۲۴۲۱۳۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

به کاسرول خمیری بامیه، زیبایی ببخشید

بعضی ها انگار فقط به ظاهر مواد غذایی حساسیت دارند ولی با طعم آنها مشکلی ندارند. آن وقت است که مانند این کاسرول شما باید از ترفندهای مختلف استفاده کنید و برای روی آن یک لایه خمیری زیبا و خوشمزه درست کنید تا هم غذا ظاهری متفاوت و شیک داشته باشد، هم آن افراد بد غذای خانواده از غذا لذت ببرند.

به کاسرول خمیری بامیه، زیبایی ببخشید
مجله سیب سبز: بعضی ها انگار فقط به ظاهر مواد غذایی حساسیت دارند ولی با طعم آنها مشکلی ندارند. آن وقت است که مانند این کاسرول شما باید از ترفندهای مختلف استفاده کنید و برای روی آن یک لایه خمیری زیبا و خوشمزه درست کنید تا هم غذا ظاهری متفاوت و شیک داشته باشد،هم آن افراد بد غذای خانواده از غذا لذت ببرند. بامیه از همان مواد غذایی است که برای خیلی ها همین ویژگی را دارد و کاسرول بهترین پیشنهاد است .

به کاسرول خمیری بامیه، زیبایی ببخشید

مواد لازم برای خمیر

  • ۴ پیمانه آرد
  • ۲/۱ پیمانه روغن مایع
  • ۲ ق م بیکینگ پودر
  • ۱ پیمانه آب
  • ۱ ق س شکر
  • نوک ق چ نمک

مواد لازم برای داخل خمیر

  • 500 گرم بامیه
  • 200 گرم گوشت چرخ کرده
  • 3 ق س رب گوجه‌فرنگی
  • 2 عدد پیاز
  • 1 عدد فلفل دلمه‌ای
  • نمک،فلفل و زردچوبه مقداری
  • 2 حبه سیر
  • 200 گرم پنیر پیتزا
  • 1 عدد زرده تخم مرغ
  • روغن به میزان لازم

طرز تهیه:

۱. در ظرفی آب، شکر، نمک و روغن را مخلوط کنید. سپس آرد و بیکینگ پودر را کم‌کم به آن اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر نرمی که به دست نچسبد، حاصل شود. روی خمیر را بپوشانید و آن را یک ساعت استراحت دهید.

۲. در این فاصله بامیه‌ها را به مدت ۵ دقیقه در آب و نمک خیس کنید تا سیاهی و لیزی آنها گرفته شود. سپس آ‌نها را آبکش کنید و به مدت ۵ دقیقه در آب جوش بریزید تا نیم‌پز شوند. سپس باز بامیه‌ها را در آبکش بریزید و کناری بگذارید.

۳. پیازها را خرد کرده و در تابه‌ای همراه کمی روغن تفت دهید. سپس سیرها را هم رنده کرده، به آن اضافه کنید. بعد گوشت را اضافه کرده و تفت دهید. نمک، فلفل ، زردچوبه و فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده را هم داخل مواد بریزید. در آخر رب را اضافه کرده و با دیگر مواد تفت دهید.

۴. بامیه‌ها را در تابه‌ای جداگانه کمی تفت دهید. مواد داخل کاسرول آماده است. تابه را از روی حرارت بردارید تا حرارتش را از دست بدهد. خمیر را به دو قسمت نامساوی تقسیم کنید. خمیر کوچک‌تر را به صورت بیضی با وردنه روی سطح آرد پاشی شده باز کنید.
5. خمیر را به ظرفی که می‌خواهید غذا را در آن بپزید یا سینی فر انتقال دهید. روی سطح خمیر را با فاصله 3 سانتی متر از لبه کمی پنیر بپاشید. سپس گوشت چرخ‌کرده را روی آن پخش کنید و بامیه‌ها را روی آن بچینید و باز روی آن پنیر بپاشید.

6. خمیر دیگر را هم به شکل بیضی با وردنه باز کنید. (کمی بزرگتر از خمیر اولی) اطراف خمیر را کمی آب بزنید. به کمک وردنه خمیر را روی مواد قرار دهید و لبه‌های دو خمیر را به هم بچسبانید. اطراف خمیر را با خمیربر یا چاقو ببرید و دور آن را به شکل دلخواه مدل دهید.

7. زرده تخم‌مرغ را با چنگال بزنید و بعد با قلم‌موی آشپزی آن را روی خمیر بمالید. سپس از باقیمانده‌های خمیر برگ و گل درست کنید و آنها را روی سطح خمیر قرار دهید. دوباره روی این تکه‌ها هم زرده بمالید. کنار ساقه‌ها را با چنگال چند سوراخ کنید تا هنگام پخت ترک نخورد.

8. فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن کنید. وقتی فر گرم شد، ظرف را در فر به مدت 45 دقیقه حرارت دهید تا خمیر طلایی رنگ شود. ظرف را از فر بیرون آورید و بعد از کمی خنک شدن، در ظرف مورد نظر بگذارید. کاسرول را برش بزنید و سرو کنید.

فوت و فن

به جای بامیه می‌توانید از بادنجان استفاده کنید. به این صورت که آن را حلقه‌حلقه و سرخ کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج