جاباما
۲۴۷۲۲۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

برترین کسب و کارهای ایران و جهان

۶۰ میلیون سایت، WordPress استفاده می‌کنند!

ورد پرس، یک نرم افزار متن باز هست که هر کس می‌تواند در استفاده و توسعه آن، مشارکت کند، بدون آن که پولی پرداخت کند. بیش از ۶۰ میلیون پرتال در اینترنت، از این سرویس استفاده می‌کنند و کارآفرینی دیجیتالی دارند.

60 میلیون سایت، WordPress استفاده می‌کنند!
برترین ها: امروز نیز همچون روال قبل، باشگاه کارآفرینی دیجیتالی پرتال برترین‌ها به معرفی یکی دیگر از برترین سرویس‌های فعال در کسب و کار اینترنتی می‌پردازد. سایت ورد پرس، یک نرم افزار متن باز هست که به طور رایگان، در اختیار کاربران وب و علاقمندان به راه اندازی پرتال می‌باشد تا کسب و کار اینترنتی خود را مدیریت کنند. با ما همراه باشید.

60 میلیون سایت، WordPress استفاده می‌کنند!
(ورد پرس، بستر فرصت آفرینی در کارآفرینی دیجیتالی هست)

1 میلیارد و 200 میلیون صفحه در اینترنت، درباره کسب و کار و شیوه عملیاتی و استفاده از ورد پرس، محتوا در دسترس هست که نشان دهنده اهمیت و ارزش یکی از برترین کسب و کارهای اینترنت به شمار می‌رود و در واقع، فرصت کسب و کار مولد را برای میلیون‌ها کاربر اینترنت فراهم می‌کند. حتی برای کسانی که از طراحی وب و مدیریت پرتال، اطلاعات کافی ندارند و قصد دارند کسب و کاری را طراحی و راهبری کنند، نرم افزارهایی وجود دارد که این قابلیت را در دسترس قرار می‌دهد. یکی از مطرح‌ترین و معروف‌ترین نرم افزارهای رایگان موجود در فضای وب، نرم افزار ورد پرس هست که توسط بنیاد ورد پرس در جولای 2003 میلادی راه اندازی گردید. پرتال بنیاد ورد پرس، در فهرست 50 پرتال پر بیننده اینترنت قرار دارد.

60 میلیون سایت، WordPress استفاده می‌کنند!
(نمونه از صفحات مؤسسات آموزشی که توسط ورد پرس راه اندازی شده است)

ظرف 12 سال اخیر، بیش از 60 میلیون پرتال اینترنتی و صدها میلیون نفر، از خدمات این نرم افزار به طور رایگان استفاده کرده و وبلاگ و پرتال‌های مختلفی را تأسیس و مدیریت کردند. بر اساس اطلاعاتی که منتشر شده است، 23 درصد از 10 میلیون پرتال برتر اینترنت، از خدمات ورد پرس استفاده می‌کنند. اما انتظار نداشته باشید که مثلاً 500 سایت اول اینترنت، از نرم افزار ورد پرس استفاده کرده باشند. چرا که این نرم افزار خدمات پشتیبانی گسترده ندارد و شما برای طراحی پوسته پرتال خود، نمی‌توانید از وردپرس به طور گسترده استفاده کنید. بنابراین سایت‌های بزرگ ترجیح می‌دهند که نسخه‌های خاص برای سایت خود طراحی کنند تا نسبت به مدیریت و پشتیبانی فنی آن نیز راحت تر اقدام کنند تا از امنیت و کارایی بیش تری برخوردار باشد.

دو هدف اصلی سازندگان وردپرس راحتی کاربر در کار با این سیستم و رعایت استانداردهای جهانی هست. به همین منظور شاید شما امکاناتی را که در یک CMS مشاهده می‌کنید بطور تمام و کمال در وردپرس نمی‌بینید. به همین منظور سازندگان وردپرس با کد نویسی دقیق و کامل و در اختیار قرار دادن امکانات و API های فراوان برای توسعه دهندگان این امکان رو ایجاد کرد که دیگران بتوانند براحتی اقدام به ساخت و توسعه افزونه برای وردپرس بکنند.

60 میلیون سایت، WordPress استفاده می‌کنند!
(ورد پرس بر روی موبایل، تبلت و نوت بوک، قابلیت راهبری آسان دارد)

وردپرس در ادامه راه پروژه موفق b2 می‌باشد که در سال ۲۰۰۳ شکل گرفت. نام وردپرس توسط Christine Selleck دوست مت مولوگ (توسعه دهنده اصلی وردپرس) پیشنهاد و از آن روز تا الان وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروف‌ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ بر روی‌هاست شده است. وردپرس هم اکنون از جهتی نمادی از وب ۲ و از جهتی دیگر نمادی از اپن سورس محسوب می‌شود.

60 میلیون سایت، WordPress استفاده می‌کنند!
(ارائه دهندگان رایگان طراحی خدمات پوسته برای ورد پرس مانند www.themehorse.com)

اگر قصد دارید تا یکی از کاربران ورد پرس بشوید، به بخش فارسی پرتال در نشانی https://fa.wordpress.org مراجعه کنید. اطلاعات صفر تا صد استفاده از این خدمات متن باز را می‌توانید از بخش رسمی فارسی پرتال مشاهده کنید. هم چنین، پرتال ورد پارسی نیز http://wp-persian.com خدمات خوبی را به علاقمندان دنیای ورد پرس، ارائه می‌کند که مشاهده آن، خالی از لطف نیست.

60 میلیون سایت، WordPress استفاده می‌کنند!
(بخش فارسی ورد پرس)

اما اگر شما قصد دارید وبلاگ یا پرتالی را راه اندازی کرده و از ورد پرس استفاده کنید، نگران نباشید و چنین تجربه را لمس کنید. به هر حال، تا کنون شصت میلیون پرتال از این مجموعه خدمات استفاده کرده و روز به روز، بر تعداد پرتال‌هایی که از نرم افزارهای متن باز به خصوص ورد پرس استفاده می‌کنند، در حال افزایش هست. یکی از دلایل نیز این هست که امروزه، خدمات طراحی وب و دریافت مشاوره فنی، هزینه بالایی دارد و برای استارت آپ ها، کاهش هزینه برای کوتاه مدت، یک اصل مهم تلقی می‌شود.

به هر حال می‌توان گفت که ورد پرس، یک بستر فرصت آفرین هست و کارایی خوبی دارد. این بستر سبب شده تا خیلی از پرتال‌های وب، محصولات و خدماتی را در قالب ورد پرس در اختیار مخاطبانشان قرار دهند. مثلاً، خدمات پشتیبانی میزبانی پرتال را توسط https://ithemes.com/purchase/backupbuddy می‌توان مشاهده کرد که به کاربران ورد پرس، خدمات تکمیلی پشتیبانی اطلاعات ارائه می‌کند.

60 میلیون سایت، WordPress استفاده می‌کنند!
(بک آپ بادی، سرویس خدمات پشتیبان گرفتن برای صفحات وب کاربران ورد پرس هست)

یکی از این پرتال‌ها که درامد میلیون دلاری دارد، سایت elegantthemes.com هست که کارش، فروش پوسته (استایل طراحی سایت) به مخاطبان هست.

60 میلیون سایت، WordPress استفاده می‌کنند!
(الگانت، نمونه یک پرتال درامد زا از خدمات ورد پرس هست)

بیش از 279 هزار نفر، تا کنون خریدار ده‌ها پوسته متنوعی هستند که این سایت به مشتریانش بر اساس درخواست آن‌ها عرضه می‌کند. 87 پوسته در قالب ورد پرس، این پرتال آماده فروش دارد. پوسته تنها راه برای ایجاد یک کسب و کار موفق در وردپرس نیست. نویسندگان افزونه‌های بزرگ نیز کسب و کار موفق دارند. پرتال‌هایی چون:

Gravity Forms, BackupBuddy, Sucuri, SlideDeck و غیره مثالی از کارآفرینان دیجیتالی هستند که با کمک ورود پرس درامد دارند. مدیریت وردپرس از قسمت Hosting وب بیش از ۱٫۲ میلیون دلار بودجه. جمع آوری کرده است که از آن‌ها به عنوان یک کسب و کار موفق در وردپرس می‌توان نام برد.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای سایت‌ها و وبلاگ‌ها تلقی می‌شود و برای محتوای آموزشی، تجاری، علمی و... همچنین قابلیت ایجاد سایت‌های اجتماعی با افزونه‌های قدرتمند همچون buddypress. ایجاد انجمن با افزونه bbpress، و... را داراست که با زبان برنامه نویسی پی اچ پی PHP نوشته شده و توسط مای‌اس‌کیوال MySQL پشتیبانی می‌شود. همچنین نسخه ای برای پست‌گرس‌کیوال نیز موجود می‌باشد این سیستم کاملاً رایگان و متن باز است. نام وردپرس را کریستیان اِسلِک، دوست مت مولنوگ Matt Mullenweg (توسعه‌دهندهٔ اصلی وردپرس) پیش نهاد و از آن روز وردپرس با سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروف‌ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت بر روی‌هاست شده است.

مت چارلز مولنوگ (Matt Mullenweg) یک کارآفرین ساکن در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا زندگی می‌کند. او سازندهٔ نرم‌افزار وب‌نویسی متن‌باز وردپرس و بنیانگذار شرکت اتوماتیک است. پس از ترک سی‌نت، بیشتر زمان خود را به گسترش نرم‌افزارهای متن‌باز اختصاص داد و در کنفرانس‌های بسیاری شرکت کرده است که بیشتر در طی کمپ‌های جهانی وردپرس انجام گرفته.

60 میلیون سایت، WordPress استفاده می‌کنند!
(ایندکس پرتال اتوماتیک از خدمات پشتیبان ورد پرس)

او شرکت اتوماتیک Automattic را در اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی پایه‌گذاری کرد که شرکت پشتیبان وردپرس و اکیسمت Akismet بود. اکسیمت، یک نرم افزار فیلتر کردن هرز نامه هست که در ورد پرس نیز استفاده می‌شود. سایت اتوماتیک در نشانی https://automattic.com قرار دارد.

60 میلیون سایت، WordPress استفاده می‌کنند!
(اکیسمت، یکی از سرویس‌های پشتیبان ورد پرس هست)

تا 2013 میلادی، بیش از 100 میلیارد هرز نامه توسط اکیسمت فیلتر شده و نقش زیادی در توسعه خدمات فنی ورد پرس داشته است. پرتال اکیسمت در نشانی http://akismet.com قرار دارد. بنیاد ورد پرس، خدمات مختلف و تکمیلی در اختیار مخاطبان قرار داده است که از آن جمله می‌توان به https://vaultpress.com اشاره داشت. در این سرویس، اگر پرتالی تحت ورد پرس راه اندازی کردید، می‌توانید خدمات فنی و توسعه امنیتیان را از طریق ولت پرس، در اختیار داشته باشید. یعنی خدمات جانبی که ورد پرس ارائه می‌کند، فرصتی هست برای درامد زایی از کاربرانی که از سرویس رایگان استفاده می‌کنند.

60 میلیون سایت، WordPress استفاده می‌کنند!
(ولت پرس، پرتال توسعه خدمات فنی و امنیتی برای کاربران ورد پرس هست)

بنیاد ورد پرس که نرم افزار متن باز و رایگان ورد پرس را ارائه کرده، خدمات دیگر غیر رایگان نیز ارائه می‌کند که در بستر کارآفرینی دیجیتالیان، نقش دارد. پرتال https://polldaddy.com یکی از آن ها می‌باشد. تولید ظرفیت‌های تحقیق و نظر سنجی بر روی خدمات رایگان ورد پرس، از جمله خدماتی هست که پل ددی در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد و اتفاقاً مخاطبان زیادی هم دارد. یعنی اگر می‌خواهید بدانید که ورد پرس چه گونه پول در می‌آورد، همین پرتال‌ها و خدمات هست.

60 میلیون سایت، WordPress استفاده می‌کنند!
(پرتال پل ددی، یکی از خدمات تکمیلی غیر رایگان، برای کاربران رایگان ورد پرس هست)

برخی از خدماتی که به صورت تکمیلی ورد پرس ارائه می‌کند به بیش از 20 زبان دراختیار مخاطبانش قرار می‌گیرد. وقتی شما خدماتی با این حجم اطلاعات و سهولت در دسترسی برای کاربران با زبان‌های گوناگون راه اندازی می‌کنید، ناخواسته، طیف وسیعی از مخاطبان را به سمت خود جذب می‌کنید. یکی از اشتباهات رایج در طراحی و مدیریت وب، این هست که شما فقط برای یک زبان، خدمات خود را ارائه کنید و از این مساله غافل باشید که همین خدمات و اطلاعات، می‌تواند برای کاربران زبان‌های دیگر مانند عربی یا نروژی یا حتی اسپانیایی که صدها میلیون نفر را شامل می‌شود نیز مفید باشد و این قضیه page view پرتال شما را افزایش می‌دهد و در نهایت، رتبه سایت شما را بالا می‌برد. به همین سادگی!

قرار نیست کل یک سایت به زبان‌های مختلف باشد. حتی بخش‌های مهم که به 2 یا چند زبان در ماه راه اندازی و مدیریت شود، خیلی از مشتاقان را ربات‌های فضول گوگل و یاهو به سایت شما رهنمون می‌کند. به هر حال، دنیای وب و کارآفرینی دیجیتالی، دنیای فرصت آفرین هست.

60 میلیون سایت، WordPress استفاده می‌کنند!
(نمونه ای از میلیون‌ها پرتال که تحت قالب ورد پرس راه اندازی شده است)

وردپرس یک نرم افزار منبع باز تحت مجوز GPL است. بنابراین خود نام وردپرس متعلق به بنیاد وردپرس است که توسط Matt Mullenweg تأسیس شد هدف این بنیاد پشتیبانی از وردپرس برای پیشبرد آن است و به همین دلیل از منبع باز بودن آن حمایت می‌کند. همانند نشان‌های تجاری ثبت شده، بنیاد وردپرس نیز محفوظ استفادهٔ منحصر به فرد تنها برای وردپرس است. این بدان معناست که شما اجازه ندارید از کلمهٔ وردپرس برای بخشی از نام برند یا سایتتان استفاده کنید. این محدودیت شامل نام‌های دامین نیز می‌شود.

اغلب پرسیده می‌شود که چرا مردم و شرکت‌هایی که در پشت وردپرس فعالیت دارند آن را به فروش نمی‌رسانند؟ اگر وردپرس متعلق به یک فرد یا شرکت بود مسلماً از فروش این نرم افزار سود بسیار زیادی می‌برد. وردپرس یک پروژه جامعه منبع باز است که در آن ده‌ها هزار نفر از مردم با استعداد، در به اینجا رساندن آن سهم دارند. یک تیم اصلی از توسعه دهندگان در پشت آن هستندکه منجر به توسعه پروژه می‌شوند، اما هر کسی می‌تواند کمک کوچکی، مانند گزارش اشکالات و پیشنهادات ویژه و غیره داشته باشد تا رهبران پروژه از این گزارشات و پیشنهادات برای استفاده در نسخه بعدی استفاده کنند.

اگر شما با این چالش‌ها درگیر شوید به راحتی می‌توانید به یکی از افراد این جامعه تبدیل شوید. فلسفه جنبش نرم افزار منبع مانند دیگر محصولات نرم افزاری ملموس نیست. برای درک بیشتر در مورد نرم افزار منبع باز، فلسفه GNU را بخوانید. اطلاعات تکمیلی در آدرس http://www.gnu.org قرار دارد.

60 میلیون سایت، WordPress استفاده می‌کنند!
(تصویر ایندکس بنیاد نرم افزارهای متن باز (گنو))

ورد پرس، نرم افزار آزاد هست. «نرم‌افزار آزاد» به معنای "غیر تجاری» نیست. یک برنامه آزاد باید برای استفاده تجاری، توسعه تجاری، و توزیع تجاری در دسترس باشد. توسعه تجاری نرم‌افزار آزاد دیگر غیر معمول نیست، بلکه چنین نرم‌افزارهای آزاد تجاری بسیار مهم هستند. بنابراین شما ممکن است پولی پرداخت کرده تا کپی‌هایی از نرم‌افزار آزاد را بدست آورده باشید و یا ممکن است کپی‌ها را بدون پرداخت هزینه بدست آورده باشید. اما صرف‌نظر از اینکه چگونه کپی‌ها را بدست آورده باشید، شما همیشه این آزادی را دارید تا نرم‌افزار را کپی کنید و تغییر دهید و یا حتی کپی‌هایی از آن را بفروشید.

چند نکته مهم

1- ورد پرس، بنیاد ارائه دهنده خدمات رایگان طراحی وب هست. اما با خدمات تکمیلی و جانبی، درامد زایی میلیون دلاری دارد که در بالا به نمونه‌هایی از آن اشاره شد.

2- در استفاده از خدمات ورد پرس، باید از میزبان‌هایی برای میزبانی سایت خود استفاده کنید که ظرفیت‌هایی برای استفاده از نرم افزار ورد پرس را به شما بدهد.

3- دانلود و استفاده از وردپرس برای همه رایگان است. با این حال، برای استفاده از وردپرس بر روی وب، به هاستی که از وردپرس پشتیبانی بکند نیاز دارید. شما می‌توانید از سایت هایی که سرویس وبلاگ دهی بر مبنای وردپرس را دارند استفاده کنید مانند سرویس ایرانی بلاگها اما آگاه باشید که تفاوت‌هایی وجود دارد و این سرویس‌ها دسترسی به همه جای وردپرس را آزاد نمی‌گذارند.

4- تنها در آمد وردپرس از میزبانی‌هاست وثبت دامنه است با پرداخت هزینه کمی برای این دو شما می‌توانید به منبع بزرگی از افزونه‌ها و پوسته‌های وردپرس دسترسی داشته باشید چرا مردم نسبت به خرید پوسته یا افزونه اقدام می‌کنند؟ پوسته‌های رایگان وردپرس در همه جا وجود دارند. اما اغلب افراد برای داشتن طراحی منحصر به فرد برای سایت خود نسبت به خرید پوسته های تجاری اقدام می‌کنند،. دلیل دیگر برای خرید یک پوسته یا افزونه داشتن پشتیبانی برای آن‌هاست. تم رایگان و یا ارائه دهندگان پلاگین حمایت لازم را از افرادی که استفاده می‌کنند ندارند و مردم برای پشتیبانی بیشتر اقدام به خرید می‌کنند. این یعنی، اقتصاد مشارکتی آنلاین!

5- ورد پرس، به شما یاد می‌دهد که چگونه می توان از طریق یک ابزار دیجیتالی سراسر رایگان، درامد زایی جانبی داشته باشید. این مقاله، گفتاری درباره آموزش ورد پرس نبود. به شما یادآوری کرد که بزرگان کارآفرینی دیجیتالی جهان، چه گونه ثروت آفرینی می‌کنند.

همچنان با باشگاه کارآفرینی دیجیتالی پرتال برترین‌ها، همراه ما باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج