جاباما
۲۴۳۲۳۷
۱ نظر
۵۰۵۳
۱ نظر
۵۰۵۳
پ

با تکه چوب‌های اضافی دکوری‌های خاص بسازید

نشسته‌ايد روي كاناپه و به اطراف‌تان نگاه مي‌كنيد. دل‌تان تغيير مي‌خواهد اما بودجه كافي هم براي اين كار نداريد. چاره كار كجاست؟ خیلی وقت ها می شود با تکه چوب های اضافی وسایل دکوری خاص ساخت.

با تکه چوب‌های اضافی دکوری‌های خاص بسازید
مجله منزل - اکرم احمدی: نشسته‌ايد روي كاناپه و به اطراف‌تان نگاه مي‌كنيد. دل‌تان تغيير مي‌خواهد اما بودجه كافي هم براي اين كار نداريد. چاره كار كجاست؟ قطعا اين نيست كه بنشينيد روي همان كاناپه و غصه و چاي را با هم بخوريد و با ناراحتي چشم‌تان را از وسايل خانه بچرخانيد. فقط كافي است به محيط زندگي‌تان كمي با دقت‌تر نگاه كنيد؛ مثلا در باغچه حياط خانه‌تان يا همسايه‌ها و دوست و فاميل، باغ پدربزرگ و خان عمو و حتي سطل‌هاي بزرگ زباله شهرداري چشم‌تان دنبال درخت‌هاي خشك‌شده باشد.

تركه‌هاي شكسته و شاخ‌هاي هرس شده؛ هماني است كه مي‌خواستيد. چوب‌ها را جمع كنيد و با پيشنهادهاي بي‌نظير منزل همراه شويد. ديگر وقتي روي كاناپه مي‌نشينيد دل‌تان از اين همه تغيير و زيبايي غنج مي‌رود؛ تغيير دكوراسيوني كه خيلي هم برايش هزينه نكرده‌ايد.

تختخواب‌تان ساده و معمولي است؟ دل‌تان مي‌خواهد برايش تاج بسازيد؟ از چوب‌هايي كه جمع كرده‌ايد چند تكه مستطيلي به اندازه تكه‌هاي تصوير برش بزنيد؛ بسته به اندازه‌اي كه مي‌خواهيد تنه درخت‌ها يا تخته‌هاي صاف و آماده را به هم بچسبانيد. چسب‌چوب قهوه‌اي بهترين انتخاب است. چوب‌ها را كه به هم وصل کردید با چند پيچ به ديوار بالاي تخت‌تان نصب كنيد. براي تزئين تاج تخت‌ها هم مي‌توانيد از چند فرفره چوبي رنگ شده استفاده كنيد.

با تکه چوب‌های اضافی دکوری‌های خاص بسازید

آينه تركه‌اي

با تکه چوب‌های اضافی دکوری‌های خاص بسازید

آينه گرد قديمي اتاق را با چند تركه خشك مي‌توانيد به يك آينه جديد و شيك تبديل كنيد. اول وسط آينه يك شش ضلعي بكشيد و بعد هر كنج آن را به لبه آينه ادامه دهيد تا هشت ذوزنقه كوچك داشته باشيد. حالا براساس اضلاعي كه داريد تركه‌ها را ببريد و با چسب چوب سفيد روي آينه بچسبانيد.

طاقچه بالا

با تکه چوب‌های اضافی دکوری‌های خاص بسازید

خانه‌هاي قديمي پر از طاقچه بودند؛ طاقچه‌هايي پر از قاب عكس شمعداني و آينه. اگر خانه شما طاقچه ندارد فقط به دو تكه چوب برش نداده احتياج داريد. بهترين قسمت چوب براي طاقچه تنه درخت است. به اندازه‌اي كه دوست داريد تنه درخت را از وسط برش بزنيد و با ميخ يا چسب يا پايه كمكي به ديوار نصب كنيد.

يك ديوار پر از قاب

با تکه چوب‌های اضافی دکوری‌های خاص بسازید

يك ديوار خالي داريد. تركه و شاخه هم كه زياد داريد. حالا مثل تصوير با شاخه‌هاي كوچك قاب‌هاي كوچك درست كنيد. با ميخ و چسب‌چوب قهوه‌اي مي‌توانيد شاخه‌ها را به هم وصل كنيد. حتما هم نبايد براي‌شان عكس داشته باشيد. گل را بگذاريد كنار مادرش؛ همان جا جايش خوب است.

آويز لباس

با تکه چوب‌های اضافی دکوری‌های خاص بسازید

يك آویز لباس ارزان و بي‌دردسر و البته جا نگير. يك تكه چوب نه چندان صاف و هموار پيدا كنيد و با چند گيره فلزي آويز درست كنيد. اين گيره‌ها را ابزارفروشي‌ها مي‌فروشند. قيمتش هم خيلي كم است.

شمعدان چوبي

با تکه چوب‌های اضافی دکوری‌های خاص بسازید

تنه يك درخت خشك شده مي‌تواند پايه شمع‌هاي شما باشد. روي تنه را با دريل يا مغار به اندازه شمع‌هاي كوچك سوراخ كنيد، شمعدان شما آماده است.

قاب عكس شاخه‌اي

با تکه چوب‌های اضافی دکوری‌های خاص بسازید

يك شاخه ترك‌خورده كه بهتر است ترك آن در طول شاخه باشد را انتخاب كنيد. حالا بدون هيچ زحمتي عكس‌هاي‌تان را در شكاف روي شاخه بگذاريد.

تابلوی نردباني

با تکه چوب‌های اضافی دکوری‌های خاص بسازید

نشيمن دلنشين يك تابلوی پر از عكس هم مي‌خواهد. براي اين كار به سه تكه شاخه درخت احتياج داريد. با دريل مثل تصوير دو سوراخ روي هر شاخه بزنيد و طنابی با رنگ مورد علاقه‌تان را از سوراخ‌ها رد كنيد و گره بزنيد. با گيره چوبي يا چسب هم مي‌توانيد عكس‌هاي‌تان را روي طناب‌ها وصل كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سمیرل

      جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج