۲۴۳۲۷۷
۸ نظر
۵۰۷۶
۸ نظر
۵۰۷۶
پ

طراحی داخلی برای خانه عروس و دامادها!

با ما به خانه كوچك اين زوج جوان بياييد. آنها پيشنهادهاي خوبي براي طراحي خانه عروس و دامادها دارند.

طراحی داخلی برای خانه عروس و دامادها!
مجله منزل - ایمان جلیلی: خانه سفيد. شايد اين بهترين اسمي باشد كه به محض ورود به اينجا به ذهنت مي‌آيد. خانه سفيد. . . چقدر هم با داستان ساكنانش همخواني دارد. مريم و احمد چند ماه پيش، همان موقعي كه داشتند سوروسات عروسي‌شان را به پا مي‌كردند، اين خانه را پيدا كردند؛ يك آپارتمان ۸۶ متري نوساز در طبقه دوم يك ساختمان چهار طبقه حوالي خيابان پيروزي. آنها سعي كردند همانقدر كه با وسواس برنامه‌هاي عروسي‌شان را مي‌چيدند، براي خانه آينده‌شان هم نقشه بكشند.

طراحی داخلی برای خانه عروس و دامادها!

همين هم شد كه چند ماهي را صرف آماده كردن خانه كردند. اصلا كار به جايي رسيد كه خريدن بخش عمده‌اي از جهيزيه عروس‌خانم را هم به بعد از آماده شدن «سقف رويايي»‌شان موكول كردند. هردوي‌شان روزنامه‌نگارند. مرد خانه البته قبلا كار تبليغات هم انجام داده و براي همين دستي بر آتش فتوشاپ و طراحي گرافيكي دارد. خانم خانه هم متخصص جست‌وجو در اينستاگرام و مجله‌ها و پيج‌هاي دكوراسيون است و اين‌طوري كه خودش مي‌گويد خيلي از ايده‌هاي طراحي آپارتمان را از توي همين صفحه‌ها پيدا كرده و بعد با كمك آقاي همسر آنها را متناسب با محيط زندگي‌شان تغيير داده و اجرا كرده‌اند.

طراحی داخلی برای خانه عروس و دامادها!

مريم رستمي و سيداحمد واحدي حالا چند ماهي است كه زندگي دونفره‌شان را زير اين سقف شروع كرده‌اند؛ با وسايل و دكوراسيوني كه براي تك‌تك‌شان برنامه‌ريزي كرده بودند. آنها حالا اميدوارند زندگي‌شان هم به اندازه فضاي اين خانه هميشه سفيد و امن بماند. براي شنيدن داستان طراحي خانه كوچك این عروس و داماد با گالري اين مطلب همراه شويد.

طراحی داخلی برای خانه عروس و دامادها!
مي‌دانستيم كه سينماي خانگي به درد ما نمي‌خورد. در عوض به يك كشوي سي‌دي احتياج داشتيم كه حجم بي‌نهايت سي‌دي‌هاي‌مان تويش جا شود. نقشه ميز را خودمان با سايز و اندازه‌اي كه مي‌خواستيم كشيديم و داديم براي‌مان ساختند. با متريال ‌هاي گلاس كل هزينه‌اش 450 هزار تومان شد.

طراحی داخلی برای خانه عروس و دامادها!

نرفتيم همه‌چيز را آماده از بيرون بخريم. تقريبا ۹۰ درصد وسايل اين خانه را اول خودمان طراحي كرديم و بعد داديم براي‌مان ساختند. مدل‌ها را از اينترنت يا پيج‌هاي اينستاگرام پيدا كرديم اما روي هركدام‌شان تغيیراتي كه خودمان دوست داشتيم را داديم؛ مثلا اين ميز جلوي مبل، يك فرم كلاسيك دارد كه وسطش شيشه مي‌خورد و دورش يك قاب چوبي است اما ما موقع سفارش اصرار كرديم كه همه سطح ميز چوبي باشد. اين شيشه را هم از سر ناچاري الان رويش گذاشته‌ايم چون رد فنجان چاي روي چوب مي‌ماند.

رنگ غالب خانه براي‌مان خيلي مهم بود. مريم سفيد دوست داشت اما من مخالف بودم. به نظرم این رنگ خيلي سوسولي است. كلي سر انتخاب رنگ با هم حرف زديم. طبيعتا آخرش خانم خانه برنده شد؛ منتها با هم قرار گذاشتيم براي هر تكه از خانه از يك رنگ مكمل هم استفاده كنيم. الان هر گوشه‌اي را كه ببينيد يك تم رنگي متفاوت در كنار سفيد هست.

مبل استيل دوست نداشتيم بنابراين رفتيم سراغ مبل‌هاي اسپرت. مريم خيلي كاناپه دوست داشت اما چون هال خانه دراز است، نمي‌شد دو تا كاناپه روبه‌روي هم گذاشت. برای همین مبل ال تهیه کردیم. همه‌جا را براي پيدا كردن مبلي كه دوست داشتيم، گشتيم؛ از يافت‌آباد و دلاوران تا چهاردانگه و جاجرود. آخرش اين را از يك كارگاه در چهاردانگه خريديم. مي‌خواستيم رويه مبل را هم سفيد انتخاب كنيم اما از چرك شدنش ترسيديم. روكش را خاكستري روشن گرفتيم و به جايش فروشنده را مجبور كرديم پايه‌ها را سفيد بزند.

خانواده‌هاي‌مان تا اين فرورفتگي را در هال خانه ديدند، گفتند اينجا جان مي‌دهد براي گذاشتن ويترين و بوفه. اما بوفه اصلا به سبك زندگي ما نمي‌خورد. از يكي از دوستان‌مان كه در كار ساختن كتابخانه است خواهش كرديم بيايد و براي‌مان فضا را اندازه بزند. الان اگر لپ‌تاپ‌مان را نگاه كنيد يك آرشيو كامل از عكس كتابخانه‌هايي كه سرچ كرده‌ايم داريم. هميشه مشكل‌مان اين بود كه با اين همه كتاب چه‌كار كنيم اما اين نقشه كاملا مشكل را حل كرد. كتابخانه را با روكش لترون ساختيم؛ يعني بيخود پول‌ ام‌دي‌اف نداديم. تمام قفسه‌هاي اين كتابخانه با پيچ سر هم شده و اگر روزي بخواهيم از اينجا برويم مي‌شود خيلي راحت بازش كرد و برد.

طراحی داخلی برای خانه عروس و دامادها!

خيلي از عروس و دامادها ترجيح مي‌دهند آينه و شمعدان را جمع كنند و بگذارند توي كمد. اول فكر كرديم يك طاقچه سفيد بخريم اما هر طبقه طاقچه ۲۰۰ هزارتومان بود. اين كنسول را توي يك كارگاه در جاجرود پيدا كرديم. کنسول را ۱۷۰ هزار تومان خريديم و كشوهايش هم شده جاي دارو و جاكليدي!

اين كمدها خيلي كار راه‌اندازند؛ توي يكي‌ از آنها كتاب‌هاي قطع كوچك را گذاشته‌ايم، يكي ديگر جاي چادرنماز و جانماز است و كشوي آخر مخصوص ابزارهاي دم‌دستي. يك قفسه هم آن گوشه داريم كه باز تويش سي‌دي چيده‌ايم.

بيست بار رفتم و آمدم تا بالاخره ميز ناهارخوري آن جوري كه سفارش داده بوديم ساخته شد. هر روز عكس‌هايي كه سرچ كرده بوديم را براي صاحب كارگاه وايبر مي‌كردم. به جاي دو تا از صندلی ها برای آن سمتي كه رو به آشپرخانه است يك نيمكت درست كرديم. اين‌جوري وقتي توي هال مي‌نشيني نماي آشپزخانه خراب نمي‌شود. وقتي هم با ميز كاري نداريم، مي‌شود كاملا آن را به اپن چسباند و فضاي هال را بيشتر كرد.

طراحی داخلی برای خانه عروس و دامادها!

سر فرش دعوا داشتيم! اگر مي‌خواستيم زياد خرج كنيم يك فرش دستباف خوب مي‌خريديم اما نمي‌خواستيم اينقدر پول بدهيم. مريم دلش فرش اسپرت مي‌خواست ولي آخر سر فكر كرديم به جاي گليم و گبه يك فرش خوشگل ماشيني بيندازيم.

طراحی داخلی برای خانه عروس و دامادها!

هميشه دنبال يك چيز هيجان‌انگيز مي‌گشتيم كه بشود حوله و وسايل حمام را تويش گذاشت. اين را در فتوشاپ طراحي كردم و دادم ساختند. بالايش هم يك آينه قدي گذاشتيم. در حمام كه جا نداشتيم اما الان اين ميز و آينه كاملا كارمان را راه مي‌اندازد.

طراحی داخلی برای خانه عروس و دامادها!

ايده ميز را از فيلم‌هاي ژاپني گرفتيم. خيلي براي ما كه هردوي‌مان نويسنده‌ايم كاركرد دارد. مي‌تواني لپ‌تاپت را بگذاري رويش و راحت كلي چيز بنويسي؛ حتي مي‌شود روي آن صبحانه خورد. رويش هم چند تا دكوري نوستالژيك گذاشتيم؛ يك ظرف بادكنک، يك ظرف تيله و يك انار فيروزه‌اي. خانه كوچك ما ويوي بيروني خيلي خوبي ندارد بنابراين سعي كرديم براي خودمان يك ويو ايجاد كنيم. اينجا ويوي خانه ماست! دوست داريم اسمش را بگذاريم فيروزه‌خانه. به سبك خانه‌هاي قديمي يزد كه هر بخشش يك اسمي دارد.

طراحی داخلی برای خانه عروس و دامادها!

اين سبك گل ريز انگليسي الان خيلي مد شده. ما هم سعي كرديم توي انتخاب خرده‌ريزها ازش استفاده كنيم. تركيبش با رنگ آشپزخانه چيز خوبي از آب درآمد.

طراحی داخلی برای خانه عروس و دامادها!

عكس توي تابلوها را قبلا سرچ كرده بودم. از يكي از دوستانم خواستم عكس را براي‌مان اديت كند. بعد هم پرينت گرفتم و خودم پاسپارتو كردم و قاب گرفتم؛ بدون هيچ هزينه اضافي.

طراحی داخلی برای خانه عروس و دامادها!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرزانه

      بد نبود، اما بهتر از اینم میشد!

    • باران

      مطمینید خونتون کوچیکه ؟؟؟؟!!!!!!!
      نسبت به چی کوچیکه پنت هاوس های فرشته یا 50 متری های نواب

    • بدون نام

      منم اگه همچین خونه بزرگی داشتم خلاق میشدم
      به نظر من که دکور خاصی نداشت

    • بدون نام

      خونه ما 100 متر آشپزخونه نصف اینه اونوقت این 85 متره

    • بدون نام

      حالا خیلی دکوراسیون خوبی نیست....
      خیلی بهتر از اینها میشه خونه های کوچیک رو دکوراسیون کرد
      اینقدرها نیست که بخوای ازشون گزارش تهیه کرد

    • محمدی

      ممنون. به نطرم جالب بود

    • رئوفه

      چقدر غیراخلاقی نظر دادن دوستان.به نظرم اصل گزارش، رسوندن خلاقیت و فکر کردن و روحیه مشارکت زوج هاست.و اینکه بدون هزینه خیلی آنچنانی خونه ای رو که دوست داری دکوراسیون کنی.این سلیقه شخصیه اوناست.شاید اونا هم از سبک خونه شما خوششون نیاد.

      پاسخ ها

      • فرزانه

        خوب ما هم نظرمونو دادیم دیگه، از اونا که نظر نخواستیم برای مارو بپسندن یا نه، والااااا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج