۲۴۶۲۴۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

زورگویی علیه فرزندان را جدی بگیرید

پسر نوجوان شما هر روز مقدار بیشتری پول از شما درخواست می کند. چهره او روز به روز استخوانی تر شده و کمتر با شما صحبت می کند. دنبال علت این اتفاق می گردید و بالاخره روزی کاملا تصادفی متوجه می شوید یکی از همکلاسی های پسرتان بعداز مدرسه پسرتان را در مقابل دریافت مبلغی پول تهدید می کند.

زورگویی علیه فرزندان را جدی بگیرید





هفته نامه زندگی مثبت - ترجمه مریم سیفی: پسر نوجوان شما هر روز مقدار بیشتری پول از شما درخواست می کند. چهره او روز به روز استخوانی تر شده و کمتر با شما صحبت می کند. دنبال علت این اتفاق می گردید و بالاخره روزی کاملا تصادفی متوجه می شوید یکی از همکلاسی های پسرتان بعداز مدرسه پسرتان را در مقابل دریافت مبلغی پول تهدید می کند. علاوه بر اینکه از رفتار همکلاسی فرزندتان به شدت عصبانی هستید به این فکر می کنید چرا پسرتان نتوانسته در مقابل چنین زورگویی ای از خودش دفاع کند. اگر فرزندتان به هر دلیلی با زورگویی یکی از هم مدرسه ای هایش مواجه شد واکنش شما چیست؟

مشکل را بی اهمیت فرض نکنید

بعضی از والدین تصور می کنند برای مستقل و قوی شدن فرزندشان باید او را با مشکلاتی که در ارتباط با دوستان یا هم بازی هایش به وجود می آید، تنها گذاشت اما در بعضی شرایط شما باید در ارتباطات فرزندتان دخالت کنید مخصوصا اگر او با زورگویی و آزار کسی مواجه شده باشد. بعضی از بچه ها به راحتی می توانند در مقابل زورگویی همسن و سالان خود مقاومت و از خود دفاع کنند. اما عده ای دیگر این توانایی را ندارند. در هر 2 مورد باید قبل از بروز هر اتفاق ناخوشایندی طرز واکنش درست در مقابل چنین شرایطی را به فرزندتان آموزش دهید تا بتواند به خوبی از خود در مقابل آزار و زورگویی دیگران محافظت کند.

زورگویی علیه فرزندان را جدی بگیرید

قدرت ارتباطات را آموزش دهید

اغلب زورگویی ها برای آن گروه از بچه هایی اتفاق می افتد که در گروه های مختلف به تنهایی بازی می کنند و ارتباطی با دیگران برقرار نمی کنند. به فرزندتان بیاموزید ارتباطات سالم و دوستانه ای با دیگر بچه ها داشته باشد تا ارتباطات دوستانه و پایدار مانع بروز چنین خصومت هایی بین او و دیگر بچه ها شود.

او را به حرف زدن وادار کنید

هر روز در مورد اتفاق هایی که در مدرسه برای فرزندتان افتاده از او پرس و جو کنید. با این کار او راحت تر می تواند اتفاق هایی را که در طول روز برایش افتاده برایتان شرح دهد.

خیال فرزندتان را راحت کنید

به فرزندتان بگویید که شما در هر شرایطی از او محافظت می کنید و می تواند همیشه روی کمک و حمایت شما حساب کند. تکرار این جملات به فرزندتان احساس امنیت می دهد و مطمئن باشید او را قوی تر خواهدکرد.

با مسوولان مدرسه در ارتباط باشید

همیشه با معلم و دیگر مربیان مدرسه ارتباط دوستانه ای داشته باشید و از آنها بخواهید محیط امنی را برای فرزند شما و دیگر بچه ها به وجود بیاورند. اگر با تحقیق متوجه شدید زورگویی داخل مدرسه انجام گرفته این موضوع را حتما با معلم فرزندتان در میان بگذارید. در این شرایط معلم فرزندتان بهترین کسی است که با توجه به شناختی که از دانش آموزان داخل کلاس دارد بهترین تکنیک را در مورد دانش آموز خاطی به کار می برد و هم چنین پیشنهاد خوبی هم باری شما در ارتباط با فرزندتان خواهدداشت.

حواستان را جمع کنید

گاهی فرزندتان زورگویی و آزار دیگر بچه ها را از شما مخفی می کند اما نشانه هایی وجود دارد که می توانید به این موضوع پی ببرید. مانند: زخم ها یا آسیب های جسمی که فرزندتان توضیح روشنی در مورد آن ندارد، پاره شدن لباس، اختلال در خوردن غذا، کم خوابی، افت تحصیلی، بی علاقه شدن نسبت به مدرسه یا حتی تظاهر به بیماری برای غیبت در مدرسه از جمله نشانه هایی است که می توان به وجود مشکلی در فرزندتان پی برد. این نشانه ها را جدی بگیرید و سعی کنید با فرزندتان ارتباطی دوستانه داشته باشید تا او تمامی مشکلات خود را بدون قضاوت و سرزنشتان با شما در میان بگذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج