۲۴۳۲۷۲
۲ نظر
۵۲۲۶
۲ نظر
۵۲۲۶
پ

آقای ووپی نباشید!

روش های مرتب کردن و سامان دهی کمد لباس

نکات کوچکی که دانستن‌شان می‌تواند به مرتب شدن کمد لباس های‌مان کمک کند.

روش های مرتب کردن و سامان دهی کمد لباس
مجله منزل - زهره ترابی: کمد لباس درست مثل یک نارنجک است که ضامنش را کشیده‌اند. تا موقعی که درش بسته باشد همه‌چیز ظاهرا سرجای خودش است و خانه مرتب به نظر می‎رسد.

فقط کافی است به هوای پیدا کردن یک لباس در کمد را باز کنیم تا اتفاقی که نباید، بیفتد. در کسری از ثانیه تمام اتاق پر از لباس‌هایی می‌شود که به هوای پیدا کردن یک لباس خاص آنها را ریخته‌ایم بیرون. خیلی وقت‌ها با دانستن چند نکته کوچک می‌شود نارنجک را خنثی کرد.

روش های مرتب کردن و سامان دهی کمد لباس

کمد لباس‌ها را هر مدلی که مرتب کنید باز امکان دارد بعضی از لباس‌ها بروند زیر بقیه و برای پیدا کردن‌شان مجبور شوید کمد را زیرورو کنید. اگر این شکلی لباس‌ها را در کمد بگذارید می‌توانید در یک نگاه هر کدام‌شان را که می‌خواهید پیدا کنید و بردارید.

روش های مرتب کردن و سامان دهی کمد لباس

تاپ‌ها لباس‌های دوست‌داشتنی هستند که در این فصل گرما زیاد به کار می‌آیند اما مشکل‌شان این است که به خاطر کم‌حجم بودن‌شان همیشه یک گوشه کشو قایم می‌شوند و پیدا کردن‌شان سخت است. ایده خوب استفاده از یک چوب‌لباسی و تعدادی حلقه یا یک چوب لباسی مخصوص است تا یک‌بار برای همیشه آنها را سر و سامان دهید.

روش های مرتب کردن و سامان دهی کمد لباس

یکی از مشکلاتی که با چوب‌رختی‌ها داریم سر خوردن لباس روی میله آنها و در ادامه سقوط‌شان کف کمد است. اگر یک تکه پارچه، نخ کاموا یا کش دم دست‌تان داشته باشید می‌توانید مانعی سر راه لباس‌ها درست کنید که از افتادن‌شان جلوگیری کند.

روش های مرتب کردن و سامان دهی کمد لباس

شال و روسری‌ها را خیلی راحت‌تر از چیزی که فکرش را کنید می‌شود نگهداری کرد. فقط کافی است یک چوب‌لباسی، یک تکه چوب، چسب و چندتا گیره لباس دم دست‌تان داشته باشید. آن وقت می‌توانید چیزی شبیه این عکس بسازید که بدون از بین رفتن اتوی روسری‌ها، آنها را برای‌تان نگه دارد. اگر چوب دم دست‌تان نیست می‌توانید گیره‌ها را مستقیما به چوب‌لباسی وصل کنید.

روش های مرتب کردن و سامان دهی کمد لباس

برای استفاده هرچه بیشتر از فضای کمد باید در را هم قاطی بازی کرد. کفش، کیف، روسری و کمربند را می‌شود با راهکارهای مختلف از سمت داخل به در کمد آویزان کرد.

روش های مرتب کردن و سامان دهی کمد لباس

بعضی کمدها هم هستند که ارتفاع زیاد و عرض کمی دارند. بهترین راه برای استفاده از فضای این کمدها استفاده از چند طبقه چوبی داخل آنهاست. اما اگر وقت و مهارت کافی برای تعمیرات این‌چنینی ندارید می‌توانید از درهای نوشابه استفاده کرده و این‌طوری دوبرابر حالت عادی لباس آویزان کنید.

روش های مرتب کردن و سامان دهی کمد لباس

برای منظم‌تر شدن کشوی لباس ها بهتر است آن را قفسه‌بندی کنید. این باکس‌های کوچک مخصوص خرده‌ریز‌های کمد لباس مثل جوراب، زیرپوش و... است. می‌توانید با وسایلی که در خانه دم دست‌تان است آن را بسازید. لوله‌های پی‌وی‌سی، مقوای دستمال کاغذی، جعبه‌های کفش، قوطی‌های خالی و هر وسیله که دم دست‌تان است برحسب نیازتان ممکن است به کار بیاید. اگر هم اهل قیچی دست گرفتن نیستید می‌توانید نمونه‌های آماده آن را از بازار بخرید.

روش های مرتب کردن و سامان دهی کمد لباس

اگر کمدتان مملو از لباس‌های به هم فشرده‌ای است که به چوب‌رختی آویزان شده‌اند، این ایده به کارتان می‌آید. کافی است چند مقوای بزرگ بردارید و روی آنها اسامی مورد نظرتان مثل تابستانی، زمستانی یا مردانه، زنانه و... را بنویسید. بعد هم برحسب اسمی که روی مقواها نوشته‌اید لباس‌های مربوط به آن را پشت همان مقوا آویزان کنید.

روش های مرتب کردن و سامان دهی کمد لباس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صبــا

      عـــالــی بــود.

      خیلـی ممنــــــون

    • بدون نام

      یکی بیاد کمد منم مرتب کنه لطفا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج