جاباما
۲۴۷۴۴۶
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

توصیه‌های دیجیتالی برای اول مهری‌ها

اگر امروز نیز برای شما و اعضای خانواده، یک روز قشنگ و سراسر از خاطره هست و به جمع دانش آموزان و دانشجویانی که سر کلاس می‌روند پیوسته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم توصیه‌های دیجیتالی مخصوص اول مهری‌ها را در گفتار امروز بخوانید.

توصیه‌های دیجیتالی برای اول مهری‌ها
برترین ها: باز بوی مهر آمد و میلیون‌ها ایرانی از دانش آموز و دانشجو، بار دیگر به کلاس درس می‌روند تا سال تحصیلی ۹۴-۹۵ را آغاز کنند. چون سبک زندگی دیجیتالی ایرانیان نسل ما، با فناوری اطلاعات و ارتباطات عجین شده است، سرویس سبک زندگی برترین‌ها در گفتار امروز، به ارائه توصیه‌هایی دیجیتالی به اولی مهری‌های عزیز پرداخته است. با ما همراه باشید.

توصیه‌های دیجیتالی برای اول مهری‌ها

سال تحصیلی امسال، به نسبت سال‌های پیش، خیلی دیجیتالی تر هست. از امروز، میلیون‌ها دانش آموز و دانشجو و طلبه اینترنت باز، در سن‌ها و رده‌های علمی گوناگون، به کلاس‌های درس می‌روند و سال جدید تحصیلی را آغاز می‌کنند. اکثر آن‌ها، مجهز به نوت بوک و گوشی هوشمند و تبلت و امثالهم هستند و احتمالاً در چندین شبکه اجتماعی و نرم افزار ارتباطی و تعاملی عضو هستند. برای این نسل از دانش پژوهان کشور، باید در کنار توصیه‌های سنتی همیشگی، توصیه‌های دیجیتالی هم ارائه کرد تا کاربرد بهتری برایشان داشته باشد.

بیش از ۲۰ میلیون کاربر اینترنت و بیش از ۱۰ میلیون موبایل هوشمند، بخشی از هویت جامعه کاربران اطلاعاتی کشور را نشان می‌دهد. بخشی از این جامعه اینترنتی و دیجیتالی کشور، از امروز موظف هستند تا سر کلاس مدرسه و دانشگاه، به تحصیل پرداخته و بر اساس ساعات درسی و امتحانی، برنامه ریزی خاص داشته باشند. تغییر ساعت و کم شدن طول روز نیز، محدودیت‌های دیگری هست که در نیمه دوم سال، برای اول مهری‌ها، فضای خاصی را ترسیم می‌کند. اگر شما یا اعضای خانواده در این شرایط به سر می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم ۱۷ توصیه دیجیتالی زیر را در نظر داشته باشید و آن ها را در طول مدت سال تحصیلی برای افزایش بهره وری خود، در نظر بگیرید.

۱- اگر یکی از اعضای خانواده دانش آموز هست، سایت اینترنتی http://www.roshd.ir که پرتال ملی مدارس کشور هست را به ایشان و والدین دانش آموز بدهید تا از خدمات اطلاع رسانی، کمک آموزشی و مشاوره ای که در این پرتال و بخش دانش آموزی پرتال تبیان project.tebyan.net استفاده کنند. این دو پرتال، اطلاعات خوبی برای دانش آموزان و والدینان ها جهت طی کردن موفقیت آمیز سال تحصیلی در رده‌های مختلف آموزشی و اطلاع رسانی ارائه می‌کنند.

توصیه‌های دیجیتالی برای اول مهری‌ها
(ایندکس شبکه ملی مدارس ایران- رشد)

2- در صورتی که در طول سال تحصیلی، نیاز به ارتباط با مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش بخاطر مسائل مدرسه، کتب درسی و مسائلی از این دست نیاز شد، مستقیماً از طریق پرتال اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش با مدیران مربوط در تعامل باشید. سایت در نشانی http://www.medu.ir قرار دارد. کلیه پرتال‌های ادارات آموزش و پرورش استانی در سراسر کشور و پست الکترونیک مسئولان محلی در هر شهر، از طریق این پرتال در دسترس می‌باشد. همه مجلات و ویژه نامه‌هایی که آموزش و پرورش برای معلمان و دانش آموزان منتشر می‌کند، در نشانی http://www.roshdmag.ir در دسترس هست.

توصیه‌های دیجیتالی برای اول مهری‌ها
(ایندکس پرتال رسمی وزارت آموزش و پرورش)

3- اگر دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستید، علاوه بر پرتال دانشگاه خود، آخرین اطلاعات و خبرهای منتشر شده در پرتال مرکزی دانشگاه آزاد به نشانی www.iau.ac.ir و خبرگزاری www.ana.ir را در نظر بگیرید. بسیاری از اردوهای دانشجویی داخل و خارج از کشور در کنار فرصت‌های پژوهشی، جشنواره ای، نمایشگاهی و فرهنگی دانشگاه آزاد در طول سال تحصیلی از طریق این پرتال‌ها منتشر و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. بوک مارک کردن این دو پرتال برای دانشجویان دانشگاه آزاد، می‌تواند در طول سال تحصیلی مملو از خبرها و اطلاعیه‌های مفید باشد.

توصیه‌های دیجیتالی برای اول مهری‌ها
(تصویر ایندکس خبرگزاری آنا - خبرگزاری رسمی دانشگاه آزاد اسلامی)

4- اگر دانشجوی دانشگاه‌های غیر انتفاعی یا دانشگاه جامع علمی و کاربردی هستید، پرتال مرکزی این دانشگاه به نشانی اینترنتی http://www.uast.ac.ir در طول سال تحصیلی، آخرین اخبار و اطلاعیه‌ها درباره کلاس ها، فرصت‌های علمی و پژوهشی، اردوهای فصلی و مسابقات دانشجویی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. صدها هزار مخاطب این دانشگاه، توصیه می‌شود این پرتال را در نظر داشته باشند و از اطلاعیه‌ها و اخبار آن استفاده کنند.

توصیه‌های دیجیتالی برای اول مهری‌ها
(ایندکس پرتال دانشگاه جامع علمی کاربردی)

5- اگر دانشجوی دانشگاه‌های دولتی هستید، علاوه بر پرتال دانشگاه خود، سایت وزارت علوم را نیز بررسی کنید تا درباره اطلاعیه‌ها و مطالبی که این پرتال برای میلیون‌ها مخاطب خود در سراسر کشور ارائه می‌کند، مطلع باشید. سایت www.msrt.ir و هم چنین پرتال اداره کل بورس و دانشجویان خارج از کشور به نشانی scholarship.saorg.ir موضوعی هست که علاقمندان به سفر تحصیلی و تحقیقاتی به خارج در سال تحصیلی پیش روی، باید به آن توجه کنید.

توصیه‌های دیجیتالی برای اول مهری‌ها
(تصویر ایندکس پرتال رسمی وزارت علوم)

6- برخی از پرتال‌های اطلاع رسانی خبری و عمومی فارسی مرتبط با دانش آموزان و دانشجویان نیز برای کسانی که خیلی در طول سال تحصیلی مشغول کتاب و درس هستید و فرصت نمی‌کنند به سایت‌های مهم سر بزنند، مفید هست. پرتال‌هایی چون: خبرگزاری دانشجویان ایران isna.ir، سایت علمی دانشجو http://www.daneshju.ir و پرتال اس ان ان http://snn.ir می‌توانند منابع دیجیتالی خوب برای دریافت اطلاعات دانشجویی و دانش آموزی باشد. بعضاً این پرتال‌ها را در نظر داشته باشید. بخش تشکل‌های دانشجویی و پاتوق نشریات دانشجویی به نشانی pand.snn.ir بعضاً اطلاعات جالبی را برای علاقمندان در طول سال ارائه می‌کنند که خالی از لطف نیست.

توصیه‌های دیجیتالی برای اول مهری‌ها
(بخش صنفی و دانشجویی خبرگزاری دانشجو)

7- اگر در هر جای ایران پهناور عزیز، دانشجو هستید و قصد دارید تا در انجمن‌های علمی دانشجویی سراسر کشور عضو شوید، توصیه می‌کنیم به پرتال انجمن‌های علمی دانشجویی به نشانی اینترنتی http://ssamsrt.ir مراجعه کنید. این سایت، مملو از پرتال‌های علمی و اطلاع رسانی مطلوب برای دانشجویان هست.

توصیه‌های دیجیتالی برای اول مهری‌ها
(پرتال انجمن‌های علمی دانشجویی ایران)

8- اگر دانشجو یا دانش آموز هستید و فکر می‌کنید که استعداد برتر یا نخبه تشریف دارید، سریعاً به پرتال بنیاد نخبگان ایران مراجعه کنید و ثبت نام کنید و از خدمات این مجموعه علمی کشور استفاده کنید. افراد حتی با یک اثر علمی و یک اختراع نیز می‌توانند از خدمات این بنیاد علمی کشور استفاده کنند. به نشانی bmn.ir مراجعه کنید. این بنیاد، تسهیلات خدمت وظیفه و جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان برتر اعطا می‌کند و خدمات خاص برایان‌ها تدارک دیده است که بد نیست به آن مراجعه کنید.

توصیه‌های دیجیتالی برای اول مهری‌ها
(تصویر ایندکس پرتال بنیاد ملی نخبگان ایران)

9- در طول سال تحصیلی، احتمالاً تعامل شما با دوستان و آشنایان از طریق شبکه‌های اجتماعی و نرم افزارهای ارتباطی مانند وایبر و تلگرام افزایش خواهد یافت. دو توصیه داریم: یکی این که مراقب باشید تا استفاده از این ابزارها همچون سه ماه تابستان، وقت زیادی از شما نگیرد و مدام شما را معتاد نگاه کردن به صفحات دیجیتالی گوشی‌های هوشمند و تبلت نکند. دوم آن که، از این فرصت سال تحصیلی استفاده کنید و خود را عادت دهید تا میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی را به نصف کاهش دهید تا بهره وری شما افزایش یابد.

10- اگر در طول سال تحصیلی، توسط افرادی ناشناس، مورد سو استفاده اطلاعاتی و حریم خصوصی قرار گرفتید، سریعاً جزییات را به پلیس سایبر ایران به نشانی cyberpolice.ir اطلاع دهید. تقریباً 99 درصد پرونده‌هایی که به پلیس سایبر ایران ارجاع می‌شود، با پیگیری‌های حقوقی و تخصصی این نهاد هوشیار و ارزشمند جامعه اطلاعاتی کشور، به نتیجه می‌رسد.

توصیه‌های دیجیتالی برای اول مهری‌ها
(توصیه‌های دیجیتالی پلیس فتا به اول مهری‌ها)

11- اگر در طول سال تحصیلی، بر روی شبکه‌های اجتماعی پیام‌های مربوط به مسائل درسی و علمی و تحقیقاتی و فرصت‌های پژوهشی و اردوهای علمی و این گونه مسائل ارسال شد، پیش از هر گونه اقدامی، صحت اطلاعات دریافتی را راستی آزمایی کنید و حتی الامکان بدون آگاهی از جزییات اطلاعات، آن ها را برای دوستان دانشجو و دانش آموز خود ارسال نکنید.

12- اگر دانشجوی نویسنده و محقق هستید، پیشنهاد می‌کنیم در مسابقه جایزه سالانه کتاب سال دانشجویی شرکت کنید. اطلاعات بیش تر در نشانی http://www.isba.ir در دسترس هست. سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، متولی برگزاری این جشنواره سالانه معتبر هست.

توصیه‌های دیجیتالی برای اول مهری‌ها
(تصویر ایندکس جشنواره کتاب سال دانشجویی ایران که امروز اطلاعیه داد)

13- اگر در طول سال تحصیلی، اختراعی انجام دادید و می‌خواهید ثبت کنید و از امتیازات آن استفاده کنید، به نشانی اینترنتی کانون پتنت ایران به آدرس http://patentoffice.ir مراجعه کنید.

توصیه‌های دیجیتالی برای اول مهری‌ها
(ایندکس کانون پتنت ایران، ویژه دانش آموزان و دانشجویان مخترع)

14- اپلیکیشن های زیر برای دانش آموزان مناسب هست. سایت‌های رایگان دانلود اپلیکیشن های مفید آموزشی مانند کافه بازار را نیز فراموش نکنید.

Duolingo: این اپلیکیشن رایگان به شما کمک میکنه در طول روز یک زبان جدید رو یاد بگیرید و در اون روز به روز پیشرفت کنید. این اپلیکیشن زبان‌های Spanish, French, German, Portuguese, Italian, Irish Gaelic, Dutch, Danish, Swedish و English رو پشتیبانی میکنه.

Evernote: این اپلیکیشن معروف با سبک‌های مختلف نگارش و بکاپ گیری کار نت برداری در سر کلاس رو ساده میکنه. در هر کلاس متون رو با این اپلیکیشن تایپ کنید تا بتونید براحتی از اون بصورت زنده بکاپ بگیرید و در همه گجت هاتون هم بهش دسترسی داشته باشید.

Scanner Pro: با این اپلیکیشن براحتی میتونید از تخته وایت برد، تخته سیاه و کاغذهای مختلف عکس بگیرید. سپس این اپلیکیشن بصورت مستقیم با انجام یک سری تدوین عکس رو در فرمت پی دی اف و بصورت واضح به شما تحویل میده.


Wunderlist: فهرست کارهای مهمی که باید انجام بدید و میزان اهمیتشان رو به این اپلیکیشن بدید تا براتون برنامه کاری بریزه.

Human: برای کنترل میزان کالری مصرفی در جنبه‌های مختلف زندگی میتونید از این اپلیکیشن استفاده کنید. این اپلیکیشن خیلی کامله و شما رو نسبت به استفاده از هر اپلیکیشن دیگه بی نیاز میکنه.

۱۵- یادگیری برخی از دروس مانند زبان، چه عربی چه انگلیسی و حتی ریاضیات و مرور نکات دروس مختلف، از فیزیک و علوم گرفته تا دروس دانشگاهی، همواره از طریق اپلیکیشن های موبایلی، جذابیت تحصیل و تحقیق شما را افزایش می‌دهد. ارتباط با این اپلیکیشن های موبایلی، این فرصت را به شما می‌دهد تا همواره، ذهن شما با نکات آموزشی به طور مرتب درگیر بوده و این قضیه، ضمیر ناخودآگاه را فعال می‌کند. استفاده از اپلیکیشن های مفید آموزشی را جایگزین بازی‌های موبایلی بی فایده بکنید.

۱۶- سال تحصیلی جدید، با معرفی اپلیکیشن های موبایلی مخصوص دانش آموزان و دانشجویان در نشریات و پرتال‌ها همراه می‌شود. همواره چنین اپلیکیشن های مفید و پر مخاطب که توسط کاربران توصیه می‌شود را در نظر داشته و از آن ها استفاده کنید.

۱۷- اگر در خوابگاه های دانشجویی هستید، برای درست کردن غذا و شیرینی و تجربه‌های جالب و دوست داشتنی و خاطره انگیز، از ویدئوهای آموزشی در سایت‌های اشتراک فایل‌های ویدئویی مانند یوتیوب و آپارات استفاده کنید و زندگی واقعی را تجربه کنید. این توصیه دیجیتالی را جدی بگیرید. برای خیلی‌ها، این دوران لذت بخش، فرصت‌های شغلی خوبی را در آینده سبب شده است.

به امید سال تحصیلی خوب برای اول مهری‌های عزیز.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج