۲۴۶۸۵۷
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

سایپا: پراید در عراق ۳۰ میلیون تومان است

دیر برنامه ریزی استراتژیک گروه صنعت خودروسازی سایپا با اعلام اینکه در شرکت های خودروسازی خارجی شاخص ایراد خودرو در چهار ماه اول تحویل به طور میانگین حدود دو ایراد و در ایران ۴ ایراد است، گفت: قیمت پراید در عراق از ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان است.

خبرگزاری تسنیم: حسن قره ای مدیر برنامه ریزی استراتژیک گروه صنعت خودروسازی سایپا با بیان اینکه برنامه راهبردی توسعه صنعت خودرو با نظارت وزارت صنعت و از طریق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران پیگیری می شود گفت: این صنعت قرار است تا سال ۱۴۰۰ به توان رقابت پذیری جهانی برسد.

وی در گفتگوی تلویزیونی گفت: اینکه کیفیت خودروهای داخلی با همتاهای خارجی فاصله دارد غیرقابل انکار است و تلاش می کنیم تا سال ۹۷ به عدد منطقی برسد و در سال ۱۴۰۰ رقابت پذیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه رضایتمندی از محصولات خودرو شامل کیفیت خودرو و خدمات فروش و پس از فروش است گفت: شاخص رضایت به طور میانگین در این سه بخش ۶۵ درصد است که با بهترین شاخص دنیا یعنی ۷۵ درصد فاصله دارد و البته کاهش این فاصله ۱۰ درصدی به راحتی امکان پذیر نیست.

قره ای افزود: صنعت خودروسازی در داخل کشور با ۱۲۰۰ شرکت قطعه سازی ارتباط دارد که ۱۱۵۰ شرکت در بخش خصوصی است و در زنجیره تأمین هم باید گاهی تا ۳۰۰۰ قطعه تأمین شود که صنعت خودرو را به صنعتی پیچیده تبدیل می کند.

وی گفت: کیفیت قطعات تولید داخل و واردات در فرایند خاصی کنترل می شود اما کنترل ایمنی قطعات به صورت کامل و ۱۰۰ درصد است و هیچ گونه اغماضی نداریم.

مدیر برنامه ریزی استراتژیک گروه صنعت خودروسازی سایپا اظهار داشت: قطعه سازان هم متناسب با کیفیت کار خود به گروه های مناسب و پایین تر دسته بندی شده اند که در گروه های مناسب فرایندهای خودنظارتی بیشتر است.

قره ای با بیان اینکه در شرکت های خودروسازی خارجی شاخص ایراد خودرو در چهار ماه اول تحویل به طور میانگین حدود دو ایراد است گفت: این شاخص در ایران به چهار ایراد می رسد.

وی درباره هزینه تمام شده تولید هم گفت: حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد هزینه تمام شده تولید خودرو را قطعات و ۱۴ تا ۱۵ درصد را مونتاژ خودرو تشکیل می دهد و امروزه اصلی ترین چالش خودروسازان هزینه تأمین مالی است که افزایش نرخ ارز و تحریم ها این مشکل را بیشتر هم کرده است.

قره ای افزود: حدود ۹ درصد مالیات ارزش افزوده و سه درصد عوارض و همچنین هزینه بیمه و شماره گذاری در مجموع حدود ۱۴ درصد هزینه تمام شده تولید خودرو را تشکیل می دهد که برای نمونه در پراید به ۳ میلیون و سه هزار تومان می رسد.

وی درباره خدمات پس از فروش هم گفت: گروه سایپا حدود ۶۶۰ نمایندگی در بخش خصوصی و سه نمایندگی هم در خود گروه دارد و بررسی ها نشان می دهد که رضایتمندی از خدمات پس از فروش در استان های شمالی تا حدودی بهتر از استان های جنوبی است که البته برای کاهش این فاصله تلاش می کنیم.

قره ای ابراز امیدواری کرد با رفع تحریم ها و جذب فناوری های جدید و همچنین توسعه دانش و بهبود کیفیت قطعات داخلی صنعت خودروسازی بتواند به جایگاه شایسته خود برسد که در این زمینه هم برنامه ریزی خوبی صورت می گیرد.

مدیر برنامه ریزی استراتژیک گروه صنعت خودروسازی سایپا گفت: امیدواریم مردم همراهی با صنعت خودرو را ادامه دهند و صنعت خودروسازی هم سعی می کند به این همراهی مردم پاسخ دهد.

حسن قره ای افزود: صورت های مالی شرکت های خودروسازی موجود است و خودروسازها در زیان هستند زیرا جمع هزینه ها از قیمت های فروش بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه شورای رقابت قیمت گذاری را انجام می دهد،گفت: اما این شورا برخی هزینه ها ازجمله هزینه های مالی را قبول نمی کند در نتیجه خودروها را بر اساس فاکتورهای خاص خود و زیر قیمت تمام شده، قیمت گذاری می کند.

قره ای افزود: خودروساز ها برای جبران این موضوع تلاش می کنند هزینه ها را کاهش دهند و ظرفیت تولید را بالا ببرند.

وی گفت: متوسط قیمت پراید در خارج ازجمله عراق از ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان است.

قره ای، متعادل شدن بهره های بانکی را مهمترین چالش برای کاهش قیمت خودرو دانست و افزود: اگر بهره های بانکی کاهش یابد قیمت ها متعادل تر می شود و قدرت خرید مردم افزایش می یابد.

مدیر برنامه ریزی استراتژیک گروه صنعت خودروسازی سایپا گفت: مهمترین کار صنعت خودرو، نگهداشت اشتغال است و خودروسازها اشتغال را مدیریت کرده اند.

وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی موتور محرک حدود ۶۰ صنعت است، افزود: اگر ارتباطات بین المللی خوب شود و دانش و فناوری به ایران بیاید نه تنها صنعت خودروسازی بلکه بقیه صنایع هم رشد می کند.

قره ای گفت: پیرو معذرت خواهی مدیرعامل سایپا از مردم تصمیم گرفتیم اقدامات عملی کنیم و طرح های فروش ویژه را برنامه ریزی کردیم.

وی با بیان اینکه یکی از این طرح ها پرداخت هزینه سفر یعنی زمان استفاده نکردن از ماشین است ، افزود: بر اساس این طرح، شرکت سایپا زمانی را که مردم انتظار می کشند تا اتومبیل را تحویل بگیرند به عنوان هزینه سفر محاسبه و پرداخت می کند.

مدیر برنامه ریزی استراتژیک گروه صنعت خودروسازی سایپا با بیان اینکه با این طرح به مردم احترام گذاشتیم،گفت: اگر به مردم احترام بگذاریم آنها نیز به خودروسازها احترام می گذارند.

قره ای با اشاره به برخی از ریسک های طرح فوق افزود: اگر مردم تصمیم بگیرند پول خود را پس بگیرند ذخیره احتیاطی پول برای آن در نظر گرفتیم تا بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

وی با بیان اینکه هدف از این طرح ارتقای تصویر مثبت شرکت در نزد مردم است گفت: اجرای این طرح آغاز و به نمایندگی ها هم اطلاع رسانی شده است و از امروز تبلیغات آن در رسانه های مختلف آغاز می شود.

قره ای در پاسخ به این پرسش که در تولید محصولات جدید چه میزان به سلیقه مردم توجه می شود؟ افزود: محصولات جدید ما دو گروه می شوند و با توجه به بهبود روابط خارجی، اکنون با شرکت های درجه یک دنیا دوباره کار را آغاز کردیم.

وی اضافه کرد: طرحی را آغاز کردیم که بر مبنای آن در سال ۹۶ محصول جدید و مدرن را تحویل دهیم.

مدیر برنامه ریزی استراتژیک گروه صنعت خودروسازی سایپا گفت: در ادامه معذرت خواهی ما طرح جدید فروش و محصول جدید رونمایی می شود.

وی افزود: سه شنبه محصول جدید تندر ۹۰ با نام تندر هاچ بک یا به اصطلاح دم بریده را با قیمت های بسیار نزدیک به قیمت های جهانی افتتاح می کنیم و قیمت آن زیر ۴۵ میلیون تومان خواهد بود.

قره ای تاکید کرد: وقتی امکان همکاری با شرکت های بزرگ دنیا را داشته باشیم قیمت های ما نزدیک به قیمت های جهانی می شود.

وی گفت: خودروسازی ایران مستقیم و غیرمستقیم ۹۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است که با بعد ۳.۶ نفر، نزدیک سه و نیم میلیون نفر از آن ارتزاق می کنند.

قره ای با اشاره به اینکه بر اساس آمار پلیس و وزارت صنعت خودروی پراید از نظر تصادف، چهارم است، افزود: اگر بیش از ۵.۵ میلیون خودرو پراید داشته باشیم و آن را تقسیم بر تعداد تصادفات کنیم رقم ۲.۴ به دست می آید.

وی اضافه کرد: در عامل های فوت بیشترین دلیل، ضربه سر بود که دلیل اصلی آن نبستن کمربند ایمنی بود.

مدیر برنامه ریزی استراتژیک گروه صنعت خودروسازی سایپا گفت: عامل های انسانی، سبقت، سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی هم بیش از ۵۰ درصد علت تصادفات است.

قره ای تاکید کرد: مردم با رعایت مقررات کمک عمده ای به کاهش تصادفات می کنند.

وی گفت: در برنامه یک ساله، محصولات جدید داریم از جمله این محصولات در خودروهای سنگین است و یکی دو قرارداد از شرکت سیتروئن و همچنین از رنو خواهیم داشت.

قره ای افزود: در بلند مدت یعنی در بازه زمانی ۳ تا ۴ ساله انتظار داریم طراحی های داخلی توان رقابت با طراحی های شرکت های خارجی را داشته باشد .

مدیر برنامه ریزی استراتژیک گروه صنعت خودروسازی سایپا گفت: مرکز جدید ارتباط با مشتری سایپا هم راه اندازی می شود که مردم شکایات و اعلام نظرات و یا پیگیری را از طریق این مرکز تماس انجام می دهند.

وی افزود: قرارداد تندر ۹۰ یکی از بهترین قراردادهاست که انتقال تکنولوژی در آن دیده شد و در قراردادهای آتی هم انتقال تکنولوژی در آن دیده خواهد شد.

وی تاکید کرد: امیدوارم محصولاتی تولید کنیم که بتوانیم به خارج از کشور هم آن را صادر کنیم و این یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو گفتی ما هم باور کردیم

    • بدون نام

      تیبا تو عراق 900 دلاره.اصلا 30 تومنم باشه .این ماشین 4 تومن میارزه .والسلام.حالا خودتو بکوب به درو دیوار

    • sara

      باشه باشه تو راست میگی ولی مردم همچنان نمیخرن

    • بدون نام

      نمی خریـــــــــــــــــــــــم

    • mehdi

      آقا نمگی عراق 30میلیون میخرن بفرس همونجا ما راضی نیسیم شما ضرر کنی

    • محمد کرمانی

      والا من هر دفعه ک رفتم عراق پیگیر قیمت ماشینها شدم و کیفیتشون حتی یک نفر هم پیدا نکردم نگه خراب همه ناله میزدن مثه همینجا
      اما قیمتایی ک میدادن هیچ کدوم ب 30 میلیون نمیرسید حالا این اقا میگه 30 میلیون من نمی دونم
      و با یکم بیشتر از این قیمت میشد اونجا هیوندای خرید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینو نگه چیکار کنه اینا فک میکنن مردم مثل خودشونن.احمقا

    • حیدری

      خوب جناب چرا معطلی همشونه بفرستین عراق یه مقدار بدبن داعش برای بمب گذاری انتحاری به هر حال داعش پول داره و پول خوب میده برای این فرغونهای موتور دار شما!!

      پاسخ ها

      • erfan

        میخواستم مثبت بدم اشتباه منفی دادم.
        ب چه زبونی بگیم: ن م ی خ ر ی م

    • لیلا

      خسته نشدید نمی خریم

    • saeid

      خدایی ما راضی به ضرر نیستیم اونجوری سرمایه بیشتری هم وارد کشور میشه...

    • بدون نام

      یکی به این آقا فرق تومان رو با ریال یاد بده !

    • اشکان

      در اربیل عراق تویوتا کمری16میلیون تومان است حتما پراید اونجا 30 میلیون ریال است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج