۲۴۴۱۸۱
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

برترین کسب و کارهای ایران و جهان

۱۰۰ شکار بزرگ مایکروسافت در ۳۰ سال اخیر

غول نرم افزار دنیا، قریب به سی سال هست که مشغول خرید شرکت‌های فعال در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سراسر جهان هست و بسیاری از فعالیت‌های خود را از این طریق مدیریتم یک‌اند. این گفتار نگاهی دارد به ۱۰۰ شکار بزرگ مایکروسافت.

100 شکار بزرگ مایکروسافت در 30 سال اخیر
برترین ها: در سلسله گفتارهای باشگاه کارآفرینی دیجیتالی پرتال برترین‌ها، ظرف چند ماه اخیر تلاش کردیم تا مخاطبان محترم، با برترین کارآفرینی‌های اینترنتی ایران و جهان آشنا شوند. گفتار امروز، نگاهی دارد به یکی از روش‌های توسعه کارآفرینی دیجیتالی موفق‌ترین شرکت‌های جهان. با ما همراه باشید با مروری بر یکصد شکار بزرگ مایکروسافت.

100 شکار بزرگ مایکروسافت در 30 سال اخیر

همان طور که احتمالاً در چند ماه اخیر در سرویس موفقیت برترین‌ها مشاهده کردید، یکی از عوامل موفقیت و اثربخش فعالیت‌های سازمانی کسب و کارهای موفق جهان به ویژه در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات TCI، به مقوله کسب و ادغام Mergers and acquisitions باز می‌گردد. کسب و ادغام، جنبه‌هایی از مدیریت استراتژیک و مدیریت امور مالی شرک‌ها می‌باشد. در واقع M&A یک روش تجاری هست که برای شرکت‌ها فرصت آفرینی می‌کند تا کسب و کار خود را به صورت مولد، به سمت مأموریت‌های سازمانی با سرعت بیش تری رهنمون کنند. یعنی چی؟

100 شکار بزرگ مایکروسافت در 30 سال اخیر
(استراتژی کسب و ادغام، یکی از برگ‌های برنده کارآفرینان دیجیتال جهان است)

یعنی این که به عنوان مثال، شما به جای آن که بخواهید امور چاپ و نشر گسترده سالانه شرکت خود را طی مناقصه یا غیر مناقصه به شرکت‌های واجد شرایط واگذار کنید و صدها میلیون تومان از سرمایه خود بکاهید، درصدی یا کل سهام یک چاپخانه را با امکانات مورد نیاز خود خریداری می‌کنید تا هم از فعالیت‌های این چاپخانه در طول سال منتفع شوید، و همان که به عنوان سهامدار چاپخانه، هزینه کم تری برای سفارشات سالانه خود پرداخت کنید. یعنی یک فعالیت تجاری دو سر سود.

100 شکار بزرگ مایکروسافت در 30 سال اخیر
(اکنون خودروسازی VOLVO سوئد در تملک چینی‌ها و Nokia فنلاند، در تملک آمریکایی‌ها است)

حال اگر قرار باشد شما یک سامانه ارتباطاتی یا مجموعه ای از خدمات الکترونیکی یا غیر الکترونیکی را به مخاطبان خود ارائه کنید و می دانید که رقبا نیز، به شدت مشغول فعالیت در حوزه‌هایی هستند که شما مشغول به فعالیت دران هستید، 2 راه بیش تر ندارید. یا این که خودتان منابع انسانی مورد نیاز را تأمین و سرمایه لازم را برای راهبری این فعالیت تأمین و مدیریت می کند که خوب البته زمان بر و با ریسک و خطای بسیاری هم همراه است د، راه دیگران هست که یک شرکت فعال و موفق در این عرصه را شناسایی کنید و درصدی یا کل سهام آن شرکت را خریداری کنید و مالک آن شوید.


اگر راه دوم انتخاب بشود، یعنی مالکیت یک شرکت موفق در عرصه مورد نیاز شما، کسب شود، قادرخواهید بود تا از یک برند معتبر بازار برای رسیدن به اهداف و مأموریت‌های سازمانی در زمان کم و با بازدهی بیشتر و سریع تر استفاده کنید. نمونه این روش تجاری در دنیا، بیش از نیم قرن هست که مرسوم هست. نمونه‌های بارزش، خرید یوتیوب توسط گوگل به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار و خرید اینستاگرام توسط شرکت فیس بوک به ارزش ۲ میلیارد دلار بود.

100 شکار بزرگ مایکروسافت در 30 سال اخیر
(در بازی کسب و کارهای امروزی، هر کس قوی تر باشد و بزرگ تر، شکارهای بهتری دارد)

گوگل و فیس بوک، به عنوان غول‌های جست وجو و شبکه‌های اجتماعی، به جای آن که وقت و نیروی خود را صرف طراحی و راه اندازی پرتال‌های مربوط به اشتراک گذاری فایل‌های ویدئویی و راه اندازی شبکه‌های اجتماعی تصویری خلاق بکنند، شرکت‌های فعال در این عرصه را شناسایی و برترین آن ها را به قول بازاری‌ها، شکار کردند. یوتیوب و اینستا، در واقع شکارهای عالی گوگل و فیس بوک در 10 سال اخیر هستند که در چند سال اخیر، به مراتب ارزش بازاری بیش تری از قیمت فروخته شده، کسب کردند.

100 شکار بزرگ مایکروسافت در 30 سال اخیر
(شکار یوتیوب توسط گوگل با ۱.۶ میلیارد دلار، اکنون ده‌ها برابر ارزش بازاری دارد)

این راز موفقیت استراتژی کسب و ادغام هست که باید استارت آپ ها و فعالان کسب و کار به ویژه در حوزه اینترنت به آن توجه کنند. همیشه راه اندازی و تأسیس یک کسب و کار از صفر، روش خوبی برای توسعه کسب و کار نیست. چون اعتماد بازار و زمان و هزینه ای که باید خرج یک استارت آپ صفر کیلومتر شود تا موفق گردد نیز باید در محاسبات در نظر گرفته شود.

100 شکار بزرگ مایکروسافت در 30 سال اخیر
(تصویر مارک زاکربرگ خندان، مؤسس فیس بوک در زمان خرید اینستاگرام)

یکی از موفق‌ترین الگوهای کسب و کار اینترنتی در عرصه کسب و ادغام را باید شرکت مایکروسافت دانست. مایکروسافت، (Microsoft Corporation) شرکت کامپیوتری آمریکایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر ردموند، ایالت واشینگتن، ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این شرکت، بزرگ‌ترین شرکت ارائه نرم‌افزار رایانه در دنیاست، که به انتشار کتاب و تولید محصولات چندرسانه‌ای و ارائه خدمات پست الکترونیکی نیز می‌پردازد.

مایکروسافت در دهه هشتاد میلادی، فعالیت خود را بر روی تولید سیستم عامل SOD متمرکز کرده بود و توانست نسخه‌های اولیه ویندوز را چند سال پس از آن عرضه کند. مایکروسافت آفیس حرکت بعدی این شرکت بود که انقلابی را برای نرم افزارهای اداری ایجاد کرد. در اواخر قرن بیستم، مایکروسافت به سمت تولید بازی‌های ویدئویی مانند ایکس باکس و هم چنین تولید دستگاه‌های دیجیتالی و الکترونیکی مانند ویندوز فون رفت. این شرکت در 14 مارچ 1986 میلادی وارد بورس آمریکا شد. در سه دهه اخیر، مایکروسافت توانسته است بخش یا کل سهام 146 شرکت را به تملک خود درآورد که 107 مورد آن، در آمریکا واقع شده است و بقیه خارج از مرزهای ایالات متحده هست.

100 شکار بزرگ مایکروسافت در 30 سال اخیر
(مایکروسافت با خرید هات میل، رقیبی برای یاهو و جی میل گوگل شد)

نخستین شکار مایکروسافت در سال 1987 میلادی شکل گرفت که Forethought نام داشت و در زمینه تولید نرم افزارهای ارائه مالتی مدیای محتوا فعالیت می‌کرد. در واقع، تملک این شرکت سبب شد تا بعداً، مایکروسافت نرم افزار مشهور و پر کاربرد Microsoft PowerPoint را ارائه کند. 10 سال بعد، مایکروسافت شرکت Hotmail.com را به مبلغ نیم میلیارد دلار خریداری کرد که تا امروز به عنوان یکی از خدمات پر کاربرد اینترنت و در فهرست سایت‌های محبوب وب به شمار می‌رود. 3 سال بعد، مایکروسافت شرکت Visio Corporation که یک شرکت نرم افزاری قوی که در زمینه‌های تخصصی و کاربردی تولید نرم افزار داشت خریداری نمود و قریب به 327 میلیون دلار برای خریدان پرداخت کرد.

گران‌ترین خرید مایکروسافت در اوایل قرن بیست و یکم، به خرید Navision اختصاص داشت که 1.3 میلیارد دلار برای مایکروسافت هزینه در بر داشت.

این شرکت بعدها نرم افزار برنامه ریزی منابع شرکت مایکروسافت موسوم به Microsoft Dynamics NAV enterprise resource planning را تولید کرد که بسیار پر کاربرد هست. بعدها این نرم افزار به Microsoft Dynamic تغییر نام یافت. یکی از گران‌ترین خریدهای مایکروسافت در نخستین دهه قرن بیست و یکم به خرید شرکت تبلیغاتی aQuantive اختصاص یافت که بیش از 7 میلیارد دلار برای مایکروسافت آب خورد. این شرکت در سال 2007 میلادی در فهرست 14 شرکت تبلیغاتی برتر جهان قرار داشت. رکورد بیش‌ترین خرید پس از این شرکت تبلیغاتی، به شرکت اسکایپ اختصاص یافت که در سال 2011 میلادی مایکروسافت این شرکت ارتباطی محبوب را به قیمت 8.5 میلیارد دلار خریداری کرد. مایکروسافت، 32 برابر ارزش بازاری این شرکت، برای خریدان هزینه کرد.

100 شکار بزرگ مایکروسافت در 30 سال اخیر
(مایکروسافت ۳ درصد از غول ارتباطی جهان را در اختیار دارد)

برخی دیگر از شکارهای مایکروسافت در یک دهه اخیر عبارت‌اند از:

Onfolio, Lionhead Studios, Massive Incorporated, ProClarity, Winternals Software, and Colloquis

البته شماری از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم افزاری و دیجیتالی جهان مانند AT&T و Telewest Communication، با پرداخت میلیاردها دلار، بخشی از آن ها به تملک مایکروسافت درآمده است که رقم قابل ملاحظه ای می‌باشد.

یکی از شکارهای مایکروسافت، پرتال ارائه خدمات گردشگری به نام eXPEDIA.COM هست که به مبلغ 1 میلیارد دلار در فوریه 2002 میلادی به شرکت SU Networks واگذار شد و به نظر می‌رسد فروشان به دلیل توسعه گردشگری اینترنتی در روزگار امروز، یک اشتباه بود.

مایکروسافت در سال مالی منتهی به ژوئن ۲۰۱۰ میلادی، بیش از ۶۲ میلیارد دلار درآمد فروش، بیش از ۱۸ میلیارد دلار سود خالص و ۸۹٬۰۰۰ کارمند در کشورهای مختلف دنیا داشته است. فعالیت اصلی آن در زمینهٔ طراحی، توسعه، ساخت، صدور مجوز، پشتیبانی و ارائهٔ خدمات نرم‌افزاری برای ابزارهای رایانه‌ای می‌باشد.



در آوریل ۲۰۱۴ مایکروسافت شرکت فنلاندی تولید تلفن همراه Nokia's handset را به قیمت هفت و نیم میلیارد دلار خرید. بدین ترتیب تولید گوشی‌های تلفن همراه توسط شرکت نوکیا برای همیشه به پایان رسید. با وجود این نوکیا اعلام کرد از این پس بر خدمات نرم‌افزاری، نقشه‌کشی، شبکه‌سازی و پیشبرد فناوری متمرکز خواهد شد. تلفن‌های همراه نوکیا پس از ورود گوشی‌های هوشمند به ویژه سامسونگ و آیفون، به سرعت از رده خارج شدند.

100 شکار بزرگ مایکروسافت در 30 سال اخیر
(جان تامپسوت، از اعضای هیات مدیره مایکروسافت: خرید نوکیا یک شکار بزرگ بود)

اخیراً جان تامپسون John Thompson از مدیران ارشد مایکروسافت به نشریه معتبر Financial Times, گفته است که این شرکت از خرید بزرگ خود بسیار خشنود هست و اظهار تأسف ندارد.
اخیراً گروه دستگاه‌های مایکروسافت Microsoft Devices Group و گروه سیستم عامل‌ها Operating Systems Group یکپارچه شده و گروه ویدئو و محصولات مایکروسافت موسوم به Windows and Devices Group را تشکیل داده تا توان عملیاتی این شرکت در این حوزه‌ها افزایش یابد. حتی ادغام‌های درون سازمانی هم می‌تواند توان افزا باشد.

یکی دیگر از شکارهای مایکروسافت که امسال به وقوع پیوست، خرید واندرلیست بود. نشریهٔ وال استریت ژورنال اعلام کرد که مایکروسافت شرکت سازندهٔ برنامهٔ واندرلیست را با مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار خریده است.

100 شکار بزرگ مایکروسافت در 30 سال اخیر
(خبر وال استریت ژورنال مبنی بر شکار جدید مایکروسافت در عرصه نرم افزارهای موبایلی)


دوم جون سال جاری میلادی، وبلاگ رسمی مایکروسافت، قطعی شدن این معامله را اعلام کرد.

100 شکار بزرگ مایکروسافت در 30 سال اخیر
(خبر خرید شرکت ۶Wunderkinder به عنوان یک شکار wonderful (شگفت انگیز) اعلام شد)

حال مایکروسافت و شرکت ۶Wunderkinder رسماً این واگذاری را اعلام کردند. برنامه واندرلیست، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های موجود در سیستم عامل‌های مختلف با بیش از ۱۳ میلیون کاربر است. شما در این برنامه می‌توانید "کارهای برای انجام" To-Do List خود را وارد کنید و از قابلیت‌های این برنامه در این حوزه استفاده کنید. نکتهٔ حائز اهمیت این برنامه، گستردگی آن است. به این صورت که این برنامه تقریباً در تمامی دستگاه‌های موجود در بازار، از اپل مک بوک و گوشی با سیستم عامل‌های مختلف گرفته تا تبلت ها و ساعت‌های هوشمند اپل و موتورولا وجود دارد. این شکار خوب یک شرکت آلمانی اتریشی، می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای مایکروسافت در عرصه اپلیکیشن های موبایل mobile apps فراهم کند.

همواره جدیدترین خبرها از مایکروسافت را در وبلاگ رسمی این شرکت به نشانی blogs.microsoft.com دنبال کنید.

البته مذاکرات بین مایکروسافت و ای‌ام دی ماه‌ها است که آغاز شده، اما از جزئیات و نتایج آن خبری در دست نیست. کارشناسان ارزش ای‌ام دی را ۱.۸ میلیارد دلار تخمین می‌زنند که خرید آن برای مایکروسافت که ذخیرهٔ ۹۵.۳ میلیارد دلاری دارد، از لحاظ مالی کار آسانی خواهد بود. ای‌ام دی چیپ های پردازشی و گرافیکی برای کامپیوترها را می‌سازد؛ اما وظیفهٔ اصلی آن در بازار گجت ها، تأمین چیپ های مورد استفاده در ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ است. اگر خرید این شرکت توسط مایکروسافت محقق شود، می‌تواند صرفه جویی مالی زیادی برای مایکروسافت داشته باشد.

100 شکار بزرگ مایکروسافت در 30 سال اخیر
(تحلیل زد دی نت از خرید احتمالی مایکروسافت به عنوان یک خرید بد!)

مایکروسافت و سونی در ازای تولید هر کنسول، صد دلار به ای‌ام دی پرداخت می‌کنند. کاهش هزینه‌های طراحی تراشه‌ها در مایکروسافت، یکی از دلایل این خرید اعلام شده است که البته رسانه‌ها اخیراً به مخالفت با آن پرداخته‌اند. ظرف چند ماه آینده، سرنوشت این معامله اعلام می‌شود که در صورت خرید ای‌ام دی توسط مایکروسافت، بزرگ‌ترین شکار سال 2015 این شرکت شکل می‌گیرد. برخی‌ها از صرفه جویی مالی صدها میلیارد دلاری برای مایکروسافت با خرید این شرکت خبر می‌دهند که دور از انتظار نیست.


فهرست ۱۰۰ شرکت خریداری شده توسط مایکروسافت (از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۷ میلادی)

شماره

تاریخ واگذاری

نام شرکت

نوع کسب و کار شرکت

۱

July ۳۰, ۱۹۸۷

Forethought, Inc.

نرم افزار

۲

March ۳۱, ۱۹۹۱

Consumers Software

نرم افزار

۳

June ۲۹, ۱۹۹۲

Fox Software

بانک اطلاعات رایانه شخصی

۴

February ۲۸, ۱۹۹۴

Softimage

نرم افزار سه بعدی

۵

September ۲۷, ۱۹۹۴

Altamira Software

نرم افزار

۶

November ۱, ۱۹۹۴

NextBase

نرم افزار

۷

November ۱۵, ۱۹۹۴

One Tree Software

نرم افزار

۸

February ۲۳, ۱۹۹۵

RenderMorphics

گرافیک سه بعدی

۹

July ۱۰, ۱۹۹۵

Network Managers

طراحی فرآیند

۱۰

October ۱۷, ۱۹۹۵

The Blue Ribbon SoundWorks

نرم افزار

۱۱

November ۶, ۱۹۹۵

Netwise

نرم افزار

۱۲

December ۱۲, ۱۹۹۵

Bruce Artwick Organization

نرم افزار

۱۳

January ۱۶, ۱۹۹۶

Vermeer Technologies

نرم افزار

۱۴

March ۶, ۱۹۹۶

VGA-Animation Software Div

نرم افزار

۱۵

March ۱۲, ۱۹۹۶

Colusa Software

نرم افزار

۱۶

April ۱۶, ۱۹۹۶

Exos

بازی‌های رایانه ای

۱۷

April ۲۳, ۱۹۹۶

Aspect Software Engineering

نرم افزار

۱۸

June ۱۱, ۱۹۹۶

eShop

نرم افزار

۱۹

June ۱۷, ۱۹۹۶

Electric Gravity

بازی‌های الکترونیکی

۲۰

November ۱, ۱۹۹۶

Panorama Software Sys-On-Line

نرم افزار

۲۱

February ۳, ۱۹۹۷

NetCarta

نرم افزار اینترنتی

۲۲

March ۳, ۱۹۹۷

Interse

نرم افزار اینترنتی

۲۳

April ۳۰, ۱۹۹۷

WebTV Networks

توسعه خدمات اینترنت

۲۴

May ۷, ۱۹۹۷

Dimension X

برنامه‌های تخصصی جاوا

۲۵

June ۱۳, ۱۹۹۷

Cooper & Peters

نرم افزار

۲۶

June ۳۰, ۱۹۹۷

LinkAge Software

توسعه نرم افزار اینترنتی

۲۷

August ۵, ۱۹۹۷

VXtreme

نرم افزارهای بازی تحت وب

۲۸

December ۳۱, ۱۹۹۷

Hotmail

نرم افزار اینترنتی

۲۹

February ۲۳, ۱۹۹۸

Flash Communications

نرم افزار پیام رسان

۳۰

April ۱۵, ۱۹۹۸

Firefly

نرم افزار مدیریت روابط

۳۱

April ۲۸, ۱۹۹۸

MESA Group

اشتراک گذاری اطلاعات

۳۲

August ۲۵, ۱۹۹۸

Valence Research

نرم افزار اینترنتی

۳۳

November ۶, ۱۹۹۸

LinkExchange

شبکه تبلیغات اینترنتی

۳۴

January ۱۱, ۱۹۹۹

FASA Interactive

نرم افزار بازی رایانه ای

۳۵

March ۴, ۱۹۹۹

CompareNet

خرید آنلاین

۳۶

March ۲۶, ۱۹۹۹

Numinous Technologies

نرم افزار

۳۷

April ۲۷, ۱۹۹۹

Interactive Objects-Digital

نرم افزار موسیقی وب

۳۸

April ۳۰, ۱۹۹۹

Jump Networks

خدمات اینترنت

۳۹

June ۷, ۱۹۹۹

ShadowFactor Software

فروش عمده نرم افزار

۴۰

June ۱۵, ۱۹۹۹

Omnibrowse

تولید نرم افزار وب

۴۱

June ۲۸, ۱۹۹۹

Intrinsa

نرم افزار عیب یاب

۴۲

July ۱, ۱۹۹۹

Sendit

نرم افزارهای کاربردی

۴۳

July ۷, ۱۹۹۹

Zoomit

Encryption software

۴۴

July ۲۱, ۱۹۹۹

STNC

نرم افزار شبکه ای

۴۵

September ۱۹, ۱۹۹۹

Softway Systems

برنامه نویسی تخصصی

۴۶

October ۲۹, ۱۹۹۹

Entropic

نرم افزار

۴۷

January ۷, ۲۰۰۰

Visio Corporation

نرم افزار

۴۸

February ۲۹, ۲۰۰۰

Peach Networks

خدمات تلویزیون دیجیتالی

۴۹

March ۱۷, ۲۰۰۰

Travelscape

خدمات اینترنتی

۵۰

April ۱۲, ۲۰۰۰

Titus Communications

تلویزیون کابلی

۵۱

June ۱۹, ۲۰۰۰

Bungie Software

نرم افزار

۵۲

July ۱۲, ۲۰۰۰

NetGames

نرم افزار

۵۳

September ۱۳, ۲۰۰۰

MongoMusic

موسیقی آنلاین

۵۴

September ۲۷, ۲۰۰۰

Pacific Microsonics

فناوری موسیقی آنلاین

۵۵

March ۱۷, ۲۰۰۱

Vacationspot

خدمات اینترنت

۵۶

April ۵, ۲۰۰۱

Great Plains Software

خدمات مدیریتی

۵۷

May ۲, ۲۰۰۱

Intellisol International

نرم افزار

۵۸

May ۳۱, ۲۰۰۱

NCompass Labs

نرم افزار

۵۹

June ۲۱, ۲۰۰۱

Maximal Innovative Intelligence

نرم افزار

۶۰

July ۱, ۲۰۰۱

Yupi

شبکه اسپانیایی

۶۱

March ۱۱, ۲۰۰۲

Classic Custom Vacations

آژانس گردشگری

۶۲

May ۲۲, ۲۰۰۲

Sales Management Systems

نرم افزار

۶۳

July ۱۲, ۲۰۰۲

Navision

نرم افزار

۶۴

July ۲۹, ۲۰۰۲

Mobilocity

نرم افزار

۶۵

September ۱۰, ۲۰۰۲

XDegrees

نرم افزار

۶۶

September ۲۴, ۲۰۰۲

Rare

نرم افزار

۶۷

December ۱۳, ۲۰۰۲

Vicinity

نرم افزار

۶۸

February ۲۵, ۲۰۰۳

Connectix

نرم افزار

۶۹

March ۳, ۲۰۰۳

DCG

نرم افزار

۷۰

April ۳۰, ۲۰۰۳

PlaceWare

کنفرانس تحت وب

۷۱

May ۲۷, ۲۰۰۳

G.A. Sullivan

فناوری اطلاعات

۷۲

June ۱۰, ۲۰۰۳

GeCAD Software

ضد ویروس

۷۳

August ۲۹, ۲۰۰۳

۳DO Co-High Heat Baseball

نرم افزار

۷۴

April ۲۲, ۲۰۰۴

Encore Bus Solutions-IP Asts

نرم افزار

۷۵

April ۲۶, ۲۰۰۴

ActiveViews

نرم افزار

۷۶

July ۱۶, ۲۰۰۴

Lookout Software

نرم افزار

۷۷

December ۱۶, ۲۰۰۴

GIANT Company Software

ضد جاسوسی

۷۸

March ۲, ۲۰۰۵

en'tegrate

نرم افزار

۷۹

April ۹, ۲۰۰۵

Groove Networks

نرم افزار

۸۰

May ۱۱, ۲۰۰۵

MessageCast

نرم افزار

۸۱

May ۳۱, ۲۰۰۵

Tsinghua-Shenxun-Cert Asts

نرم افزار

۸۲

June ۲۱, ۲۰۰۵

Sybari Software

نرم افزار

۸۳

August ۲۹, ۲۰۰۵

Teleo

نرم افزار

۸۴

August ۳۱, ۲۰۰۵

FrontBridge Technologies

نرم افزار

۸۵

September ۱۹, ۲۰۰۵

Alacris

نرم افزار

۸۶

November ۳, ۲۰۰۵

media-streams.com

نرم افزار

۸۷

November ۱۷, ۲۰۰۵

۵th Finger

نرم افزار

۸۸

January ۱۹, ۲۰۰۶

UMT-Software and IP Assets

نرم افزار

۸۹

February ۱۳, ۲۰۰۶

MotionBridge

نرم افزار

۹۰

February ۱۳, ۲۰۰۶

Seadragon Software

نرم افزار

۹۱

March ۷, ۲۰۰۶

Apptimum

نرم افزار

۹۲

March ۷, ۲۰۰۶

Onfolio

نرم افزار

۹۳

April ۶, ۲۰۰۶

Lionhead Studios

بازی‌های ویدئویی

۹۴

April ۲۶, ۲۰۰۶

AssetMetrix

مدیریت منابع مالی

۹۵

May ۴, ۲۰۰۶

Massive Incorporated

تبلیغات بازی‌های ویدئویی

۹۶

May ۴, ۲۰۰۶

Vexcel

نرم افزار مکان یاب

۹۷

May ۱۵, ۲۰۰۶

DeepMetrix

آنالیز وبی

۹۸

June ۶, ۲۰۰۶

ProClarity

نرم افزار آنالیز

۹۹

June ۲۷, ۲۰۰۶

iView Multimedia

مدیریت دارایی

۱۰۰

July ۱۷, ۲۰۰۶

Softricity

نرم افزار مجازی سازی


اطلاعات مربوط به شرکت‌های خریداری شده از 2007 تا کنون نیز در داخل متن به طور اجمال مورد بررسی قرار گرفت.

اکنون شما خواننده گرامی متوجه شدید که یکی از دلایل موفقیت و برتری کسب و کار مایکروسافت در عرصه‌های اینترنتی و تولید نرم افزار، به موضوع استراتژی کسب و ادغام در رفتار سازمانی این شرکت در 30 سال اخیر باز می‌گردد. خرید شرکت‌هایی بعضاً زیر قیمت بازاری که اکنون چندین برابر قیمت واقعی ارزش دارند، یکی از دلایل توسعه امپراطوری دیجیتالی مایکروسافت و افزایش ارزش سهام بیل گیتس در این شرکت به عنوان میلیاردرترین فرد کره زمین می‌باشد.

این مقاله، نخستین گزارش درباره استراتژی‌های خرید مایکروسافت در 30 سال اخیر هست و توانست مطالب اجمالی در اختیار مخاطبان قرار دهد. باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها، تلاش می‌کند تا در گفتارهای بعدی، شکارهای بزرگ غول‌های فناوری جهان را در قالب گزارش‌های اختصاصی در اختیار خوانندگان عزیز قرار دهد.

همواره روزهای زوج، با باشگاه کارآفرینی برترین‌ها، همراه ما باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه این ها مال مایکروسافت هست؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج