۲۴۳۰۴
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

معرفی مدل های تابستانی ۹۱ : شطرنجی سبک و خنک باشید !

پارچه‌های چهارخانه، شطرنجی سبك و خنك برای شما بهار و تابستان دلنشینی خواهند ساخت

معرفی مدل های تابستانی 91 : شطرنجی سبک و خنک باشید !

معرفی مدل های تابستانی 91 : شطرنجی سبک و خنک باشید !

برترین ها: حتما شما هم با تغییر فصل و نزدیك شدن به روزهای گرم تابستان به‌دنبال لباس‌ها و پارچه‌هایی هستید كه در عین حال كه سبك و خنك هستند، زیبا و متفاوت هم باشند. اگر اینطور است و می‌خواهید از سادگی و یكنواختی فاصله بگیرید خوب است بدانید پارچه‌های شطرنجی و چهارخانه‌ای كه سال‌ها قبل مد بوده‌اند، حالا دوباره طرفداران خاص خودشان را پیدا كرده‌اند و می‌توانید برای مصارف گوناگون آنها را در نظر بگیرید اما شاید بد نباشد اگر از طرفداران این پارچه‌ها هسـتید و می‌خواهید این طرح‌ها را در پوشش خودتان به کار بگیرید یا برای همسر و فرزندان‌تان هدیه بخرید، این مطلب را بخوانید تا با چند و چون به كار‌گیری بهتر آنها آشنا شوید.


برای چاق‌ها، برای لاغرها

یك ویژگی خوب این پارچه‌ها این است كه طرح‌های مختلفی دارند و با چهارخانه‌های ریز و درشت و اندازه‌های مختلف و با تركیب رنگ‌های گوناگون در بازار پیدا می‌شوند بنابراین می‌توانید با‌توجه به اندامتان یا بقیه وسایل و لباس‌هایی كه می‌خواهید با این پارچه بپوشید، چهارخانه‌های كوچك‌تر یا بزرگ‌تر را انتخاب كنید. اگر جزو افراد درشت‌اندام هستید بهتر است خیلی از لباس‌های چهارخانه با طرح‌های درشت استفاده نكنید یا دست‌كم پارچه‌ای را انتخاب كنید كه رنگ‌های تند نداشته باشد زیرا شما را از آنچه هستید، درشت‌تر نشان خواهد داد. اما برای لاغرهایی كه می‌خواهند از آنچه هستند با اندام مناسب‌تری به چشم بیایند، پارچه‌های چهارخانه در طرح‌های ریز یا درشت انتخاب خوبی است و می‌توانند آن را در رنگ‌های روشن و شاد استفاده كنند تا لاغری‌شان پوشانده شود و درشت‌‌تر به نظر برسند. البته این را هم در نظر داشته باشید كه به‌طور كلی برای افرادی كه قد كوتاهی دارند به جای لباس‌های چهارخانه، پوشیدن لباس‌هایی با راه‌راه عمودی توصیه می‌شود تا قدشان بلندتر از آنچه هست، نشان داده شود.


تركیب كنید

هنگام پوشیدن لباس‌هایی كه طرح دارند بهتر است این نكته را در نظر بگیرید كه تمام لباس‌هایی كه می‌پوشید را طرح‌‌دار انتخاب نكنید، زیرا علاوه بر اینكه چشم را خسته می‌كند، ممكن است شما را فردی بی‌نظم و شلخته نشان ‌دهد. بهتر است اگر برای بخشی از پوشش‌تان پارچه طرح‌دار انتخاب می‌كنید، در بقیه لباس‌ها یا دست‌كم در کفش، پارچه‌ و جنس‌های ساده و بدون طرح به كار رفته یا حداقل حاشیه كوچك و ظریفی متناسب با طرح‌ها و رنگ‌های موجود در پارچه آن، داشته باشد. اگر در انتخاب بقیه اجزای تیپ‌تان به مشكل برخوردید ساده‌ترین كار، انتخاب یكی از رنگ‌های به كار رفته در چهارخانه‌های پارچه لباستان و هماهنگ كردن سایر لباس‌هایتان با آن رنگ است. مثلا اگر پارچه چهارخانه‌ را برای مانتو استفاده كردید، خوب است شال یا كیف و كیفشان ساده و بدون طرح ولی متناسب با رنگ‌های به‌كار رفته در پارچه مانتوی‌تان باشد.


معرفی مدل های تابستانی 91 : شطرنجی سبک و خنک باشید !

خانم‌های شطرنجی‌پوش

اگر اهل پوشیدن كت و دامن در مهمانی‌ها هستید، حالا دیگر وقتش رسیده به جای انتخاب پارچه‌های تكراری و ساده‌ای كه تا به حال داشته‌اید، به لباس‌هایتان تنوع بدهید و سراغ پارچه‌های طرحدار و چهارخانه‌های ریز و درشت زیبایی كه در مغازه‌ها وجود دارند، بروید. برای این منظور می‌توانید هم كت و هم دامنتان را از پارچه چهارخانه و شطرنجی تهیه كنید یا اینكه فقط یكی از آنها را طرح‌دار و دیگری را از پارچه ساده با رنگ متناسب با آن انتخاب كنید. حتی اگر اهل كت و دامن و لباس‌های رسمی نیستید هم می‌توانید لباس‌هایتان را از سادگی همیشگی تغییر داده و برای یك مهمانی دوستانه یك دامن چهارخانه راحت را با یك تاپ یا بلوز زیبا هماهنگ كنید. پوشیدن یك شلوار چهارخانه یا شطرنجی ریز با یك بلوز و كفش نیمه اسپرت هم می‌تواند شما را متفاوت و آراسته جلوه دهد. برای خانم‌‌های جوانی كه به‌دنبال تنوع در مانتوهایشان هستند هم پوشیدن مانتوهایی با این طرح در مدل‌های ساده و اسپرت دخترانه بسیار پركاربرد و زیبا خواهد بود. با انتخاب پارچه‌هایی با رنگ‌های روشن و جنسی خنك و سبك، می‌توانید با خیال راحت‌ در روزهای تابستان به انجام كارهایتان در بیرون از خانه برسید.


آقایان بخوانند

انتخاب پیراهن‌های مردانه شطرنجی و چهارخانه با پارچه‌های نخی و خنك برای آقایان به‌ویژه پسران جوان در فصل‌های بهار و تابستان مناسب به‌نظر می‌رسد اما نكته‌ای كه باید به آن دقت داشت، اندازه و رنگ این طرح‌هاست. چهارخانه‌های ریز و رنگ‌های تیره و خنثی برای محیط‌های اداری و رسمی بیشتر كاربرد دارند و چهارخانه‌های درشت‌تر یا رنگ‌های روشن و شاد برای كسانی كه طرفدار تیپ‌های اسپرت در محیط بیرون هستند، مناسب است و گزینه خوبی برای پوشیدن در محیط‌های غیراداری است. پوشیدن یك تی‌شرت ساده و یك پیراهن مردانه چهارخانه روی آن همراه با یك كفش و كیف غیررسمی، تیپ اسپرت خوبی است كه پسران جوان می‌توانند برای حضور در جمع‌های دوستانه آن را در نظر بگیرند. غیر از پیراهن، می‌توان روی كت‌های سبك و نازك طرح‌دار هم حساب كرد. كت چهارخانه با پیراهن و شلوار ساده متناسب با رنگ آن می‌تواند برای مردان گزینه‌ای حساب شود كه در جمع‌های نیمه رسمی آن را پوشیده و خوش‌تیپ و متفاوت از سایرین به چشم بیایند.


معرفی مدل های تابستانی 91 : شطرنجی سبک و خنک باشید !

بچه‌های شطرنجی!

به كار گرفتن طرح‌های شطرنجی و چهارخانه‌های بزرگ، كوچك و متنوع، برای لباس بچه‌ها هم گزینه خیلی خوبی است كه می‌توانید روی آن فكر كنید. اگر دختر یا پسر كوچكی دارید كه می‌خواهید برایشان لباس خنك تابستانی دوخته یا بخرید، می‌توانید این‌بار به‌دنبال پارچه‌های شطرنجی و چهارخانه باشید تا در لباس آنها هم تنوعی ایجاد كرده باشید.

علاوه بر به كار گرفتن این طرح‌ها در بلوز یا دامن دختربچه‌ها، می‌توانید لباس آنها را ساده خریداری كرده و با انتخاب جوراب‌شلواری‌های طرح‌دار و هماهنگ كردن آن با یك كلاه تابستانی همرنگ برای دخترتان ظاهر زیبایی برایش بسازید. شلوار یا پیراهن چهارخانه و یك كلاه متناسب با آن از مواردی است كه می‌توانید برای تهیه لباس‌های تابستانی پسر‌تان در نظر بگیرید و در لباس‌های او تنوع و زیبایی ایجاد كنید.

بهتر است هنگام خرید لباس برای بچه‌ها هرگونه محدودیت رنگی كه برای لباس بزرگ‌تر‌ها در نظر گرفته می‌شود را فراموش كنید و اجازه دهید كودكتان رنگ‌های شاد و زیبای مورد علاقه‌اش را انتخاب كند. امروزه در مغازه‌های لباس‌فروشی یا پارچه‌فروشی‌ها می‌توانید انواع پارچه‌های طرح‌دار با رنگ‌های گرم و چشمگیری كه مناسب سن كودكان باشد، پیدا كنید.


مهمانی‌های سرد و گرم

برای انتخاب رنگ این پارچه‌ها بنا به محل و مناسب مکانی كه می‌خواهید در آن شركت كنید می‌توانید رنگ‌های شاد و گرم، خنثی یا سرد را انتخاب كنید. حتما می‌دانید كه اگر به مهمانی رسمی‌تری دعوت باشید، بهتر است طرح‌های لباس‌تان از رنگ‌های گرم فاصله بگیرد و به سمت‌ رنگ‌های خنثی برود. رنگ‌های طوسی، سرمه‌ای، سدری، خاكی و قهوه‌ای برای این منظور، گزینه‌های مناسبی به‌نظر می‌رسند. از طرف دیگر، برای شركت در یك مهمانی دوستانه و صمیمی می‌توانید بنا به سلیقه‌تان از رنگ‌های گرم‌تر استفاده كنید، پس به راحتی از تركیب رنگ‌های قرمز، سرخابی و نارنجی استفاده كرده و علاوه بر زیبایی لباس‌تان، شادی را به دوستان‌تان انتقال دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • nazy

      من خودم طرفدار شطرنجی ام ,انواع شطرنجی....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج