جاباما
۲۴۴۴۲۶
۱ نظر
۵۰۲۷
۱ نظر
۵۰۲۷
پ

انتخاب مانتو به سبک «ساغر شکوری»

باید به معجزه رنگ‌ها باور داشته باشی، بتوانی با پارچه‌ها تا مرز رویا سفر كنی، خودت را در سرزمین گره و بافت گم كنی و در دنیای نقاشی و چاپ پیدا شوی؛ آن‌وقت است كه عاشق می‌شوی، عاشق كارت كه اسمش، طراحی لباس است.

انتخاب مانتو به سبک «ساغر شکوری»
مجله زندگی ایده آل - نگار حسینی : باید به معجزه رنگ‌ها باور داشته باشی، بتوانی با پارچه‌ها تا مرز رویا سفر كنی، خودت را در سرزمین گره و بافت گم كنی و در دنیای نقاشی و چاپ پیدا شوی؛ آن‌وقت است كه عاشق می‌شوی، عاشق كارت كه اسمش، طراحی لباس است. شك ندارم ساغر شكوری همه این حس و حال‌ها را نه‌تنها تجربه نكرده، بلكه آن را زندگی كرده است.

اگر به غیر از این بود او آنقدر عاشقانه از طراحی لباس‌هایش حرف نمی‌زد و اجازه خودنمایی به آنها نمی‌داد، او برای هر قیچی و كوك لباس‌هایش دلیل دارد و می‌گوید اگر چنین سرسپردگی نبود این پارچه‌ها نمی‌توانستند با جامه عشق به تن صاحبانش روند. با ساغر كه در بازیگری هم خوش درخشیده به بهانه طراحی و برگزاری شوهای لباسش گپ زدیم. اگر علاقه‌مند به دنیای رنگ و پارچه هستید این مصاحبه را از دست ندهید، چون او به شما می‌گوید سراغ چه مانتوهایی بروید و از چه رنگ و طرحی استفاده كنید.

این مانتو هم به لحاظ رنگ و هم به لحاظ طرح می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ سرآستین این مانتو از برش و طراحی کیمونوایی برخوردار است و می‌تواند به شما ظاهری متفاوت ببخشد. تركیب این مانتو با شال سرخابی گرمای خاصی در ست ایجاد می کند.

انتخاب مانتو به سبک «ساغر شکوری»

سندرمی به نام طراحی لباس

این روزها اكثر چهره‌های مطرح، به‌ویژه بازیگران مدعی هستند كه دستی در طراحی لباس دارند. شاید به این دلیل كه سلبریتی‌ها در همه جای دنیا در قیاس با سایر افراد جامعه در چشم قرار دارند، رفتار و نوع پوش‌شان زیر ذره‌بین است و بسیاری از افراد آنها را الگو قرار می‌دهند. درنهایت این موضوع باعث می‌شود برخی از هنرمندان به فكر بیفتند كه در این مسیر خودشان به تنهایی گام بردارند و به‌عنوان طراح لباس عمل كنند.

در اغلب مواقع این حضور، شكل تخصصی ندارد و بیشتر از سر كنجكاوی است و به همین دلیل‌ ما شاهد اتفاقات خاصی در زمینه طراحی لباس‌های‌شان نیستیم اما این افراد به خاطر هوادارانی كه دارند، نمایش لباس‌هایشان با استقبال مواجه می‌شود.

قبل از بازیگری، طراح لباس بودم

برخلاف برخی از دوستان، پیش از آنكه وارد دنیای بازیگری شوم، به‌عنوان طراح لباس فعالیت می‌كردم و در دانشگاه هم در رشته طراحی لباس و چاپ پارچه درس خواندم اما بعد از مدتی حس كردم به بازیگری هم علاقه دارم، به همین دلیل دوره‌های مربوط به بازیگری را نزد استاد سمندریان پشت سر گذاشتم و وارد دنیای بازیگری شدم.

به عشق شیراز

بی‌تردید بخشی از علاقه من به طراحی لباس، به مادرم باز می‌گردد. او شیرازی است و مثل هر شیرازی دیگری در وجودش عشق و هنر موج می‌زند. به همین خاطر در دوران كودكی هر وقت با او به شیراز سفر می‌كردم و در بازارهای قدیمی این شهر قدم می‌زدم، مجذوب پارچه‌های زیبا و رنگی می‌شدم كه در همه شهر رد پای آن وجود داشت. در كنار این رنگ و طرح‌های زیبا، به فرش‌های قدیمی و زیورآلات هم علاقه زیادی داشتم. همه این مسائل باعث شد تصمیم بگیرم در دانشگاه در رشته طراحی لباس درس بخوانم و به این ذوق دوران كودكی‌ام سر و شكل حرفه‌ای دهم.

كشف دنیای شیرین بافت

بیش از آنكه دانشگاه شما را یك طراح لباس حرفه‌ای كند، به شما دید می‌دهد كه در این حوزه چگونه فعالیت كنید. سرفصل و كدهایی كه استادان به دانشجویان‌شان می‌دهند باعث می‌شود آنها خارج از محیط دانشگاه سراغ تحقیق در این حوزه بروند و با داشتن آگاهی بیشتری در این فضا فعالیت كنند. ترم دوم دانشگاه بودم كه به واسطه استادم با بافت آشنا شدم، ایشان انواع بافت روی پارچه را به ما آموزش دادند، همان‌جا بود كه من و دوستم آتوسا امیریگانه حس كردیم راه‌مان را در طراحی پیدا كرده‌ایم و به كمك بافت می‌توانیم لباس‌ها و شال‌های متفاوتی طراحی كنیم.

شروع به اتود زدن كردیم و وقتی كارهای اول‌مان را به استادمان نشان دادیم، ما را مورد تشویق و حمایت قرار داد؛ به همین خاطر تصمیم گرفتیم اولین نمایشگاه‌مان را در حوزه لباس برگزار كنیم. خوشبختانه در همان دو، سه روز اول همه كارهای‌مان فروش رفت، حتی استاد بافت‌مان هم به نمایشگاه‌مان سر زد و از ما خرید كرد. این موضوع به ما كمك كرد تا در مسیری كه می‌خواهیم حركت كنیم.

برتری نمونه‌های ایرانی

طی ۱۰سال اخیر خوشبختانه ما پیشرفت چشمگیری در طراحی لباس به‌ویژه از نوع مانتو، شال و تی‌شرت داشتیم. نسل جدید طراحان لباس، نیاز مخاطب را به خوبی شناسایی كرده‌اند و با اطلاع از پیشینه غنی ما در لباس و تلفیق آن با نیازهای روز جامعه، دست به طراحی‌های بكر زده‌اند. این روزها بسیاری از مانتوها و تی‌شرت‌های ایرانی نه‌تنها از نمونه‌های خارجی كمی ندارند بلكه از آنها سرتر هم هستند.

وقتی خارجی‌ها مانتوی ایرانی می‌پوشند

در زمینه طراحی مانتو به قدری پیشرفت كرده‌ایم و از نشان‌های ایرانی به درستی روی مانتوها استفاده كرده‌ایم كه بسیاری از توریست‌ها وقتی به ایران می‌آیند مجذوب زیبایی مانتوهای ما می‌شوند و آنها را خریداری می‌كنند. شاید نوع كاربرد مانتو برای آنها متفاوت باشد اما از نظر بسیاری از آنها بهترین سوغاتی به‌شمار می‌رود. فراموش نكنید هرقدر ما در این حوزه خاص‌تر باشیم، موفق‌تر هستیم. به همین دلیل بهتر است به جای الگو‌برداری از نمونه‌های خارجی سراغ نمونه‌های داخلی برویم و به المان‌های ایرانی توجه كنیم.

در این تركیب سعی كردم سراغ رنگ كرم و زرشكی بروم؛ تركیب این دو رنگ به لحاظ زیبایی معجزه می‌كند و چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌كند. در طراحی این مانتو سراغ طرح گل مرغی رفتم و سعی كردم سادگی این طرح را با این مدل اصیل تركیب كنم. پوشیدن این مانتو با دامن هم وقار آن را بیشتر می‌كند.

انتخاب مانتو به سبک «ساغر شکوری»

گل‌مرغی‌های محبوب من

همیشه سعی كرده‌ام در طراحی لباس‌هایم از نشان‌های ایرانی اصیل استفاده كنم؛ چراكه فكر می‌كنم ضمن زیبایی باعث می‌شود لباس‌های‌مان اصیل جلوه كند. در ابتدای فعالیتم در عرصه طراحی سراغ طرح‌های شلوغ می‌رفتم و سعی می‌كردم مدل‌های عجیب و غریب طراحی كنم، اما بعدتر متوجه شدم، می‌توان از طرح‌های ساده استفاده كرد و نشان‌های زیبا را روی لباس به كار برد.

حالا، اكثر لباس‌هایم طراحی ساده دارند اما روی بخشی از آنها كار نقاشی، چاپ و بافت از نوع تابستری انجام می‌دهم و سعی می‌كنم از زیورآلات اصیل ایرانی هم بهره ببرم. در این شرایط هم لباس‌هایم ساده است و هم در عین سادگی زیبا و شیك به نظر می‌رسند. من به طرح «گل مرغی» كه از طرح‌های اصیل ایرانی به‌شمار می‌رود، علاقه زیادی دارم و سعی می‌كنم روی مانتوهایم نشان‌های ایرانی را به همراه داشته باشم؛ نشان‌های من طرح «گل مرغی» و «زیور آلات ایرانی» است.

دامن و مانتوهای معروف من

به نظرم هر كسی باید در لباس پوشیدنش بخشی از هویت خودش را به نمایش بگذارد. گاهی اوقات از روی طرز لباس پوشیدن افراد سلیقه آنها را در طراحی و دكوراسیون خانه، نوع شغل و رفتارشان حدس می‌زنم. فكر می‌كنم آدم‌ها هرقدر در انتخاب لباس‌های‌شان دقیق باشند و سعی كنند به دور از تقلید، آن چیزی كه مد نظرشان هست را بپوشند، زیباتر جلوه می‌كنند.
من همیشه علاقه خاصی به پوشیدن مانتو و دامن بلند دارم چون معتقدم لباس پوشیدن خانم‌ها باید تفاوتی با آقایان داشته باشد و نباید آنها هم به اندازه آقایان از شلوار در تمامی مراسم‌ استفاده كنند. گاهی برای نشان دادن وقار زنانه بهتر است خانم‌های سراغ دامن‌های بلند و مانتو بروند.

مد را شخصی كنید

این حرف‌هایم به این معنا نیست كه افراد در لباس‌های‌شان از مد پیروی نكنند، بلكه به این معناست كه نباید تمام توجه‌‌شان به مد باشد. به هرحال وقتی مانتوی بلند همه‌گیر می‌شود یا در مقطعی اكثر افراد سراغ مانتوهای میدی می‌روند، نمی‌توان این قانون را زیر پا گذشت و مثلا مانتوی كوتاه پوشید؛ بهتر است در كلیت از آن چیزی كه در جامعه فراگیر شده، پیروی كرد. برای اینكه نشان دهید شما صرفا مقلد نیستید و كوركورانه در این فضا گام بر نمی‌دارید، سعی كنید در نوع پوشش‌تان تفاوتی‌هایی را لحاظ كنید و با اضافه كردن جزییاتی زیبا اما تعیین‌كننده سلیقه خاص خودتان را هم نشان دهید.

گیپور و دانتل اما به شرط

امسال پارچه‌های گیپور، تور و دانتل در مانتو، لباس‌های مجلسی و. . . نقش تعیین‌كننده‌ای بازی می‌كنند. افراد دنبال‌كننده مد به خوبی می‌دانند كه نباید از این پارچه‌های زیبا غافل ماند ولی منتهی سعی كنید به دلیل ماهیت این نوع پارچه‌ها از آن در مراسم‌ رسمی استفاده كنید یا به جای اینكه كل پارچه مانتوی شما از تور، دانتل یا گیپور تشكیل شده باشد، تكه‌دوزی انجام دهید؛ مثلا در جیب یا سر آستین از این سبك پارچه استفاده كنید.

رنگ‌های امسال

امسال رنگ صورتی و آبی كم‌رنگ، كه رنگ‌های ملیح به‌شمار می‌روند روی بورس هستند. این رنگ‌ها می‌توانند هارمونی زیبایی بین شما و طبیعت ایجاد كنند. سعی كنید در فصل‌ها به طبیعت رجوع كنید و از آنها الهام بگیرید؛ چراكه بهترین الگو به‌شمار می‌آیند.

ساغر در خانه درسا

مدتی است با «خانه درسا» همكاری می‌كنم. خوشبختانه، برندهای ایرانی طی سال‌های اخیر توانستند پابه‌پای برندهای خارجی حركت كنند و ذوق و سلیقه ایرانی را نشان دهند. خوشبختانه برند«درسا» هم طی سال‌های اخیر توانسته جای خودش را میان علاقه‌مندان به مد و شیك‌پوشی پیدا كند و به آنها محصولاتی زیبا و باكیفیت ارائه دهد.

رنگ مورد علاقه من خاكستری است چرا كه به راحتی می‌توانم آن را با رنگ‌های دیگر ست كنم. از آنجایی كه طراحی اصلی این مانتو ساده است، روی جیب و سرآستین آن سراغ نقاشی رفتم؛ منتها در رنگ زمینه آن از رنگ سبز استفاده كردم كه هارمونی زیبایی با خاكستری دارد. برای آنكه به این تركیب گرمای بیشتری بدهم، سراغ یك شال آبی پررنگ با بافت تابستانی رفتم كه به نوعی سردی رنگ خاكستری را خنثی كند.

انتخاب مانتو به سبک «ساغر شکوری»

لیلا حاتمی و مهتاب كرامتی، خوش‌تیپ‌های فراموش نشدنی

از بین بازیگران به‌نظرم مهتاب كرامتی و لیلا حاتمی توانسته‌اند به درستی لباس‌های‌شان را براساس شخصیت‌شان انتخاب كنند. آنها در نوع پوش‌شان بسیار دقیق و درست عمل كردند. آنها نمونه‌هایی را معمولا انتخاب می‌كنند كه متناسب شخصیت آنهاست.

جای خالی ژیلا مهرجویی در طراحی لباس

كارهایی كه ژیلا مهرجویی در طراحی لباس فیلم‌های مختلف در سینما انجام می‌داد، در نوع خودش تك بود و در مقاطع مختلف نبض جامعه را به لحاظ مد در دست گرفت. او بینش خاصی در زمینه طراحی داشت و اكثر كارهایش مورد توجه اهالی سینما و مردم عادی قرار می‌گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی زشته مدل مانتوش. شبیه عباست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج