جاباما
۲۴۵۹۰۵
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

ورود خودروسازان به عرصه واردات

برخی شرکت‌های خودروساز این روزها در حالی به واردکننده خودرو تبدیل شده‌اند که در کنار تعهدات قبلی خود، برنامه‌ای برای داخلی سازی این خودروها نیز ندارند.

خبرگزاری فارس: شرکت‌های خودروساز که این روزها به دلایل مختلف از جمله بالا بودن قیمت خودرو، پایین بودن کیفیت و عدم به روز رسانی خودروهای خود با مشکل فروش روبه‌رو هستند، به جای ارائه خودروهای جدید بیشتر به واردات خودرو تمایل پیدا کرده‌اند.

رنو کپچر از جمله محصولات لوکس با قیمت بالای ۱۰۰ میلیون تومان است که شرکت ایران خودرو با وجود تعهدات قبلی خود، بار دیگر برای واردات و فروش آن اقدام کرده است.

فروش نقدی این خودرو با قیمت ۱۰۵ میلیون تومان و تحویل ۳۰ روزه در حالی از امروز برای دومین بار توسط ایران‌ خودرو آغاز شده است که هنوز بخشی از تعهدات قبلی این شرکت به خریداران این محصول، عملی نشده است.

چند ماه قبل که ایران‌ خودرو برای فروش کپچر اقدام کرد حدود ۲ هزار نفر ثبت‌نام کردند، اما تاکنون فقط حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه از این خودرو به خریداران تحویل داده شده است. این در حالی است که تا به حال برای واردات حدود ۶۵۰ دستگاه کپچر اقدام شده و قرار است ۳ محموله ۷۵۰ دستگاهی دیگر از این خودرو نیز به کشور وارد شود.

ظاهراً بخشی از خودروهای کپچر خریداری شده در مرحله اول حدود یک ماه است که در بندر جبل‌علی باقی مانده و پولی برای واردات و ترخیص آنها پرداخت نشده است.

در چنین شرایطی ایران‌ خودرو دوباره نسبت به ثبت‌نام برای فروش کپچر اقدام کرده و به این ترتیب پیش از پاسخگویی به تعهدات قبلی خود، باز هم قصد واردات و فروش این خودرو را دارد.


بزرگترین خودروساز کشور در حالی به واردکننده کپچر تبدیل شده که هیچ برنامه‌ای برای تولید داخلی این خودرو پیش‌بینی نشده و در قراردادی که با شرکت رنو منعقد شده، عرضه این خودرو توسط ایران‌ خودرو به صورت واردات CBU (خودرو ساخته شده) پیش‌بینی شده است.

این در حالی است که خودروسازان باید برای واردات خودرویی اقدام کنند که قصد داخلی‌سازی آن را داشته باشند نه اینکه به واردکننده آن محصول تبدیل شوند.

در کنار این خودرو، بحث تولید کلیو 4 از محصولات رنو نیز توسط ایران‌ خودرو مطرح است که تاکنون عملی نشده است.

کپچر توسط شرکت ایساکو کیش، زیرمجموعه ایران خودرو به کشور وارد می‌شود و با توجه به اینکه خودرویی با قیمتی بالا و لوکس برای بازار خودرو ایران محسوب می‌شود، نمی‌تواند نقش مهمی در تأمین نیاز مردم در بازار خودرو داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      خودروهایتان را نمی خریم!
      بیخود دست و پا نزنید!
      شرم بر شما باد که فکر می کنید با وارد کردن خودرو از سقوط و ورشکستگی رهایی می یابید
      شما محکوم به نابودی هستید
      کسی که پول ندارد 20 میلیون هزینه یک آهنپاره را بدهد چگووه 100 میلیون خودرو بخرد؟
      ننگ بر شما خودروسازان ویران شده!
      این کار ها فایده ای ندارد!
      شما باید نابود شوید و عزم ملت شریف ایران دارد شما را در هم میشکند

    • فريد

      بهترين ترفند در زمان نداري...
      سرنوشت ثبت نام هاي بي رويه مگان و مشكلات تحويل مجدد تكرار ميشه و كاش مردم بدونن كه يه ماشين 16000 يورويي چقدر ارزش داره... 105 ميليون!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج