۲۴۷۰۱
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

چگونه بی دردسر وام ازدواج بگیریم؟

معمولا آقاپسرها و دختر خانم هایی که در حال آماده شدن برای آغاز زندگی مشترک هستند دل مشغولی های زیادی دارند. یکی از مهم ترین آنها دریافت تسهیلات و کمک هزینه های مالی است

چگونه بی دردسر وام ازدواج بگیریم؟

هفت صبح: یکی از شرایط مهم برای دریافت کمک هزینه ازدواج از تامین اجتماعی این است که عقد ازدواج حتما باید دائمی و در دفاتر رسمی ازدواج به ثبت رسیده باشد و در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمه شده با کارفرما قطع نشده باشد.

معمولا آقاپسرها و دختر خانم هایی که در حال آماده شدن برای آغاز زندگی مشترک هستند دل مشغولی های زیادی دارند. یکی از مهم ترین آنها دریافت تسهیلات و کمک هزینه های مالی است که یا برای هزینه های عروسی یا برای تهیه جهیزیه و هزار جور گرفتاری دیگر از آن استفاده کنند.

به همین دلیل تا خبری بیاید که فلان موسسه و یا بانک طرح هایی برای کمک هزینه ازدواج دارند شاخک های کسانی که در شرف ازدواج هستند فعال می شود و سعی می کنند از آن استفاده کنند.

اگر شما هم هنوز ازدواج نکرده اید و از بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنید خوب است بدانید که در صورت دارابودن برخی شرایط می توانید از کمک هزینه بلاعوض صندوق تامین اجتماعی استفاده کنید هرچند که رقم این کمک هزینه پایین است اما از آنجایی که قرار نیست آن را به صندوق باز پس د هید سعی کنید آن را از دست ندهید.

شرابط دریافت کمک هزینه ازدواج

صندوق تامین اجتماعی آخرین تغییرات در مراحل و مدارک لازم برای دریافت کمک هزینه ازدواج بیمه شدگان این صندوق را اعلام کرده است. براساس این گزارش صندوق تامین اجتماعی به بیمه شدگان زن یا مرد که برای اولین بار ازدواج می کنند و ظرف پنج سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت 720 روز سابقه کار و پرداخت حق بیمه داشته باشند، کمک ازدواج پرداخت می کند.

یک شرط مهم در همین اول کار این است که در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمه شده با کارفرما قطع نشده باشد. یعنی اگر کسی سابقه بیمه تامین اجتماعی بیشتر از پنج سال هم داشته باشد اما زمانی که می خواهد ازدواج کند بیکار شده باشد یا کارش را عوض کرده باشد و یا به دلایل دیگر پرداخت قسط های بیمه او از طرف کارفرما قطع شده باشد نمی تواند از این کمک هزینه استفاده کند.

یک ایراد مهم به این شرط هم این است که اگر کسی حتی پنج سال هم سابقه داشته باشد اما پرداخت قسط های بیمه او به دلیل تغییر شغل در یک مدت کوتاه چند ماهه هم قطع شده و دوباره شروع شده باشد نمی تواند از این طرح استفاده کند که شاید مسوولان طرح باید فکری به حال آن کنند. شرط دیگر برای استفاده از این کمک هزینه این است که عقد ازدواج حتما باید دائمی باشد و در دفاتر رسمی ازدواج به ثبت رسیده باشد.

مبلغ کمک هزینه ازدواج

مبلغ کمک هزینه ای که در این طرح به هر فرد تعلق می گیرد برابر با یک ماه متوسط حقوق یک فرد بیمه شده است و نکته مثبت و هم اینکه درصورتی که زن و شوهر هر دو دارای این شرایط باشند، کمک هزینه ازدواج به هر دو نفر پرداخت می شود.

مدارک لازم

مدارک لازم برای استفاده از این کمک هزینه هم شامل اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی و کارت پایان خدمت (برای آقایان) و یک معرفی نامه از سازمان یا شرکتی که از آنجا بیمه شده است. در کنار این مدارک تصویر و اصل سند ازدواج از مدارک لازم برای دریافت کمک هزینه ازدواج صندوق تامین اجتماعی است.

مقررات بستری بیمه شدگان تامین اجتماعی

اما تامین اجتماعی در کنار اعلام شرایط استفاده از کمک هزینه ازدواج شرایط این سازمان برای استفاده از خدمات بستری شدن را هم اعلام کرد. براین اساس که در تمامی گواهی های استراحت پزشکی بیمه شدگان صندوق تامین اجتماعی باید نوع بیماری و مدت بستری در بیمارستان یا استراحت در منزل به تفکیک و صراحت مشخص شده باشد.

در غیر این صورت شامل خدمات استفاده از مدت بستری نخواهد شد. قبلا اگر نوع بیماری هم قید نمی شد این گواهی مورد پذیرش بود. بنابراین اگر به پزشک مراجعه کردید و خواستید گواهی بستری برای سازمان تامین اجتماعی بگیرید حتما حواس تان باشد که نوع بیماری در آن قید شود. اکثر پزشکان براساس عادت قبلی از درج نوع بیماری در این گواهی خودداری می کنند که لازم است این موضوع را به آنها یادآوری کنید.

نکته دیگر اینکه گواهی های استراحت پزشکی که در هر نوبت هفت روز یا کمتر باشد (و جمع آنها در طول سال از 15 روز بیشتر نشود) براساس گواهی پزشک معالج قابل قبول است و لازم نیست که برای تایید آن به پزشک سازمان هم مراجعه شود اما براساس اصلاحیه جدید و درصورتی که گواهی استراحت پزشکی در یک نوبت بیشتر از هفت روز باشد، اعتبار آن باید حتما به تایید پزشک معتمد برسد. ضمن اینکه در صورتی که جمع گواهی های استراحت پزشکی در طول سال از 15 روز تا 60 روز باشد هم باید به تایید پزشک معتمد صندوق تامین اجتماعی برسد.

اما موضوع استراحت های بیش از 60 روز هم پس از بلاتکلیفی زیاد بالاخره تعیین تکلیف شده و اگر لزوم آن به تایید شورای پزشکی سازمان تامین اجتماعی برسد قابل قبول خواهد بود. این شورا هر هفته در ادارات سازمان تشکیل می شود و گواهی های متقاضیان را مورد بررسی قرار می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاران

      آغاز زندگی مشترک با قرض و وام ، معلومه عاقبتش چیه !!!!!!

    • davood

      بی خیال حال حوصله داری اول وام ازدواج ، بعد وام یخچال و فرش ، بعد وام ماشین آخرش وام طلاق نکن آقا تازه اگه خونه میخوای با ماهی یک میلیون تومان میتونی صاحب خانه شوی .......
      حالا تصمیم بگیر وام ازدواج میخوای یانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج