۲۴۸۰۳۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نسخه سر الکس فرگوسن برای فوتبال چین

«آلکس فرگوسن» سرمربی سابق تیم فوتبال منچستریونایتد انگلیس به چینی ها توصیه کرد که برای قوی شدن در فوتبال و حضور مقتدرانه در صحنه های بین المللی باید ۲۰ سال صبر همراه با تلاش داشته باشند.

خبرگزاری ایرنا: «آلکس فرگوسن» سرمربی سابق تیم فوتبال منچستریونایتد انگلیس به چینی ها توصیه کرد که برای قوی شدن در فوتبال و حضور مقتدرانه در صحنه های بین المللی باید ۲۰ سال صبر همراه با تلاش داشته باشند.

وی تصریح کرد که اگر قرار است چین در فوتبال جهان حرفی برای گفتن داشته باشد و به سطح قابل قبولی در این ورزش برسد، دستکم باید این مدت زمان را برای تلاش، کوشش و برنامه ریزی در نظر داشته باشند.

فرگوسن تاکید کرد: البته چین زمانی به یک کشور قدرتمند در فوتبال تبدیل می شود و به آرمان هایش در این رشته دست می یابد که یک بنیان بسیار قوی برای آن ایجاد کند.

او در گفت وگوی خود با خبرگزاری شین هوای چین به این نکته نیز تاکید کرد که داشتن یک زیربنای قوی برای فوتبال، از نکات بسیار مهمی است که تاکنون در این کشور به آن توجه نشده است.

سرمربی سابق تیم شیاطین سرخ داشتن سرمربیان خوب، بازیکنان جوان تکنیکی، داشتن سرعت همراه با مهارت های بالا، داشتن دانش کافی و قدرت بدنی مناسب را از دیگر پارامترهایی برشمرد که یک تیم فوتبال خوب در دنیای امروز باید به آن مجهز باشد.

فرگوسن همچنین تصریح کرد که چینی ها، فوتبال دوست هستند و انگیزه های بالایی دارند اما کارهای سازمانی و زیربنایی قوی در این کشور برای تبدیل شدن به یک قدرت برتر فوتبال در دنیا صورت نگرفته و استعدادهای کافی در این کشور کشف نشده اند.

فرگوسن ۷۳ ساله گفت که اگر قرار است این کارهای زیربنایی صورت گیرد و چین هم به آرزوهای دور و دراز خود برای فوتبال برسد باید دو دهه صبر و تحمل را پیشه کند.

وی چین را یک کشور جوان در رشته ورزشی فوتبال توصیف کرد که به آموخته های بیشتری نیاز دارد.

گفتنی است، فوتبال چین به دلیل کسب نتایج ضعیف در میادین بین المللی مدتهاست از سوی کارشناسان این کشور در معرض انتقادهای شدید قرار دارد و این موضوع حتی باعث شده «شی جین پینگ» رییس جمهور این کشور نیز در خصوص این رشته ورزشی پرطرفدار دستورات ویژه ای صادر کند.

جدا شدن فدراسیون فوتبال چین از نظارت سازمان تربیت بدنی و ورزش این کشور از جمله اقداماتی بود که اواخر مرداد ماه سالجاری از سوی دولت صورت گرفت تا با این تغییر و تحولات فوتبال چین بتواند از شرایط مناسب تری برخوردار شود.

بسیاری از کارشناسان ورزشی چین، دادن استقلال به فدراسیون فوتبال این کشور را ناشی از مبارزه گسترده و بی امان دولت با فساد در ورزش بویژه فوتبال می دانند که از حدود چهار سال پیش در این کشور آغاز شد.

دولت چین در این مدت پاکسازی گسترده ای را در ورزش فوتبال انجام داد و براساس گزارش ها، نزدیک به ۵۷ نفر از مسوولان ارشد و داوران این رشته ورزشی را به جرم دریافت رشوه، اختلاس، فساد مالی و تبانی در برگزاری مسابقات به زندان انداخت.

در میان دستگیرشدگان، افردی چون «نن یونگ» و «شیه یالونگ» روسای پیشین فدراسیون فوتبال چین دیده می شدند که به بیش از ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

روزنامه چاینا دیلی نیز پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که مشکلات متعدد پیش رو سبب شده تا در کشوری که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد، نتوان ۱۱ بازیکن برجسته را برای تیم ملی کشور انتخاب کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج