کد خبر: ۲۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۷
تعداد بازدید: ۳۹۳۵
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
سنجاقک کوچکی که در لبه یک برگ نشسته است با حالتی مبهوت و سرگشته به لنز دوربین عکاس نگاه می کند.
خبرگزاری مهر: سنجاقک کوچکی که در لبه یک برگ نشسته است با حالتی مبهوت و سرگشته به لنز دوربین عکاس نگاه می کند.

 تصویر سنجاقک که به خوبی در این ظاهر طنز آلود خود ثبت شده درحالی که سر خود را می خاراند، تمرکز شدید به وضوح در چشمان درشت و گردش موج می زد.

این تصویر توسط لئونید لوماکو عکاس روسی 40 ساله ثبت شده است. سنجاقک آبی روشن مبهوت عکاس شده و وی در همین میان تمام حرکات سنجاقک را به زیبایی ثبت کرده است.



لحظه ای برای جمع کردن افکار سنجاقک طول می کشد؛ این مسئله به وضوح در چشمان وی مشخص است



شاید قطرات آب روی سرش باشد که برایش مشکل ایجاد کرده اما به هرصورت این سنجاقک کوچک آبی به نظر گیج و مبهوت می رسد

سنجاقکها دارای آبشش های بزرگ و خارجی هستند که شبیه سه باله در انتهای شکم آنها است.

پس از چندین بار پوست اندازی، سنجاقکهای بالدار بالغ ظاهر می شوند و از مگسها، پشه ها و سایر حشرات تغذیه می کنند.

برخی از گونه های گرمسیری و بزرگتر از سنجاقکها از عنکبوتها نیز تغذیه می کنند، آنها در نزدیکی تار عنکبوتها در انتظار می مانند و ناگهان عنکبوت را از لانه خود بیرون می کشد.

عکاس این تصاویر اظهار داشت: به حرکات سنجاقک در حین عکاسی که بسیار خنده دار بود توجه کردم، این رفتار برای آنها در صبحگاه بسیار عادی است چرا که آنها تلاش می کنند قطرات آبی را که روی سرشان افتاده کنار بزنند.



پس از مدتی تلاش و نگاه حیرت انگیز، سنجاقک احساس آسایش می کند    
بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
پاسخ
0
7
ای جانم نگاش کن . چه تفکری می کنه .
پاسخ ها
نظر کاربر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
azin yad begir tafakor kardano
-
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
پاسخ
7
2
مجله اون قطرات ابی که فرمودی چشمای
سنجاق عزیزه.
پاسخ ها
نظر کاربر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
kheili peti
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
پاسخ
1
4
زوم دوربین رو چشم سنجاقک !!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
پاسخ
0
6
چه با مزه و جالب هست قیافش.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
پاسخ
0
8
چه ژستی هم گرفته!!!!!!!!!!!!!!!!!
:))
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
پاسخ
3
4
Aziiizam...che tavajohe amighi karde!...cheghadr khoshrange!.....kheili banamake!!!!
UNITED STATES
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
پاسخ
0
0
مثل سنگ فیروزه میمونه ولی قشنگ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
پاسخ
0
1
asiSam
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
پاسخ
0
0
وای خیلی بامزست نگاش کن توروخدا
این اولین حشره ای هست که خوشم اومد ازش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
پاسخ
0
0
ey jan...ajab zhesti gerefte... jalebe sanjaghaka ham fekr mikonan....!!!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
پاسخ
0
0
ey jaaaaaaaaanaaaaaam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!bayad b tavajoh va khalaqiate in akas afarin gof.barikala
UNITED STATES
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
پاسخ
0
0
akhey junam
yade eekiusan oftadam
na bacheha
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
پاسخ
0
0
خوب دیگه دنیا در حال تغییر

فک کن گربه ها یه زمانی حیا داشتن اما حالا از کنارت رد میشن یه اشوه هم میان زل زل به ادم نگاه میکن که ها حرفی داری؟
حالا این ناناسی با اون مغز سلولیش مونده که ایا از گربه کمتر باشه یا یه خلاقیتی به خرج بده
-
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
پاسخ
0
1
عزیزم نیگاه کن چه جوری مات مونده...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
پاسخ