند، اين آزادي نامحدود است و شايسته است قانونگذار انتخاب نام‌هاي كوچك نامناسب را منع كند. از اينرو قانونگذار انتخاب القاب قديم همچون اعتماد السلطنه و .. را كه مظهر فرهنگ اشرافي و طبقاتي پيشين بوده، ‌منع كرده است.

ممنوعيت استفاده از نامهاي مستهجن و زننده

به علاوه به موجب تبصره ۱ ماده ۲۰ قانون ثبت احوال سال ۱۳۶۳ «انتخاب نامهايي كه موجب هتك حيثيت مقدسات اسلامي مي‌شود و همچنين انتخاب عناوين اعم از لشكري يا كشوري يا ... و القاب و نام‌هاي زننده و مستهجن و نامناسب با جنس و يا اسامي مركبي كه عرفا يك نام محسوب نمي‌شوند، ممنوع است. با اين حال تبصره ۳ همان ماده انتخاب نام كوچك براي اقليت‌هاي ديني شناخته شده در قانون اساسي را محدود به رعايت معيارهاي پذيرفته شده در فرهنگ ديني آنان كرده است.

كدام نام ها قابل تغييرهستند؟

گاه هم نامگذاری‌ها می‌تواند از بسیاری جهات نشان دهنده حال و هوای جامعه و تمایل‌ها و گرایش‌ها پیدا و پنهان آن باشد و اما در اين ميان به دلايل مختلف برخي نامها ممنوعه مي‌شوند.

به موجب ماده ۲۰ قانون ثبت احوال و تبصره‌هاي آن انتخاب نامهاي زير ممنوع و دارندگان آنها مي‌توانند با رعايت مقررات مربوطه نسبت به تغيير آن اقدام كنند.

نامهايي كه موجب هتك حيثيت مقدسات اسلامي مي‌شود همچون «عبدالات، عبدالعزي»، اسامي مركبي كه عرفا يك نام محسوب نمي‌شوند (اسامي مركب ناموزون) همچون «سعيد بهزاد، شهره فاطمه، حسين معروف به كامبيز و ...»، عناوين اعم از عناوين لشكري و يا كشوري و يا تركيبي از اسم و عنوان همچون «سروان، سرتيپ، دكتر، شهردار و يا سروان محمد و شهردار علي» از اين جمله هستند.

القاب اعم از ساده و مركب همچون ملك الدوله، خان، يا شوكت الملك،‌حاجيه سلطان و سلطانعلي». اسامي زننده و مستهجن مستحق تغيير هستند.

نامهايي كه معرف صفات مذموم و مغاير با ارزش‌هاي والاي انساني است همچون «گرگ، قوچي و ...»، نامهايي كه با عرف و فرهنگ غالب و مقدسات مذهبي مردم مغاير است، همچون «لات،‌خونريز، چنگيز و ...» ، نام‌هايي كه موجبات اشاعه و ترويج فرهنگ بيگانه شود همچون:«وانوشكا، ژاكاردو، شاهدوست و ..»، نامهايي كه موجب تحقير اشخاص بوده و يا معناي لغوي آن در جامعه قابل پذيرش نيست همچون «صد توماني، گت آقا، كنيز، گدا و ...»، اسامي نامتناسب با جنس همچون «ماشاالله براي اناث و يا انتخاب نام اشرف و يا اكرم براي افراد ذكور» نيز ازجمله نام هاي نامناسب قابل تغيير هستند.

حذف كلمات زائد و غير ضروري در نام اشخاص همچون «قلي، غلام، گرگ، ذولف و قوچ»، تصحيح اشتباهات املايي در نام اشخاص كه به دليل عدم آشنايي مامور با لهجه‌ها و الفاظ و معاني محلي و يا ناشي از تلفظ اظهار كننده پيش آمده همچون «زهراب به سهراب و يا منيجه به منيژه و يا ...» از جمله ديگر مواردي هستند كه مشمول تغيير نام خانوادگي مي‌شوند.

چگونگي تغيير نام خانوادگي

هر كس مي‌تواند پس از رسيدن به سن قانوني ۱۸ سال با رعايت مفاد اين دستورالعمل، نام خانوادگي خود را از طريق انتخاب واژه‌اي بلامعارض (كه فرد ديگري داراي حق تقدم آن واژه نباشد) يا با اجازه از دارنده حق تقدم براي يكبار تغيير دهد.

در صورتي كه نام خانوادگي پدر تغيير يابد، تغيير نام خانوادگي فرزندان كمتر از هجده سال با درخواست كتبي پدر امكانپذير خواهد بود. فرزندان بالاي هجده سال مي‌توانند با اخذ اجازه نامه از پدر، از نام خانوادگي جديد وي استفاده كنند.

استفاده از نام خانوادگي زوج براي زوجه در زمان زوجيت با ارائه اجازه نامه از زوج بدون رعايت حق تقدم بلامانع است. در صورت انصراف زوجه و درخواست وي، به نام خانوادگي قبلي برگشت داده مي‌شود.

موارد تغيير نام خانوادگي

اشخاص واجد شرايط مي‌توانند در موارد زير تغيير نام خانوادگي خود را درخواست كنند؛ اين اشخاص افرادي كه نام خانوادگي آنها از واژه‌هاي نامناسب تشكيل شده است، همچون بيچاره، گدا و امثال آن، افراد داراي نام خانوادگي بيش از دو كلمه همچون خنجري برار عزيزي، فلاح ناگزير لنگرودي و نظاير آن، نام هاي خانوادگي از واژه‌هاي خارجي بوده يا با آن تركيب شده است همچون علي اف، يوهانسون،‌ چارلتون،‌ جليلسون و غيره. افراد داراي نام خانوادگي متشكل از كلمات مذموم و يا مغاير با ارزشهاي فرهنگ اسلامي، همچون بي دين، شيطان پرست و نظاير آن، نام هاي خانوادگي كه از واژه‌هاي منسوب به مناصب يا القاب و عناوين ساخته شده‌اند همچون سرهنگ، خان،‌ مهندس و نظاير آن، نام خانوادگي كه از اسامي محل يا منسوب به محل و نامناسب است، نام هاي خانوادگي قابل تغيير را شامل مي‌شود.

ضمن اينكه هرگاه محكوميت جزائي موثر براي يكي از افراد خانواده اتفاق بيافتد و داشتن آن نام خانوادگي موجب ننگ و سرافكندگي شود، تغيير نام خانوادگي به منظور وحدت با نام خانوادگي مردي كه مادر پس از فوت پدر طفل طبق مقررات ايران رسما با وي ازدواج كرده است با رعايت ساير مقررات مربوطه بلااشكال است.

چگونگي حذف پيشوند يا پسوند از نام خانوادگي

اشخاص مي‌توانند در مواردي حذف پيشوند يا پسوند نام خانوادگي خود را درخواست كنند همچون نام خانوادگي‌هاي ساخته شده از تركيب يك واژه و نام محل يا منسوب به محل باشند همچون افتخاري علي آبادي، تبريزي رادمنش و غيره. نام خانوادگي تركيبي از يك واژه و نام يك ايل يا طايفه همچون زراسوندي احمدي، محسني قشقايي و غيره. نام خانوادگي تركيبي از يك واژه و نام يكي از حرف و مشاغل همچون بنكدار قاسمي، مجيدي سقطچي و غيره از جمله اين موارد است.

هرگاه پيشوند يا پسوند نام خانوادگي حرف، عدد يا كلمه زائد است همچون م قاسمي، شكوهي هفت، مرحومه حسني و غيره، نام خانوادگي تركيبي از يك واژه و نام يكي از رنگ‌ها است همچون سبز عليپور. نام خانوادگي تركيبي از يك واژه و نام يك حيوان است همچون شير محمدي. نام خانوادگي تركيبي از يك واژه و نام يك شي است همچون حسني آينه نيز از ديگر موارد قابل تغيير نام خانوادگي است.

هرگاه نام خانوادگي تركيبي از دو نام محل يا منسوب به محل، دو شغل يا دو ايل و طايفه يا تركيبي از آنهاست، به انتخاب متقاضي يكي از دو جزء قابل حذف است، همچون شيرازي مشهدي، قناد زرگر، موگوئي بختياري و غيره و چنانچه نام خانوادگي تركيبي از يك واژه و نام محل يا شغل و يا ايل و طايفه (يا منسوب به هر يك از آنها) به همراه يك كلمه و يا پسوند بعد از آن است به هنگام حذف نام محل يا شغل يا ايل و طايفه، كلمه مزبور نيز حذف مي‌شود. همچون اميري دزفولي زاده، حسيني نقاش پور، اكبري افشاري مقدم.

تعيين نام خانوادگي اطفال در موارد خاص و چگونگي نام گذاري اطفال نامشروع

با توجه به اينكه نسب نامشروع در حقوق ايران به رسميت شناخته نشده و طفل متولد از زنا ملحق به زاني نمي‌شود، فقط اولاد مشروع يعني فرزنداني كه نسب آنان ناشي از نكاح صحيح است، نام خانوادگي پدر خود را خواهند داشت و اگر پدر نامشروع است، در حكم پدر نامعلوم است و اصولا بايد نام خانوادگي مادر به طفل داده شود.

با اين وجود هيات عمومي ديوان عالي كشور در راي وحدت رويه شماره ۴۱۷ كه از لحاظ حقوقي و قانوني قابل توجه است، اين نظر را نپذيرفته و با استناد به عموم و اطلاق مواد قانون ثبت احوال و نظر برخي فقهاي اماميه و با توجه به اينكه زاني پدر عرفي طفل به شمار مي‌آيد، او را مكلف به كليه تكاليف مربوط به پدر از جمله اخذ شناسنامه براي طفل دانسته و صرفا توارث بين آنها را منتفي شناخته است. از اين راي چنين بر مي‌آيد كه فرزندنامشروع مي‌تواند از نام خانوادگي پدر طبيعي خود بهره‌مند شود و از اين لحاظ تفاوتي بين اطفال متولد از رابطه مشروع و نامشروع نيست.

نام گذاري اطفالي كه پدر و مادرشان نامعلوم است

اگر پدر طفل نامعلوم است، برابر تبصره ماده ۱۶ قانون ثبت احوال، نام خانوادگي مادر به طفل نسبت داده مي‌شود و در صورتي كه پدر و مادر نامعلوم باشند، نام خانوادگي آزاد توسط مسئولان مربوطه به طفل نسبت داده مي‌شود.

استفاده از نام و نام خانوادگي ديگران

در مورد استفاده از نام كوچك ديگري منع قانوني وجود ندارد، اما در مورد نام خانوادگي محدوديت‌هايي وجود دارد.

درهرصورت یکی از بهترین میراث‌ها برای فرزندان نام نیک است. هم نام نیکی که برای او برمی‌گزینید و هم نام نیکی که از شما می‌ماند. انتخاب نام در شريعت ما حقي است كه فرزندان بر والدين دارند؛ انتظار انتخاب نام معقول انتظار بيجايي نيست، انتخاب با شماست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاران

      موندیم با این تیترتون !!!!!!!!!!!!
      فکر کردم حداقل دوهزارتا اسم میزنید !!!!!!

      پاسخ ها

      • آسیه

        همیشه همین جور هستن.مشکل تیتر زدن دارن.
        کاش یه نفر پیدا میشد لطف میکرد بهشون یاد میداد چه جوری تیتر بزنن.

      • کوروش

        آیا اسم کوروش مجاز است

      • حمید

        ایا اسم آسنات در ثبت احوال ثبت شده؟

    • بدون نام

      یعنی واقعا کسی پیدا میشه که اسم بچه هاشو بگذاره صدتومنی و گرگ و لات و گدا و خونریز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله من یه مدت جایی کار میکردم که شناسنامه های افراد و داشتیم اسمهایی بود که واقعاً خجالت میکشیدیم بخونیم چه برسه صدا بزنیم

    • بدون نام

      چقدر حریمها شکسته به راحتی پذیرفتید که تولد فرزند نامشروع مشکلی نداره و انگار نه انگار که یک امر خلاف غیر شرع واقع شده واقعا یه حداقل واکنش نشون بدید .قبلا شنیده بودیم افرادبه قول شما نامشروع زنده جا نمیذاشتند.

      پاسخ ها

      • JOJO

        mikhasti ebraze voojood koni alan ba ein harfet?

      • سحر

        تو هم کم سنگدل نیستی ها !!! اون بچه چه گناهی کرده که دو نفر متولدش کنن چند نفر بکشنش؟ قتل نفس گناه کبیره س چه مشروع باشه چه غیر مشروع ... حالا تو برو واسه نگه داشتن حریمها قتل نفس کن !

    • علی

      چرا بیخودی موضع میگیری بالاخره پیش میاد که یکی نامشروع به دنیا بیاد و بچه باید اسم داشته باشه یا نه؟ حالا گناهش ماله اونایی که اونو بدنیا آوردن.حله؟

    • سپیده

      آخه اون بچه نامشروع ،شما فکرمیکنیدآینده ای هم داره؟

    • عسل

      با فاران موافقم +

      پاسخ ها

      • فاران

        درود بر شما عسل خانم ، سربلند باشید

    • ghazal khanum

      تیترتون تو حلقم!!!!

    • خودم

      ئه ئه ئه!!!!!!!!
      این مطالب دقیقا مطالب پایان نامه ی یه بنده خداییه که خودم براش تایپ کردم، جالبه که مو به مو علامتایی که گذاشتم سرجاشه!
      ببخشید اینارو از کجا آوردین؟
      اون بنده خدا راضی هست حالا؟

    • aati

      پس کو اسما؟؟؟؟

    • منتقد

      تیتراتون افتضاحه - قبلا بهتر بود

    • هانی

      باسلام اولین باره میام تو سایتتون و نظر میدم ..دقیقا با دوستان موافقم تتیترتون خیلی مطلب رو داغ جلوه میده در حالیکه خبری نیست... ای کسیکه تتیتر میزنی کجایی .حواست کجاس آدم حسابی

    • سارا

      بابا فاران راست میگه دیگه!

    • هستی

      لطفااسم دخترکه به هستی بخوره برام بفرستید

    • مهسا

      کی میدونه چرا ثبت احوال نمیگذاره اسم دلسا رو ثبت کنن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رستی

    • بدون نام

      چه اسم‌هایی‌ را ثبت احوال قبول می‌کنه؟

    • سپیده صابریان

      ایا اسم عزت برای خانومها قابل تغییر است؟

    • وحید

      ایا ثبت احوال به اسم سلنا گیر میده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه گیر میده چرا اخه؟؟؟؟؟؟ مونده بهش

    • بدون نام

      اسم رامیلا بالاخره جز نامهای ممنوع است یا ثبت احوال ثبت کرده ما به خاطر یک اسم موندیم ا

    • فائزه

      یه اسم پسرمیخوام که به اسم النا بخوره وباکلاس باشه..

    • amer

      باسلام.ایا اسم یوحنا ممنوع میباشد.باتشکر

    • سارا

      میخوام اسم پسرم رو بذارم آرشاوین.آیا ممنوع است؟

    • زهرا

      میخوام اسم دخترمو بذارم دلسا ب نظرتون ثبت احوال اجازه میده؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • افسانه

        آره عزیزم میشه آخه دختر دایی منم تازه دنیا اومده واسمش دلساست

    • ماشاالله ملازاه

      باسلام اسم من اقای ماشاالله ملازاده است من برای تغییر اسمم به ثبت واحوال (ا.غ شهرستان پیرانشهر)رفتم ولی انها توجه نمی کنند ومیگویند اسمی که داخل کتاب قران باشد قابل تغییر نمی باشد سن من 15 سال است باتشکر ممنون میشم پی گیری کنید.جواب

    • مامان نی نی

      من دخترم فروردین بدنیا میاد و میخوام اسمشو بذارم سلنا باتوجه به اینکه این اسم ریشه ترکی داره و من هم ترک هستم آیا ثبت احوال قبول میکنه?

    • اسما

      واقعا افتضاح بود تیترتون!!!!

    • سپیده

      سلام. ما تصمیم گرفتیم اسم بچمونو بزاریم سلنا یا هانیتا .این دواسم برای ثبت در شناسنامه که به مشکلی برنمیخوره؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • فرشته

        سلام بنظر شما ثبت احوال مادرا رو قبول میکنه

    • نسترن

      اسم کارن ممنوعه؟؟؟

    • بدون نام

      سلام اسم ولی الله چون کامل صدا نمیکنن ولی خالی صدا میکنن قابل تغییر است

    • زهرا

      دلسا میشه بزاری

    • ahmad

      سلام
      دوستان اسم عمر ميشه گذاشت؟
      با تشكر

    • مهدی ک

      باسلام خدمت دوستان
      پدر و مادرایی که میخوان برای بچه هاشون انتخاب کنند توجه داشته باشند که یکی از حقوقی که فرزندان بر گردن پدر ومادر دارند انتخاب اسم خوب هست.امروزه هم ثابت شده که اسم شخص تأثیر زیادی توی شخصیت فرد داره.پس با انتخاب اسم مناسب وبا مفهوم خوب و مثبت از همین ابتدای تولد،شخصیت فرزندامون رو مناسب و دینی بار بیاریم.

    • آرمین

      سلام من 23 سال سن دارم.خواستم ببینم میشه عموم که 72 سال سن و تا حالا ازدواج نکرده داره اسم من رو توی شاسنامه خودش قرار بده...البته پدر و مادرم در قید حیات هستن

    • سحر

      سلام من دخترم 36 روزه بدنیا اومده میخواستم اسمش رو بزارم آرمیلا اما بهش شناسنامه ندادن من نگرفتم گفتن میره دادگاه الان میخواستم بدونم تو دادگاه این اسم رو برام ثبت میکنن

    • محمد مجرد

      سلام ببخشيد دوستان من اسم پسرم كه تازه به دنيا اومده ميخوام بزارم مايكل ميخواستم ببينم ميشه گذاشت با تشكر از سايت خوبتان

    • بدون نام

      به نظرتون ثبت احوال اسم آريامهر رو ميذاره؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دردسر داره ولی احتمالا قول باشه البته بستگی به ثبت احوالش داره ، یه جا قبول میکنن یه جا قبول نمیکنین ، همین چند روز پبش یه خانواده خوزستانی اسم نوزادشونو گذاشتن برانکو (به عشق پرسپولیس) مطمئن باشید خیلی جاها قبول نمیکردن این اسمو

    • مريم

      آيا اسم مادلين...در سازمان ثبت احوال هست يا نه?

    • بدون نام

      اسم هلن رو چی

    • بدون نام

      ثبت احوال قبول میکنه?اسم هلن رو?واقعا چه مسخره که اسمايي که دوستداريم نميزارن

    • بدون نام

      ایا نام امیر مجاز است؟؟

    • سحر

      به نظرتون ثبت احوال اسم سوشا رو قبول میکنه؟

    • بدون نام

      سلام
      ایا اسم هاکان رو ثبت قبول میکنه

    • منیژه

      اسم «««« لیدا »»»رو قبول میکنن آیاااا؟؟؟

    • بدون نام

      چرا نظرات من ثبت نمیشه

    • بدون نام

      .بی عقللی تا کجا ....؟

    • سارا

      سلام ایا ثبت احوال اسم سوشا رو قبول میکند

    • الهام

      اينجا ميتونينيد اسامي مورد تاييد رو سرچ كنيد

      https://www.sabteahval.ir/Default.aspx?tabid=5939

    • Eli

      سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم ثبت احوال نام خانوادگی خارجی هم قبول میکنه یا نه؟نام خانوادگی خارجی قشنگترن انگار

    • مهی

      سلام آیا بنامین رو ثبت اهوال میشه قبول
      کرد

    • Shaqayeq

      میخواستم بدونم اسم پسر سانیار و اسم دختر سارنیا مورد قبول ثبت احوال

    • سنا

      آیا اسم توکا را ثبت احوال ثبت میکنه؟

    • بدون نام

      اسم سرداز چطوره؟و در ثبت احوال ثبت میشود آیا؟

    • زهره

      سلام اسم داریوش ب نظرتون اجازه میدن ثبت کنن؟

    • نفس

      ببخشید اسمش باریش در ثبت احوال ایران قبول میکنن

    • فرشته

      اسم مادرا رو قبول میکنه ثبت احوال

    • بدون نام

      سطح سواد بعضیاتون بسیار پایینه در حدی که بعضیا حتی ثبت احوال رو نوشتن اهوال!!!!!! و میپرسن داریوش، توکا، دلسا ، کارن و امیر رو اجازه میده

    • بدون نام

      سطح سواد بعضیاتون بسیار پایینه در حدی که بعضیا حتی ثبت احوال رو نوشتن اهوال!!!!!! و میپرسن داریوش، توکا، دلسا ، کارن و امیر رو اجازه میده

    • mahsaaa

      سلام ببخشيد اسم هايدن مورد قبول ثبت احوال هست؟ومعنيش چى ميشه؟

    • نودالدین

      چقدر جهالت !تاکجا؟ازبدبختی های زمانه وچشمو هم چشمیهای بی هدف متاسفم ازاسم خارجی گرفتن ها یه طرف از طرف دیگر اسمهایی که به شخصیت انسان لطمه میزنه حالا بیچاره اون شخص دانشمند باشه اسم بد روش سنگینی میکنه اسمهای زیباومعقول ومتین جاشوداده به اسمهای مطرود مانند جانسون .هیکل و ..تاسف برای ایرانیان

    • Afsaneh

      دوستا اسم سوین رو ثبت احوال قبول میکنه

    • تورکان

      یه جوری تیتر زدین که این اسامی در ثبت احوال ممنوعه ،
      بخدا من فکر کردم حداقل یه پنج هزارتایی اسم مینویسید.
      هرچقدر اومدم پایین تر دیدم نه بابا اصلا از اسم خبری نیست.
      همش مطالب بی ربط که اصلا ربطی به تیتر نداره .
      لطفا یه کم با دقت باشید و وقت مردم رو نگیرید .

    • بدون نام

      آیا گذاشتن اسم باریش برای پسر در ایران ممنوع است ؟

    • بهارک

      ایا اسم دختر به نام آصلی در ایران ممنوع است؟

    • علی

      اسم دختر و چی بزارم
      لطفا نظر بدید

    • علی

      اسم
      پادنا ممنوع

    • پریسا

      ایا اسم سانیل مورد تایید است ومعنی ان چیست؟

    • نسیم

      ایا اسم مرسام در ثبت احوال ثبت میشود؟

    • راشا

      اسم ثبت شده يا ته

    • متیا

      سلام من میخام اسم پسرمو بذارم متیا آیا اجازه میدن لطفا بگین زایمانم نزدیکه

    • سحر

      کسی میدونه اسم روحان رو میشه واسه پسرم بزارم یا نه؟

    • مجسد

      اسم هلن ممنوع هست یا ن لطفا جواب

    • سارا

      من میخام اسم دخترمو بزارم آسنات ایا ثبت احوال قبول میکنه؟

    • رحیم برای پسر میشود

      اسم پسرم را بزارم

    • نازی

      میشه اسم پسرمو بزارم آرکان یا وولکان یا آکتای

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فیلم ترکی زیاد نگاه نکن دوست من

    • حاج فضل الله

      آقا این ملت اومدن ببینن چه اسم هایی ممنوع است اینچه حرفهایی است که زدی و نوشتی لطفا وقت مردم رو نگیرید لااقل دوسه تا جوک بگذار ملت بخندن این حرفهایی که هست و نوشتید که مورد استفاده نیست و مطالبی است که معلوم است چی نوشته اید منظورم اینه که کار شاقی نکردید این حرفها را نوشتید چون عقل سالم می داند این ها را مطلب خوب بگذار که ملت استفاده کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو نمیخای اسمتو عوض کنی :)

    • رزالین

      باتوجه به این که یک نام بین المللي مانند سارا ومریم میباشد وبر خلاف شئونات اسلامی نمیباشد چرا اداره ثبت واحوال مخالفت می کند

    • هما

      اسم کارولین مجاز است شما میدونین

    • جبار

      بهترین اسم دنیا ارمیلا ست..دختر رویاها

    • نگار

      سلام ... دختر و پسر دو قلو دارم میخوام اسمشونو بزارم آشیل و آرشین ایا ثبت احوال ثبتش میکنه

    • نگار

      سلام ... دختر و پسر دو قلو دارم میخوام اسمشونو بزارم آشیل و آرشین ایا ثبت احوال ثبتش میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج