۲۴۴۸۹۶
۲ نظر
۵۱۰۲
۲ نظر
۵۱۰۲
پ

برترین کسب و کارهای ایران و جهان

ماجرای کسب و کار Reddit و نقاشی بیل گیتس!

ردیت یک وب‌گاه برای جمع‌آوری اخبار اجتماعی هست که در آن کاربران ثبت‌نام کرده قادرند اخبار را در قالب لینک یا متن ارسال کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند و به اخبار دیگران رأی بدهند. ردیت، تنها پرتالی هست که بیل گیتس برایش نقاشی کشید.

ماجرای کسب و کار Reddit و نقاشی بیل گیتس!
برترین ها: باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها همچون روال هفته‌های قبل سرویس موفقیت، امروز هم نگاهی دارد به یکی از کسب و کارهای موفق و تأثیر گذار فضای اینترنت که یک دهه تلاش کرده است تا در قالب شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری اخبار، درامد زایی کند. با ما همراه باشید.

ماجرای کسب و کار Reddit و نقاشی بیل گیتس!
(کسب و کار خلاقانه ردیت، از خبر رسانی کاربرانش درامد زایی دارد)

پرتال‌های خلاق بسیاری در یک دهه اخیر در اینترنت طراحی و بارگذاری شده است که سبب فعالیت میلیون‌ها نفر از کاربران اینترنت در این مجموعه‌ها شد. فیس بوک، اینستاگرام و پرتال ردیت، یکی از مهم‌ترین پرتال‌های مشهوری هستند گه در یک دهه اخیر با استقبال گسترده و شدید کاربران وب مواجه شد. باید عنوان داشت که پرتال‌های مطرحی که از اوایل قرن بیست و یکم میلادی و به طور کل در دهه نخست هزاره سوم راه اندازی شد، از امکانات قوی تری در فناوری امروز بهره مند شدند و وب 2 به خوبی به کمک توسعه کسب و کار آن ها آمد. اکنون، راه اندازی و مدیریت کسب و کارهای اینترنتی، به دلیل ابزارهای گوناگونی که در اختیار وب مس‌ترها قرار گرفته، بسیار آسان تر از 20 سال پیش در چنین روزی است. پس، فناوری که در اینترنت مشاهده می‌شود، این امکان را می‌دهد که پرتالی مانند ردیت که به اشتراک گذاری لینک‌ها و اخبار می‌پردازد، بتواند جای خوبی در میان پرتال‌های پر بیننده خلاق اینترنت برای خود باز کند.

ماجرای کسب و کار Reddit و نقاشی بیل گیتس!
(تصویر ایندکس پرتال اشتراک گذاری خبر "ردیت")

ردیت یک وب‌گاه برای جمع‌آوری اخبار اجتماعی یا در واقع یک شبکه اجتماعی جالب هست که در آن کاربران ثبت‌نام کرده قادرند اخبار را در قالب لینک یا متن ارسال کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. کاربران می‌توانند به پست یا گزارش‌های نوشته شده رأی دهند و جایگاه آن خبر را در صفحات ردیت و صفحهٔ اصلی مشخص کنند. در واقع کاربران هستند که در ردیت اهمیت خبر را تعیین می‌کنند. دفتر مرکزی ردیت در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا است. بر اساس گزارش 2014 پرتال http://venturebeat.com، ارزش بازاری این سایت قریب به 500 میلیون دلار محاسبه شده است. شعار ردیت: "The front page of the internet" هست که با توجه به کارکرد و مأموریت و موفقیت کسب و کار این پرتال در حوزه خبر و خبر رسانی، ادعایی جالب توجه هست.

ویدئویی که در زیر آمده است، تلاش می‌کند تا شما را ظرف 5 دقیقه با قابلیت‌ها و توانایی‌های جالب پرتال ردیت آشنا کند.

http://www.youtube.com/watch?v=tlI022aUWQQ

ردیت (reddit.com): ردیت رقیب بزرگ و دیرینه دیگ Digg.com بوده و مشابه آن یک شبکه اجتماعی خبری می‌باشد. دقیقاً مشابه دیگ، در ردیت هم می‌توانید اخبار را رده بندی کرده و به لینک آن را به دیگر دوستانتان بفرستید. بیشترین لینک‌هایی که رأی مثبت گرفته باشند به صفحه اول ردیت نقل مکان می‌کنند و رتبه‌های نخست را می‌گیرند. این بدین معنی است که آن اخبار پر خواننده‌ترین اخبار در تمام اینترنت از نظر خوانندگان بوده‌اند. ردیت در سال ۲۰۰۵ به عنوان یک وب سایت تجمع اخبار (news aggregation)، بحث عمومی و فروم مشاوره ای تأسیس گردید. همانطور که می دانید کاربران می‌توانند در وب سایت Reddit مطالب جالب موجود در وب را به دیگران معرفی کنند. و دیگر کاربران در مورد میزان جذابیت و صحت آن مطلب نظر و رأی می‌دهند. Reddit می‌تواند از نظر SEO به وب مس‌ترها کمک کند و از منظر معرفی سرویس‌های جدید برای کاربران مفید خواهد بود.

یکی از سرویس‌های جالب ردیت، بستر تبادل هدایا در این پرتال هست که در بخش ردیت گیفت ارائه شده است. در سال 2013 میلادی، بیش از 89 هزار نفر در 160 کشور، هدیه برای یکدیگر ارسال کردند. بخش‌های مختلف پرتال در جدول زیر نمایش داده شده است.

موضوع

(زیر بخش‌ها در ردیت) Subreddits

Educational

News, Science, Space, TodayILearned (TIL) and WorldNews

Entertainment

Creepy, Documentaries, Gaming, ListenToThis, Movies, Music, NoSleep, Sports, Television and Videos

Discussion-based

AskReddit, AskScience, Books, ExplainLikeImFive, History, IAmA and TwoXChromosomes

Humor/light-hearted

DataIsBeautiful, Funny, InternetIsBeautiful, Jokes, NotTheOnion, ShowerThoughts, TIFU and UpliftingNews

Image sharing

Art, Aww, EarthPorn, Gifs, MildlyInteresting, OldSchoolCool, PhotoshopBattles and Pics

Self-improvement

DIY, Fitness, Food, GetMotivated, LifeProTips, PersonalFinance, Philosophy and WritingPrompts

Technology

Futurology and Gadgets

Meta

Announcements and Blog

(جدول موضوعات و زیر بخش‌های در پرتال ردیت)

سرویس جالبی در سایت ردیت هست به عنوان: من هستم یا IAmA and AMA یا Ask Me Anything یا هر چیزی که می‌خواهید از من بپرسید: Ask Me Almost/Absolutely Anything. در این بخش هر کس می تواند در زمینه‌های گوناگون، از کاربران سؤال کند. در بخش subreddit، افراد معروف و مشهوری حضور یافتند که مدونا، بیل گیتس، اوباما، دیوید کاپرفیلد و الگو، از جمله این افراد بودند.

ماجرای کسب و کار Reddit و نقاشی بیل گیتس!
(باراک اوباما در حال چت کردن با کاربران سایت ردیت)

در واقع، این بخش خلاق و معروف ردیت، فرصتی هست برای اعلام وجود و مسابقه ای برای عرض اندام کاربران و مجادله محتوایی با یکدیگر. در ۲۹ اوت ۲۰۱۲ باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحدهٔ آمریکا بدون اعلام قبلی در این بخش شرکت کرد و در حدود ۳۰ دقیقه پاسخگوی پرسش‌های کاربران این شبکهٔ اجتماعی بود. به دنبال حضور اوباما در ردیت و هجوم کاربران عملکرد بسیاری از بخش‌های این وب‌گاه با اختلال و کندی مواجه شد.

ماجرای کسب و کار Reddit و نقاشی بیل گیتس!
(تصویر ویکتوریا تیلور، کارمند ارشد سابق ردیت و چند سلبریتی)

بیل گیتس، مؤسس و مدیر عامل اسبق مایکروسافت، رئیس هیئت مدیره کنونی این شرکت، و رئیس مشترک بنیاد بیل و ملیندا گیتس، پریشب در سایت مشهور reddit حضور یافت و در قالب مراسم "هر چه می‌خواهید از من بپرسید" (Ask me anything) به سؤالات کاربران پاسخ گفت.

چند پرسشی که کاربران ردیت مطرح کردند به این شرح بود:

نظرتان درباره تلاش‌های اخیر برای محدود کردن اینترنت باز و رایگان (مثل طرح سوپا و ...) چیست؟

در اینجا می‌شود به دو مورد اشاره کرد. یکی دو قطبی "نرم افزار آزاد و پولی" است. اینترنت از بسیاری چیزهای رایگان سود برده و همینطور از بسیاری نرم افزارهای پولی. خیلی جالب است که چطور مردم در هر دو مدل سرمایه گذاری کرده‌اند. حتی چیزهای پولی هم معمولاً یک نسخه رایگان برای برخی مخاطبین دارند و [در مقابل] حتی بازترین خدمات هم معمولاً یک بخش پولی ارائه می‌کنند. مورد دوم هم بر می‌گردد به تنشی که بین ناشناس بودن کاربران و شناسایی هویت آن‌ها وجود دارد. در اینجا هم مواقعی هست که مردم می‌خواهند ناشناس باقی بمانند و در کنارش، مواقع دیگری که نیاز به ارائه مشخصات کامل هست. من خیلی تعجب می‌کنم که چقدر کار کمی در بخش هویت کاربران انجام شده ولی به نظرم در آینده بهبود خواهد یافت.

ماجرای کسب و کار Reddit و نقاشی بیل گیتس!
(تصویر عکسی که بیل گیتس برای ارتباط با کاربران ردیت تهیه کرده بود)

برای تولدتان چه هدیه‌هایی می‌گیرید، به خصوص که خودتان قادر هستید هر چه می‌خواهید بخرید؟

نرم افزار رایگان. شوخی کردم، در اصل کتاب هدیه می‌گیرم.

الآن با چه کامپیوتری دارید به سؤالات جواب می‌دهید؟

همین یک هفته پیش بود که سرفیس پروی خودم را دریافت کردم و خیلی عالی است. الآن دارم از یک نمایشگر Perceptive Pixel (تصویر زیر) استفاده می‌کنم. یک تخته سفید بزرگ مبتنی بر ویندوز 8. قیمت این محصول به مرور زمان و با فراگیر شدن پایین خواهد آمد {دلداری خوبی بود بیل. م}

ماجرای کسب و کار Reddit و نقاشی بیل گیتس!

جداً شما [مایکروسافتی] ها از بینگ استفاده می‌کنید؟ رو راست باشید...

رو راست می گویم که بینگ Bing.com در حال حاضر محصول بهتری شده. به چالش بکشیدش. من رویش تعصب دارم ولی کاری که برای بهبودش صورت گرفته عالی است.

ردیت، ژوئن ۲۰۰۵ میلادی توسط استیو هافمن و الکس اوهانیان که فارغ التحصیلان جوانی از دانشگاه ویرجینیای آمریکا بودند، راه اندازی شد. آن ها نیز مانند رهبر فیس بوک و گوگل، انتظار نداشتند که پرتالشان ظرف مدت کوتاهی، یکی از پر بیننده‌ترین پرتال‌های وب شود. اما ورق جور دیگری شد. در اکتبر ۲۰۰۶، کوند نست،Condé Nast, این پرتال را خرید و ظرف کم تر از ۱ سال پس از راه اندازی، نیم میلیون بیننده و ۲۰ میلیون دلار ارزش بازاری پیدا کرد. یعنی، ۱۰۰ هزار دلاری که وای کامینیتور در ردیت سرمایه گذاری کرد، ۲۰۰ برابر ظرف ۱۲ ماه ارزش بازاری پیدا کرد که ارزش کارآفرینی دیجیتالی در قیاس با روش‌های سنتی را نشان می‌دهد.

از ژانویه ۲۰۰۸، به همه کاربرانش اجازه دارد تا دراین پرتال، حساب کاربری درست کنند. در همان سال، فرآیند ارزشمند و جالب کمک‌های مالی آمریکایی به کسب و کارهای نوپا سبب شد تا ۱۰۰ هزار دلار از Y Combinatory کمک مالی دریافت کنند. ۳ سال بعد، این پرتال به سایت اوپن سورس یا متن باز تبدیل شد که به راحتی توسط کاربران و توسعه دهندگان قابل استفاده بود.

ماجرای کسب و کار Reddit و نقاشی بیل گیتس!
(گزارش سی ان ان از انتشار یک میلیارد صفحه وب در ماه در پرتال ردیت)

اکتبر 2009 بود که استیو هافمن، ردیت را ترک کرد. در همان سال، اولین جایزه ردیت مبادله شد و 4500 کاربر ردیت، قریب به 185 هزار دلار خرج کردند. ردیت اولین تبلیغاتش را در همان سال ارائه داد که با استقبال مخاطبان مواجه شد. ردیت طلایی و نسخه چهارم این سایت در جولای و اوت 2010 میلادی در اختیار خیل مشتاقانش قرار گرفت. 5 سال پس از راه اندازی ردیت، این پرتال در سایت‌های دیگر نیز بازتاب یافت. نوامبر همین سال نیز دومین بنیانگذار ردیت نیز این سایت را ترک و پرتال هیپ مانک را راه اندازی نمود. سایت www.hipmunk.com در واقع فرصتی برای پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط های هواپیمایی و تورهای ارزان در سراسر جهان هست.

ردیت در فوریه 2011، 1 میلیارد بازدید کننده داشته است و سپتامبر همان سال به 16 میلیارد هیت در ماه می‌رسد.

از سال 2013، ردیت از سیستم مالی Coinbase برای تراکنش‌های مالی کاربران خود استفاده می‌کند. استیو هافمن از جولای 2015، مدیریت این پرتال را بر عهده دارد.

ماجرای کسب و کار Reddit و نقاشی بیل گیتس!
(گزارش فارس از توقف انتشار محتوای غیر اخلاقی در پرتال اجتماعی ردیت دات کام)

یکی از بخش‌های جالب ردیت، بخش بیگانه آبی هست. با «بیگانهٔ آبی Alien Blue: رابط رسمی ردیت» می‌توانید از جذاب‌ترین محتوای موجود در اینترنت لذت ببرید. با این اپ تمام ردیت را بگردید، تصاویر جذاب ببینید، داستان‌های جالب و متن‌های خبری بخوانید یا مشترک گروه‌های مطابق با علایقتان شوید. سایت این بخش در نشانی alienblue.org در دسترس هست.

به نظر می‌رسد، کاربرانی که اخبار خود را از ردیت پیگیری می‌کنند به این سایت وفادار هستند و حاضر نیستند آن را با شبکهٔ اجتماعی دیگری عوض کنند. اما چرا ردیت به عنوان منبع اخبار این قدر محبوب است؟ یکی از مهم‌ترین دلایل آن درصد بالای طرفداران وفادار این سایت است. این هم به این دلیل است که خصیصهٔ اصلی این سایت ماهیت جمع کنندهٔ اخبار آن است که بیشتر به وسیلهٔ خودِ کاربران مشخص می‌شوند و مسئولین سایت نقشی در این قضیه ندارند. معمولاً کاربران اینترنت به اخبار و اطلاعاتی که دوستان و آشنایان در وب به اشتراک می‌گذارند، تا حد زیادی اعتماد دارند و علاقمند هستند تا لینک‌های ان ها را مشاهده کنند تا وقت خود را صرف پرتال‌های خبری رسمی بکنند.

زمانی که کاربران اخبار خود را در سایت ثبت کردند، این شبکهٔ اجتماعی اخبار جدید را مشخص کرده و آن‌ها را براساس رأی کاربران تقسیم بندی می‌کند. در سال ۲۰۱۲ بعد از حادثهٔ تیراندازی کلورادو در زمان نمایش فیلم شوالیهٔ تاریکی برمی‌خیزد، ردیت امکان پشتیبانی و به روزرسانی از حادثه همراه با نشان دادن وضعیت لحظه به لحظهٔ قربانیان، را فراهم کرد؛ تبدیل یک شبکهٔ اجتماعی به صفحه‌ای برای پوشش داستان. علاوه بر این، سیستم نظردهی ردیت بسیار راحت بهترین نظرها را در صدر قرار می‌دهد (صرف نظر از اینکه چه زمانی ارسال شده باشند).

ماجرای کسب و کار Reddit و نقاشی بیل گیتس!
(ردیت در صدر پرتال‌های اجتماعی در دریافت اخبار - جولای ۲۰۱۳- منبع: پارسیش)

در جولای ۲۰۱۲ موسسهٔ گزارش‌های دیجیتالی رویترز اعلام کرد که ۴۳ درصد از انگلیسی‌های بین ۱۶ تا ۲۴ سال به جای آنکه از موتورهای جست و جو استفاده کنند، معمولاً اخبار را از طریق شبکه‌های مجازی پیگری می‌کنند. بر طبق این گزارش فرض بر این بود که فیس بوک مهم‌ترین شبکهٔ مجازی برای دسترسی به اخبار باشد چراکه دراین محیط کاری ۵۵ درصد اخبار به اشتراک گذاشته می‌شود؛ البته فیس بوک در سال 2015، بسیار تلاش کرده است تا اشتراک گذاری اخبار ویدئویی را نیز در پرتال خود افزایش دهد و از این راه درامد قابل ملاحظه ای کس بکند و یوتیوب را از بازی خارج کند.

در حالی که این درصد در ایمیل‌ها ۳۳ درصد و در توییتر ۲۳ درصد است. از مطالعات اخیر موسسه تحقیقاتی پیو (PEW) این طور برداشت می‌شود که تقریباً نیمی از کاربران فیس بوک و توییتر اخبار مورد نظرشان را از طریق این محیط‌های کاری پیگری می‌کنند، اما منبع اصلی این اخبار از شبکهٔ اجتماعی ردیت (Reddit) است. براساس این مطالعات ۶۲ درصد کاربران این شبکه اخبار روزانه را از طریق آن پیگیری می‌کنند. این قضیه نشان گر این واقعیت هست که پرتال‌های اینترنتی که تلاش می‌کنند تا بستر انتشار و به اشتراک گذاری اخبار را برای کاربران وب فراهم کنند، نقش بیش تری در تأثیر گذاری خبر دارند تا سایت‌های رسمی خبری. از طرفی، این پرتال با این خلاقیت می‌توانند، مخاطب بیش تر کسب کرده و مخاطب بیش تر، تبلیغات و درآمد افزون تر را سبب می‌شود.

ماجرای کسب و کار Reddit و نقاشی بیل گیتس!
(عضویت در بخش تبادل هدیه در سایت ردیت رایگان هست)

در کنار اشتراک طلایی که ردیت در اختیار کاربران غیر رایگان قرارمی دهد، در واقع دو راه درامد زایی اصلی این پرتال دارد که reddit-gift and reddit-made می‌باشد. اطلاعات تکمیلی درباره ردیت گیفت در www.redditgifts.com قرار دارد. در فرآیند ردیت گیفت، کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده‌اند و علاقمند هستند در حوزه ردیت گیفت فعالیت کنند، اجازه داده می‌شود تا کاربرانی که ردیت به ان ها معرفی می‌کند، پس از ارتباط اینترنتی، برای یکدیگر هدایایی ارسال کنند. این هدایا، توسط کاربران ناشناس ارسال می‌شود و وقتی کاربران، هدایایی همدیگر را دریافت کردند، تصویر هدیه دریافت شده، در پرتال منتشر می‌شود. این فرایند رایگان هست اما ردیت از کاربرانش می‌خواهد در صورت علاقه، بیست دلار به این بدهند. سال گذشته بیش از 50 هزار کاربر اینترنت در فرآیند ردیت گیفت شرکت کردند و برای هم هدیه ارسال کردند تا رکود گینس را شکست.

ماجرای کسب و کار Reddit و نقاشی بیل گیتس!
(سرویس ویژه بخش تبادل هدیه در پرتال اجتماعی ردیت)

البته کاربرانی که عضو سیستم پولی هدایا تحت قالب evlE بشوند، امتیازات ویژه ای برای آن‌ها در نظر گرفته شده است که در نشانی https://www.redditgifts.com/elves در دسترس هست. ردیت، از برند خود برای تبادل هدیه میان کاربران عضو استفاده می‌کند و به هر حال از این روش درآمد زایی دارد. این روش خلاقانه در کسب و کار اینترنتی، تا کنون در پرتال‌های دیگر به این شکل دیده نشده. آخرین خبرها از پرتال ردیت و کسب و کار خلاقش را می‌توانید در نشانی وبلاگ آن به آدرس https://www.redditgifts.com/blog دنبال کنید.

کسب و کار ردیتی ها!

1- کسب و کار ردیتی ها نشان می‌دهد که خلاقیت دیجیتالی در کسب و کار آنلاین، همچنان حرف اول و آخر را می زند.

2- ردیت نشان می‌دهد که به اشتراک گذاری اخبار توسط کاربران در یک شبکه اجتماعی، تأثیر خبری بیش تری بر روی کاربران اینترنت دارد تا استفاده مستقیم آن‌ها از پرتال‌های رسمی خبری.

3- سیستم رأی دهی برای نمایش مهم‌ترین خبرها و مشاهده مهم‌ترین خبرها بر اساس رأی کاربران، یکی از روش‌های کسب و کار ردیت هست.

4- سیستم تبادل هدیه رایگان ردیت، یک روش نوآورانه در کارآفرینی دیجیتالی هست که می‌تواند بستر توسعه کس بو کار استارت اپ ها را سبب شود.

باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها، هر هفته ایده‌های جالبی را در فضای وب به شما معرفی می‌کند. همواره با سرویس موفقیت، همراه ما باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درسته. این سایت ردیت رو که گفتین بین ایرانی ها خیلی معروف نیست اما تو کانادا و آمریکا خیلی مشتری داره

    • میلاد

      ردیت رو من استفاده کردم دیروز. خیلی جالبه. اما متوجه نشدم چطوری درامد داره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج