۲۴۴۴۹۴
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

پاتک به صفحات غیراخلاقی اینستاگرام

این روزها همه با معضلات برخی صفحات شبکه های اجتماعی آشنا هستند، برخی صفحات محدود که با هشتگ (برچسب) های خاص انتشار تصاویر به دور از عرف سعی در جذب فالوئرهای بیشتری دارند.

پاتک به صفحات غیراخلاقی اینستاگرام





روزنامه هفت صبح: این روزها همه با معضلات برخی صفحات شبکه های اجتماعی آشنا هستند، برخی صفحات محدود که با هشتگ (برچسب)های خاص انتشار تصاویر به دور از عرف سعی در جذب فالوئرهای بیشتری دارند؛ موضوعی که البته با فیلترینگ هوشمند و نظارت بیشتر تا حد زیادی برطرف شده اما کم و بیش می توان صفحات جدیدی را مشاهده کرد که ابتدا با عنوان دیگری روی کار می آیند و دنبال کننده های خود را افزایش می دهند، سپس فروخته می شوند و تغییر موضوع می دهند.

حالا از حدود یک ماه پیش تاکنون، بچه مذهبی های اینستاگرام نیز همین پاتک را علیه صفحات غیراخلاقی به کار گرفته اند. ماجرا چیست؟ آنهایی که به دنبال موضوعاتت و عکس های خاص یا به دور از عرف در صفحات اینستاگرام می گردند، قاعدتا یکسری کلید واژه ها و لغات های مشخص را در این شبکه اجتماعی جستجو می کنند و ...

پاتک به صفحات غیراخلاقی اینستاگرام

اما اتفاق جدید آن است که به تازگی صفحاتی در اینستاگرام برای پند و اندرز دادن به این دسته از کاربران به وجود آمده است. پیش از این هم، چنین صفحاتی البته در اینستاگرام وجود داشت اما قاعدتا آن دسته از کاربران محدود که به دنبال مضامین دیگری می گشتند، به سراغ این صفحات نمی رفتند؛ در نتیجه مدیران صفحات تازه تاسیس مختص نصیحت کردن کاربران مضامین نامناسب، دست به پولتیک جدید و جالبی زده اند.

آنها دقیقا همان لغات و مضامینی که آن کاربران سرچ می کنند را به عنوان هشتگ در زیر پست های خود می گذارند. در نتیجه دنبال کنندگان مضامین صفحات نامناسب، با جستجو کردن لغت های مورد نظر خود در اکسپلورر اینستاگرام با هشدارهای مذهبی مواجه می شوند. چند دققه زمان کافی است تا آنها متوجه شوند صفحاتی برای نصیحت کردن آنها به وجود آمده است و خبری از محتوای مورد نظرشان نیست!

این صفحات عنوانی مانند «خدا می بیند»، «خدا برای همیشه» و ... دارد و نکته جالب آنجاست که صفحاتی مانند «خدا می بیند» به تعداد زیادی گسترده شده اند و شماره هایی مانند ۱، ۲ و ... را به عنوان پسوند خود اضافه کرده اند و حتی به حدود سی تا چهل صفحه هم رسیده اند.

در این صفحات نکاتی برای نصیحت کردن ان دسته کاربران گذاشته شده و تلاش شده تا تلنگری به آنها زده شود. مدیران این صفحاتت همگی در صفحات خود عنوان کرده اند به صورت خودجوش در حال گسترده کردن این کمپین برای بیدار ساختن جوان ها هستند و حتی نمونه های خارجی این کمپین ها را نیز در صفحات خود گذاشته اند.

در این صفحات عموما با تصاویری حاوی جملات تک خطی مانند «هیچ وقت برای بازگشت دیر نیست»، «خدا همه توبه کنندگان را می پذیرد»، «خدا همیشه ما را دوست دارد»، «حواست هست چی کار داری می کنی؟ راه اشتباه را ادامه نده» و ... روبرو می شویم. یکی از این صفحات در توضیح زیر یکی از عکس های خود نوشته است: «برای هشتگ های نامناسب عذرخواهی می کنم. پیج من و دیگر دوستانم که در انجمن خدا می بینید، فقط جهت تلنگر به افرادی هست که ناخواسته در این هشتگ ها گرفتار هستند. دوستانی که قصد همکاری دارند قدم شون روی چشم، در خدمتیم، به امید دنیایی بدون عکس و فیلم مستهجن.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرررررررررررین

    • مسی

      کاش فرهنگ فراموش شده امربه معروف ونهی ازمنکر دوباره در بین مردم جا باز کند،انشاا....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج