جاباما
۲۴۷۳۲۲
۳ نظر
۵۰۴۴
۳ نظر
۵۰۴۴
پ

پلمپ شدن به خاطر یک مشت آهنگ!

پلمپ۲۷۲ کافی نت و ۲۵۲ باشگاه ورزشی و تحت فشار گذاشتن تعداد زیادی از کافه ها، به سراغ چند نفر از متولیان این مراکز رفتیم و پرس و جو کردیم تاببینیم دلیل این تعطیلی ها چیست.

پلمپ شدن به خاطر یک مشت آهنگ!



هفته نامه چلچراغ - حامد توکلی: آغاز مرحله جدید اجرای طرح امنیت و آرامش در محلات پایتخت، برخورد با مزاحمان نوامیس و اخلالگران در نظم عمومی، که در مرحله اول با پاک سازی بعضی بوستان های تهران شروع شد. شروع نسبتا دلپذیر و ادامه سوال برانگیز، پلمپ272 کافی نت و 252 باشگاه ورزشی و تحت فشار گذاشتن تعداد زیادی از کافه ها، به سراغ چند نفر از متولیان این مراکز رفتیم و پرس و جو کردیم تاببینیم دلیل این تعطیلی ها چیست. و البته از این مهم تر؛ عواقبش.

پلمپ شدن به خاطر یک مشت آهنگ!

از کافه که حرف می زنیم، از چه حرف می زنیم؟

آقای «م» دارد روی پیشخوان را دستمال می کشد. ساعات پایانی شب است و کافه دارد خلوت تر می شود. چند جوال پشت میزها نشسته و دارند قهوه می نوشند. آقای «م» در جواب این سوال که آیا اخیرا بیشتر از قبل تحت فشار قرار گرفته اید، پوزخندی می زند و می گوید ما همیشه اخیرا بیشتر از قبل تحت فشار بوده ایم. دلیلش؟ نگاه می کند و می گوید «دلیلش از نظر ما یا دلیلش از نظر آن ها؟» شاید سوال اصلی این باشد. دغدغه اصلی مجریان قانون چیست؟ امنیت و آرامش در محلات پایتخت؟ این سوال را آقای «م» می پرسد و شانه بالا می اندازد.

کارش که تمام می شود، می نشینیم پشت یکی از میزها. می گوید «باید ببینیم اصلا برای چه به کافه ها پروانه کسب می دهند وقتی خودشان هم از اول می دانند این جا چه خبر خواهدبود. این تناقض انگار همیشگی است. من خودم به عنوان یک کافه دار همیشه می خواستم یک فضای صمیمی و ساده برای دور هم جمع شدن جوانان ایجاد کنم. جایی که در آن خبری از اعتیاد و بحث های سیاسی نباشد و بی دردسر بگویند و خوش باشند.»

می پرسیم که آیا کافه ها واقعا چنین جایی هستند؟ پاسخش جالب است. «بستگی دارد چطور به قضیه نگاه کنیم، تا وقتی تعریف رسمی از خوشگذرانی با تعریف به جوانان فرق داشته باشد، همین آش است و همین کاسه.»

خیلی خسته است. گویا از صبح ساعت یازده در حال سرویس دهی به مشتریان است. آیا بوده اند از دوستان کافه دارت که برخورد شدید دیده باشند؟ بله، اخیرا چند تا از کافه ها را پلمپ کرده اند به دلیل پخش موسیقی غیرمجاز و سیگار کشیدن خانم ها.

نظر آقای «م» را می پرسیم که فکر می کند نتیجه این رفتار چه خواهد بود. جواب کلیشه ای و تامل برانگیزی می دهد که سال هاست از خودمان و همدیگر می پرسیم اما هیچ کس پاسخی برایش ندارد: «من به عنوان یک کفاه دار به این فکر می کنم که این تعطیل کردن کافه ها چقدر باعث می شود محل قرار جوانان از مکان های عمومی به خانه ها منتقل شود.» راهی نداریم جز سکوت. مدت هاست این سوال را خیلی ها می پرسند. مدت هاست کسی جوابی ندارد.

پلمپ شدن به خاطر یک مشت آهنگ!

نظارت مستمر، نظارت خیلی مستمر؟

عنوان خبر خیلی ساده است. نظارت مستمر بر کافی نت ها، پلمپ ۲۷۲ کافی نت متخلف در پایتخت.

۲۷۲ عدد کمی نیست. ۲۷۲ واحد صنفی که پلیس به پشتوانه دلایل خود تعطیل کرده. پرونده ها در پلیس فتا تشکیل و بارها بازرسی انجام شده و در نهایت ۲۷۲ کفی نت را بستند.

گفته می شود هزار حلقه لوح فشرده مستهجن از این واحدها گرفته شده و جرایم دیگر را هم برشمرده اند: نداشتن پروانه کسب، بازی های اینترنتی مستهجن و مبتذل، نگه داری تصاویر نامناسب، استفاده از مجاری فیلترشکن و در اختیار قرار دادن آن در دسترس کودکان و نوجوان، امکان ورود کاربران سایت های مبتذل و مستهجن، امکان دسترسی به رمز عبور مشتریان، امکان دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی کاربران، حضور افراد نایاب و بدون صلاحیت در واحدهای صنفی متخلف جهت ایجاد مزاحمت برای مشتریان، خصوصا بانوان و نوجوانان.

برخی از این جرایم مصادیق واضح و روشنی دارند، از قبیل امکان دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی کاربران و امکان دسترسی به رمز عبور مشتریان. اما موارد دیگر کمی عجیب هستند. حتی اگر یک کامپیوتر نرم افزار فیلترشکن نداشته باشد هم هر کسی می تواند در کمتر از ده دقیقه به هر وب سایتی که می خواهد برود. دانلود کردن نرم افزارهای فیلترشکن را دیگر همه مثل آب خوردن بلدند.

با صاحب یکی از این کافی نت های پلمپ شده صحبت کریم. آقای «ر» می گوید این خیلی طبیعی است که رمز حساب خیلی مشتریان را داشته باشیم، چون بسیاری از آن ها بلد نیستند تراکنش های مالی را از طریق اینترنت انجام دهند. می گوید اگر قرار باشد فیلترشکن نداشته باشیم و به مشتریان ندهیم، بگذریم از این که تقریبا کار هشتاد درصد مراجعان انجام نمی شود و مطالباتشان در همین راستا است، باز هم خودشان خیلی راحت و بدون این که ما بفهمیم می توانند آن را نصب کنند و کارشان را انجام دهند.

می گوید باید واقع بین باشیم، مگر این که من کافی نت دار فلان وب سایت را تبلیغ کنم، وگرنه حالا دیگر هر کسی با یک جست و جوی ساده در گوگل می تواند هر چیز اخلاقی و غیراخلاقی ای پیدا کند.

می پرسیم که اگر این طور است، پس مشکل از کجا آب می خورد. به نظر آقای «ر»، انگار قانونی وجد دارد مبنی بر پلمپ کردنِ هرچه بیشتر واحدهای صنفی. می گوید اصلا تلاشی برای تصحیح امور نادرست انجام نمی گیرد و خیلی سریع پلمپ می کنند. به نظر او این بستن مغازه ها و بیکار کردن جوانان نمی تواند راهکار مناسبی باشد.

خب طبیعی است که کافی نت داران ضعیف ترین قشر خدماتی هستند. چند تا از دوستانت با این مشکل مواجه شده اند؟ خیلی ها، خیلی از رفقایم که کافی نت دارند یا مغازه شان پلمپ شده یا این که تذکرات جدی گرفته اند؛ در این فضا کار کردن خیلی سخت است.

به خاطر یک مشت آهنگ

بزرگ ترین موج توفان، تعطیلی ۲۵۲ باشگاه بدنسازی بود. صدها باشگاه دیگر هم تذکر گرفتند و از این میان ۲۵۲ تا از بین رفتند. دلایل مطرح شده را می آوریم؛ نصب دوربین مداربسته در فضای باشگاه، ایجاد مزاحمت برای همسایگان و کسبه محدوده، نداشتن جواز کسب و کارت بیمه ورزشی، عدم استفاده از مربی متخصص و دارای مدرک، عدم ارتباط با پزشک و مشاور ورزشی، فروش و توزیع دارو، مکمل و پودرهای غیرمجاز بدنسازی، استفاده از پوسترهای برهنه و نیمه برهنه، پخش موسیقی های غیرمجاز، تجمع اراذل و اوباش، ارائه خدمات خارج از سرویس کاری به مشتریان، انتشار عکس ها و تصاویری خارج از شئونات اسلامی و...

آقای «س» که از بدنسازان باسابقه و باشگاه داران قدیمی تهران است، از تعطیلی محل کارش می گوید و گلایه های بسیار دارد. می دانیم که باید حرف کسی مثل او را گوش کرد. کسی مثل او که سال هاست در رشته ورزشی اش زحمت کشیده و فعالیت داشته. جرایم را برایش می گوییم و درست مثل صاحب آن کافه سر تکان می دهد. دلیل این عکس العملش را جویا می شویم.

پلمپ شدن به خاطر یک مشت آهنگ!

«شما بگویید، در باشگاه ورزشی چه موسیقی ای بگذاریم؟ شما خودت دوست داری موقعی که زیر هالتر ۱۲۰ کیلویی جانت در می آید، موسیقی هیجان انگیز یک دی جی معروف گوش می کنی که وادارت می کند بهتر ورزش کنی؟ بعد هم این فروش داروهای غیرمجاز حق با پلیس است، اما ما هم تا یک جایی می توانیم روی کارهایی که در باشگاه می کنند نظارت داشته باشیم. هر یکی دو ساعت یک بار به حمام و دستشویی سرک می کشیم که یک وقت کسی در حال تزریق هورمون نباشد.

خیلی از ما باشگاه دارها برخوردهای شدید می کنیم با هرکس که مکان ورزشی را با مرکز دلالیل هورمون اشتباه بگیرد. بله این را هم قبول دارم که خیلی ها رعایت نمی کنند. اما مکمل های ورزشی دیگر چه جور جرمی است؟ چطور است که داروخانه ها می توانند مکمل های بی کیفیت بفروشند، آن هم از برندهای درجه سه و چهار و کسی هم نمی تواند بگوید بالای چشمتان ابروست اما وقتی به ما که می رسد، این طور حساس می شوند. مایی که تا از اصالت مکمل ها مطمئن نشویم امکان ندارد اقدام به فروش کنیم.»

ایجاد مزاحمت برای کسبه چه؟ تجمع اراذل و اوباش؟ می گوید مشکل این جاست که از نظر خیلی ها هرکس بدن عضلانی دارد و موهایش را از ته تراشیده اراذل و اوباش است، ما بدنسازها قیافه های زمخت داریم و برای همین هر وقت چند نفرمان یک جا می ایستیم، همه فکر می کنند آمار دعوا هستیم و دردسر. از پیش فرض ها می نالد و می گوید تا وقتی نگرش پلیس به ما این است که داریم کار اشتباه می کنیم، کار درستمان را هم مشکل دار می بینند.

چگونه یاد گرفتیم دست از درمان برداریم وبه کورتون عشق بورزیم

تاکید مسئولان پلیس بر این است که طرح امنیت و آرامش محلات پایتخت در راستای پاسخ گویی به مطالبات به حق شهروندان بوده است. تومورهای بدخیم را به هزار روش می توان درمان کرد. هزار راه و روشی که کنار گذاشته و به پشتوانه آنتی بیوتیک فراموش می شوند و تسکین وقتی ارزشمند است که بیمار در فرایند بهبود باشد. در فرایند بهبود هستیم؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حماقت های همیشگی
      چیز جدیدی نیست

    • آوید

      باشگاه ما هم رو پلمپ کردن. توقع دارن زیر وزنه آهنگ سنتی و آهنگران و مداحی گوش بدیم.
      هیچی حالیشون نیس اصن.

    • بدون نام

      ورزش که بهتر قلیونه.خواهشا مردم رو از ورزش زده نکنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج