۲۴۳۱۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

۱۱ عنصر الزامی در اتاق كار

اگر قصد كار در خانه را دارید، حجم كار شما هر اندازه كه باشد، نیاز به فضایی دارید تا بتوانید ساعاتی را به‌راحتی در آن فضا به كار بپردازید. برای تدارك فضای كاری كامل در خانه، ابتدا باید بدانید كه اتاق كار ایده‌آل به چه عناصری نیاز دارد.

11 عنصر الزامی در اتاق كار

اگر قصد كار در خانه را دارید، حجم كار شما هر اندازه كه باشد، نیاز به فضایی دارید تا بتوانید ساعاتی را به‌راحتی در آن فضا به كار بپردازید. برای تدارك فضای كاری كامل در خانه، ابتدا باید بدانید كه اتاق كار ایده‌آل به چه عناصری نیاز دارد. در این مطلب، ۱۱ مورد از مهم‌ترین بایدهای دكوراسیون اتاق كار را معرفی می‌كنیم:

تكنولوژی، دوست همیشگی شما

اطمینان حاصل كنید كه در فضای كار خود احساس راحتی كامل می‌كنید و هیچ‌گاه برای مدت طولانی منتظر چیزی نخواهید شد. یكی از اقدامات مهم برای این كار، وجود اینترنت با سرعت بالاست. در این صورت، الویت با اینترنت بی‌سیم است كه دكوراسیون فضا را از شر سیم و كابل‌ها نیز راحت می‌كند.

11 عنصر الزامی در اتاق كار

صندلی: دفتر كار یا آشپزخانه؟!

نشستن روی صندلی‌های شیك غذاخوری در آشپزخانه یا اتاق غذاخوری بسیار خوشایند و لذت‌بخش است، اما تنها در بازه زمانی كوتاهی كه مشغول صرف غذا هستید. اگر قرار باشد كه تمام روز را روی آن صندلی‌ها بنشینید، به‌شدت در كمر خود، ناراحتی و آزردگی احساس خواهید كرد. بنابراین، زمانی كافی برای جستجو و خرید صندلی استاندارد و مناسب برای اتاق كار صرف كنید.

11 عنصر الزامی در اتاق كار

كامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ

تصمیم این كه كامپیوتر رومیزی داشته باشید یا لپ‌تاپ، با شماست، اما از آنجا كه لپ‌تاپ‌ها علاوه بر اشغال فضایی بسیار كمتر نسبت به كامپیوتر رومیزی، اطلاعاتی بیشتر را نیز در خود جای می‌دهند و بسیار پیشرفته هستند و همچنین به دلیل راحتی در حمل و جابه‌جایی، بیشتر توصیه می‌شوند.

تلفن، فکس، اسکنر، پرینتر

بسته به نوع شغل و كسب و كاری كه دارید، باید تعیین كنید كه به كدام یك از این دستگاه‌ها نیاز دارید. ممكن است تنها به یك یا دو مورد از این دستگاه‌ها در اتاق كار شما نیاز باشد. توصیه ما این است كه در این صورت، از دستگاه‌های چند كاره كه در حقیقت، چند دستگاه در یك است، استفاده كنید.

11 عنصر الزامی در اتاق كار

میز كار

میز كار از مهم‌ترین عناصر در هر اتاق كار است. میز كار باید علاوه بر سطح كامل، فضاهای ذخیره‌‌سازی متعدد برای جای دادن اوراق مختلف را نیز داشته باشد. اگر فضای كافی وجود داشت، می‌توانید از میزی كمكی با فضاهای ذخیره سازی متعدد نیز كمك بگیرید. فراموش نكنید كه میز كار خود را باید همواره تمیز و سازمان‌یافته نگه دارید.

ابزارهای سازماندهی

ابزارهایی چون لیوان قلم‌ها، گیره كاغذ، دفترچه یادداشت روزانه، گیره‌های آهن‌ربایی و دیگر ابزارهایی كه كمك می‌كنند تا فضای كاری هر چه سازمان‌یافته‌تر و مرتب‌تر باشند، از ملزومات هر اتاق كار به حساب می‌آیند. توصیه می‌كنیم كه حتما، تعدادی از این ابزارها را در اتاق كار خود داشته باشید.

مرزهای اتاق کار

اتاق كار در خانه، تعریفی مشخص دارد. گاهی، این فضا وارد فضای زندگی شخصی فرد می‌شود كه كاری اشتباه است و باید از آن جلوگیری شود. برای پیشگیری از این اتفاق و تعیین مرز و حریم فضای كار، توصیه می‌كنیم كه روالی مشخص را برای كار در خانه خود تعیین كنید. به‌عنوان مثال، هنگام ورود به اتاق كار، لباسی راحت و مخصوص بپوشید و مشغول به كار شوید. برای جلوگیری از ادغام فضاهای مجاور با یكدیگر نیز، حتما از حریم و دری بین فضاها استفاده كنید تا اتاق كار را از فضاهای دیگر جدا كنید.

اتاق كار را آرام و راحت بسازید

اتاق كار شما باید فضایی آرام و بسیار راحت باشد و بهتر است تا حد امكان، فضایی دنج و آرام برای آن در نظر گرفته شود. اگر فضا‌های مجاور فضای كار شما سر و صدایی بسیار دارد یا كنار فضای بازی كودكان قرار دارد، توصیه می‌كنیم كه حتما از هدفون برای ایجاد فضایی آرام در اتاق كار خود استفاده كنید.

11 عنصر الزامی در اتاق كار

فضای ذخیره‌سازی کافی

وجود فضای ذخیره‌سازی به میزان كافی و در انواع مختلف در اتاق كار لازم است تا بتوانید فضا را همیشه مرتب و سازمان‌یافته نگه دارید، زیرا یكی از ویژگی‌های فضای مرتب این است كه هر عنصری برای خود جایی داشته باشد و به حال خود رها نشود. بنابراین، از وجود فضاهای ذخیره‌سازی در قالب كمد، كشو، طبقه، قفسه و فایل به اندازه كافی در فضا مطمئن شوید.

11 عنصر الزامی در اتاق كار

تعریف فضا

فضای كار ممكن است در گوشه‌ای از اتاق غذاخوری یا اتاق نشیمن قرار بگیرد، اما به هر حال، اتاق كار فضایی كاملا خصوصی است كه باید تعریف شده، تا حد امكان تفكیك شود. بنابراین، برای تعریف فضا از جداكننده‌های فضا مانند پارتیشن‌ها استفاده كنید تا حریم فضای كار، به‌طور كامل تعیین و تفكیك شود.

11 عنصر الزامی در اتاق كار

فضایی باز و الهام‌بخش

با استفاده از نور طبیعی و رنگ‌های روشن در فضا، مطابق با سلیقه فردی خود و همچنین استفاده از گیاهان شاداب و وسایل جالب، دكوراسیون دلباز و مفرح برای اتاق كار خود تدارك ببینید تا بودن در آن برای ساعت‌ها، خسته‌كننده نباشد و تاثیر مخرب بر بازدهی كار شما نداشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهین نامی

      خوبه کاراتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج